Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez grzegokow1612 » 5 lut 2013, 18:07

Witam czy ma już ktoś nową mazdę i czy moze cos wiecej napisac jak to z tym hałasem na ktory niektórzy narzekają?
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez Wojtek » 5 lut 2013, 18:15

a jakie ma kolega auto?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez grzegokow1612 » 5 lut 2013, 18:28

Moje autko na dzień dzisiejszy to opel astra IV 1,4 140KM,właśnie chcę kupić nową mazdę jestem nawet po jeździe i jakos ja osobiscie nie zwróciłem uwagi na to ze jest głośno ale moze poprostu ze jestem nią zbyt zachwycony i nie mam porównania do innej mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez Leszkowy » 5 lut 2013, 20:53

grzegokow1612 napisał(a):Moje autko na dzień dzisiejszy to opel astra IV 1,4 140KM,właśnie chcę kupić nową mazdę jestem nawet po jeździe i jakos ja osobiscie nie zwróciłem uwagi na to ze jest głośno ale moze poprostu ze jestem nią zbyt zachwycony i nie mam porównania do innej mazdy.


Bo nie jest głośno. Przynajmniej jeśli chodzi o benzynę 2.0 z manualną skrzynią. Jak włożysz 6 bieg to nawet jest bardzo cicho <spoko> Mazda w tej kwestii nie odstaje od konkurencji w segmencie D. Wspominałem tylko wcześniej , że jeśli ją porównać do Accorda VIII gdzie jej lifting dopracował m.in. wyciszenie wnętrza to Madzi GJ troszkę brakuje ale i tak jest bardzo dobrze – spokojnie będziesz mógł się delektować jazdą – sprawdzone w warunkach trasowych ;)
Nie wiem jakie są doznania w wersji z automatem.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez grzegokow1612 » 5 lut 2013, 21:39

@Leszkowy dzięki za odpowiedź a wiec będzie trzeba się brać i pomału zamawiać to cacko tylko potem to czekanie z tego co wiem to około 4 miesięcy chyba ze gdzieś w salonie będą mieli skypassion w takim kolorze jak chce nie koniecznie z nawigacją.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez martinez718 » 5 lut 2013, 22:11

Bolek to co ty ogladales za wersje bo tyle co wiem to mazda ma otwieranie z pilota,a siłowniki w klapie to sprzedawca sie tłumaczył ze odeszli od tego bo dosc czesto odmawiały posłuszeństwa.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2010, 17:17
Posty: 12
Auto: Mazda 6

Postprzez Bolek » 6 lut 2013, 00:20

[quote="martinez718"] – no fakt – otwiera sie z pilota, ale czemu sie to nie podnosi razem z szyba? – szlo mi o takie szerokie, automatyczne otwieranie. Te silowniki maski, to faktycznie [tiiit] – ale mila. Mi sie ten gjenek sedan bardzo podoba, jednak HB to dla mnie must. Wsadzam do gg nart, rowery parami, pakuje sie na wyjazdy po "rumunsku", nonszalancko w torby typy IKEA <glupek2> i cisne w trase. Bagaznikow dachowych ani innych zwisow przy tym nie trzeba. DS5 to wszystko zapewnia. A GJ – no czemu nie ma HB? Nie bedzie? Wiecie cos o tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Wojtek » 6 lut 2013, 00:50

nie bedzie... <nie>
sylwetka kombi, a dokladniej jego tyl dosc mocno schodzi linia w dol... nie tylko Mazda, ale i inni producenci "tak robia"...
co oznacza mocne zblizenie sie do sylwetki HB, co w konsekwencji pomniejsza wartosc auta typu "kombi" lecz zarazem eliminuje istnienie HB :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 6 lut 2013, 09:24

HB nie będzie z powodów ekonomicznych, 5 drzwiowa wersja sprzedawała się tylko w europie a nie były tego takie ilości żeby wprowadzać 5 drzwiowa wersje. Koszt-zysk i księgowy zapewne pokazał palca konstruktorom.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Bolek » 6 lut 2013, 15:12

Jeszcze raz wybrałem się obejrzeć DS5 – salon i serwis mam naprzeciwko fabryki (uwzględniając obiegowe opinie o francuskich produktach, byłby to plus po ewentualnym zakupie)

Wnikliwiej się temu cudakowi przyjrzałem. Owszem – robi wrażenie… mieszane wrażenie. Ocieram się tu czasem o Francuską myśl techniczną i ogólnie o francuską myśl… i wcale nie chodzi o to, że jej produkty są zawodne… one są po prostu jakieś inne. Albo się tę ich frankofońską logikę zaakceptuje, dostroi się do tego, albo będzie bolało. Uznałem, że mnie by w DS bolało.

W Maździe składam sobie kanapę na płasko jednym palcem. Tu są jakieś śmieszne uchylne siedziska, później oparcie w dół... Bagażnik ma otwór pionowy, ale o świetle nie wiele większym niż sedan GJ. Rower by wszedł, ale byłaby gimnastyka. Poza tym podłoga bagażnika + złożone fotele dają prostokąt o mniejszej powierzchni niż w GG. Naturalna skóra DS robi wrażenie, siedzenia z masażem i inne wodotryski, ale pryncypialne pytanie brzmi – na cholerę większość z tych pierdół? Mazdę odbieram jako eleganckiego woła roboczego – i taki dla mnie powinien być samochód. Potrzebuję w miarę mocnego diesla, dużym bagażnikiem, ergonomicznym wnętrzem, dobrymi reflektorami, jakimś sensownym "skórzanym" wykończeniem. Mazda to wszystko ma. Citroen to typowy przerost formy nad treścią. Kłopot w tym, że na pierwszy kontakt można się zachłysnąć pierdołami typu head up display w cytrynie jakimś dziwnym dachem z jeżdżącymi panelami (nigdy bym ich pewnie nie suwał), masą przycisków jak w promie kosmicznym… Mazda jest jednak o wiele praktyczniejsza. Może mniej finezyjna w detalach, ale DS5 Franciki przegięły z tą finezją.

Tylko ten sedan… A gdyby tak oddać samochód do jakiegoś tunera – żeby pojechał gumówką wzdłuż krawędzi tylnej szyby, podkleił jakąś uszczelkę, na górę jakieś zawiasy… <lol> i byłoby to! O takiego HB mi chodzi. Myślę, że rynek by był. W Belgii, gdzie kupiłem GG najwięcej sprzedawało się właśnie M6 w HB, później kombi a na koniec sedanów. BeNeLux to nie jest jakiś kosmicznie wielki rynek, ale trochę tu tego idzie – chyba mieliby dodatkowy zysk z wprowadzenia trzeciej odmiany.
Tymczasem jeszcze raz pochodzę wokół GJ kombi… A może przyjade do salonu na rowerze i zobaczę jak wchodzi do sedana hahaha – ciekawe, co obsługa na to – pomyślą, że kolejny dziwak, pewnie ze wschodu, coś kombinuje <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Tomek79 » 6 lut 2013, 16:55

Bolek a może po prostu masz za duży rower ?? hahaha
Mi z kolei bardzo podoba się GJ w sedanie ale ergonomii to w nim nie ma <płacze>
Kombi byłoby pięknym kompromisem – gdyby tylko się Żonie podobał :[
Dla mnie alternatywy nie ma żadnej na rynku, niemca nie chcę, francuza... jw., accord jest jakiś taki futurystyczno-kosmiczny, awensis nie jeździ, za to sedan GJ powala, a kombi ujmuje ;) mnie :D Żona dostanie "brylancik" hahaha
Nic nie wymyślisz nowego – no chyba że faktycznie się porwiesz na "pimp your ride" :P
Trochę ściska parę pierdół, min. ten siłownik – i nie czarujmy się, wszystko można dopracować – podnoszenie klapy z pilota, polskie menu w kompie, na zaś ręczny przy kierowcy i ta niezabudowana dziura w konsoli środkowej – WTF ?? – ale są to rzeczy które w całości naprawdę mnie nie interesują. Aaaaaa paleta kolorów jest hooy..wa, i jedyny "sensowny" (dla mnie) kolor GJ'ki to czerwień – a ja tak nie znoszę czerwonych aut :( Auto jest śliczne z zewnątrz, wygodne i ergonomiczne wewnątrz, oby jeszcze było bezawaryjne.
Jak się ma trochę funduszy na wozidło to się szuka tego czego się chce, a jak jest brak/mało funduszy to się bierze to na co kasa jest.
Szukaj własnego kompromisu i przejedź się GJ kombi, ja nie sądziłem, że auto większe i w kombi będzie tak fajnie jeździć ;)
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez Bolek » 6 lut 2013, 20:43

W 2007 poza GG rozważałem Alfe 159 i Lexusa 220. Wszystko w tej samej grupie cenowej (co ciekawe w Mazdzie dawali mniejsze upusty niż w Lexusia i Alfie mimo, mimo tego, że juz byla ogloszona premiera GH) – ale ceny katalogowe to patykiem na wodzie. W kazdym razie lexus i alfa przegraly na polu walorow praktycznych wyraznie – tak jak teraz DS5 a GJ. W kazdym wyborze jest kompromis – ja raczej poswiece wyglad i „wow” factor dla wzgledow praktycznych. Cena... no jasne, wazna – ale tu liczy sie value for money – to przede wszystkim.
Tez nie chce zadnych niemieckich premium-produktow. Uznaje, ze moze i sa OK, ale ciagna ekskluzywnoscia a nawet snobizmem – a tego nie trawie. Toyoty wygladaja jak kredensy na kolkach, Honda tez do mnie nie trafia... Bylem tez dzisiaj obejrzec Infinity – no super, niby fajny, ale drogi i co za to mam – wielki i niepraktyczny i tu znowy pryncypialne pytanie – na @&#^ mi takie cos?! Jestem jakis taki... plebejski chyba.... albo po prostu praktyczny, jak Mazda. Na moje potrzeby juz obecnie uzywana gg fajnie jezdzi – od gj spodziewam sie, ze bedzie duuuuzo ciszej... i troche swierzej – i w zasadzie to tyle. Wiec moze nie ma sensu zmieniac samochodu... ok, robi sie filozoficznie.
W sobote przejade sie GJ – napisze, co i jak w niej piszczy.

Dopisano 06 lut 2013 19:44:

W 2007 poza GG rozważałem Alfe 159 i Lexusa 220. Wszystko w tej samej grupie cenowej (co ciekawe w Mazdzie dawali mniejsze upusty niż w Lexusia i Alfie mimo, mimo tego, że juz byla ogloszona premiera GH) – ale ceny katalogowe to patykiem na wodzie. W kazdym razie lexus i alfa przegraly na polu walorow praktycznych wyraznie – tak jak teraz DS5 a GJ. W kazdym wyborze jest kompromis – ja raczej poswiece wyglad i „wow” factor dla wzgledow praktycznych. Cena... no jasne, wazna – ale tu liczy sie value for money – to przede wszystkim.
Tez nie chce zadnych niemieckich premium-produktow. Uznaje, ze moze i sa OK, ale ciagna ekskluzywnoscia a nawet snobizmem – a tego nie trawie. Toyoty wygladaja jak kredensy na kolkach, Honda tez do mnie nie trafia... Bylem tez dzisiaj obejrzec Infinity – no super, niby fajny, ale drogi i co za to mam – wielki i niepraktyczny i tu znowy pryncypialne pytanie – na @&#^ mi takie cos?! Jestem jakis taki... plebejski chyba.... albo po prostu praktyczny, jak Mazda. Na moje potrzeby juz obecnie uzywana gg fajnie jezdzi – od gj spodziewam sie, ze bedzie duuuuzo ciszej... i troche swierzej – i w zasadzie to tyle. Wiec moze nie ma sensu zmieniac samochodu... ok, robi sie filozoficznie.
W sobote przejade sie GJ – napisze, co i jak w niej piszczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez hamakarol » 7 lut 2013, 02:57

zetek napisał(a):polskiego Menu. Nawet Mercedes już ma nie wspominając o Fordzie, Renault, grupie PSA i innych. I brak wskaźnika temperatury przekreśla dla mnie to auto, a szkoda bo jest ładne. Trzeba


Jak czytam takie dyrdymały to płacze ze śmiechu, jak brak wskaźnika tem. może decydować o wyborze samochodu. To chyba jakieś naleciałości z jazdy dużymi fiatami które mogły służyć za czajnik do wody. Jedynym przypadkiem o którym kiedykolwiek słyszałem to było przegrzewanie się silnika w bmw e39 ale tam było kombinowane coś z układem. Znam przypadki gdzie nawet silnik bez płynu w układzie nie grzał się w upale. Pozatym jak coś będzie nie tak to wyskoczy komunikat i będzie choinka na desce rozdzielczej.
I co to znaczy że nawet merc ma komunikaty w języku polskim? To raczej tragedia jak by za takie pieniądze nie miał, pewnie znajdzie się wiele aut za 3 razy większe pieniądze gdzie tego się nie uświadczy.

Ja odbieram swoją 6 za tydzień, stała na salonie produkcja grudniowa z upustem 4 tys.+alarm+opony zimowe i wycieraczki. Oczywiśie auto nie jest wykończone jak np. nowy golf który ma nawet wykładzine w miejscu na koło zapasowe, wyścielane kieszenie w drzwiach i schowku filcem. Ale zejdzwy na ziemie, w ostatecznym rozrachunku otrzymujemy produkt którego małe wady (brak podnośników, niedoróbki w wykończeniu są mało istotne bo otrzymujemy solidny, bezawaryjny produkt przy którym golf wygląda jak kapeć z wadliwymi tsi. Z aut japońskich to nowa 6 wypada najlepiej, do passata ładują teraz 1.4 tsi 160KM co jest przerażające.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez Leszkowy » 7 lut 2013, 12:18

"hamakarol" – popieram <spoko> . Dodam jeszcze od siebie, że nie rozumiem tych załamujących problemów z brakiem siłowników maski. Tak się złożyło, że wszystkie moje poprzednie samochody przez przypadek miały wsparcie maski na siłownikach ale nigdy na to nie zwracałem uwagi. Ot jest to jest.
Ale żeby określać to minusem auta hahaha .

"hamakarol" jaki silnik ? Będzisz chyba jednym z pierwszych ujeżdzająch GJ. Napisz jak wrażenia z jazdy.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez hamakarol » 7 lut 2013, 15:11

Leszkowy napisał(a):"hamakarol" – popieram <spoko> . Dodam jeszcze od siebie, że nie rozumiem tych załamujących problemów z brakiem siłowników maski. Tak się złożyło, że wszystkie moje poprzednie samochody przez przypadek miały wsparcie maski na siłownikach ale nigdy na to nie zwracałem uwagi. Ot jest to jest.
Ale żeby określać to minusem auta hahaha .

"hamakarol" jaki silnik ? Będzisz chyba jednym z pierwszych ujeżdzająch GJ. Napisz jak wrażenia z jazdy.


benzynka 2.0 z ręczną skrzynią, nadwozie sedam, kolor meteor grey, wersja skyenergy +navi

Z rodzinką jak zobaczyliśmy nową mazde to w ten sam dzień ja zarezerwowaliśmy, na początku miało być auto kompaktowe w full wypasie ale ta 6 jest tak dobra że warto było dołożyć i tylko daltego wybraliśmy ją. W salonie wciskali nam jeszcze starą ale to nie ta prezencja, wygląd, parametry, osiągi co nowa GJ. Nowa 3 będzie dopiero w przyszłym roku więc za długo trzeba czekać. Za te same pięniądze było jeszcze volvo s60 ale deska rozdzielcza to żadne premium w tym aucie jest strasznie słaba auto nie jest dopracowane, nowa mazda to udany samochód i tyle mam nadzieje że pojeździmy nią 10 lat.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez polak900 » 7 lut 2013, 17:03

Stara szóstka jest zdecydowanie bardziej zadziorna <faja> , nowa jest ugrzeczniona, odarta jak dla mnie z emocji
To jest jedyna jak na razie wada tego samochodu, środek i silnik jest super, tego zazdroszczę najbardziej
Ale co się odwlecze to nie uciecze ;P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bjorm » 7 lut 2013, 17:32

nowa 6 jest o wiele bardziej agresywna i charakterna niż poprzednia. nie wiem jak można mieć co do tego wątpliwości ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez polak900 » 7 lut 2013, 20:11

jakby miała taki design jak takeri to tak
wystarczy spojrzeć na przód tylko starej szóstki i nowej
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bjorm » 7 lut 2013, 20:22

no właśnie, przodem nowa6 bije na głowę poprzednią wersję. ale o czym w ogóle mowa? to tylko kwestia gustu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez piotrekkk1985 » 7 lut 2013, 20:43

bjorm napisał(a):to tylko kwestia gustu.
Dokladnie <spoko> Dla mnie osobiscie nowa 6 tez jest bardziej zadziorna-agresywna <diabel>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6