Witam
Jak w temacie – nabyłem 5kę z 2011 roku i mam pytanie o rozrząd.
Czy jest pasek czy łańcuch w tym silniku?
Jaki interwał wymian?
Niestety książek serwisowych jako takich nie ma do tej Mazdy i nie mogę tego rozszyfrować
Pozdrawiam
Rozrząd Mazda 5 2011 1.6 diesel 115KM
Strona 1 z 1
Pasek. Wymiana co 200 tys. Sprawdzenie co 20 tys. Tutaj znajdziesz inne czynnosci serwisowe i interwały.(silnik MZ-CD 1.6). https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id000000801200.html
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja też jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu i wlasnie przy przebiegu 184tys poszedl rozrząd Ta być moze często ignorowana wskazówka żeby rozrząd sprawdzać co 20tys , co znaczy że przy każdej wymianie oleju trzeba otworzyć pokrywę rozrządu, u mnie odbiła się czkawką . jeszcze nie wiem co zmielilo w silniku ...
Drodzy użytkownicy Mazdy CW 1,6 diesel, co ważne w instrukcji, a w moim przypadku zostało przeoczone i następstwa są kosztowne. Wymiana rozrządu co 200 tys. lub 10 lat ale UWAGA, KONTROLA rozrządu jest w tabeli co 20 tyś. czy przy każdej wymianie oleju – mechanik powiedział, że trzeba otworzyć pokrywę rozrządu i sprawdzić jedną z rolek, podobno jest tak jakiś znacznik, czy rozrząd jest ok, czy nie...
Ja tego nie sprawdzałem i po 185 tys. rozwalił się właśnie rozrząd... nie wiem jeszcze co mnie czeka w kwestii remontu silnika.
Ja tego nie sprawdzałem i po 185 tys. rozwalił się właśnie rozrząd... nie wiem jeszcze co mnie czeka w kwestii remontu silnika.
silnik po zerwanym rozrządzie – wyrwane ząbki paska rozrządu na długości ok. 10 cm – efekt: wymiana kompletu popychaczy oraz kompletu dźwigienek zaworów oraz wymiana wałka rozrządu (obróciły się krzywki na wałku). Na szczęście obyło się bez ściągania głowicy. Ale to nie wszystko! wg mechanika powodem zerwania rozrządu było NAGŁE i prawie całkowite zapchanie filtra DPF kontrolka silnika zapaliła się po uruchomieniu silnika i już po 200m zerwał się rozrząd bo spaliny zatrzymały tłoki i wał! nigdy wcześniej nie miałem żadnego problemu z DPF w tym aucie, nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka! i nagle taka katastrofa..
Witam.
Rozumiem czytając wasze przebiegi i kłopoty z rozrządem w M5 II generacji 1.6 diesel że z wymianą nie powinienem się śpieszyć – mam dopiero 120 tysięcy. Rozumiem, że podczas kontroli paska nie wyniknie potrzeba zmiany to temat wraca w okolicach 180 tysi? Zgadza się?.
Jeden wątek – jedna sprawa
Rozumiem czytając wasze przebiegi i kłopoty z rozrządem w M5 II generacji 1.6 diesel że z wymianą nie powinienem się śpieszyć – mam dopiero 120 tysięcy. Rozumiem, że podczas kontroli paska nie wyniknie potrzeba zmiany to temat wraca w okolicach 180 tysi? Zgadza się?.
Jeden wątek – jedna sprawa
- Od: 13 maja 2012, 16:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 Minivan 2.0 MZR-CD
Po zerwaniu rozrządu w tym silniku na szczęście wszystko co poszło jest do wymiany od góry bez zdejmowania głowicy. Popychacze i dźwigienki zaworów. Na szczęście to silnik 8 zaworowy, nie 16. Ale uwaga! Mechanik złożył silnik a tu niespodzianka, nie chodzi jak trzeba. Czego nie widać to przekręcają się krzywki na wałku rozrządu! Więc i wałek za 900zl do wymiany.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość