Witajcie.
Mam parę pytań odnośnie pracy tego urządzenia
1. Po zapaleniu silnika po jakimś czasie słyszę jakby odrzutowiec startował (włącza się dogrzewacz silnika)
Dźwięk z takim charakterystycznym piskiem silnika odrzutowego – czy też tak macie u siebie?
2.Od paru dni temperatura jest trochę niższa i zauważyłem, że ogrzewacz silnika potocznie zwanym webasto nie wyłącza się. Tj jak temperatura na zewnątrz jest powyżej 5st to dogrzewacz po osiągnięciu 90 stopni C silnika wyłącza się, ale poniżej 5stC nawet jak przejadę 100km i silnik ma stałą temperaturę to cały czas pracuje.
Na forum Mazdy6 jest taki wątek, że to może być problem z termostatem. Więc pytanie do Was – gdzie to można znaleźć. Czy to jest termostat elektroniczny czy mechaniczny.
Bo może można go oszukać obniżając mu temperaturę wyłączenia na 60stopniach (paliwo drogie trzeba oszczędzać)
Gdzie termostat od dogrzewacza silnika i ogólnie o pracy webasto
Strona 1 z 1
Jeżeli masz ustawione na klimatroniku ogrzewanie wnętrza np...na 24st.C i komputer pokładowy za pomocą czujników stwierdzi że jeszcze nie wyrównał temperatury wnętrza to.... webasto czyli dogrzewacz będzie pracował dotąd, aż wykona swoją robotę...czyli długo. Po czym się wyłączy i jak temperatura w kabinie zacznie spadać i zabraknie do podtrzymania ogrzewania wnętrza energii cieplnej silnika znów załączy się webasto i tak w koło. Czasem cykle włączania i wyłączania są niezauważalne dla kierowcy jadącego nawet 100km i wydaje mu się że webasto kotłuje cały czas....ale to nie możliwe....bo musiała by się ta energia cieplna gdzieś podziać....silnik przyjmuje tyle by wskaźnik temperatury silnika był dokładnie w środku skali. Reszta ciepła przekierowana jest do kabiny.
Jeśli wystąpi brak działania tego dogrzewacza w okresie zimowym. Silnik diesla nie ma szansy na 1/3 temperatury pracy...a w środku kabiny mamy zimno...wtedy eksploatacja takiego auta to koszmar. Dogrzanie kabiny jak ktoś lubi mieć ciepło pożera najwięcej energii. Sam silnik poniżej -10 stopni nie jest w stanie sam wypracować sobie optymalnej temperatury pracy. Wtedy dopiero spalanie mu rośnie jak chodzi na zimno.
Dlatego fabrycznie mazda5 w dieslu dostała dogrzewacz....bo trzeba czymś podgrzac...jakby nie patrzeć minivana...i zadbać o czystość spalin. Następnym aspektem jest oczyszczanie DPFu w zimie to powoduje że webasto musi robić swoją robotę często lub nawet ciągle....wszystko zależy od wielu czynników....i warunków pogodowych.
Nie ma tu mowy o oszczędzaniu to ma działać...auto jest tak skonstruowane by nic w nim nie kombinować....a jak się uszkodzi dogrzewanie to dopiero zobaczysz jak Ci tego będzie brakować...
Termostat zabudowany jest w samym urządzeniu grzewczym i wszystkie zabezpieczenia też tam są.
Urządzenie to nazywa się Eberspacher, a nie jak wszyscy piszą webasto i posiada własna elektronikę....to ona w połączeniu z innymi elementami samochodu wie co ma robić. Do tego używa sieci cyfrowej CAN i jest bardzo kłopotliwa w serwisowaniu. Samodzielna ingerencja w to urządzenie niczego dobrego nie przyniesie i w dodatku można sobie nieźle auto popsuć.
Pozdrawiam
M5
Jeśli wystąpi brak działania tego dogrzewacza w okresie zimowym. Silnik diesla nie ma szansy na 1/3 temperatury pracy...a w środku kabiny mamy zimno...wtedy eksploatacja takiego auta to koszmar. Dogrzanie kabiny jak ktoś lubi mieć ciepło pożera najwięcej energii. Sam silnik poniżej -10 stopni nie jest w stanie sam wypracować sobie optymalnej temperatury pracy. Wtedy dopiero spalanie mu rośnie jak chodzi na zimno.
Dlatego fabrycznie mazda5 w dieslu dostała dogrzewacz....bo trzeba czymś podgrzac...jakby nie patrzeć minivana...i zadbać o czystość spalin. Następnym aspektem jest oczyszczanie DPFu w zimie to powoduje że webasto musi robić swoją robotę często lub nawet ciągle....wszystko zależy od wielu czynników....i warunków pogodowych.
Nie ma tu mowy o oszczędzaniu to ma działać...auto jest tak skonstruowane by nic w nim nie kombinować....a jak się uszkodzi dogrzewanie to dopiero zobaczysz jak Ci tego będzie brakować...
Termostat zabudowany jest w samym urządzeniu grzewczym i wszystkie zabezpieczenia też tam są.
Urządzenie to nazywa się Eberspacher, a nie jak wszyscy piszą webasto i posiada własna elektronikę....to ona w połączeniu z innymi elementami samochodu wie co ma robić. Do tego używa sieci cyfrowej CAN i jest bardzo kłopotliwa w serwisowaniu. Samodzielna ingerencja w to urządzenie niczego dobrego nie przyniesie i w dodatku można sobie nieźle auto popsuć.
Pozdrawiam
M5
Dzięki M5 – Najważniejsze, ze wiem ze wystarczy na klimatroniku zjechać temperaturą w dół z 21.
W zimie i tak się nie jeździ na krótkich trasach bez kurtki więc to co ustawię i tak nie ma znaczenia bo np dzisiaj po 40minutowej spokojnej jeździe na innym termometrze w kabinie było 12stC – a na zewnatrz +2, więc czy ustawię +12 czy +21st to nie będzie miało znaczenia.
W zimie i tak się nie jeździ na krótkich trasach bez kurtki więc to co ustawię i tak nie ma znaczenia bo np dzisiaj po 40minutowej spokojnej jeździe na innym termometrze w kabinie było 12stC – a na zewnatrz +2, więc czy ustawię +12 czy +21st to nie będzie miało znaczenia.
Optymalnie do takiej temperatury +2 na zewnątrz używam klimatronika na +19 w trybie auto.
Robię 5 km przez miasto i kabina w końcowej fazie jazdy czyli po 12min jest sucha i ciepła.
Przy tym eber zaczyna już kończyć pracę i po wyłaczeniu silnika słychać tylko jego wentylator schładzający.
Wszystko zależy od wilgotności powietrza i od tego czy w nocy był przymrozek i szyby są zaszronione....wtedy na kilka minut używam klimatronika na +26 w trybie grzania przedniej szyby i czekam aż się wszystko rozpuści i odparuje ( nie lubię skrobać). Zawsze włączona klimatyzacja pomaga w utrzymaniu niskiej wilgotności powietrza w kabinie co przekłada się na nie zamarzanie szyb od środka i szybkim pozbywaniu się z nich wilgoci.
Są trzy warunki by to działało:
1. Filtr powietrza( kabinowy) musi być drożny.
2. Nagrzewnica (wymiennik ciepła ) wnętrza pojazdu nie może być zapowietrzony.
3. Trzeba trochę kombinować manualnie gdy jest duża wilgotność i niska temperatura na zewnątrz.
( najpierw trzeba ogrzać wnętrze, a potem trzeba je schłodzić i osuszyć klimatyzacją)
Po 7 minutach jazdy przez miasto i ustawieniu wnętrza na +19 silnik dochodzi do 1/3 nominału, a po 12 jest już w środku skali i dopiero wtedy kabina ma z czego brać...co do kabiny to nigdy nie mierzyłem ile osiąga faktycznie, ale musi dawać radę bo gdy postoje gdzieś w korku to eber już nie pracuje jak zgaszę silnik. Jeżeli czujesz niedostatki w ogrzewaniu wnętrza sprawdź filtr powietrza do kabiny i wydajność nagrzewnicy (wymiennika ciepła) wnętrza pojazdu czy nie jest zapowietrzony. Co do filtra kabinowego to wiadoma sprawa i są manuale fotograficzne zrobione przez kolegów. Jeśli chodzi o zapowietrzenie to jeśli silnik pokazuje temperaturę w środku skali to jest gotowy do testu...ustawiamy temperaturę kabiny na maksymalne ogrzewanie i w ciągu pięciu minut w środku powinna być sauna gdy na dworze jest +2.
Kratkami wali wtedy naprawdę gorące powietrze....i bezpośrednio w strumieniu powietrza ręki nie da się utrzymać za długo. Zapowietrzony system nie potrafi tego gdyż wydajność ogrzewania kabiny jest niewielka.
Zapowietrzenie układu wymiennika ogrzewania wnętrza może się przydarzyć gdy coś było robione przy eberze lub wymieniany był płyn chłodzenia silnika...i został naruszony fizyczny obieg płynu chłodzącego silnika. Odpowietrzenie jest upierdliwe więc polecam w tej materii tych co wiedzą co z tym się robi czyli ASO. Nie słyszałem żeby komuś w piątce fizycznie padł termostat.
Bardzo łatwo zaobserwować fuzzy logic (logikę pracy) klimatronika nastawionego na ogrzewanie w trybie automatycznym....w początkowej fazie nadmuch do kabiny jest minimalny i stopniowo siła nadmuchu sama rośnie ( co widać na wskaźniku LCD). Gdy ustabilizuje się do 3 kresek oznacza to że temperatura wnętrza jest już w pobliżu nominału zadanego.
Gdy spada i robi się jedna kreska wiadomo że już może być za ciepło w kabinie w stosunku do zadanej temperatury i nadmuch jest minimalizowany.
Pozdrawiam
M5
Robię 5 km przez miasto i kabina w końcowej fazie jazdy czyli po 12min jest sucha i ciepła.
Przy tym eber zaczyna już kończyć pracę i po wyłaczeniu silnika słychać tylko jego wentylator schładzający.
Wszystko zależy od wilgotności powietrza i od tego czy w nocy był przymrozek i szyby są zaszronione....wtedy na kilka minut używam klimatronika na +26 w trybie grzania przedniej szyby i czekam aż się wszystko rozpuści i odparuje ( nie lubię skrobać). Zawsze włączona klimatyzacja pomaga w utrzymaniu niskiej wilgotności powietrza w kabinie co przekłada się na nie zamarzanie szyb od środka i szybkim pozbywaniu się z nich wilgoci.
Są trzy warunki by to działało:
1. Filtr powietrza( kabinowy) musi być drożny.
2. Nagrzewnica (wymiennik ciepła ) wnętrza pojazdu nie może być zapowietrzony.
3. Trzeba trochę kombinować manualnie gdy jest duża wilgotność i niska temperatura na zewnątrz.
( najpierw trzeba ogrzać wnętrze, a potem trzeba je schłodzić i osuszyć klimatyzacją)
Po 7 minutach jazdy przez miasto i ustawieniu wnętrza na +19 silnik dochodzi do 1/3 nominału, a po 12 jest już w środku skali i dopiero wtedy kabina ma z czego brać...co do kabiny to nigdy nie mierzyłem ile osiąga faktycznie, ale musi dawać radę bo gdy postoje gdzieś w korku to eber już nie pracuje jak zgaszę silnik. Jeżeli czujesz niedostatki w ogrzewaniu wnętrza sprawdź filtr powietrza do kabiny i wydajność nagrzewnicy (wymiennika ciepła) wnętrza pojazdu czy nie jest zapowietrzony. Co do filtra kabinowego to wiadoma sprawa i są manuale fotograficzne zrobione przez kolegów. Jeśli chodzi o zapowietrzenie to jeśli silnik pokazuje temperaturę w środku skali to jest gotowy do testu...ustawiamy temperaturę kabiny na maksymalne ogrzewanie i w ciągu pięciu minut w środku powinna być sauna gdy na dworze jest +2.
Kratkami wali wtedy naprawdę gorące powietrze....i bezpośrednio w strumieniu powietrza ręki nie da się utrzymać za długo. Zapowietrzony system nie potrafi tego gdyż wydajność ogrzewania kabiny jest niewielka.
Zapowietrzenie układu wymiennika ogrzewania wnętrza może się przydarzyć gdy coś było robione przy eberze lub wymieniany był płyn chłodzenia silnika...i został naruszony fizyczny obieg płynu chłodzącego silnika. Odpowietrzenie jest upierdliwe więc polecam w tej materii tych co wiedzą co z tym się robi czyli ASO. Nie słyszałem żeby komuś w piątce fizycznie padł termostat.
Bardzo łatwo zaobserwować fuzzy logic (logikę pracy) klimatronika nastawionego na ogrzewanie w trybie automatycznym....w początkowej fazie nadmuch do kabiny jest minimalny i stopniowo siła nadmuchu sama rośnie ( co widać na wskaźniku LCD). Gdy ustabilizuje się do 3 kresek oznacza to że temperatura wnętrza jest już w pobliżu nominału zadanego.
Gdy spada i robi się jedna kreska wiadomo że już może być za ciepło w kabinie w stosunku do zadanej temperatury i nadmuch jest minimalizowany.
Pozdrawiam
M5
Witam, pojawił mi się problem z webastem. Mianowicie nie załącza się.
Napewno kilka razy juz w tym sezonie pracował bo zakopcił potem juz pracował bez kopcenia.
Wczoraj i dzisiaj gdzie mrozy w okolicy -10 stopni piecyk się nie załącza.
Co można z tym zrobić Jakiś bezpiecznik Termostat
Napewno kilka razy juz w tym sezonie pracował bo zakopcił potem juz pracował bez kopcenia.
Wczoraj i dzisiaj gdzie mrozy w okolicy -10 stopni piecyk się nie załącza.
Co można z tym zrobić Jakiś bezpiecznik Termostat
Witam
Też pojawił mi się problem z Webasto – tzn. przestało się włączać.
Zamierzam je wyjąc i przeczyścić (tak jak piszą ludzie w innych wątkach), ale mam pytanko czy ktoś już w 5 wyjmował?
Bo z tego co patrzyłem to dostęp jest masakryczny
Z góry chyba nie ma szans żeby wyjąć, pewnie od dołu?
Pozdrawiam
Też pojawił mi się problem z Webasto – tzn. przestało się włączać.
Zamierzam je wyjąc i przeczyścić (tak jak piszą ludzie w innych wątkach), ale mam pytanko czy ktoś już w 5 wyjmował?
Bo z tego co patrzyłem to dostęp jest masakryczny
Z góry chyba nie ma szans żeby wyjąć, pewnie od dołu?
Pozdrawiam
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Najpierw odwiedź serwis ASO i sprawdź kod błędu.
Jeśli wystąpi brak komunikacji z modułem CAN to typowa przypadłość i można spróbować podpompować paliwko i zresetować...jeśli to się dzieje częściej to wewnątrz jest najprawdopodobnie przeciek i moduł elektroniczny CAN jest delikatnie mówiąc trącony.
Jeśli kod błędu wskazuje osprzęt urządzenia (wentylator,palnik,itp...) można próbować naprawiać w serwisie specjalistycznym przy podstawieniu analogowego sterownika. Potem i tak trzeba odwiedzić ASO w celu uruchomienia sterownika CAN...więc jest trochę zachodu i trzeba się z tym troche bujać.
Generalnie jeśli naprawa to kompleksowa u specjalistów, bo dostęp jest fatalny i trzeba tak naprawić by nie trzeba było tam zaglądać przez kilka lat.
Jeśli jest problem ze sterownikiem CAN ( bo jest np. zalany) to pozostaje wymiana całości urządzenia w ASO bo sam sterownik CAN nie występuje jako część zamienna.
Cały ten dogrzewacz jeśli wykryje w sobie trzy razy błąd wewnętrzny unieruchamia się na stałe i potrzebna jest interwencja serwisowa za pomocą specjalistycznego oprogramowania które maja ASO.
Zazwyczaj odblokowanie jest doraźne bo usterka znów blokuje urządzenie więc tak jak napisałem na samym początku...trzeba przeanalizować kod błędu i podjąć decyzje co robić dalej.
Są artyści co sami sobie to chcą naprawić i wyciągają to na własną ręke(wyciąga się to od dołu i trzeba mieć kanał albo podnieść całe auto)...ja ich szczerze podziwiam i uważam, że stawiają się w bardzo trudnej sytuacji...oraz mają dużo szczęscia jak im się to uda za pierwszym razem i naprawa bedzie trwała.
Pozdrawiam
M5
Jeśli wystąpi brak komunikacji z modułem CAN to typowa przypadłość i można spróbować podpompować paliwko i zresetować...jeśli to się dzieje częściej to wewnątrz jest najprawdopodobnie przeciek i moduł elektroniczny CAN jest delikatnie mówiąc trącony.
Jeśli kod błędu wskazuje osprzęt urządzenia (wentylator,palnik,itp...) można próbować naprawiać w serwisie specjalistycznym przy podstawieniu analogowego sterownika. Potem i tak trzeba odwiedzić ASO w celu uruchomienia sterownika CAN...więc jest trochę zachodu i trzeba się z tym troche bujać.
Generalnie jeśli naprawa to kompleksowa u specjalistów, bo dostęp jest fatalny i trzeba tak naprawić by nie trzeba było tam zaglądać przez kilka lat.
Jeśli jest problem ze sterownikiem CAN ( bo jest np. zalany) to pozostaje wymiana całości urządzenia w ASO bo sam sterownik CAN nie występuje jako część zamienna.
Cały ten dogrzewacz jeśli wykryje w sobie trzy razy błąd wewnętrzny unieruchamia się na stałe i potrzebna jest interwencja serwisowa za pomocą specjalistycznego oprogramowania które maja ASO.
Zazwyczaj odblokowanie jest doraźne bo usterka znów blokuje urządzenie więc tak jak napisałem na samym początku...trzeba przeanalizować kod błędu i podjąć decyzje co robić dalej.
Są artyści co sami sobie to chcą naprawić i wyciągają to na własną ręke(wyciąga się to od dołu i trzeba mieć kanał albo podnieść całe auto)...ja ich szczerze podziwiam i uważam, że stawiają się w bardzo trudnej sytuacji...oraz mają dużo szczęscia jak im się to uda za pierwszym razem i naprawa bedzie trwała.
Pozdrawiam
M5
Pytanie:
Było gdzieś napisane że wszystkie M5 posiadają dogrzewacz silnika czy tak zwane "webasto".
Otóż dziś wymieniałem olej w mojej nowo nabytej M5 (2010 rok po lifcie) była zdjęta podłoga i jestem na 100 % pewien że takiego urządzenia brak !!! Czy były takie wersje ? Jeśli tak to co będzie zimą Czy są zastosowane inne rozwiązania żeby dogrzać silnik??? Czy nie będzie problemu zimą gdy czegoś takiego nie będzie?? Dodam że auto sprowadzone z Włoch może to dlatego??
pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi
Było gdzieś napisane że wszystkie M5 posiadają dogrzewacz silnika czy tak zwane "webasto".
Otóż dziś wymieniałem olej w mojej nowo nabytej M5 (2010 rok po lifcie) była zdjęta podłoga i jestem na 100 % pewien że takiego urządzenia brak !!! Czy były takie wersje ? Jeśli tak to co będzie zimą Czy są zastosowane inne rozwiązania żeby dogrzać silnik??? Czy nie będzie problemu zimą gdy czegoś takiego nie będzie?? Dodam że auto sprowadzone z Włoch może to dlatego??
pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi
- Od: 22 kwi 2006, 12:40
- Posty: 18
- Skąd: Tuliszków
- Auto: był xedos 6 teraz jest Mazda 5 2006 CR 143km.. a za chwilę może będzie mazda 5 z 2010
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości