Interfejs diagnostyczny do M5

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez iwi » 7 lut 2012, 15:09

Witajcie.
Do tej pory diagnozowanie Mazdy było problematyczne.
Na forum jest tylko informacja, żeby pojechać do zakładu który ma IDS czy jak to się zwie.
A dzisiaj znalazłem coś takiego jak INTERFEJS ELM 327 NOWA WERSJA 1.4 2011 KB3A
Zgodnie z tym co piszą to to obsługuje nasze Mazdy i odczytuje
Kod: Zaznacz cały
    Złącze diagnostyczne: 16-pinowe OBD2
    Podłączane bezpośrednio do komputera PC, laptopa, PDA: Złącze USB
    Diody LED sygnalizujące transmisje oraz połączenie z komputerem pokładowym samochodu
    Zintegrowany, łatwy do przenoszenia, nie ma potrzeby podłączania dodatkowych kabli
    Obsługiwane protokoły komunikacji z komputerem auta:
    J1850 PWM (41.6 kbaud), J1850 VPW (10.4 kbaud), ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud),
    ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud), ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud), ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud),
    ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud), ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud), ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)

Czy ktoś to już może ma?
Czy tym da się zrobić wymianę oleju i usunąć podstawowe błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 7 lut 2012, 18:04

iwi napisał(a):Czy ktoś to już może ma?

to? nie nie mam ;P

iwi napisał(a):Czy tym da się zrobić wymianę oleju

nie da sie... skasowac inspekcji olejowej... jak o takie kasowanie chodzi ;)

iwi napisał(a):usunąć podstawowe błędy?

ale to bardzo podstawowe... oczywiscie jak sie polaczysz ze swoja Mazda...

koledzy,
wszystkie nasze silniki sa takie same jak w innych modelach... a do tego diesle maja swoj dzial, w ktorym ten problem byl/jest poruszany...

proponuje poczytac sobie u kolegow w GG/GY:

viewtopic.php?f=60&t=50971&hilit=+interfejs

lub w BK:

viewtopic.php?f=114&t=101543&hilit=+interfejs

milej lektury ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jaroow » 23 sie 2012, 11:00

Czy ktoś miał doczynienia z którymkolwiek z poniższych urządzeń i poradzi co wybrać:
1. X-VCI
Obrazek
2. FLY 200
Obrazek
3. FLY 200 PRO
Obrazek
4. Rotunda VCM (Chiński klon)
Obrazek
5. Memoscan X-Tool PS150 Oil Reset Tool (nie wiem czy w ogóle działa w M5)
Obrazek
6. Ford VCM OBD
Obrazek

Proszę o opinie i pomoc w wyborze.
jaroow
 

Postprzez shredder » 12 paź 2012, 07:39

ja mimo odradzania na forum kupiłem mini vcm
do zastosować domowych idealny
zczytasz błędy z abs, poduszek i silnika, skasujesz błędy
pokazuje parametry na bieżąco
podobno się da kluczyki dodać ale ja nie próbowałem
mi to do szczęścia w zupełności wystarczy
brakuje mi zapisu parametrów live data do pliku excela tak jak było to np w OC z opla
nie da się zmieniać żadnych parametrów – tego też mi brakuje
elm 327 podłączałem do swojej mazdy i dla porównania do opla – i niestety jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. w mazdzie pokazywało może tylko z 10 parametrów. jak podłączyłem do vectry to elm 327 nie pokazał mi błędów na pompie wtryskowej a jest cały czas aktywny nie da się go skasować. coś mam z pompą nie tak i nie pokazał mi błędów nieaktywnych tzw historycznych a jak podłączyłem dedykowanego do opla oc to były i na pompie błędy i inne historyczne, także elm nie polecam
także jedyny słuszny kabel to kabel nie uniwersalny tylko dedykowany do konkretnej marki
a czy mini vcm czy vcm to zależy od potrzeb
shredder
 

Postprzez naiLo » 12 paź 2012, 12:21

rozumiem że chodzi o ten kabelek? http://viaken.pl/pl/diagnoza-ford/interfejs-diagnostyczny-ford-usb-vcm-ids-mini-obd2-1996-2010.html ??

czy da się niem skasować inspekcje olejowa ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez nightfly24 » 26 lis 2012, 16:09

A czy ELM327 lub innym tanim interfejsem z Alledrogo odczytam stan DPFu, np jego stopień zapchania-zapełnienia?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez Wojtek » 26 lis 2012, 16:30

to zalezy od oprogramowania...
ja sie z takim nie zetknalem... <nie>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nightfly24 » 24 gru 2012, 11:29

Witam
Czy może mi ktoś podesłać na prv link do
ScanXL z dodatkiem Mazdy – te co znalazłem na forum są stare i nie działają :)

Dzięki
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez Wojtek » 24 gru 2012, 11:48

chyba nalezy zakupic licencje, aby dzialalo... cos kolo 150 USD
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 15 sty 2013, 16:58

wyszedł nowy interfejs na procesorze STM. Podobno dużo wieksze mozliwości.
Podjadę do Viakenu to zapytam się co będzie jeszcze można zrobić, ale wygląda wstępnie że niewiele więcej można zrobić (te same protokoły czyta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez karol.b78 » 4 mar 2013, 19:57

Witam, jaki jest potrzebny interfejs i program do zrobienia testu ebera? <nauka>

Dopisano 4 mar 2013, 18:58:
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 09:14
Posty: 13
Skąd: W-M
Auto: mazda 5 2.0 143KM 2006r.

Postprzez dzux » 1 mar 2016, 23:12

Panowie Ponawia temat jaki używacie najlepszy program do naszej mazdy 5 , i prozaiczne pytanko gdzie znajduje się gniazdo żeby podpiąć kabel? w mazdzie 5
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez polana » 30 mar 2016, 17:46

Gniazdo OBDII jest pod kierownicą po lewej stronie w schowku na "paczkę fajek". Ja ostatnio testowałem swoją Madzię 5 programem FORScan + ELM327. Można dużo podglądnąć i trochę pozmieniać. Niektórzy wcześniej piszą, że inspekcji olejowej nie można skasować. Ja wyzerowałem inspekcję olejową FORScanem, po jakimś czasie podejrzałem i naliczyło 187 km. Mało tego kilka przydatnych testów np. test kondycji DPF, można uruchomić statyczne wypalanie DPF, zrobić kalibrację wtryskiwaczy itd. itp. Ja osobiście wyłączyłem sobie "wrzeszczące" pasy kierowcy i pasażera :P, albo fajna opcja "automatyczne zamykanie drzwi po wyjściu z auta" (działa przy karcie zbliżeniowej) także polecam programik FORScan. Jak ktoś zna lepszy niech się pochwali.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2016, 17:59
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 5 CR 2006r, 2.0 143KM RF-7J

Postprzez dzux » 31 mar 2016, 13:41

dzięki polana za odpowiedz :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez smoq82 » 5 kwi 2016, 14:02

polana napisał(a):Gniazdo OBDII jest pod kierownicą po lewej stronie w schowku na "paczkę fajek". Ja ostatnio testowałem swoją Madzię 5 programem FORScan + ELM327. Można dużo podglądnąć i trochę pozmieniać. Niektórzy wcześniej piszą, że inspekcji olejowej nie można skasować. Ja wyzerowałem inspekcję olejową FORScanem, po jakimś czasie podejrzałem i naliczyło 187 km. Mało tego kilka przydatnych testów np. test kondycji DPF, można uruchomić statyczne wypalanie DPF, zrobić kalibrację wtryskiwaczy itd. itp. Ja osobiście wyłączyłem sobie "wrzeszczące" pasy kierowcy i pasażera :P, albo fajna opcja "automatyczne zamykanie drzwi po wyjściu z auta" (działa przy karcie zbliżeniowej) także polecam programik FORScan. Jak ktoś zna lepszy niech się pochwali.


Czy możesz napisać gdzie w FORScan zmienia się takie rzeczy jak automatyczne zamykanie drzwi?
Mam ten program ale nie znalazłem takich opcji może chodzi o wersję programu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 19:35
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 CR RFJ7 143KM 2006

Postprzez polana » 30 maja 2016, 13:49

smoq82, muszisz zarejestrować FORscan'a do wersji extended i wtedy możesz takie rzeczy pozmieniać, na stronie FORscan'a chyba jest to opisane jak to zrobić. Taka wersja jest ważna chyba 2 miesiące.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2016, 17:59
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 5 CR 2006r, 2.0 143KM RF-7J

Postprzez dolaras » 17 wrz 2016, 14:52

Kolego gdzie się wyłącza te pasy zrobiłem sobie wersję extended, ale tego nie widzę. Tak poza tym czy macie coś w zakładce "Funkcje serwisowe" u mnie jest pusto.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2016, 22:50
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 5 2005r. 2,0 benzyna

Postprzez smoq82 » 15 lis 2016, 10:29

Dziękuję polana, wszystko jasne teraz działa jak należy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2015, 19:35
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 CR RFJ7 143KM 2006

Postprzez pionowy » 24 lis 2016, 12:31

polana czy interfejs którego używasz jest w wersji BT??? A jeśli nie czy jest jakaś różnica pomiędzy tym z kabelkiem a BT???
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy