Kasowanie inspekcji olejowej – zrób to sam

Postprzez ARTEK1 » 27 maja 2013, 21:38

Witam
Również zaryzykowałem i wypróbowałem opisany przez kolegę welna27 sposób na kasowanie inspekcji olejowej. I SUKCES !! Wszystko zadziałało zgodnie z opisem.
Dzięki dla dla anonimowego forumowicza.
Po prostu SUPER FORUM <spoko> <spoko>
ARTEK1
 

Postprzez waldi484 » 15 cze 2013, 12:30

W mojej maździe 6 z 2009 r ( nowszy model ) jest ta kostka ale metoda nie działa ani przy 5 razach wciskania i odpuszcznia gazu ani przy 10 razach kontrolka dpf nadal miga. Nie wiem czy dobrze robię wciskam czekam aż zejdą i kolejny raz wciskam. Czy ta metoda jest skuteczna w nowym modelu od 2008r
waldi484
 

Postprzez boyazont » 17 cze 2013, 23:48

U mnie zadzialala a mam model z 2009. Ale ja wciskalem pedal 5 razy ale szybko, nie czekalem az obroty spadna, zreszta jak wciskasz go szybko to i dopiero za ktoryms razem podskakuja wyzesz, wypalalem DPF przedwczoraj i podzialalo. Sproboj wciskac i puszczac pedal szybciej.
Pzdr. Bartek.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez greggs1 » 1 sie 2013, 07:51

Czesc. Mam pytanie odnosnie migajacego DPF w mojej Madzi. Prawdopodobnie jest to inspekcja olejowa bo nic innego sie nie dzieje i samochod zachowuje sie normalnie. Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis? Poziom oleju na bagnecie jest na srodku pomiedzy Full a X. Mam zaplanowany wyjazd do Polski za tydzien i wlasnie teraz mi to wyskoczylo. Dzieki.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez smile » 1 sie 2013, 08:20

greggs1 napisał(a): Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis?


Możesz nie dojechać...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez greggs1 » 1 sie 2013, 08:36

smile napisał(a):
greggs1 napisał(a): Czy moze sie cos stac jezeli z ta migajaca kontrolka pojade do Polski ok. 1800 km i dopiero wtedy zrobie serwis?


Możesz nie dojechać...
Mozesz rozwinac swoja wypowiedz?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez iwi » 1 sie 2013, 14:18

Być może dojedziesz, ale co to będzie za jazda.
Po pewnym czasie komputer przełączy się na tryb awaryjny i moc spadnie Ci do takiego poziomu, że 5-go biegu nie użyjesz (no może z górki).
Ale tak zastanawiam się – po co masz ryzykować.
Jest opisany sposób na samodzielne skasowanie inspekcji olejowej – spróbuj – zadziała to będziesz jechał spokojnie.
Ale "Wojtek" pisał w którymś wątku, że migająca kontrolka to nie tylko DPF czy niezrobiona inspekcja olejowa – więc jak nie spróbujesz samodzielnie skasować inspekcji to się nie przekonasz.
Jeśli skasujesz inspekcję a kontrolka będzie dalej migała to udaj się do serwisu przed wyjazdem, bo po drodze będzie Cię to więcej mogło kosztować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez greggs1 » 1 sie 2013, 16:12

Chcialbym ominac serwis tutaj bo swego czasu wydalem duzo pieniedzy a tak naprawde niewiele zrobili a chcieli wymienic pol samochodu. W Polsce mam mechanika ktory co roku serwisuje moja M6 i zawsze wszystko bylo OK. Przez 4 lata nic sie nie dzialo i teraz nagle na autostradzie zaczela migac kontrolka. Dodam ze od ostatniej wymiany oleju przejechalem ok. 22000 km.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez jdziobak » 2 sie 2013, 10:09

Witam
Przeszukajcie archiwum tam jest opisany sposób na kasowanie inspekcji wątek o nazwie "Inspekcja olejowa – jakie silniki jej podlegaja – procedura kasowania" Tam kolega wełna welna27 opisuje krok po kroku jak osiągnąć sukces. Dodatkowo post jest poparty filmikiem instruktażowym. Sam przetestowałem i mogę powiedzieć ze DZIAŁA !!!!!!!!!
Pozdrawiam
Dziobak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 21:43
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez greggs1 » 2 sie 2013, 13:33

Wlasnie wykonalem procedure kasowania i chyba dziala bo kontrolka zgasla i wszystko dziala. Przejechalem dzisiaj ok. 150 km na autostradzie i wyglada ok.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez xelor81 » 7 wrz 2013, 07:33

U mnie dzisiaj tez dpf zaczal migac. Auto na mocy nie stracilo. Wykonalem procedure masowania prawego gornego pinu przy jednocznesnym naciskaniu pedalu gazu przy wlaczonej stacyjce.

W czasie kasowania inspekcji kontrolka swiec zarowych miga.
Procedura dziala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2012, 16:30
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez Sagitt » 9 wrz 2013, 21:54

Dzisiaj 100km od domu zapaliła sie na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika), od razu zjechałem i zabrałem sie za kasowanie. Niestety mimo że wszystko wydaje sie dobrze zrobione, bo kontrolka świec miga 5 krotnie to jednak kontrolki nie zniknęły, próbowałem kilka razy, nawet po wcześniejszym odpięciu akumulatora na 3 min, ale nie zadziałało(z wywołaniem kalibracji wtrysków nigdy nie miałem problemów) oczywiście wróciłem do domu, auto w trakcie przeszło w tryb z ograniczeniem mocy. Kiedyś już mi taka inspekcja wyskoczyła i usunęli ją w serwisie, bo nie znałem jeszcze wtedy sposobu "na drut", który jednak u mnie teraz nie zadziałał. Jakieś pomysły moge robić coś źle? stacyjka ma być tylko w pozycji ON? czy na zapalonym silniku? ja robiłem na zgaszonym
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez bieski » 9 wrz 2013, 21:57

DPF nie pali się tylko dla tego że trzeba skasować inspekcję olejową, on również zapala się w przypadku braku możliwości wypalenia dpfu. Być może u ciebie jest ten drugi problem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Sagitt » 9 wrz 2013, 22:13

Tylko czemu miga DPF i świeci kontrolka silnika, a nie pokazało najpierw samej świecącej kontrolki DPF(80% zapełnienia) z resztą akurat jechałem A4 z Wrocławia, dokładnie to nawet z Poznania, cały czas spokojnie 120km/h obroty powyżej 2tys,czemu nie mógł by się wypali skoro jeżdze dużo w mieści i "nie wiem" co to jest DPF, wypala się bez problemu. Tak czy siak dzięki za podpowiedz.
Ostatnio edytowano 9 wrz 2013, 22:14 przez Sagitt, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez bieski » 9 wrz 2013, 22:14

No najprościej będzie podłączyć auto pod kompa i sprawdzić jakie błędy wywala.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez iwi » 10 wrz 2013, 10:09

Jak podłączysz do komputera będziesz wiedział więcej.
Ale z obserwacji wpisów kolegów na tych forum wynika, że zawsze przy awarii DPFu wyskakuje dodatkowy błąd (czasami komputera – jak u Ciebie, czasami ASR jak u innych (ikonka samochodu w poślizgu).
U mnie wywaliło to drugie razem z DPFem. Po skasowaniu błędu samochód wraca do normy i działa do następnej próby wypalania filtra. Potem znowu to samo i tak w kółko.
Co masz zrobić – wyczyścić DPF poprzez wypalenie (jeśli nie zadziała to wywalić DPF)
a dlaczego tak się dzieje – zapytaj Mazdy. Być może program jest tak napisany żeby tylko przy awarii większej przechodził w tryb awaryjny, a awaria DPFu nie jest ważnym uszkodzeniem. Ale 3 krotne nieudane próby wypalenia filtra powodują już przejście w tryb awaryjny i dlatego zapala się dodatkowa kontrolka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Sagitt » 11 wrz 2013, 14:50

Niestety wizyta w ASO nie przyniosła dla mnie dobrych wieści, filtra nie mogli wypalić nawet serwisowo, prawdopodobnie sie rozsypał, brzęczy przy dodaniu gazu i lecą iskry z wydechu. Wymiana na nowy oczywiście mi sie nie uśmiecha, więc pozostaje usunięcie. Zaskoczył mnie taki obrót sytuacji ponieważ przez 2 lata od kiedy mam auto nie było z DPF żadnych problemów mimo tego, że jeździłem dużo po mieście(70% przebiegu), teraz nagle na trasie filtr się rozlatuje, gdzie szukać przyczyny?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez iwi » 11 wrz 2013, 20:03

http://www.jmtuning.pl/kontakt/
lub na Bieżanowskiej w Krakowie też podobno się nauczyli.

DPF sam w sobie jest zły więc nie doszukuj się swojej winy.
Gdyby tak naprawdę zależało na ekologii to wprowadziliby inne rozwiązania niż DPF (instalacje doładowania wodorem np)
Gdyby zależało na bezawaryjności DPF, to byłby wyświetlacz zużycia filtra z ręcznym wyzwalaniem wypalania.
Np widziałbyś wskaźnik zapełnienia filtra i gdybyś widział że zbliża się do pełna planowałbyś dłuższa przejażdżkę po autostradzie czy jakiejś innej drodze w celu wypalenia. Ale wiadomo – samochód ma być dla głupich a nie myślących ludzi więc przez to praktycznie nie ma szans utrzymać filtr parę lat przy życiu, bo komputer sam decyduje kiedy wypalać i może zdarzyć się taka sytuacja, że jedziesz po Autostradzie i nie nie dopala bo nie ma potrzeby, wpadasz do miasta i komputer rozpocznie procedurę wypalania filtra, której z oczywistych powodów nie dokończy.
Zobaczymy co powiedzą Ci, którzy do tej pory nie mieli z tym problemów i tak bronią tego DPF po zbliżeniu się do 200kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez smile » 12 wrz 2013, 21:08

Sagitt napisał(a):Dzisiaj 100km od domu zapaliła sie na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika)
wypisywanie takich bzdur powinno być karalne...
Sagitt napisał(a):prawdopodobnie sie rozsypał, brzęczy przy dodaniu gazu i lecą iskry z wydechu
jest i kara....
Ok, możesz poszukać firmy, gdzie umieszczają nowy wkład w filtrze DPF, o większych porach, który się już tak nie zapycha jak standardowy.
Najlepiej to go zdemontować, poświecić latarką do środka i zobaczyć w jakim jest stanie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Sagitt » 13 wrz 2013, 15:40

smile napisał(a):
Sagitt napisał(a):Dzisiaj 100km od domu zapaliła się na desce inspekcja olejowa (miga "dpf" i świeci kontrolka silnika)
wypisywanie takich bzdur powinno być karalne...

Do czego"pijesz"? Teraz to ja też wiem, że to nie była inspekcja, ale co zrobię, że w ASO mnie w błąd kiedyś wprowadzili, nie pociągne ich do odpowiedzialności bo nie mam dowodów. Nie sądzę żebym sobie zasłużył na taką kare.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy