Diesel 2.0 – problem z przyśpieszaniem

Postprzez bodzioklb » 18 kwi 2016, 19:04

Witam – koledzy czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem:
Podczas dość mocnego wciskania pedału gazu autko nie chce przyspieszać, jak delikatnie będę wciskał gaz to się rozpędza...

Jak mocno wcisnę pedał przyśpieszenia to silnik jakby zaczyna grać zaworami <lol> i autko trzyma stalą prędkość – nie przyśpiesza... Ale w momencie ujmowania gazu zaczyna przyśpieszać powoli do momentu aż wciśnięcie gazu odpowiadać będzie obrotom gdy nastąpi hamowanie silnikiem

Jeśli będę delikatnie podczas jazdy wciskał gaz to będzie się rozpędzać ale:
na 1 biegu rozkręci się do odcięcia
na 2 biegu rozkręci się do 5000 rpm
na 3 biegu rozkręci się do 4000 rpm
na 4 biegu rozkręci się do 3000 rpm
na 5 biegu rozkręci się do 2500 rpm
na 6 biegu rozkręci się do 2200 rpm

Podczas gwałtownego czy też delikatnego dodawania gazu nie puści nawet dymka <lol>

Autko miało w zeszłym roku robioną turbinę i to był teraz pierwszy trop jaki podjąłem bo turbina jeszcze na gwarancji.
Turbo było sprawdzane – geometria łopatek jest Ok i turbina na pomiarach ładuje jak powinna.
Auto w zeszłym roku też przy okazji robienia turbo i rozrządu zostało pozbawione DPF'a.
Latało wtedy aż miło i na hamowni legitymowało się 157 KM.

Na desce nie wywala żadnych kontrolek.
Na zimno czy ciepło odpala na pyknięcie.
Podczas delikatnego dodawania gazu słychać syk turbiny.
Spalanie jest takie jak było wcześniej – czyli średnio 5,5-6 litrów na setkę
Podpięty komputer nie pokazał żadnych błędów...

Ktoś ma jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez grzechx » 18 kwi 2016, 20:38

U mnie to był brudny przepływomierz, auto było słabe tak jak u Ciebie.
Oczywiście diagnostyka nie pokazała żadnych błędów dlatego trochę minęło zanim zorientowałem się
w czym tkwi problem.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez bodzioklb » 20 kwi 2016, 18:32

Dzięki za podpowiedź...
Wczoraj spryskałem preparatem czyszczącym przepływomierz i było lepiej...Ale szału nie było
Dzisiaj wymieniłem przepływomierz i mazda zap... aż miło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez grzechx » 20 kwi 2016, 22:31

Haaa przydałem się na coś na forum :)
U mnie wystarczyło wyczyścić przepływkę i moc wróciła.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez iparts » 21 kwi 2016, 15:25

Częstym problemem z podobnymi objawami jest także uszkodzony potencjometr pedału gazu. Jednakże w takiej sytuacji często występuje mocne dymienie, ponieważ podawana jest zbyt duża dawka paliwa do silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy