Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez kierownik » 19 wrz 2012, 08:33

Riki napisał(a):
kierownik napisał(a):sprzed epoki szóstek


W RF5C jest tez czujnik na wałku – teoretycznie nie winien zapalić :P praktycznie zapala czasem i jest buuum :D


niewiele razy próbowałem, ale przy odpiętym czujniku na wale, a sprawnym czujniku przy wałku rozrządu nie dało się odpalić RF5C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 20 wrz 2012, 22:08

Jak odpalalismy z odpiętym czujnikiem położenia wału to odpalił normalnie (na pych) ale ta jak pisaliście zaczęła mrugać kontrolka od świec, to oznacza, że czujnik działa
Na dzień dzisiejszy ogarniam temat wysłania pompy na remont do zakładu w Tucholi bo zaczęły sie problemy z odpalaniem na zimnym silniku: trzeba dłuzej kręcic lub odpala za drugim lub trzecim razem.

Wczesniej w tym wątku ktoś opisywał, ze odpięcie czujnika temperatury na pompie i próba odpalenia, jesli nie odpali na ciepłym to oznacza, że pompa zbliza się do remontu a zawór SPV jest sprawny – czy to prawda?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez kierownik » 20 wrz 2012, 22:46

coś chyba namieszałeś trochę...
jak ma problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, a odepniesz czujnik temperatury w bloku i odpali, to
maciek_z napisał(a):pompa zbliza się do remontu


a jeśli
maciek_z napisał(a):zaczęły sie problemy z odpalaniem na zimnym silniku: trzeba dłuzej kręcic lub odpala za drugim lub trzecim razem.

to jest trochę tematów o tym – poszukaj, poczytaj, a jak nie znajdziesz jakimś cudem, to zapytaj zanim wyślesz gdzieś pompę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 22 wrz 2012, 22:13

no to co może byc nie tak?
– nie odpala na ciepłym silniku, czasem zdarzy się cud i odpali, ale po kilku lub kilkunastu próbach porządnego kręcenia
– na zimnym odpala za drugim lub trzecim razem i tez trzeba przytrzymac na rozruszniku, tydzień temu nba zimnym odpalał normalnie
– jak odpali na zimnym to chodzi przez chwile nierówno, tak jakby nie na wszystkich cylindrach, po chwili praca sie wyrównuje i jeździ normalnie, nic nie przerywa
– na pych odpala zawsze od razu
– na plaka odpala zawsze od razu
– styki od przekaźnika B5B4 sa czyste

wczesniejsze posty sugerują, że to kwesti pompy

podmienic zaworu SPV i TCV nie mam jak bo ich cena przekracza cene całego auta
na komputer odradziliscie mi pójść, bo nic nie pokaze, to co jak nie pompa?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 11:00

maciek_z napisał(a):no to co może byc nie tak?

jak to co ?
maciek_z napisał(a):wczesniejsze posty sugerują, że to kwestia pompy

i to jest bolesny fakt... :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciek_z » 23 wrz 2012, 11:27

ja wiem czy az taki boesny – koszt wymiany dwóch zaworów TCV i SPV byłby wyzszy ;)

spróbuję jeszcze odpiąć ten czujnik – zgodnie z tym co przeczytałem w wątku dotyczacym pompy Denso (juz zamknietym) oszuka to pompę i powinien samochod odpalic na ciepłym

gdzie ten czujnik sie znajduje? i czy wystarczy go odpiac na zawsze czy tylko na czas krecenia rozrusznikiem?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 12:25

masz w prezencie....zabaw się w Adama Słodowego :)
http://forschung.wi.uni-passau.de/~ond/ ... /index.cgi
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maciek_z » 23 wrz 2012, 14:20

tadziol napisał(a):masz w prezencie....zabaw się w Adama Słodowego :)
http://forschung.wi.uni-passau.de/~ond/ ... /index.cgi

hm, koszt 10 euro, zamiast kilkuset i ma to załatwic problem?
Czyzby ta pompa była nie do zajechania i bedzie działac nawet jak cos tam w srodku sie wytrze, przypcha a to kwestia tylko dawki paliwa?

co to jest za przekaxnik na tym schemacie, jakie on ma oznaczenie? Z5A1?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez tadziol » 23 wrz 2012, 15:01

maciek_z napisał(a):spróbuję jeszcze odpiąć ten czujnik – zgodnie z tym co przeczytałem w wątku dotyczacym pompy Denso (juz zamknietym) oszuka to pompę i powinien samochod odpalic na ciepłym

gdzie ten czujnik sie znajduje? i czy wystarczy go odpiac na zawsze czy tylko na czas krecenia rozrusznikiem?

maciek_z napisał(a):hm, koszt 10 euro, zamiast kilkuset i ma to załatwic problem?

chciałeś oszukiwać? to masz <lol>
jak długo to wszystko pożyje-nie wiem...ale sądzę,że raczej krótko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 24 wrz 2012, 19:19

tadziol napisał(a):jak długo to wszystko pożyje-nie wiem...ale sądzę,że raczej krótko.

i tak lepsze to niż na stałe odpięcie, bądź wpięcie opornika w czujnik (co ostatnio widziałem jako naprawa przez mechanika "słabego odpalania na ciepłym")
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maciek_z » 7 lis 2012, 01:04

Odświeżę temat.

W związku z typowymi objawami tzn nie odpala na ciepłym i później nie odpala na zimnym – miałem do wyboru 2 drogi:
1. Zregenerować pompę na miejscu – czyli tu gdzie teraz mieszkam w Szkocji w Edynburgu – koszt jaki mi podano to 600 funtów
2. Wyjąć pompę samodzienie i wyslac ja do polski np. do zakladu w Tucholi, sam koszt regeneracji to maks 1500 złotych

Drugie rozwiazanie wydawało sie tańsze, ale nie zdecydowałem sie na nie – bo nie mam gdzie samemu wyjąc pompy, a znajomy mechanik zaśpiewał cenę 250 funtów za robociznę wraz z wymiana rozrządu – bez części. Sam koszt regeneracji w polsce nie był blizej znany, przyjąłem 1500, ale do tego doszłoby jeszcze paliwo dla kolegi, który mi to ogarnie, koszt kuriera, koszt części do wymiany rozrządu itd. Bardzo ważna kwestia to – w przypadku awarii, musiałbym reklamowac w Polsce, co odpada. Mógłbym pojechac samochodem, ale doliczyć bym musiał jakieś 300 funtów na paliwo, prz oksazji mógłbym nabrac papierosów i soplicy orzechowej i/lub mietowej żoładkowej, czym pewnie odbibym sobie podróż, ale akurat nie miałe tygodnia urlopu a auto było potrzebne.

Zdecydowałem się na zrobienie remontu na miejscu. zdziwienie nastapiło jak podjechałem zostawic auto – ze koszt wyniesie około 1000 funtów !!! Masakra sobie myślę, ale okazało się że to wraz z wymianą rozrządu, co planowałem wcześniej, więc za jednym zamachem zrobiłem remoncik i wymieniłem rozrząd w jednym miejscu, przy okazji potroiłem wartość auta ;) i spłukalem się do reszty.
Sam koszt regeneracji to 420 funtów, robocizna (wyjęcie i włozenie) to kolejne 110 funtów.
Także nie jest ta xle, bo wychodzi jakieś 2700 złotówek.

Co najwazniejsze auto odpala zawsze i odzyskało troche mocy.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez Neonixos666 » 7 lis 2012, 23:11

chociaż powiedzieli ci na czym polegała regeneracja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maciek_z » 8 lis 2012, 00:36

niestety nie odbierałem auta osobiscie, ale sądzac po cenie – poczatkowo miało byc 600 funtów a wyszlo taniej nie robili duzo, poza tym dokładnie sugerowałem, ze trzeba ja wyczyscic porzadnie, odrzuciłem równiez próbe naciagniecia mnie na nowy zawór SPV
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez Maciekwroclaw » 19 lis 2012, 18:56

Ja mam na jednym z kabli od czujnika temperatury zrobiony włącznik w kabinie. przed odpaleniem na ciepłym silniku przyciskiem odłączam czujnik i sekunda po odpaleniu załączam go. Mam tak ponad pół roku i wszystko jest ok. Auto użytkuję codziennie i dużo jeżdżę. Przycisk jest na konsoli jak oryginalny że go nie widać. Nie wiem ile tak będzie jeździła ale wydaje mi się ,że długo.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez blondi's boyfriend » 20 cze 2013, 20:01

Witam skoro temat jest o kosztach to i ja się podzielę swoimi wrażeniami ;)
miałem problem z odpalaniem na ciepłym, zamiast bawić się z jakimiś wyłącznikami postanowiłem iść śladami kolegi Arni_Toruń w tym miejscu dziękuje mu za wskazanie drogi;)
ktoś inny napisał że w zakładzie Pana Bartłomieja Dzierżyka w Tucholi robił taką pompę, więc ja tam wysłałem swoją głowiczkę. Otrzymałem lśniącą jak nową wraz z błyszczącym tłoczkiem, który został poddany galwanizacji, na moje życzenie dorzucono również nowy oring, przesyłka została dobrze zapakowana.

Jedyna zauważalna gołym okiem różnica polegała na tym, że po złożenia tłoczka sprężyn itd. mogłem wszystko podnieśc i tłoczek się nie wysunął, przed regeneracją tak się nie dało.

Całość kosztowała mnie 264 zł wraz z wysyłka w obie strony.

Wymianę wykonałem sam, dzięki fotorelacji Tadziola w której pokazuje jak wyjąć pompę bez rozbierania rozrządu i tu ukłon w jego stronę. Dodam, że mój ojciec za taką usługę (z tym, że głowiczka była nowa) w Hoffmanie w Rzeszowie zapłacił 2000 lub 2200 o ile dobrze pamiętam, pompę dostarczyliśmy wyjętą z auta.

Bardzo się cieszę, że skończył się monopol na naprawę pomp denso :)

Pozdrawiam posiadaczy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2013, 22:07

blondi's boyfriend napisał(a):264 zł


kolejny dowód że padnięta pompa w ditd to nie studnia bez dna bo niby dlaczego tak by miało być sama pompa jest bliźniacza z tymi które śmigają w TDI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 27 sie 2013, 12:15

Brawo panowie. Juz kiedys pisalem ze patrzac w dokumentacje nie ma w tej pompie zadnego kosmosu. Na razie swojej nie musialem rozbierac ale jak przyjdzie na to czas napewno zajrze do tego watku ponownie ;–)
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez xANDy » 29 sie 2013, 12:00

fantom napisał(a): patrzac w dokumentacje nie ma w tej pompie zadnego kosmosu

Kosmosu nie ma, ale nie było nikogo, co miał leżącą sobie pompę do zabawy i testowania. Poza tym – problemem była nieznajomość realnego wpływu/działania TCV, SPV i kości ROM. Teraz jak już to wiemy, to rzeczywiście żaden to kosmos. Przedtem była to zagadka i tyle.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mateusz12610 » 7 wrz 2013, 14:24

Witam Wszystkich

Ok macie rację w ostanich postach

z tym,że napraa Kolegi dotyczyła głowiczki pompy

a pompy posiadają wiele innych usterek i w wielu przypadkach naprawa/czyszczenie głowiczki nie pomoże,ale zaszkodzić nie zaszkodzi.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez fantom » 8 wrz 2013, 21:24

Czyli co konkretnie ? Bo jeszcze oprocz zaworow i moze czujnika obrotu to tam nie ma co sie popsuc.
Ostatnio edytowano 8 wrz 2013, 22:19 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: cytowanie bez potrzeby
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy