Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

Postprzez m.malina » 3 kwi 2014, 21:56

Witam.
Przy wymianie rozrządu nie zauważyłem że przeskoczył mi wał korbowy o 1 ząbek. Pin z hydronapinacza juz wyjełem więc pasek jest już naciągnięty. Po wyjęciu pina dopiero zauważyłem ze jest przestawiony. Silnik nie odpalany jeszcze. Jak najprościej skorygować rozrząd aby nic z napinaczem się nie stało? Oczywiście bez demontażu napinacza.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez tadziol » 3 kwi 2014, 22:23

lecisz po piwo,opróżniasz puszkę,wycinasz pasek blaszki i podkładasz pod zęby paska rozrządu na kole wału korbowego.kluczem powoli obracasz wał,aż blaszka wsunie się/wciągnie ją pomiędzy zęby paska a zęby koła pasowego.korygujesz położenie zębów paska względem zębów koła pasowego i delikatnie wyciągasz pasek blaszki.
papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez m.malina » 3 kwi 2014, 23:17

Dzięki tadziol a nie ma innego sposobu? Bo boje się że pasek jeszcze się pokaleczy. Robiłeś już tak? Co z napinaczem skoro przy takim sposobie się rozciągnie troszkę i schowa a instruckja mówi 1mm na minutę.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez tadziol » 4 kwi 2014, 08:31

m.malina napisał(a):a nie ma innego sposobu?

owszem,jest:
zdemontować napinacz,ustawić poprawnie pasek,zamontować napinacz.
m.malina napisał(a):Co z napinaczem skoro przy takim sposobie się rozciągnie troszkę i schowa a instruckja mówi 1mm na minutę.

a co ma być ?? zachowa się tak samo jak w czasie pozostawienia samochodu na wzniesieniu,tyłem do zjazdu,na pierwszym biegu.
a ta sama instrukcja mówi,żeby sprawdzić ustawienie paska przed zwolnieniem napinacza ;P
m.malina napisał(a):Bo boje się że pasek jeszcze się pokaleczy.

trochę czułości i nic mu nie będzie.
m.malina napisał(a):Robiłeś już tak?

mam kilka sposobów,ale to lata praktyki więc <cisza>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez m.malina » 4 kwi 2014, 09:56

tadziol napisał(a):mam kilka sposobów


To pochwal się Tadziol <rotfl>

A co myślisz o sposobie o takim:
Zdjąć koło pompy – wtedy mam możliwość korekty na wałku rozrządu czyli zakręcić o 1 ząb na wałku i spowrotem nałożyć pasek na wałek i jeden ząbek na pompie zakręcić, przyłożyć wałek pompy do paska i przykręcić oczywiście pasek będę trzymać w naciągu aby nie poluzował się na wale korbowym . Czy napinacz wtedy za mocno się rozciągnie i będzie go wtedy trzeba demontować?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez m.malina » 4 kwi 2014, 19:53

Pasek został prawidłowo ustawiony. Metoda z blaszką od piwa podziałała. Dlatego ukłony dla tadziola , i gorące podziękowania dla ciebie. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez puding » 4 kwi 2014, 20:20

a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez m.malina » 4 kwi 2014, 20:59

puding napisał(a):a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.


Tutaj za to zadanie odpowiada napinacz to on sie chowa i pasek staje się luźny na tyle aby przeskoczył ząbek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez tadziol » 4 kwi 2014, 21:22

puding napisał(a):a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.

a Tobie zerwało ?? bo też posługiwałeś się moją metodą.nawet ją chwaliłeś.... :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 4 kwi 2014, 22:33

każda skuteczna metoda jest dobra, a jak się siedzi w temacie to są różne sposoby. Obecnie uczę się na warsztacie u kumpla mechaniki i wiem że można sobie ułatwić życie takimi sposobami. O pasek nie ma się co martwić wytrzyma sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez m.malina » 5 kwi 2014, 12:25

Chciałbym dodać że pasek z puszki wyciełem na szerokość paska rozrządu czyli 26-27mm a długość to około 20cm.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez puding » 5 kwi 2014, 15:52

tak stosowałem ale wypić piwo wyciąć pasek wsadzić go w rozrząd, to chyba szybciej napinacz zdemontować. <oczko> śpi się spokojniej. może kiedyś mazda zacznie stosować aluminiowe puszki zamiast napinacza,było by to nawet bardzo ekonomiczne ale na razie pozostają tradycyjne metody wymiany paska papa
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 5 kwi 2014, 15:56

puding napisał(a): wypić piwo wyciąć pasek wsadzić go w rozrząd, to chyba szybciej napinacz zdemontować

Wypicie piwa 30 sekund, nożyczki i wycięcie to kolejne 30 sekund, zamontowanie blaszki, kilka ruchów i maks po 10 minutach masz ustawione :)

Przyznam tadziol, że metoda zmyślna. Na szczęście przed odpuszczeniem napinacza zawsze dwa razy sprawdzałem znaki i nie musiałem się głowić jak to poprawić :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez m.malina » 6 kwi 2014, 12:53

smile napisał(a): Na szczęście przed odpuszczeniem napinacza zawsze dwa razy sprawdzałem znaki


Ja raz sprawdziłem przed zakręceniem , i po zakręceniu wyjełem odrazu pin zamiast sprawdzić drugi raz , pewnie wtedy przeskoczył.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez puding » 7 kwi 2014, 20:17

no własnie lepiej dwa razy sprawdzić niż potem do gs-u po piwo latać a potem drugie i trzecie góra sześć hahaha . a tak na przyszłość jak już wymieniasz pasek to przed zwolnieniem napinacza naciąg wał kluczem w prawo,nie ma szans nic przeskoczyć.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy