Puszczanie czarnej chmurki, spalanie, kąt zapłonu.

Postprzez lukaszol1985 » 1 lip 2014, 21:11

Witam.
Pisze ponieważ w ostatnim czasie zwiększyło mi się spalanie w premacy w zimę spalała do 6.5 a teraz między 7.2 do 8.2. dodam że Madzia puszcza chmurkę czarnego dymu podczas zmiany biegów, w lusterku tego nie widać ale jadąc drugim autem z tyłu to widać, jak było to mniejsze spalanie to też puszczała chmurki. Mazda dodatkowo wg. mnie ma ciężkie odpalanie, czyli musi go chwile rozrusznik pokręcić i odpala, bez większych różnic czy zimna czy ciepła.

Byłem w dwóch warsztatach gdzie jeden mechanik stwierdził że silnik pracuje jak zegarek na słuch, i że dawno takiego silnika tak dobrze chodzącego nie słyszał, w drugim warsztacie robiłem konserwację podwozia i tam dwoję mechaników stwierdziło że silnik na słuch pracuje idealnie, po czym sprawdzili EGR i stwierdzili że jest ok, po czym stwierdzili że musi być coś z kątem zapłonu na pompie i dostaję za dużą dawkę paliwa i stąd te chmurki.

Moje pytanie czy ktoś miał coś podobnego? i co z tym kątem zapłonu? to się jakoś reguluje? jakie koszty?

Najpierw winiłem za zwiększone spalanie zmianę kół zimowych na letnie bo zimowe to 185/65/14 a letnie założyłem 205/55/15 i zaraz kupiłem nowe opony letnie 185/65/15 czyli szerokość taka jak zimówki a spalanie nie spadło.
Później postawiłem na nieodpuszczające zaciski przednie kupiłem nowe zaciski zamontowałem resztę wyczyściłem a spalanie dalej nie spadło.
Następnie odpiłem tą czarną puszkę która jest pod nogami pasażera po lewej stronie z napisem Alpin co skutkowało spadkiem mocy mniejszym kopceniem i niezauważalnym spadkiem zużycia paliwa, dziś przypiąłem ją z powrotem, czy ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć co to za puszka?

Spalanie zawsze sprawdzam tankując do pełna przy tym samym dystrybutorze.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2013, 23:12
Posty: 7
Skąd: Myślibórz
Auto: Mazda Premacy diesel 90KM. 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2014, 21:59

ta puszka to obstawiam że to jakiś power box który zwiększa moc. Co do spalania to temat rzeka. Wymień filtry na początek. Do kąta wtrysku na razie nie czepiał bym się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lukaszol1985 » 19 lip 2014, 00:26

Byłem u fachowca od pomp w mojej okolicy ale innym autem, jak mu powiedziałem jakie są objawy to powiedział aby najpierw się skupić na wtryskach, dał mi numer do jakiegoś innego fachowca bo on pompami denso się nie zajmuje. Na razie nie dzwonie bo funduszy brak.
Spróbuje zalać jakiegoś oleju do 2T i zobaczę co będzie, myślałem zalać STP ale zaraz po kupnie zalewałem i żadnej różnicy nie poczułem.
Do do filtrów to były wszystkie wymieniane zaraz po kupnie razem z rozrządem jakieś 16000km temu a filtr powietrza i olej 2tyś.km. Olej to Motul 10W40
Początkujący
 
Od: 28 lis 2013, 23:12
Posty: 7
Skąd: Myślibórz
Auto: Mazda Premacy diesel 90KM. 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2014, 16:25

wtryski mogą być przybrudzone i dobrze nie rozpylać.
Zaczął bym od zobaczenia czy nie ma nieszczelności w układzie dolotowym oraz sprawdził ile syfu jest w kolektorze. Różnica jest ciepły dzień- chłodny dzień?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yard » 5 sie 2014, 18:38

Przede wszystkim wyczyść układ paliwowy i wtryskiwacze jakimś preparatem dodawanym do paliwa.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez lukaszol1985 » 6 sie 2014, 21:42

Witam. W ciepły dzień raczej gorzej, ale to tak bez przekonania... byłem dziś u jakiegoś mechanika ze Szczecina i on mówi żeby zrobić czyszczenie wtrysków maszyną JET CLEAN TRONIC środkiem LIQUI MOLY, do tego konieczna wymiana filtra paliwa, gość twierdzi że robi to od lat i w większości ludzie są zadowoleni, pytałem go jak z wymianą końcówek na wtryskach, to powiedział że w denso raczej się tego nie robi że już lepiej znaleźć używane sprawne, mówi że bosch jak najbardziej ale denso nie. Jeśli chodzi o dolot powietrza to już sprawdzałem i raczej jest szczelny. Obecnie jeżdżę już drugi bak z olejem 2T, 300ml. na bak ale poprawy nie zauważyłem poza cichszą pracą silnika.
Najprawdopodobniej jutro lub po jutrze pojadę na to chemiczne czyszczenie wtrysków i zdam relację czy się poprawiło, a co wy myślicie o takim czyszczeniu?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2013, 23:12
Posty: 7
Skąd: Myślibórz
Auto: Mazda Premacy diesel 90KM. 2000r.

Postprzez Yard » 6 sie 2014, 21:49

Ja wolę pieniądze wydawać na inne przyjemności, a za czyszczenie zapłacić kilkanaście złotych (STP, Xeramic) lub kilkadziesiąt (Liqui Moly) kupując preparat i zrobić to samemu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2014, 20:51

zalej butelkę preparatu do czyszczenia układów wtryskowych na 1/4 baku albo i mniej i polataj ostro parę kilometrów do końca obrotomierza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lukaszol1985 » 30 wrz 2014, 09:24

Witam.
Czyszczenie wtrysków niewiele dało, niewielki efekt, za to konieczna okazała się regeneracja pompy wtryskowej, a konkretnie to nawalił zawór dawkujący i tym sposobem pozbyłem się z kieszeni 2035zł. za regenerację i nowy zawór. Mimo że przy regeneracji został odłączony chip / box to auto o wiele lepiej pracuje, to tego pali od pierwszego obrotu i ciepły i zimny, co do spalania to jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ale jak już przetestuje to napisze.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lis 2013, 23:12
Posty: 7
Skąd: Myślibórz
Auto: Mazda Premacy diesel 90KM. 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy