Płyn chłodniczy ponad stan!!!

Postprzez darek74 » 20 maja 2015, 18:22

Mam nietypowy problem, mianowicie od jakiegoś czasu włącza się w samochodzie wentylator częściej niż w letnie upały. Myślałem że to wina czujnika wody która załącza wentylator ale nie, wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej delikatnie przed połową, natomiast w zbiorniczku podwyższył się znacznie stan płynu chłodniczego tak jakby termostat nie otwierał dużego obiegu, chyba że się mylę miał ktoś podobny problem. Mazda Premacy 101KM 2.0DITD.
Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Yard » 20 maja 2015, 20:17

Ten ponad stan to przy zimnym czy gorącym silniku?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez darek74 » 20 maja 2015, 20:47

Przy gorącym silniku i lekko bulgota w zbiorniczku wyrównawczym . Żonie kazałem włączyć dodatkowo ogrzewanie w środku podczas jazdy mam nadzieje że trochę schłodzę płyn chłodniczy, mam obawy że termostat nie puszcza na duży obieg albo jakoś się przyciął. Jakiej dobrej firmy polecisz termostat jeśli to on będzie do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Yard » 20 maja 2015, 21:00

NIgdy nie miałem z termostatem problemów. Jest trochę wątków o termostacie. Poczytaj co piszą inni.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez darek74 » 21 maja 2015, 20:57

Dzisiaj sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i <dupa> będzie chyba wydatek pod tytułem wymiana uszczelki pod głowicą. Po odpaleniu silnika i odkręceniu korka w chłodnicy leci delikatny ala dymek, po zakręceniu korka p ok 2 min w zbiorniczku pojawiają się bąbelki. Ręce mi opadają, jeżdżę spokojnie bez wariacji wymiana oleju itp. na czas przebieg 175tyś.
Czy trzeba od razu planować głowicę, jeśli tak to co trzeba jeszcze dodatkowo zdemontować z głowicy?
Wymiana uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy o czymś zapomniałem?
Przy okazji wyczyszczę od razu ten cholerny kolektor ssący z syfu który dostarcza EGR.
YARD jakiś link albo schemat kolejności dokręcania śrub w głowicy.
Przypomniało mi się że jak byliśmy w chorwacji to sobie pozwoliłem pedał w podłogę z ciekawości ile pojedzie było = 195km/h i jeszcze jakby troszkę gazu. No ale chyba nie od tego mi dmucha do zbiorniczka z płynem chłodniczym.
Dzisiaj klucze poszły w ruch i głowicę zwaliłem ale nic nie widać. Dam do planowania i chyba na szczelność. Ktoś pisał o jakimś oryngu na tulejce w bloku łącząca z głowicą.

Witam wszystkich po 5 dniach demontażu i złożeniu, regulacja zaworów, silnik chodzi ładnie pali na kopa, pełna kultura, zwija się szybciej, nic nie ubywa i nic nie przybywa śmigam już 6 dzień. Koszta: uszczelka pod głowicę-120zł, uszcz. pod kolektor ssący 36zł, usczelniacz-20zł, planowanie głowicy i sprawdzenie wtrysków-70zł, oring-0,50zł no i klucz dynamometryczny z kątownikiem 200zł. Robocizna bezcenna.
Załączniki
IMG_20150527_175019.jpg
IMG_20150527_175033.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy