Regulacja zaworów

Postprzez darek74 » 2 cze 2014, 21:07

smile napisał(a):Najtańsze. Ale nie zapomnij wymienić uszczelnień na przelewy z wtrysków. A jeśli złożysz na starych, sprawdź dobrze szczelność :) Regulacja luzów w DITD to wyższa szkoła jazdy :)

To mi chłop doradził z punktu ekonomicznego pewnie masz rację ale mi raczej chodziło czy ktoś już stosował inne skoro pasują niż ,,Mazdy".
Akurat regulacja w DITD na jednym wałku rozrządu jest bardzo komfortowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez puding » 2 cze 2014, 21:13

ja stosuje z powodzeniem od fiata 1,9 jtd pasuja i koszt mniejszy niż 0,5 litra od kiedy niestety podnieśli ceny tuskozdziercy hahaha za komplet oczywiście a przelewy manowskie po dwa zeta
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 2 cze 2014, 22:22

mazda koln napisał(a):Kolego Smile czy to mzr-cd czy DITD wszystkie silniki mazdy maja ta dolegliwosc szczegolnie Diesle bez roznicy ktory po prostu zapycha sie smok a jak zgadniesz dlaczego to postawie Ci duza flache

O kolega chyba z jakiegoś forum laguny lub fałweja wiedzę czerpię :) Nie wszystkie silniki Mazdy mają tę dolegliwość, nawet nie wszystkie silniki diesla a jedynie te z układem szyny wysokiego ciśnienia paliwa ( RF5C i RF7J oraz R2 ). Jak byś był na forum trochę dłużej, wiedział byś że ja nie zgaduję. Nie muszę. A twoje kolejne wypowiedzi będę bacznie obserwować, nie chcę Twojego pożytecznego wkładu ( lub jego brak ) oceniać raptem po 3 wypowiedziach. Może Cię nie rozumiem zbyt dobrze, bo nie używasz polskich znaków?!
tadziol napisał(a):albowiem łatwiej wielbłądowi pisać na forum,niż w ditd smok zatkać nagarem.
<spoko> <spoko> <spoko> I prawda światło dzienne ujrzała :)

mazda koln napisał(a):Puding nie denerwuj sie tak przeciez tu piekarze siedza mechanikow rzadko sie spotyka na forach taka przykra rzeczywistosc
mazda koln, wymieniasz się przepisami na wypieki z Pudingiem?! <lol> hahaha
puding napisał(a):prosta zasada pierwszy z czwartym drugi z trzecim jak choć troche liznołes mechaniki to powinienes wiedziec ze sie w cyklach nie ustawia.

Pierwsza skucha....

W załączeniu opis jak to się robi prawidłowo. To tylko tak dla przypomnienia, bo każdy na pewno tak robi. Aha, trzeba znać angielski aby zrozumieć wszystkie zamysły Japońców.
Załączniki
valve clearence.pdf
Regulacja luzów zaworowych by MAZDA
(135.17 KiB) Pobrane 135 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 6 cze 2014, 10:45

smile napisał(a):W ilu seriach ustawiasz kierownik luzy zaworowe? Ja ustawiam wał w jednym punkcie, ustawiam pierwszą część, później przekręcam wał w drugie położenie i ustawiam resztę. Luz ustawiacie tylko na 8 śrubkach czy kręcicie wszystkimi 16-stoma? Proszę podzielcie się swoimi sposobami, może robicie to po prostu źle?! :)


czy źle? nie wydawało mi się
gdzieś kiedyś fotorelację zrobiłem – chyba się Panowie mechanicy nie czepiali z tego co pamiętam

nie trzymam się stricte manuala, ale...
ustawiam sobie je poklei kręcąc za każdym razem wałem, tak aby krzywka była w dole – wtedy jest pewność że zawór jest zamknięty i można ustawiać luz

czy wszystkimi 16-stoma? tak – jeżeli luz wymaga korekcji, to oprócz pierwszej nakrętki kontrującej popuszczam drugą i tam ustawiam jak w manualu.

po takim ustawianiu parę razy sprawdzałem w obu pozycjach wałka z manuala i wszystko się zgadzało

nie wykręcam przy tej operacji świec, ale zazwyczaj mam wtryski wyciągnięte ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 6 cze 2014, 18:46

kierownik napisał(a):gdzieś kiedyś fotorelację zrobiłem

Wiem, pamiętałem. Ale nie mogę jej odnaleźć po przebudowie forum..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 9 cze 2014, 20:33

w sumie, to ja też...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Yard » 12 cze 2014, 08:32

Element zbiorczy różnych napraw – tam jest
viewtopic.php?f=399&t=153548
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez m.malina » 26 lip 2014, 01:16

Ja zastosowałem podkładki pod wtryski boscha 4 szt za 13 zł w intercarsie, natomiast pod przelewy zastosowałem zwykłe podkładki miedziane 10szt za 5 zł. Wymieniałem przy regulacji pół roku temu. Do dziś zero problemów.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez Yard » 26 lip 2014, 08:42

Ja mam zrobione 230 000 km i nigdy nie wymieniałem żadnych podkładek. Regulację zaworów sprawdzałem po 100 000 km – regulacja nie była konieczna – było dobrze. Drugie sprawdzanie po 150 000 km – nic się nie zmieniło – regulacja nie była konieczna.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kierownik » 19 sie 2014, 12:20

m.malina napisał(a):natomiast pod przelewy zastosowałem zwykłe podkładki miedziane 10szt

jednak lepsze do montażu i późniejszego demontażu zastosować podwójne ;) – nieco bezpieczniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez m.malina » 19 sie 2014, 20:49

Jak ktoś ma 2 lewe ręcę to polecam podwójne :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez smile » 19 sie 2014, 21:20

To znaczy, że Japońce mają dwie lewe ręce?! :)

Konkurs :D

Dlaczego na przelewy są stosowane podwójne uszczelnienia a nie dwa pojedyncze? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 19 sie 2014, 21:42

zabezpieczenie przed utratą tych pomiędzy wtryskiem a przelewem.
jedni czyściliby smoki z nagaru inni z podkładek <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez m.malina » 21 sie 2014, 22:44

smile napisał(a):To znaczy, że Japońce mają dwie lewe ręce?! :)

Konkurs :D

Dlaczego na przelewy są stosowane podwójne uszczelnienia a nie dwa pojedyncze? :)

Nieee.
Na taśmie produkcyjnej to ma duże znaczenie. Taki przelew montują w minute z org. Podkładką. Jakby mieli oddzielnie to by montowali 5 minut, a jakby im wpadła podkładka to by zatrzymanie było. Dla nas nie ma znaczenia ile czasu będziesz skręcał przelewy ale znaczenie mają koszta 5zł za 10 podkładek zwykłych lub 5 podkl. Złączonych za min. 50zł
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez mario17_1989 » 6 mar 2016, 17:48

Witam! Ja coś dodam od siebie, jak było to do koszta.

podkładki pod przelewy.
Silnik Mazda rf4f RF4F-13-833 Fox Rzeszów 41zl/szt + przesylka

zamiennik ELRING 175.811 cena różnie co sklep to inna cena od 3,50zl-11zl/szt +przesylka
Grubosć [mm]: 1
srednica zewnętrzna [mm]: 12
Srednica wewnętrzna [mm]: 8,2

Ps.wg kompedium znajdującego się do diesla wymiary do Rf2a to sr. wew. 6.4mm, śr. zew. 10.4mm dla nr
RF2A-13-833
Moze to jakis blad albo rf2 ma inne wymiary, nie przerabialem jeszcze tego tematu.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 maja 2013, 22:33
Posty: 13
Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2016, 19:04

mario17_1989 napisał(a):Grubosć [mm]: 1


coś za cienka mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy