DITD nagły brak mocy

Postprzez m.malina » 12 cze 2016, 23:26

Witam.

Mam problem z moją Mazdą od miesiąca. Silnik DITD RF2A 90km.

Otóż w czasie jazdy silnik nagle traci moc, nieważne czy w korkach w mieście czy na trasie. Jak straci moc, ruszenie autem jest bardzo trudne, auto bardzo mocno kopci wtedy na szaro i strasznie ciężko się rozpędza. Takie coś potrafi objawić się nagle. Wcześniej myślałem że to występuje tylko na bardzo rozgrzanym silniku, ale dziś przytafiło mi się to na delikatnie ciepłym. Taki stan rzeczy utrzymuje się raz przez chwilę, lub przez długi czas, ale objaw ten mija najczęściej jak zostawi się silniczek na jakąś chwilę na biegu jałowym , później znów może nastąpić. Oprócz tego nie ma żadnych innych objawów.
Odrazu wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Zalałem żywicą wtyk tcv bo delikatnie się pociła wtyczka (komputer suchy). Jest sprawny cyka na zapłonie – napięcie dostaje 12V.
Pompę regenerowałem 2 lata temu – sam tłokorozdzielacz z głowicą. Auto odpala na dotyk zawsze.

Czy mogą to być podkładki wtryskiwaczy? wymieniałem je też 2 lata temu ale wstawiłem tanie zamienniki Bosch F 00V C17 504. Pytam ponieważ po otwarciu korka wlewu oleju ucieka mała chmurka, chodź nie sądze że to spaliny, korek pozostawiony i nie dokręcony na włączonym silniku skacze, przy gazowaniu nie skacze.

Komputer pokazuje tylko błąd 0403 ale tak jest od zawsze (blaszka wsadzona w egr)
Wymienione 2 kondensatory elektrolity 330uF/50v w IDM.
Pomóżcie bo niewiem co to może być gdzie szukać problemu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez m.malina » 9 lip 2016, 21:38

Problem rozwiązany.
Wymieniłem podkładki pod wtryskami.
Dodatkowo wyczyściłem kolektor dolotowy był zapchany bardzo mocno mazią, gdyz egr był zablokowany w pozycji pół otwartej. Po wstawieniu blaszki zamiast uszczelki , okazało się że jeszcze egr wypluwa spaliny za zewnątrz. Więc dodatkowo od dolnej rury został zaślepiony monetą 1zł. Intercooler wyczyszczony.
Po tym zero problemów.

Taki hint:
Przy okazji wymieniłem uszczelniacz wałka rozrządu. Oczywiście bez zdejmowania rozrządu. Da się.
Polecam długą śrubę M8 do zablokowania wałka rozrządu. Musi być długa gdyz odsuwając wałek w lewo aby nie spadł pasek i wałek i wszystko się trzyma na tej śrubie. Aby wyjąć uszczelniacz ryjełem jeszcze tą stopke przy wałku , ale aby ją wyjąć trzeba odkręcić 4sruby wałka dźwignienek zaworowych. Wtedy stopka wychodzi i widzimy już uszczelniacz który bez problemu wyjdzie po odsunieciu wałka rozrządu, a wałek się trzyba na śrubie od blokady rozrządu.
Bez tej śruby ani rusz. Cały czas był pasek naciągniety i niemożliwe jest aby przeskoczył.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy