Nie odpala, brak napięcia sterującego zaworem SPV

Postprzez PoBorowy » 16 maja 2016, 16:54

Witam,

Od jakiegoś czasu nie potrafię uruchomić swojej Mazdy. Silnik kręci ale za nic nie chce się odezwać. Wcześniej auto potrafiło mieć humory tzn. zazwyczaj palił na strzał prawie od pierwszego obrotu silnikiem ale jak mu się odwidziało to czasem trzeba było kręcić dość długo i dopiero wtedy łaskawie załapał. Zdarzyło się też, że po wykręceniu całego akumulatora trzeba było auto przyciągnąć do domu na lince żeby na drugi dzień po naładowaniu odpalić kluczykiem bez najmniejszego problemu.
Teraz jednak po pojechaniu na przegląd i wróceniu do domu auto zgasiłem i już nie mogę zapalić.
Trochę się znam na elektryce samochodowej więc porobiłem pewne pomiary i zauważyłem, że nie ma prądu na zaworze SPV. Nie słychać również charakterystycznego głośnego stuknięcia po przekręceniu kluczykiem w stacyjce – nie wiem czy to ma związek ale tak się też już działo wcześniej tj jak auto strzeliło focha i nie chciało palić. jak było słychać zawsze odpalał od razu. Słychać natomiast przekaźnik świec żarowych, który działa prawidłowo, świece są nówki i jest na nich napięcie, które po nagrzaniu świec przekaźnik rozłacza więc to jest ok. Sprawdziłem również i wyczyściłem wszystkie przekaźniki a w tym przekaźnik B5B4 podający napięcie na moduł IDM o oznaczeniach RF2A sterujący zaworem SPV – jest ok, jest napięcie 12v zarówno na przekaźniku jak i na pinie B w kostce IDM. Wymieniłem filtr paliwa, kupiłem nowy akumulator i wykopałem również spod nóg pasażera PCM żeby sprawdzić czy nie pływa w ropie i jest czysto i sucho, piny w kostkach jak nówki więc raczej tego bym się nie czepiał. Naprawiłem też przetarte kable pod pompą vacum lecz to niewiele pomogło. Sprawdzając błędy po połączeniu GND i TEN w gnieździe diagnostycznym kontrolka grzania świec na tablicy w aucie wymiguje tylko jeden błąd od zaworu EGR P1402 jednak to raczej nie ma wpływu na uruchomienie auta bo ten błąd był również jak auto normalnie odpalało.
Posiadam dokumentację techniczną pompy od tej mazdy i opisu zarówno SPV jak i IDM więc sprawdziłem też czy jest jakieś napięcie na pinach komunikacycjych IDM <–> PCM i zarówno na pinach A jak i C pojawiają się napięcia rzędu kilku voltów przy kręceniu silnikiem. Na pinach D i E natomiast które idą do SPV nic. SPV nie ma zwarcia do masy – też sprawdzałem, między pinami normalny opór cewki. Po dotykaniu napięciem 12v do pinów odkręconego spv normalnie tyka więc wygląda na sprawny.

Czy słuszną diagnozę stawiam na uszkodzony moduł IDM? Kupiłem na alledrogo używany za 50 zł i podmieniałem ale było dokładnie to samo więc nie mam pewności czy kupiłem sprawny. Szukałem również po szrotach i w sklepach w okolicy i niestety nigdzie nikt nie ma takiego modułu stąd prośba do kogoś z forum kto miałby gdzieś sprawdzony sprawny IDM do tego auta i mógłby na moment z nim podjechać w okolice Namysłowa na test to jak auto zagada chętnie kupię. Ewentualnie jeśli jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić proszę o podpowiedź.
Ostatnio edytowano 16 maja 2016, 17:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówki
Początkujący
 
Od: 16 maja 2016, 16:03
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy CP 2.0 DiTD 2001r.
VIN: JMZCP19R201121584

Postprzez Mateusz12610 » 16 maja 2016, 21:39

Moduł bym zostawił w spokoju. Rzadko ulegają uszkodzeniu. Problemu z immo raczej nie ma. Podstawiłbym SPV lub nawet i pompę. Instalacja od spodu do skrzynki bezpieczników sprawdzona ?
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez PoBorowy » 16 maja 2016, 23:12

Nie wiem na ile się znam ale pompa jest raczej w porządku bo wydaje mi się, że jakby padała to byłyby tego wcześniej jakieś objawy typu wycieki, spadek mocy albo problemy przy odpalaniu zależne od temperatury silnika a nic z tych rzeczy nie było jak odpalał – silnik pracował praktycznie wzorowo. Problemy ze startem opisane w pierwszym poście występowały naprawdę w losowych sytuacjach.
Co do Immo to wydaje mi się, że ten model chyba nie pozwoli zakręcić silnikiem jeśli immo nie puści więc racja, że raczej nie tędy droga.
Podmiana SPV.. jest sens skoro nie ma wogóle napięcia na przewodach do niego dochodzących nawet przy odpiętym SPV?

Co do instalacji od spodu skrzynki przekaźników w komorze silnika to powiem szczerze, że tam jeszcze nie zaglądałem. Jak najlepiej to sprawdzić? wykręcić i obejrzeć od spodu (trochę tam ciasno) czy może da się wg jakiegoś schematu prześwietlić miernikiem wszystkie przewody? Czy chodzi bardziej o skrzynkę bezpieczników pod kierownicą? Jeśli ktoś posiada schemat połączeń przewodów wychodzących z tych skrzynek będę wdzięczny za udostępnienie.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2016, 16:03
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy CP 2.0 DiTD 2001r.
VIN: JMZCP19R201121584

Postprzez adtzc » 20 lip 2016, 02:22

Witam
Koledzy mam bardzo podobny przypadek i brakuje mi pomysłów.
Premacy 2.0 DITD 2003
Zgasla w trakcie jazdy po ściągnięciu do domu zacząłem sprawdzać co się stało i doszedłem do wniosku że nie ma zasilania na SPV
Sprawdziłem:
– przejście od modułu pod obudowa filtr do SPV OK
– przejście od zaworku na dole pompy paliwowej do samego sterownika w nogach pasażera -OK
– moduł pod obudowa filtra ma pięć przewodów 2 z nich idą do zaworu SPV na jednym jest 12V na kolejnym jest około 5-6V a na środkowym nie ma nic przy próbie kręcenia pojawia się tam napięcie
– sprawdziłem skrzynkę bezpiecznikow styki w idealnym stanie
– sprawdziłem przekaźniki OK

Po podaniu zasilania na zaworek auto odpala ale kopci i n ie równo pracuje chodził chwilę więc nie sprawdzałem dłużej

Nie daje mi jedna rzecz spokoju odnośnie modułu pod obudowa filtra tzn na środkowym pinie który idzie do sterownika pod nogami pasażera nie ma zasilania ale przy próbie odpalenia coś się pojawia nie wiem jakie tam powinno być ale było coś około 8V
Zrobiłem jeszcze jedna rzecz podłączyłem do tego środkowego pina przez żarówkę zasilanie i zaworek nie tyka.
Proszę bardzo o pomoc

Dopisano 20 lip 2016, 21:13:

Bardzo proszę jeżeli ktoś posiada ten silnik aby mi sprawdził multimetrem jaki sygnał idzie z sterownika w nogach pasażera na sterownik pod filtrem na środkowy pin u mnie napięcie w trakcie kręcenia nie przekracza 3V jeżeli ktoś mi to potwierdzi że tak ma być wychodzi na to że ten sterownik jest uszkodzony bo nie daje prądu dalej na zawór. Bardzo proszę o info kto może auto mam cały czas unieruchomione a bardzo jest mi potrzebne.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez adtzc » 26 lip 2016, 01:13

Nikt nie pomoże?
Dziś doszedł do mnie sterownik od pompy i jak u kolegi bez zmian
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez PoBorowy » 26 lip 2016, 10:56

Update:

Okazuje się, że moje auto bez problemu odpala na plaku, chodzi równo i jeździ jak powinno (nie brakuje mocy itd.) dopóki nie zgaszę silnika. Po zgaszeniu nadal problem z odpaleniem.

Do kolegi adtzc:
Niewiele mogę pomóc ponieważ nadal szukam rozwiązania problemu ale poniżej masz dokumentację techniczną pompy z naszego modelu jaką udało mi się zdobyć – przydatna rzecz.
Załączniki
mazda_diesel.doc
(1.36 MiB) Pobrane 165 razy
Początkujący
 
Od: 16 maja 2016, 16:03
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy CP 2.0 DiTD 2001r.
VIN: JMZCP19R201121584

Postprzez adtzc » 26 lip 2016, 13:31

Na plaka nie próbowałem ale gdybym wiedział jakie powinno iść napięcie na sterowik IDM Z PCM bo nie wychodzi mi prąd na SPV jak by nie był sprawny albo nie dostawał odpowiedniego sygnały z PCM
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez m.malina » 27 lip 2016, 22:14

W pierwszej kolejności sprubójcie odpalic auto na odłączonym czujniku temperatury silnika, jest za bagnetem, u góry ,dokładnie za 4rurkami idącymi zpompy do wtryskiwaczy, wtyczka z2 przewodami. Dajcie znać.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez adtzc » 28 lip 2016, 23:50

U mnie bez zmian na wypietym czujniku też się nie odzywa
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez cyber » 14 sie 2016, 09:58

Witam,też wyszedł mi ten problem auto w trakcie jazdy zgasło ,potem za trzecim odpaliło wiec nie ryzykowalem zjechalem do domu,obczyscilem ogniwa akumulatora,przejrzalem wszystkie bezpieczniki,przeczyscilem przekazniki,jedynie co widze to temperatura w górze i brak sygnalizacji ze strony podgrzewania swiec znaczy nie świeci sie kontrolka,a ni tez nie sygnalizuje czeku zadnego.Probowalem odpalic na prestona chciala zalapac poszlo przez chwile ale jak by stracil moc moze cos z paliwem bo reczneie dalem pompka,no i zgasl,teraz mamy długi weekend wiec tylko obdzwonilem magikow od elektromechaniki,jeden zajechal brak wtyku do gniazda od jego kompa,kazal mi krecic by odpalilo mowil ze pompa chodzi,drugi zas po przekazaniu informacji powiedzial ze moze byc gdzies brak masy,zauwazylem tez ze zbiornika od wspomagania chyba wybija mi plyn byc moze cos nizej jest zalane jakies gniazdo i wtyk,nie wiem co robic,bede czekal chyba do wtorku na dobrego elektronika <płacze>

Dopisano 14 sie 2016, 10:17:

Zauwazylem tez brak charakterystycznego tykania przy przekreceniu kluczyka bez odpalania
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Yard » 14 sie 2016, 10:29

cyka zawór TCV
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez cyber » 14 sie 2016, 13:29

nie cyka,odlaczylem czujnik temperatury temp tez nie spadla,elektrozavor od pompy spv czy tcv nie pamietam ten co sie wykreca kluczem 38:) zamieniony byl na drugi wyglada na to ze nie to,na krotko paliwo bylo podane tez nie,dopiero na prestonie odpala ale na chwile i gasnie,domowo pod katem elektroniki sprawdzone oprzyrzadowanie na pompie wszedzie dolazi prad niby,wtryski odkrecane odpowietrzane,wszystko co moznabylo po domowemu juz zrobione chyba,byc moze sterownik bo ta tem peratura nie spada nawet po odlaczeniu,a skoro ma temp na high to winny chyba zalaczyc sie wiatraki,nic tylko czekac na elektronika do wtorku:( <płacze>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez adtzc » 14 sie 2016, 13:33

Ja cały czas walczę z problemem
Z modułu na zawór wychodzi plus ale jest brak masy widzę bo żarówka nie świeci się jak mam dwa przewody pod wyjście zaworu a jak mam masę przy budzie a plus do przewodu od żarówki to się świeci (mruga) w trakcie kręcenia. Podłożem już 2 moduły i nic
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez adtzc » 17 sie 2016, 22:29

Panowie a może inaczej z czego bierze sygnał dzięki któremu sterownik uruchamia zawór chodzi mi że musi coś widzieć np prędkość wału
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 01:49
Posty: 6 (1/0)
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez cyber » 19 sie 2016, 14:44

Witam problem rozwiazany:) okazało się że gniazdo przekaznika było luzne przez to zgasł podczas jazdy a ja czyszczac rozgiełem bardziej <glupek2> mechanik poprawil koszt 80zl i wszystko ok:)zniknął problem temperatury wysokiej wraz z z usunieciem usterki,pozdrawiam:) <jupi>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 2 wrz 2016, 08:07

witam:) ten co zawinił pierwszy od góry koloru czarnegoObrazekpoprostu nie stykał.Pozdrawiam.http://screenshot.sh/n7WDYTAP3uJ4x
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy