Mazda premacy diesel 2,0 silnik po zgaszeniu jeszcze kilka sekund chodzi
Strona 1 z 1
proponuje sprawdzic ustawienie rozrzadu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Zdaję sobie sprawę,że to będzie źle odebrane,ale powiedz co kierowało Tobą,że udzieliłeś takiej porady ?
Albo inaczej : jaki widzisz związek przyczynowo skutkowy pomiędzy niepoprawnie ustawionym rozrządem a opóźnieniem w gaszeniu silnika ?
Sorry,to moja dociekliwość nie pozwala na obojętność....
zadra napisał(a):proponuje sprawdzic ustawienie rozrzadu.
Albo inaczej : jaki widzisz związek przyczynowo skutkowy pomiędzy niepoprawnie ustawionym rozrządem a opóźnieniem w gaszeniu silnika ?
Sorry,to moja dociekliwość nie pozwala na obojętność....
Sam nie wiem, tak strzeliłem.
Uważam,że zawsze należy sprawdzić prawidłowość faz rozrządu
Jesli uważasz, że strasznie kulą w płot, to napisz a ja wyedytuję, wykastruję swoją odpowiedź i będzie można szukać przyczyny wszędzie tylko nie w rozrządzie..
Masz rację, może to być również problem ze sterowaniem/odcinaniem dawki na pompie albo mieć przyczynę tak głęboko ukrytą, że tylko Ty znasz na nią remedium..
Uważam,że zawsze należy sprawdzić prawidłowość faz rozrządu
Jesli uważasz, że strasznie kulą w płot, to napisz a ja wyedytuję, wykastruję swoją odpowiedź i będzie można szukać przyczyny wszędzie tylko nie w rozrządzie..
Masz rację, może to być również problem ze sterowaniem/odcinaniem dawki na pompie albo mieć przyczynę tak głęboko ukrytą, że tylko Ty znasz na nią remedium..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Jesli uważasz, że strasznie kulą w płot, to napisz a ja wyedytuję, wykastruję swoją odpowiedź i będzie można szukać przyczyny wszędzie tylko nie w rozrządzie..
Nie,no....dlaczego chcesz wycofać swoją wypowiedź ? Każdemu zdarza się pomylić albo strzelić gafę.
Wg mnie rozrząd odpada,bo objawy nijak nie pasują do jego ewentualnego przesunięcia faz. Poza tym w DITD przeskok paska o jeden ząb to z reguły P 0216 lub problemy z zapalaniem czy kopcenie na czarno.
Mnie to bardziej wygląda na nieszczelny zawór TCV,ale to dopiero początek problemu....sedno tkwić może gdzie indziej.
Ciekawy jest ten objaw ,,pracy po zgaszeniu" z tego co pamiętam za zgaszenie odpowiada zawór FSO w pompie + klapa gasząca, chyba że żywi się olejem z dolotu .
Neonixos666 napisał(a):z tego co pamiętam za zgaszenie odpowiada zawór FSO w pompie + klapa gasząca,
Ło rzesz......Ty też wypadłeś z obiegu
Zadaniem zaworu FSO jest ograniczenie dopływu paliwa do komory w której pracuje tłokorozdzielacz w przypadku awarii zaworu SPV skutkującego jego trwałym zamknięciem.W takim przypadku wyłączenie zapłonu zabezpieczy silnik przed destrukcją z powodu przekroczenia dopuszczalnych RPM.
Klapa gasząca (przepustnica) uzyskała tę funkcję dopiero w RF7J. RF2A jej w ogóle nie posiada,a RF4F i RF5C mimo jej całkowitego zamknięcia nadal dostają powietrze do silnika. (ok 20 %).
związek przyczynowo skutkowy pomiędzy niepoprawnie ustawionym rozrządem a opóźnieniem w gaszeniu silnika
Wyszedłem z założenia,że pompa straciła 100% synchronizacji z wałem i mogłoby dojść do sytuacji, gdy w którymś cylindrze wtrysk uruchomiłby się pod koniec suwu "praca" co powodowałoby (teoretycznie) dodatkowy "odpał" mieszanki w rozgrzanym cylindrze..
Tylko,że tak jak sugerujesz (między wierszami) nie powodowałoby to pracy przez dodatkowych kilka sekund po wyjęciu kluczyków tylko co najwyżej ułamek/jedna sekunda po wyłączeniu, bo paliwo byłoby w końcu odcięte przez elektrozawór..
Może mimo wszystko źle coś myślę, ale jak napisałeś – "błądzić ludzką rzeczą jest"...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a): mogłoby dojść do sytuacji, gdy w którymś cylindrze wtrysk uruchomiłby się pod koniec suwu "praca" co powodowałoby (teoretycznie) dodatkowy "odpał" mieszanki w rozgrzanym cylindrze..
Taka teoria ma akurat zastosowanie w silnikach wyposażonych w DPF. Natomiast przenigdy paliwo podane w silniku o zapłonie samoczynnym pod koniec suwu pracy nie wywoła zapłonu i nie spowoduje powstania gazów spalinowych wywierających siły nacisku na denko tłoka.
zadra napisał(a):"błądzić ludzką rzeczą jest"
Przeto : "pójdź dziecię,ja Cię uczyć każe" .....
Przeto : "pójdź dziecię,ja Cię uczyć każe" .....
"Kornym sługą i słuchaczem będę,
Ucz Mistrzu – co każesz uczynię..
Wiernością wiedzę zdobędę;
W pracę dla ludu zamynię"...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
tadziol napisał(a):Ło rzesz......Ty też wypadłeś z obiegu
Ditd to już można powiedzieć prehistoria
obecnie śmigam francuską myślą technologiczną która się nie psuje
Ależ jest to w pełni merytoryczna dyskusja,mająca na celu wykluczenie usterek nie mających wpływu na powstały problem autora,poparta rzeczowymi argumentami,które wynikają z praktyki oraz doświadczenia życiowego,zaś wiedza użyta w dyskusji korzeniami sięga dwudziestu lat wstecz.
Dlatego też ośmielam się wyrazić stanowczy sprzeciw co do upomnienia nas bez wyraźnych i transparentnych podstaw nie mających odbicia w zgromadzonym materiale dyskusji.
Jednocześnie w jakikolwiek sposób nie neguję stanowiska moderatora oraz wynikających z tego tytułu uprawnień i wyrażam głęboką nadzieję,że dalsza wymiana poglądów i tez odbędzie się w przyjaznej atmosferze przesyconej kulturą słowa mającej na celu jak najszybsze znalezienie antidotum na awarię mazdy autora przy jednoczesnym zabezpieczeniu słusznych interesów wszystkich stron.
Dlatego też ośmielam się wyrazić stanowczy sprzeciw co do upomnienia nas bez wyraźnych i transparentnych podstaw nie mających odbicia w zgromadzonym materiale dyskusji.
Jednocześnie w jakikolwiek sposób nie neguję stanowiska moderatora oraz wynikających z tego tytułu uprawnień i wyrażam głęboką nadzieję,że dalsza wymiana poglądów i tez odbędzie się w przyjaznej atmosferze przesyconej kulturą słowa mającej na celu jak najszybsze znalezienie antidotum na awarię mazdy autora przy jednoczesnym zabezpieczeniu słusznych interesów wszystkich stron.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości