Zużycie oleju Premacy Diesel

Postprzez Yard » 20 sty 2010, 23:04

Najbardziej zaawansowana technologia to ta czysto syntetyczna. Przy mineralnych to hydrokraking czyli "podrabianie" syntetyków. Mówię to jako chemik. Dexelia produkowana jest we Francji i Belgii. Największe prawdopodobieństwo trafienia na syntetyk jest przy 5W50, 0W50.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez pawelnd » 22 sty 2010, 13:59

ehh no i okazuje sie, ze radość moja nie trwala długo... po tygodniu od naprawy i wymianie, stan oleju znów spadł o połowe.. postanowiłem sie wiec poswiecic, znalazlem kanał, wpełzłem pod spod i okazalo sie ze olej kapie w okolicach rozrzadu, a caly silnik od spodu jest pokryty olejem... auto trafiło spowrotem do mechanika i cos mi sie wydaje, ze nie bedzie różowo :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez radekko » 22 sty 2010, 15:59

Chcialoby sie powiedziec: "olej to...." ale na pocieszenie podam, ze byc moze to nie jest jakas krytyczna nieszczelnosc. Zle zamontowana pompa wody w rozrzadzie lub cos w tym stylu.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez robertss » 22 sty 2010, 16:27

Witam, pawelnd mam pytanko, czy możesz sprawdzić jak juz mechanior <killer> zrobi porządnie swoja robotę, czy przy nagrzanym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem :] czy nie śmierdzi stamtąd spalinami. Jeśli tak to daj znać.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez pawelnd » 22 sty 2010, 18:31

mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ?? ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez robertss » 22 sty 2010, 21:23

pawelnd napisał(a):mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ?? ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???


tak się zastanawiam czy przypadkiem cała awaria nie powstała w wyniku nieszczelności podkładek pod wtryskami, zdarza się to w mazdzie 6 z dieslem, ale jak kompletnie ktoś to zaniedbal to możliwe że w DITD też do zatarcia sprężarki i wału mogło dojść. Ten mechanik to odmy sprawdzał pewnie w tdi volkswagenowskich, tam odma zamarza to fakt, w mazdzie nie zdarza się.
mam nadzieje ze to nie to, ale zerknij na temat o mazdzie 6

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez YgooR » 22 sty 2010, 21:34

robertss napisał(a):po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem czy nie śmierdzi stamtąd spalinami

Przy nieszczelnych podkładkach pod wtryskami nie powinno śmierdzieć spalinami? Jeżeli po odkręceniu korka przez pierwszą chwilę widać lekki komin a później czuć olej (nie spaliny) i jakieś kropelki wylatują z otworu to też podkładki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez robertss » 22 sty 2010, 23:06

przy nieszczelnych podkładkach będzie śmierdzieć spalinami bo są przedmuchy z komory spalania, dla pewności można sprawdzić też na odmie czy są przedmuchy. Ktoś na tym forum pisał
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez YgooR » 22 sty 2010, 23:39

Dzięki za odpowiedź, o spalinach wiem chciałem się tylko upewnić czy dotyczy to też dmuchania bez spalin bo z odmy czy korka wlewu oleju zawsze trochę będzie dmuchać.
Czy normalne że w wężyku od odmy będzie trochę oleju tzn. wilgotne ścianki <glupek2>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez pawelnd » 23 sty 2010, 11:44

robertss napisał(a): Ten mechanik to odmy sprawdzał pewnie w tdi volkswagenowskich, tam odma zamarza to fakt, w mazdzie nie zdarza się


czy to oznacza, ze przy pierwszej naprawie, ktora notabene kosztowala mnie 300 PLN, zle rozpoznal usterke, skoro w mazdzie nie zdarza sie przymarzniecie odmy ?? w poniedziałek poszukam innego mechanika i drugiej opinii...
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez malkolm » 23 sty 2010, 12:10

pawelnd napisał(a):czy to oznacza, ze przy pierwszej naprawie, ktora notabene kosztowala mnie 300 PLN, zle rozpoznal usterke, skoro w mazdzie nie zdarza sie przymarzniecie odmy pytajnik w poniedziałek poszukam innego mechanika i drugiej opinii..

zdarza się i w mazdach, gdzieś na forum było o tym, w dużej mierze ma wpływ na to użytkowany olej, podobno castrole mają inne dodatki wytrącające wodę (nie wiążą jej) i tym samym przyśpieszające zamarzanie odmy.
osobiście mie się nie zdarzyło, tylko o tym gdzieś tutaj czytałem.
YgooR napisał(a):Czy normalne że w wężyku od odmy będzie trochę oleju tzn. wilgotne ścianki głupek

tak, jest to normalne, opary oleju zawsze w niewielkiej ilości dostają się do kolektora dolotowego i czasami osiadają na odmie , w IC i na przewodach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Yans » 27 sty 2010, 11:23

626 2.0 DiDT (2001) przebieg 78 tys. (pewny, bo kupiony od rodziny która miała go od nowości)
żadnych ubytków między jedną wymianą oleju, a drugą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez slawcio » 22 wrz 2011, 22:02

Od wymiany do wymiany zero zużycia. Olej Shell helix
slawcio
 

Postprzez Miron-Ww » 25 wrz 2011, 12:03

Od wymiany do wymiany żadnych ubytków .Olej Castrol Magnatec 10w40
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Neonixos666 » 25 wrz 2011, 12:05

Miron-Ww napisał(a):Olej Castrol Magnatec 10w40


poczytaj poradnik i o tym oleju na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez frud » 25 wrz 2011, 13:51

Motul 5w30, 230 tys przebiegu.... nic nie bierze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Miron-Ww » 25 wrz 2011, 17:20

Neonixos666 napisał(a):
Miron-Ww napisał(a):Olej Castrol Magnatec 10w40


poczytaj poradnik i o tym oleju na forum


Czytałem , rozmawiałem tez z mechanikami . Zła opinia i problemy z tym olejem wzięły się z tego że "obrotni" dystrybutorzy "ulepszali"ten olej własnymi technologiami a potem sprzedawali po okazyjnych cenach. A szczęśliwi nabywcy uradowani zakupem po super niskich cenach lali ten olej do swoich ukochanych auteczek i potem byli bardzo zdziwieni co to tez takiego się stało z silnikami .
Ja mam pewne źródło bez polepszaczy , leje ten olej i nic się nie dzieje , autko pali za dotknięciem czy to lato czy też zima .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez freshbratek » 25 wrz 2011, 17:29

ja zbliżam się do 200 kkm i wychodzi nadal 0,5 l/10kkm
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez loscyp » 25 wrz 2011, 21:39

przebieg 180tkm zrobiłem już 45tkm zalewałem olej Statoil Lazerway 5W30 w tamtym roku kupiłem Mazda Dexelia 5W30 – -żadnych dolewek miedzy wymianami także jest OK
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez Bandit » 29 wrz 2011, 22:15

Neonixos666 napisał(a):poczytaj poradnik i o tym oleju na forum

To plotka jest, nie warto się bać :P

ELF SXR 5w30 nic nie łyka (215 tyś km podobno ;) ) Te silniki generalnie nie biorą oliwy, więc temat jest taki hmm <oczy> naciągany
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy