Zużycie oleju Premacy Diesel
Najbardziej zaawansowana technologia to ta czysto syntetyczna. Przy mineralnych to hydrokraking czyli "podrabianie" syntetyków. Mówię to jako chemik. Dexelia produkowana jest we Francji i Belgii. Największe prawdopodobieństwo trafienia na syntetyk jest przy 5W50, 0W50.
ehh no i okazuje sie, ze radość moja nie trwala długo... po tygodniu od naprawy i wymianie, stan oleju znów spadł o połowe.. postanowiłem sie wiec poswiecic, znalazlem kanał, wpełzłem pod spod i okazalo sie ze olej kapie w okolicach rozrzadu, a caly silnik od spodu jest pokryty olejem... auto trafiło spowrotem do mechanika i cos mi sie wydaje, ze nie bedzie różowo
- Od: 3 lip 2009, 14:23
- Posty: 17
- Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A
Chcialoby sie powiedziec: "olej to...." ale na pocieszenie podam, ze byc moze to nie jest jakas krytyczna nieszczelnosc. Zle zamontowana pompa wody w rozrzadzie lub cos w tym stylu.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witam, pawelnd mam pytanko, czy możesz sprawdzić jak juz mechanior zrobi porządnie swoja robotę, czy przy nagrzanym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem czy nie śmierdzi stamtąd spalinami. Jeśli tak to daj znać.
pzdr
pzdr
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???
- Od: 3 lip 2009, 14:23
- Posty: 17
- Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A
pawelnd napisał(a):mechanik stwierdził ze olej ucieka przez uszczelniacz wału korbowego... powiedzial ze wymiana uszczelniacza wiaze sie z wymiana rozrzadu... dziwi mnie tylko ze uszczelniacz poszedl tydzien po poprzedniej naprawie ( przytkana odma ), ale wytlumaczyl to tym ze to pewnie od niskich temperatur guma stwardniala i sie wytarl przez to... tak wiec kolejne 5l oleju przez tydzien poszlo do gleby... moze ma ktos namiar w okolicach Stargardu Szcz. na mechanika "pasjonata" od DITD, ktory postawiłby w koncu raz porzadna diagnoze co jest z moim silnikiem, tak zebym nie musial co jakis czas dorzucac do niego kolejnych setek PeeLeNów???
tak się zastanawiam czy przypadkiem cała awaria nie powstała w wyniku nieszczelności podkładek pod wtryskami, zdarza się to w mazdzie 6 z dieslem, ale jak kompletnie ktoś to zaniedbal to możliwe że w DITD też do zatarcia sprężarki i wału mogło dojść. Ten mechanik to odmy sprawdzał pewnie w tdi volkswagenowskich, tam odma zamarza to fakt, w mazdzie nie zdarza się.
mam nadzieje ze to nie to, ale zerknij na temat o mazdzie 6
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
robertss napisał(a):po odkreceniu korka wlewu oleju nie masz tzw komina, czyli wali delikatnie lub co gorsza mocno olejem. Sprawdź też nosem czy nie śmierdzi stamtąd spalinami
Przy nieszczelnych podkładkach pod wtryskami nie powinno śmierdzieć spalinami? Jeżeli po odkręceniu korka przez pierwszą chwilę widać lekki komin a później czuć olej (nie spaliny) i jakieś kropelki wylatują z otworu to też podkładki?
Dzięki za odpowiedź, o spalinach wiem chciałem się tylko upewnić czy dotyczy to też dmuchania bez spalin bo z odmy czy korka wlewu oleju zawsze trochę będzie dmuchać.
Czy normalne że w wężyku od odmy będzie trochę oleju tzn. wilgotne ścianki
Pozdrawiam
Czy normalne że w wężyku od odmy będzie trochę oleju tzn. wilgotne ścianki
Pozdrawiam
robertss napisał(a): Ten mechanik to odmy sprawdzał pewnie w tdi volkswagenowskich, tam odma zamarza to fakt, w mazdzie nie zdarza się
czy to oznacza, ze przy pierwszej naprawie, ktora notabene kosztowala mnie 300 PLN, zle rozpoznal usterke, skoro w mazdzie nie zdarza sie przymarzniecie odmy w poniedziałek poszukam innego mechanika i drugiej opinii...
- Od: 3 lip 2009, 14:23
- Posty: 17
- Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A
pawelnd napisał(a):czy to oznacza, ze przy pierwszej naprawie, ktora notabene kosztowala mnie 300 PLN, zle rozpoznal usterke, skoro w mazdzie nie zdarza sie przymarzniecie odmy pytajnik w poniedziałek poszukam innego mechanika i drugiej opinii..
zdarza się i w mazdach, gdzieś na forum było o tym, w dużej mierze ma wpływ na to użytkowany olej, podobno castrole mają inne dodatki wytrącające wodę (nie wiążą jej) i tym samym przyśpieszające zamarzanie odmy.
osobiście mie się nie zdarzyło, tylko o tym gdzieś tutaj czytałem.
YgooR napisał(a):Czy normalne że w wężyku od odmy będzie trochę oleju tzn. wilgotne ścianki głupek
tak, jest to normalne, opary oleju zawsze w niewielkiej ilości dostają się do kolektora dolotowego i czasami osiadają na odmie , w IC i na przewodach
Miron-Ww napisał(a):Olej Castrol Magnatec 10w40
poczytaj poradnik i o tym oleju na forum
Neonixos666 napisał(a):Miron-Ww napisał(a):Olej Castrol Magnatec 10w40
poczytaj poradnik i o tym oleju na forum
Czytałem , rozmawiałem tez z mechanikami . Zła opinia i problemy z tym olejem wzięły się z tego że "obrotni" dystrybutorzy "ulepszali"ten olej własnymi technologiami a potem sprzedawali po okazyjnych cenach. A szczęśliwi nabywcy uradowani zakupem po super niskich cenach lali ten olej do swoich ukochanych auteczek i potem byli bardzo zdziwieni co to tez takiego się stało z silnikami .
Ja mam pewne źródło bez polepszaczy , leje ten olej i nic się nie dzieje , autko pali za dotknięciem czy to lato czy też zima .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
ja zbliżam się do 200 kkm i wychodzi nadal 0,5 l/10kkm
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Neonixos666 napisał(a):poczytaj poradnik i o tym oleju na forum
To plotka jest, nie warto się bać
ELF SXR 5w30 nic nie łyka (215 tyś km podobno ) Te silniki generalnie nie biorą oliwy, więc temat jest taki hmm naciągany
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość