Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez misiubisi » 15 gru 2011, 17:35

Do tej pory jeździłem na CASTROL magnatec 10w40, wymieniłem na ELF COMPETITION 10W40 Turbo Diesel i auto nie do poznania . Silnik o wiele ciszej pracuje, w końcu rano jak odpale to sąsiedzi do okien nie zaglądają. Teraz silnik pracuje jak w prawdziwym dislu a nie jak w traktorze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:37
Posty: 5
Skąd: Opolskie
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 90 KM 2000r.

Postprzez malkolm » 15 gru 2011, 18:11

a zmień na 5w40 i będzie jeszcze lepiej, dla Ditd konstruktor przewidział 5w30
Ostatnio edytowano 16 gru 2011, 18:20 przez malkolm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 16 gru 2011, 00:32

misiubisi napisał(a):wymieniłem na ELF COMPETITION 10W40 Turbo Diesel i auto nie do poznania .


Dobry krok.. ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marcino2468 » 20 gru 2011, 16:47

przymierzam się do wymiany oleju a nie wiem jaki był poprzednio wlany, Shell Helix 10w40 bedzie dobry? :) pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez kierownik » 21 gru 2011, 00:26

ja taki leję do paru DiTD ;) tylko oczywiście diesel ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marcino2468 » 21 gru 2011, 00:47

to mój ditd też pewnie łyknie :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2011, 00:54

marcino2468 napisał(a):pewnie łyknie


oby jak najmniej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 30 sty 2012, 12:14

Otóż na rosyjskiej stronie znalazłem coś ciekawego odnośnie lepkości olejów jak i firm je produkujących
http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Riki » 30 sty 2012, 13:09

Neonixos666 napisał(a):oby jak najmniej <lol>


No no :D

Wczoraj macałem RF5C co łyka 1l na 500km (tak twierdzi klient) – po niczym nie dało się poznać.......... dobry motor <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 13:14

Erastotenes napisał(a):Otóż na rosyjskiej stronie znalazłem coś ciekawego odnośnie lepkości olejów jak i firm je produkujących
http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111

niezły kisiel w niektórych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez DeviS » 24 paź 2013, 23:22

Witam.
Podepnę się pod ten temat. Chciałbym wykonać zabieg zmiany lepkości oleju właśnie z 10W40 na zalecany przez Mazde 5W30. Chodzi tutaj o Mazde 6 1.8 benzyna. Półsyntetyk zalany był we Francji przy pierwszej zmianie oleju tj przy 15kkm. Co roku olej byl zmieniany jak należy również na półsyntetyk, tylko przy przebiegu 47kkm był zalany 5W30 i przejezdzil na nim właściciel 13kkm. Później już tylko 10W40, obecnie autko ma 104500km, silnik czyściutki. Słyszałem od różnych osób że jak nic się nie dzieje abym został przy półsyntetyku, i jak długo jeździł na takim to lepiej nie zmieniać. Osobiście trochę boję się tej zmiany po tym co słyszałem od innych. Co byście mi doradzili ? Jest sens zmienić na syntetyk ? Czy pozostać przy tym co jest i lać coś lepszego (np. Valvoline) ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez lucxxx » 12 gru 2013, 15:10

Chłopie do takiego silnika to nawet się nie zastanawiaj tylko lej pełny syntetyk (nie HC). Szkoda silnika na półsyntetyk. Jeżeli przebieg masz realny to nic nie pownno się stać.
Kup Valvoline, Mobil1 albo inny full syntetic 5w30 albo lepiej 5W40 i zalewaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Yard » 13 gru 2013, 10:01

DeviS napisał(a):Jest sens zmienić na syntetyk ?

Zawsze jest sens lepiej zadbać o silnik. Każdy syntetyk będzie lepszy – pomijając Castrol :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ptaszek775 » 13 gru 2013, 10:08

Uzywalem 15w40 a moge wlac 10w40 castrol
Do benzyny chcialbym do dac
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Yard » 13 gru 2013, 10:26

Tak, ale nie Castrol
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 27 gru 2013, 22:04

a czy tu wogole ktos wie czym grozi zmiana półsyntetyka na syntetyk? fajnie to brzmi nie? Jezdze na syntetyku. ale czy warto zajeżdżać silnik dla szpanu?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 27 gru 2013, 23:09

Zmiana półsyntetyka na syntetyk grozi polepszeniem warunków pracy silnika, a co za tym idzie dłuższą jego eksploatacją.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 28 gru 2013, 12:39

tak. tylko syntetyk ma więcej środków czyszczących silnik i jak wypłuka ten syfek po półsyntetyku to dopiero bedzie jazda.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Bo_Lo » 28 gru 2013, 12:46

No popatrz,ja już trzecie auto,a druga mazda tak potraktowałdm i jakoś wszystkie jeżdżą. Obecna nawet przestała rano bąka puszczać z gumęk zaworowych:–)
Z tym rozszczelnianiem itp to jest jak z yeti-wszyscy słyszeli ale nikt nie widział;–)nie liczę tu silników-trup które już tak czy siak są na wykończeniu.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Yard » 28 gru 2013, 17:31

Dokładnie tak.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy