Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 01:47

Dobra myślę że to dyskusja bez sensu. Lej co chcesz,twoje auto.
Ja cię do niczego przekonywać nie muszę.
Co do różnic między tymi olejami to poczytaj sobie w necie,ale to raczej oczywiste. To tak jakbyś pytał czemu np czemu jack daniels jest lepszy od dark whisky .

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez smile » 1 sty 2014, 10:36

Oczywiście że nie musisz, ale jak byś miał jakieś sensowne argumenty to może by się Tobie to udało.
Poradnik DITD nie jest wolny od błędów, nie można ślepo wierzyć we wszystko co jest w internecie.
Rozrządu w DITD nie wymienia sie co 100 tys. km a co 90 tys. km. Oleju nie wymienia się co 15 tys., a co 10 tyś km. Trudne warunki oznaczają nie to co myślisz a intensywne eksploatowanie samochodu, np jako taksówka czy też samochód poruszający się większość przebiegu z niskimi prędkościami (np. patrolowymi ).
Należy zachować zdrowy rozsądek :)
Pzdr.

______________________
Wysłane z mojego B560.
Ostatnio edytowano 1 sty 2014, 10:58 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ort.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Yard » 1 sty 2014, 10:56

smile napisał(a):jak byś miał jakieś sensowne argumenty

...a to jest sensowny argument? Może wykaż, że Bo_Lo nie ma racji wskazując gdzie się myli.

smile napisał(a):Oleju nie wymienia się co 15 tys. a co 10 tys. km.

Skąd to wziąłeś? W instrukcji obsługi jest, że co 15 000 km. Tym bardziej jeśli stosujesz syntetyk. On nie ulega tak szybkiej degradacji termicznej jak baza oleju mineralnego.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez smile » 1 sty 2014, 12:02

Yard napisał(a):Może wykaż, że Bo_Lo nie ma racji wskazując gdzie się myli.

Yard napisał(a):Skąd to wziąłeś? W instrukcji obsługi jest, że co 15 000 km

Z instrukcji obsługi mojej BJ-ki, co prawda jest w języku niemieckim, ale umiem odróżnić Benzin-motor od Diesel-motor... Dla benzyny faktycznie wymienia się olej co 15 tys km, w przypadku diesla jest to 10 tyś km!! Wykazałem gdzie się myliliście oboje? To teraz Wy wykażcie gdzie ja się pomyliłem.... bo przyznaje się do błędu ale sami go znajdźcie!

PS. Moja Mazda przez pierwsze 80 tyś km jeździła na oleju 0W-30 zalewanym w niemieckim ASO <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Yard » 1 sty 2014, 12:20

smile napisał(a):Z instrukcji obsługi mojej BJ-ki,

Nie mogłeś od tego zacząć zamiast naskakiwać na uważających inaczej.

To jest dział CP i rozmawiamy tu o silniku w CP, a nie BJ
W instrukcji CP po polsku, niemiecku, angielsku i czesku jest, że olej wymienia się co 15 000 km. Silnik w CP jest ten sam co w BJ czy GF ale montowany był później i możliwe, że po wcześniejszych doświadczeniach w BJ i GF doszli do wniosku, że przy oleju syntetycznym można wydłużyć okres wymiany do 15 000 km.

Temat uważam za zamknięty
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez smile » 1 sty 2014, 12:26

A ja nie, bo uważam, że mam rację w tej materii. Chcesz mnie przekonać to wstaw skan/zdjęcie tej instrukcji gdzie masz tak napisane (w dowolnym języku – przetłumaczę sobie).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Yard » 1 sty 2014, 12:58

Jeszcze raz powtarzam bo widzę, że strasznie uparty jesteś. Rozmawiamy o CP.
olej.gif
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez smile » 1 sty 2014, 13:14

Dzięki, teraz mogę przyznać Tobie rację <spoko>
Sądzę, że tyczy się to silnika RF4F, faktycznie wydłużono okres między wymianami oleju, za to skrócono między wymianami paska rozrządu. Ale dalej uważam, że nie ma różnicy czy to CP czy BJ a chodzi natomiast o różnice między RF2A ( 90 KM ) i RF4F (101 KM ).
Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Yard » 1 sty 2014, 13:19

smile napisał(a):Dzięki, teraz mogę przyznać Tobie rację <spoko>
.... Ale dalej uważam.

:)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 14:51

Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz :) poczytaj troche o olejach,zapytaj w losowo wybranych ASO,warsztatach,sklepach proste pytanie bez wnikania w szczegóły -Jaki olej jest lepszy- Syntetyk czy Półsyntetyk(bez podawania jaki silnik,zasilanie,przebieg itp) i dopiero drąż temat dalej.Najpierw podstawy zagadnienia ,póżniej szczególy <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez smile » 1 sty 2014, 15:10

ASO, warsztaty niezależne i sklepy motoryzacyjne kierują się zyskiem więc na ich rzetelność informacji nie ma co liczyć! Podstawy? Ukończone Technikum Samochodowe i studia na Wydziale Mechanicznym: Konstruowanie i eksploatacja pojazdów samochodowych to są solidne podstawy. Badałem oleje, lepkości etc... raz na kwartał spotykam się z przedstawicielami Totala i Castrola. Wiedzę czerpię z życia a nie z internetu!
Bo_Lo napisał(a):Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz

Gdzie? Zresztą sądzę, że nie powinno Cię to zbyt mocno interesować, większą wagę powinieneś przyłożyć do swoich wypowiedzi...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez damage.inc » 1 sty 2014, 16:29

Nie każdy 5w30 i 5W40 to syntetyk jak i nie każdy 10w40 to półsyntetyk – to po pierwsze.
Po drugie temperatura płynięcia 5w30 na poziomie -50 w porównaniu do 10w40 na poziomie -25 zimą robi znaczna różnicę.
Po trzecie na 5w30 A1B1/A5B5 spalanie będzie niższe.

Smile- podstawy twojej wiedzy wydaja się dość solidne, ale wydaje się że trochę mijają się z rzeczywistością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 16:36

smile napisał(a):ASO, warsztaty niezależne i sklepy motoryzacyjne kierują się zyskiem więc na ich rzetelność informacji nie ma co liczyć! Podstawy? Ukończone Technikum Samochodowe i studia na Wydziale Mechanicznym: Konstruowanie i eksploatacja pojazdów samochodowych to są solidne podstawy. Badałem oleje, lepkości etc... raz na kwartał spotykam się z przedstawicielami Totala i Castrola. Wiedzę czerpię z życia a nie z internetu!
Bo_Lo napisał(a):Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz

Gdzie? Zresztą sądzę, że nie powinno Cię to zbyt mocno interesować, większą wagę powinieneś przyłożyć do swoich wypowiedzi...

Po tym poście to ja się pytam po co Ty wogóle się nas pytasz o zdanie?przecież w porównaniu do większości ludzi tutaj to jesteś ekspertem.i nie pisze tego złośliwie,po prostu tu większość ma wiedzę z netu i życia,a ty masz konkretne wykształcenie i w dodatku kontakt z ludźmi w branży.
Mimo to do mnie takie filmiki przemawiają

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez puding » 2 sty 2014, 22:42

co do oleju juz sie nie wypowiadam, dla mnie temat zamkniety kazdy leje to co uwaza, ale co do bledow w poradniku to podlaczam sie do kolegi smile, no bo jakim cudem na cieplym silniku luzy zaworowe sa wieksze niz na zimnym? dla mnie nie pojete,
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez ejdiaj » 12 sty 2014, 09:19

Kupując CP 4 lata temu zmieniłem olej na mineralny 15w30 bo taki miałem w garażu. W 2012 roku wymieniałem rozrząd i regenerowałem turbinę, więc konieczna była wymiana oleju i mechanik powiedział, że ten silnik należy zalewać pełnym syntetykiem bo to 16V. Wlany został Castrol EDGE 5w30 – przejechałem na nim 18 kkm bez żadnych dolewek. Jeżeli chodzi i pracę silnika to faktycznie po zmianie w 15w30 na 5w30 DITD zaczął pracować ciszej (jednak, że jest to i tak bardzo głośna jednostka po kilku dniach nie czuć już różnicy w klekotaniu :) Teraz zalałem Carlube 5w30 i jeździ tak samo – zobaczymy jak przyjdą mrozy.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy