P0216 – kąt wyprzedzenia wtrysku

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2012, 21:37

wygląda jak by napięcie na zawór było podane bezpośrednio z aku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 paź 2012, 22:47

yez napisał(a):Panowie ratujcie po odpaleniu samochodu sam wchodzi na maksymalne obroty i nie da się go zgasić czego to może być wina?

Ile czasu po wymianie pompy było dobrze? Ruszałeś zawór SPV na "nowej" pompie?
Jakieś błędy zapisane?
Zawór odcinający paliwo i zawór sterujący wtryskiem ( SPV ) do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 26 paź 2012, 22:53

a nie możesz odczytać błędów po przekręceniu kluczyka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez yez » 27 paź 2012, 18:14

podłączyłem mazde po komputer i oto następujący błąd P1298 -Sterowanie wtryskiwaczy – usterka
• Zabezpieczenie nie wiem czego ten błąd dotyczy czy zaworu spv czy sterownika pompy?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 22:16

P1298 IDM Failure

i wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mateusz12610 » 27 paź 2012, 22:24

Pierwsze co mi przyszło na myśl to Turbo które zaciąga olej, auto wchodzi poza skale i chodzi do końca, oleju w silniku.

Ale w tym przyapdaku może kont wtrysku?
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 23:17

błąd wskazuje na IDM i zaczął bym od niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez yez » 28 paź 2012, 16:18

idm? -chodzi ci o sterownik pompy wtryskowej jeśli tak to robiłem podmiankę z działającej madzi, przekaźnik b5b4 tez zmieniałem, a może spv się zablokował?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 28 paź 2012, 18:44

Podmieniałłeś IDM ten pod puszką filtra powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez yez » 28 paź 2012, 20:06

dokładnie ten pod filtrem powietrza, tylko od słabszego silnika 90km ale to chyba nie ma różnicy.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 28 paź 2012, 20:16

sprawdź przewody może gdzieś jest przetarcie lub zwara.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 28 paź 2012, 21:07

smile napisał(a):Ile czasu po wymianie pompy było dobrze? Ruszałeś zawór SPV na "nowej" pompie?

czemu nie odpowiedziałeś ? słuszne i logiczne pytanie...
to nie wina IDM-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 28 paź 2012, 22:01

spv przełożyłem ze starej pompy bo w nowej go nie było, autko dobrze chodziło 1 dzień. dodam że autko kopci na czarno
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 28 paź 2012, 23:22

Tadziol a co się dzieję gdy SPV zaciął się w pozycji otwartej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 29 paź 2012, 10:07

Neonixos666 napisał(a):Tadziol a co się dzieję gdy SPV zaciął się w pozycji otwartej?

nie odpalisz silnika.
yez napisał(a):autko kopci na czarno

a Tobie akurat przyciął się w pozycji zamkniętej,stąd problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 29 paź 2012, 11:59

A czy da się jakoś go naprawić, bo nowy trochę kosztuje
Jeszcze dzisiaj odwiedzę jakiegoś pompiarza,może coś poradzi.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2012, 17:13

tadziol napisał(a):nie odpalisz silnika.


miałem na myśli zamkniętej <glupek2>

bo przy otwartym to wiadomo że nic nie idzie na wtryski. :)

spróbuj go ostukać lekko może pomoże a jeśli nie to niestety drugi trzeba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 29 paź 2012, 20:14

yez napisał(a):A czy da się jakoś go naprawić, bo nowy trochę kosztuje

niestety nie.
ale spróbuj go odkręcić i ponownie dokręcić z mniejszą siłą,czasami pomaga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 30 paź 2012, 08:02

próbowałem ale autko nie odpal, nie podaje ciśnienia na wtryski,a z jaką siła powinno się przykręcić zawór spv? Jeszcze dzisiaj poszukam używanego zaworu jeśli odpali to będę musiał kupić nowy
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 30 paź 2012, 20:34

w tym momencie dalsze kombinacje są bez sensu....
SPV prosi o wymiane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy