Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez Polak Mały » 5 gru 2012, 21:53

Witam. Wkurzyłem się i zapakowałem auto na lawete i zawiozłem auto do serwisu mazdy w szczecinie [ na ul. madalińskiego ], Chłopaki wydali się bystre i zostawiłem im w celu stwierdzenia usterki , sam już miałem w planie wymianę pompy... Za usługę stwierdzenia usterki zawołali 150 zł, po 2 dniach, czyli dziś zadzwonili , że to sterownik i naprawa będzie kosztowała 900 zł [ 500 komputer z immobilazerem +400 naprawa ]
Okazało się, że cieknący TCV uszkodził sterownik silnika [ komputer] . Sprawdzałem ten czujnik i było na nim trochę ropy . Mechanik wyjaśnił , że w czasie pracy nagrzewa się i po przewodach "sika" do tego kompa, jednak on działa . I dodał, że co niektórzy podczepiają szmatkę , aby po niej zciekało z czujnika . Zastanawiam się nad wymianą tego czujnika – koszt w serwisie ok. 900 [ 750 na allegro], ewentualnie zamiennik ok 450, ale też muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana] . Zrobiłem już tylne zawieszenie [ nowe amortyzatory, osłonki , odbojniki ]. kpl. przednich i tylnych klocków i tarcz, nowe opony ... A i już mocno rudy wyhodzi w progach i nadkolach . A i jeszcze chłodnica klimatyzacji do wymiany... Nie ma co , okazjonalnie kupiona była :) Zastanawiam się czy nie podczepić tej szmatki i wystawić z okazyjną ceną... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez smile » 6 gru 2012, 23:16

Polak Mały napisał(a):muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana]


Coś za tani ten rozrząd, na pewno nie oryginał...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Polak Mały » 7 gru 2012, 18:25

fakt, dziś byłem zapytać o koszt wymiany z częściami i strzelił mi cenę ok, 2100 może ciut mniej, ale tyle kosztuje w Mazdzie 6 , w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli . Więc raczej nie kalkuluje się co do wartości auta wymiana w serwisie . Wymiana TCV 1000 zł, czy razem kompletna naprawa ok. 4 tys zł .... O ille sięnie okaże to pompa, no cóż , tak z starymi gratami bywa, choć ponoć niektóre nowsze jeszcze gorsze .Tu przynajmniej można na złom pociąć jak nie naprawiać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 7 gru 2012, 21:06

Polak Mały napisał(a):w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli

podobne części, ale nie tyle samo pracy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 15:30

Panowie, pamieta ktos jakim kluczem odkreca sie TCV? Wedlug mnie imbus 4,5mm bo 5 za duzy a 4 za maly. Tak sie sklada ze nie mam 4,5. Zastanawia mnie tylko to ze na drugiej stronie ktos napisal ze odkrecal imbusem 5mm. Hmm dziwne to jakies.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 19:37

śruba M6 –> imbus 5
nie ma innej opcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 22:12

Co masz na myśli pisząc śruba M6? Da sie to odkrecic tylko imbusem bo sruba ma okragly leb.
PS. Trzeba cos dodatkowego odkrecic zeby zawor wyszedl? Chodzi mi o 626 GW
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez arcipek » 16 lut 2013, 22:38

Witam. U mnie tez ostatnio zaczął ciec zawór TCV i postanowiłem od razu zadziałać i spróbować go uszczelnić. Samo odkręcenie zaworu zajęło mi około 1,5h. Uszczelnienie zrobiłem na zasadzie dolutowania dwóch kabelków do pręcików wystających w gnieździe i zalania całości żywicą poliestrową. Na końcu kabelków dolutowałem męskie wsuwki. Wtyczkę obciąłem i na końcach dolutowałem żeńskie wsuwki.
Po włożeniu zaworu i podłączeniu wsuwek odizolowałem je koszulkami termokurczliwymi. Mam nadzieje ze nie bedzie już ciekło a jesli tak do i ja będę musiał wymienić nieszczęsny zawór.
Załączniki
WP_000008.jpg
WP_000007 (2).jpg
Tak to wygląda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 17:28
Posty: 5
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda Premacy 2000r
2.0 DiTD(chyba) 66kW

Postprzez Kety » 17 lut 2013, 11:14

Gratuluje pomyslowosci. Ja tez kiedys kleilem. Wytrzymalo to ponad pol roku ale i tak znowu zaczelo cieknac. Ty jednak zrobiles to duzo lepiej niz ja wtedy wiec moze sukces bedzie dlugotrwaly :)
Ja ostatnio wymienilem na nowy w mojej 626. Silnik znowu jest suchy :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez sagem62 » 6 mar 2013, 11:27

I ja dołanczam do duzego grona ludzi borykajacych sie z tym problemem , postanowiłem na poczatek zaleac klejem epoxydowym i odpukac w nie malowane kolejny dzien cisza nic nie cieknie , gdy to zawiedzie postanowie zakupic zamieniik oplowski ;) pozdrawiam wszystkich
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez Macho2001 » 24 cze 2013, 12:45

Witam,
Mam problem z małym wyciekiem paliwa od spodu pompy, chyba jest to jakiś czujnik, bo dochodzi wtyczka z 2 przewodami, biały i czerwony kolor. Paliwo spływa po przewodach instalacji i spada na pompę klimatyzacji. Myślałem, że jest wyciek z klimy, bo jak wentylator pracuje to rozdmuchuje ropę na boki. Nie wiem, czy tam jest jakiś oring i czy samemu to wymieniać, bo na pewno paliwo spłynie i pompa się zapowietrza. Proszę o pomoc jeśli ktoś się orientuje co zrobić :)
Macho2001
 

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2013, 21:52

wymień zawór TCV może być od opla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Macho2001 » 28 sie 2013, 15:10

Witam,
Mam problem z małym wyciekiem paliwa od spodu pompy, dokładnie zawór TCV, bo dochodzi wtyczka z 2 przewodami, biały i czerwony kolor. Chodzi tu o Mazda Premacy 2001 2.0 Diesel, 101KM. Czy jedynym sposobem zlikwidowania wycieku jest wymiana zaworu (a z tego co wiem nie jest on tani), czy można go czymś uszczelnić ? Jeżeli byłaby taka możliwość to polećcie jakieś specyfiki. A może ktoś z was miał też taki przypadek. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Załączniki
_DSC0761.jpg
Po odpięciu przewodów
_DSC0758.jpg
Przed odpięciem przewodów
Macho2001
 

Postprzez Neonixos666 » 10 wrz 2013, 18:08

Wymień na oplowski jest tańszy i nie będzie żadnego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez madmarioo » 26 wrz 2013, 18:16

Ja również od jakiegoś czasu zacząłem się borykać z cieknącym paliwem z pompy. Tak więc w najbliższym czasie czeka mnie klejenie bądź wymiana.

Objawy pojawiły się kilka tysięcy km temu (przy przebiegu około 160tys km). Auto jest trochę słabsze, mniej dynamiczne. Spadła prędkość maksymalna. Sądziłem że może wtryski dokonują swojego żywota. Po długich trasach jest problem z uruchomieniem silnika (pewnie przez zapowietrzanie pompy). Paliwo tak cieknie przez zawór że pod autem zostaje plama.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:12
Posty: 9
Skąd: Śrem/Pleszew
Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok

Postprzez Kety » 28 wrz 2013, 08:37

To nie czekaj ani dnia dluzej i wymieniaj ten TCV zaninm sie inne rzeczy [tiiit]. Ale przy tak duzym wycieku obawiam sie ze alternator tez sie za niedlugo skonczy a waz dolny chlodnicy moze peknac. Sprawdz tez czy nie ma ropy pod nogami pasazera (tam jest komputer pokladowy)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez madmarioo » 3 paź 2013, 12:37

Zakupiłem zamiennik oplowski planuję zamontować go w przyszłym tygodniu w weekend (czekam na przesyłkę). Sprawdziłem pod dywanikiem po stronie pasażera i blacha od kompa sucha (tylko jakiś smar tam był). Alternator wygląda na zabryzgany, wąż chłodnicy na kanale obczaję dokładnie.

Czujnik planuję wymienić samodzielnie. Koledzy i koleżanki możecie dać porady na co zwrócić uwagę przy wymianie – jak to zrobić najłatwiej co trzeba koniecznie rozebrać, jakie narzędzie się do tego nadają najbardziej... Chodzi mi o to czy stosować klucz przegubowy czy lepiej coś rozebrać i normalnym itp... Dojście tam jest masakryczne. Próbowałem na szybko znaleźć jakiś tutorial ale nie doszukałem się go na forum – może go przeoczyłem. Jeśli ktoś już zdawał relację z tych czynności to prosze o pomoc w odszukaniu tych zapisków. Jak już będę po operacji to dam znać. Wszelkie wskazówki mile widziane.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:12
Posty: 9
Skąd: Śrem/Pleszew
Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok

Postprzez Kety » 3 paź 2013, 12:54

Wydaje mi sie ze wymienilem go od dolu bez potrzeby rozbierania niczego w okol. Pokombinujesz to sie uda.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kierownik » 3 paź 2013, 17:09

Trochę gimnastyki i się uda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez madmarioo » 4 paź 2013, 15:26

OK, dzięki za info. Może nie będzie tak źle z tego co piszecie. Psychicznie nastawiałem się na apokalipsę :) Czy pompę należy jakoś później odpowietrzyć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2011, 22:12
Posty: 9
Skąd: Śrem/Pleszew
Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy