Zawór SPV

Postprzez tadziol » 19 gru 2012, 21:16

kierownik napisał(a): najczęściej Ty masz rację :D

aaa.... <dupa> tam.....ploty kolejne.... ;P
Boczek sam kiedyś pisał,że wydłubywał piasek z obudowy filtra paliwa/jego rurek.potem się zarzekał,że szlauchy wymieni.nie wymienił,dlatego się czepiam.... <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 19 gru 2012, 21:18

tadziol napisał(a):Boczek sam kiedyś pisał,że wydłubywał piasek z obudowy filtra paliwa/jego rurek.potem się zarzekał,że szlauchy wymieni.nie wymienił,dlatego się czepiam...

pamiętam, ale może na plaży był, rąk nie umył i stąd zmyła <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 19 gru 2012, 21:26

kierownik napisał(a):pamiętam, ale może na plaży był, rąk nie umył i stąd zmyła

to by się skarżył też na problemy przy oddawaniu moczu hahaha hahaha ,a o tym cisza....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 19 gru 2012, 21:36

zaraz dostaniemy NEONami po oczach... znaczy mod zrobi porządek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 19 gru 2012, 21:51

to się obrażę i będzie <klotnia> ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2012, 22:58

na chwilę człowiek wyjdzie audi A4 odpalić szwagrowi a tu takie rozmowy <cisza> .

Co do Boczka to jeśli przy przewodach do filtra był taki syf to masakra jest przy baku i reszcie przewodów-Tadziol dobrze poradził z butelki go poić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 20 gru 2012, 09:05

a rurki zmienilem wszystkie pod maska od paliwa. zostaly tylko od baku do filtra ale zaraz po delegacji je bede zmienial bo to z niemozliwoscia ze tak to slabo jezdzi :P i wiem ze tadziol napewno ma racje bo to nie pierwszy raz kiedy mi pomogl i mial racje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Adam74p » 28 gru 2012, 22:37

Witam.
Dzisiaj przeczytałem ten wątek od 1 do 19 strony. Problem mój polegał na kłopotach z odpalaniem zimnego silnika w mrozy i nie tylko (jak było wilgotno i temperatura np. 15 stopni). Silnik uruchamiał się i po chwili gasł. Jak odpalił to później cały dzień jeździłem bez problemu. Ale od tygodnia już wcale nie odpalał. Uruchamiał się tylko na chwilę, czasem na 5s czasem na około minute. Oczywiście diagnozy fachowców stawiane przez telefon były jedne: pompa :( i odsyłali mnie do Mabi. Zdesperowany przeczyściłem dziś wszystkie kostki przy pompie i nic. W końcu zrezygnowany dobrałem się do przekaźnika B5B4 przeczyściłem styki i nic. Bez wiary w sukces zadzwoniłem po kolegę który ma DiTD i założyłem jego przekaźnik. Maździnka odezwała się do mnie swoim pięknym rechotem <jupi> . Po założeniu mojego przekaźnika odpaliła i po 5 s zgasła. Rozebrałem ten przekaźnik (składa się z jakiejś cewki i styku), przeczyściłem styk, który powinien się zwierać jak dostanie 12 V. Potraktowałem go takim napięciem i sprawdziłem rezystancje. Opór był duży. Wyczyściłem styk papierkiem ściernym (dostęp fatalny), popsikałem preparatem. Założyłem przed chwilą, silnik odpala za każdym razem. Ale to wszystko dzięki naszemu forum. Więc jak Wam nie odpala albo z trudem odpala na zimnym i po chwili gaśnie zacznijcie od przekaźnika B5B4.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 01:41

Jak by ktoś był ciekawy, to dla potomnych wrzucam
Obrazek
I to co się otwiera i zamyka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 27 sty 2013, 11:21

neo da sie jeszcze odkrecic ten plastik co wtyczka wchodzi :P wez klucz 15 albo 14 i wsun w ta wtyczke i dol odkrec :P sam juz u siebie rozkrecilem :P przez przypadek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 12:50

W sumie to nie ma potrzeby tego odkręcać bo tam nic nie ma ciekawego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 13:17

to moze moj stary da sie zreanimowac???? co Wy na to??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 13:28

w tym co odkręciłem, tłoczek nie działał jak trzeba bo sprężyna bardzo wolno odpuszczała, jak wyjąłem wszystko sprężyna teraz działa dobrze i gładko odbija. Zawsze można spróbować, myślę że z pośród awarii SPV sporo jest mechanicznych czyli brud nie pozwala na poprawne działanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 28 sty 2013, 15:38

no to neo dostaniesz medal za taki wklad w prace :) pompe naprawic sie da :) SPV wychodzi z niby tez :) a TCV ?? rozkrcales juz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 28 sty 2013, 15:43

TCV się nie rozbiera tylko uszczelnia i do następnego cieknięcia zbiera kasę na nowy (od opla) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 28 sty 2013, 18:18

skoro sie da to mozna sprobowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez YgooR » 27 lut 2013, 15:39

Neonixos666 napisał(a): tłoczek nie działał jak trzeba bo sprężyna bardzo wolno odpuszczała

A była w nim jeszcze ropa? Jak była to tłoczek będzie stawiał większy opór, na sucho działa lżej.
Jednak patrząc na spasowanie elementów to wystarczy drobny osad żeby do przyblokować.
Neonixos666 napisał(a):myślę że z pośród awarii SPV sporo jest mechanicznych czyli brud nie pozwala na poprawne działanie

Od siebie dodam jeszcze złe ułożenie tłoczka względem zaworu, gdy nie są w osi, może to powodować problem z jego zamknięciem i przytarcie elementów tłoczka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kalyyy » 27 lip 2013, 14:00

Witam zawór spv rozkręca się czy wyciąga za wtyczkę czy może jakoś inaczej ? może ktoś jakieś instrukcje dokładniejsze podać ? próbowałem odkręcić za wtyczke ale bałem się by nie urwać
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez Neonixos666 » 27 lip 2013, 15:45

całe gniazdo z plastikiem się wykręca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kalyyy » 29 lip 2013, 23:22

Witam czyściłem spv rozebrałem jak na zdjęciu Neonixa i wnioski są następujące : w pompie pływał jakiś osad pewnie przydałoby się czyszczenie pompy .... droga impreza ale chyba tańsza niż regeneracja sam zawór wyglądał ok cykał ładnie po rozebraniu nie było widać brudu ale tłoczek nie chodził luźno lekko się przycinał i nie odbijał do końca ogółem po wyczyszczeniu samochód zaczął się zbierać da się normalnie ruszać odzyskał moc ciągnie od niskich obrotów i co najważniejsze nie szarpie przy zmianie biegów wcześniej można było zęby wybić o kierownice po przeciągnięciu na danym biegu szczególnie na 1 zabieg jak najbardziej udany fajne zdjęcia bardzo mi pomogły i dzięki Neo za szczegóły na pw :) myślę jeszcze nad czyszczeniem pompy i wtedy wydaje mi się że samochód byłby w pełni sprawny
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy