Przywracanie mocy w DiTD

Postprzez Riki » 15 paź 2007, 12:46

k.kierownik napisał(a):nie wiem czy ktoś uwierzy


Wierzę Ci <lol> ;)

k.kierownik i dobrze że to zrobiłeś ;) ... myśle ze warto to "ruszyć".. moze byc tylko lepiej.. u mnie słychać świst (jak ja go lubię :P ) od 1600 (mniej wiecej..)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 paź 2007, 12:47 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 15 paź 2007, 12:47

k.kierownik napisał(a):ale na pewno wcześniej słyszę turbinkę – wcześniej słyszalny "świst – gwizd" był przy ok. 2200 obr/min, a teraz przy ok 1800.. nawet 1700...
no to znaczna poprawa
ja slysze turbinke od 1300 (zaczyna sie wyrazny swist) – silnik RF4F
Ostatnio edytowano 15 paź 2007, 12:49 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kierownik » 15 paź 2007, 12:48

Riki napisał(a):k.kierownik i dobrze że to zrobiłeś oczko ... myśle ze warto to "ruszyć".. moze byc tylko lepiej.. u mnie świszcze od 1600 (mniej wiecej..)

Pozdrawiam
________________


wiesz – czeka mnie jeszcze czyszczenie IC i dolotu... może będzie jeszcze lepiej – ale o tym później :)

ps. mam RF2F
Ostatnio edytowano 15 paź 2007, 12:49 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 15 paź 2007, 12:49

say napisał(a):a slysze turbinke od 1300


Myśle ze u każdego kto ma sprawne DiTD.. ja mówię juz o tym mocniejszym świście kiedy czuc to pod pedałem..

k.kierownik napisał(a):wiesz – czeka mnie jeszcze czyszczenie IC i dolotu


Wiem wiem :P no.. mysle ze bedzie lepiej.. zaślep przy okazji EGR..

k.kierownik napisał(a):RF2F


RF2A ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 16 paź 2007, 09:03

Riki napisał(a):Wiem wiem język no.. mysle ze bedzie lepiej.. zaślep przy okazji EGR..

jeszcze się z tym waham – w końcu po coś to zrobili. katalizator też...


Riki napisał(a):RF2A

CTRL+C CTRL+V nie podziałało jak należy... :( :D

a wracając do wastegate, to nie jest tak zamulone autko na niższych obrotach.. ale to dopiero wstępne "oględziny"... może się to zbiegło z tankowaniem na Shellu za 4,09zł/litr bo autko ogólnie lepiej jeżdzi, ale tankowałem jakieś 700km temu... więc to nie tylko to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez xANDy » 16 paź 2007, 10:09

k.kierownik napisał(a):nie wiem czy ktoś uwierzy, ale też rozruszałem tą dźwigienkę od wastegate i też zauważyłem poprawę
Ja wierzę – bo to wynika z rzeczywistości praw fizyki obowiązujących w mechanice samochodowej.

PS. prosze nie porównywać świstu turbinki na niskich obrotach w RF2A i w RF4F !! bo to są dwie różne turbiny i każda inaczej i w innym momencie będzie dawać swoje "brzmienie".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jedrus78 » 29 paź 2007, 09:35

maJster napisał(a):na początek wykręć EGR i dokładnie go wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem; sprawdź dokładnie wężyki do solenoidów...to na razie tyle...potem zdejmij klemę masy z akumulatora wciśnij pedał hamulca na 30 sekund aby wykasować błąd. Jak to nie pomoże to pomyślimy dalej.

Witam,
Zrobiłem wszystko według zaleceń i .... <jupi>
wszystko działa tzn. kontrolka nie mruga (ciekawe jak długo :P )
Ps. zaślepka EGR też założona WIELKIE dzięki maJster.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2007, 15:35
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 Combi 2004r Diesel 136km przebieg 130 000km
Bose

Postprzez MAZVAGTECH » 5 lis 2007, 10:28

Mialem ten sam problem w silniku RF4F mazda 626. Przy zaslepionym zaworze egr systematycznie przychodzil blad "usterka egr". Blad przestal przychodzic po odslepieniu egr. Mozna sie zastanawiac dlaczego? W silniku RF2F zawor egr ma czujnik polozenia zaworu wiec wstawiajac zaslepke oszukujemy komputer w ten sposob, dla komputera zawor jest sprawny ,poniewaz przychodzi sygnal z czujnika polozenia, ze zawor jest otwarty lub nie pomimo iz spaliny przez niego nie przeplywaja, natomiast w silniku RF4F nie ma na zaworze egr czujnika polozenia zaworu. Do tego dochodza jeszcze przepustnice na 4 zaworach dolotowych i glowna na kolektorze ssacym / nawiasem mowiac solenoidy przedstawione na zdjeciu steruja wspomnianymi powyzej przepustnicami a nie zaworem egr przynajmniej w mazdzie 626 i silniku RF4F, jeden kosztuje ok 450zl/ Za wykrywanie nieotwierania sie zaworu egr w przypadku RF4F wg mnie bedzie bedzie odpowiedzialny czujnik cisnienia pomiedzy intercolerem a kolektorem ssacym. Przesterowanie wspomnianych przepustnic jest scisle powiazane z otwarciem i zamknieciem egr. Blad ten u mnie przychodzil jak wspomnialem systematycznie i tylko na wolnych obrotach ale denerwowalo mnie to ciagle resetowanie komputera. Prawdopodobnie zapisane sa w kompuetrze wartosci cisnien jakie powinny panowac w kolektorze, a jakie sa w rzeczywistoci + pewne odchylki, gdy rozchodzi sie to poza pewne wartosci wowczas przychodzi blad o usterce egr
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez tomekrvf » 5 lis 2007, 11:18

maxkls napisał(a):Prawdopodobnie zapisane sa w kompuetrze wartosci cisnien jakie powinny panowac w kolektorze, a jakie sa w rzeczywistoci + pewne odchylki, gdy rozchodzi sie to poza pewne wartosci wowczas przychodzi blad o usterce egr

ECU kontroluje pracę EGR przy pomocy przepływomierza.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 5 lis 2007, 12:15

tomekrvf – a może podałbyś dobrą metodę na "odetkanie" błędu P0216 przy jednoczesnym zaślepieniu EGR'a?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 5 lis 2007, 13:52

Moze i przeplywomierz steruje poprzez ECU zaworem egr, co jednak nie zmienia faktu ze po zaslepieniu w.w. zaworu wyskakuje blad o jego usterce
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dyskret38 » 12 lis 2007, 22:05

co pewien czas zwlaszcza jak przejde na wolne obroty zaczyna mi migac kontrolka swiec zarowyc – do czego moge sie ''dotknąć" by przestalo mnie to nekac? co ewentualnie trzeba wymienic pomocy
dyskret38
 

Postprzez xANDy » 13 lis 2007, 10:07

dyskret38 – jesteś zbyt dyskretny – nie mówisz o jaki silnik pytasz.
PS. odczytaj kod – wg poradnika. Ta kontrolka w odpowiednim "stanie" wymuszonym podaje kod błędu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arti154 » 19 gru 2007, 15:54

Witam,
czy ktoś mógłby napisać, albo jeszcze lepiej wkleić fotkę, gdzie znajduje się rzeczony westgate w Premacy RF4F ?
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez topik » 19 gru 2007, 23:16

arti154 napisał(a):Witam,
czy ktoś mógłby napisać, albo jeszcze lepiej wkleić fotkę, gdzie znajduje się rzeczony westgate w Premacy RF4F ?


Witam!Znajduje się za turbinką, jest to taka "bańka".Odchodzi od niej wężyk.Zdjęcie jest w poradniku xANDiego w punkcie 9. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Grendel » 4 sty 2008, 14:39

Grendel napisał(a):I ostatnie: co się stanie jeżeli zdejmę przewód podciśnienia z EGRa i odpalę motor?


Już mniej więcej wiem – nic sie nie dzieje, a P0403 już nie pojawia sie od ok. 2500 km.
Aha, ten przewód podciśnieniowy włożyłem pod najbliższą osłonkę innych przewodów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez poflek » 25 lut 2008, 11:03

Riki napisał(a):I tu mała uwaga... (pewnie większa część z Was juz o tym wie, ale napisze... będzie dla potomnych) aby wymienić ową pompę wodna trzeba zdjąć koło pasowe napędzające pompę wtryskową

:| Czy to jest konieczne? Wymieniałem kompletny rozrząd (razem z pompą) i nie miałem najmniejszych problemów z jej odkręceniem bez ściągania koła pompy wtryskowej i osłony paska (metalowej oczywiście :D)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Riki » 25 lut 2008, 12:29

Powiem szczerze.... "robiłem to" raz jeden i nie pamiętam juz dokładnie czy było to w 100% konieczne czy "tylko" miało ułatwić pracę mechaników. Z tego co jednak kojarzę była to czynnośc niezbędna to zdjęcia owej osłony.

Ostatnio robiłem kilka prób elastyczności :) zawsze schodziłem poniżej 14s. Zauważyłem również, że turbinka jest coraz głośniej słyszalna już od niskich obrotów (rzędu 1300rpm) mam nadzieję że nie jest spowodowane to jej zużyciem :D
Generalnie auto chodzi lepiej niż zaraz po całej operacji opisanej dokładnie w pierwszej stronie tego tematu. Jak na starszego już diesla jeździ się nim całkiem przyjemnie :)
Mam nadzieję, że na większym zlocie gdzie będzie rozgrywana 1/4 pojawi się więcej Mazd z motorami DiTD/CiTD i będziemy mogli porównać osiągi naszych aut w swojej klasie (Diesel)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez poflek » 25 lut 2008, 12:38

Riki napisał(a):Jak na starszego już diesla jeździ się nim całkiem przyjemnie :)


Racja, choć mam takiego klekota od kilkunastu dni:]

Mam tylko jedną wątpliwość...
Tyle się mówi o czyszczeniu IC i kolektora, powstało już kilka dobrych fotorelacji i sam się za to niedługo zabiorę:) Ale czy to nie jest czasem leczenie skutków a nie przyczyny? Może takie zaszlamienie świadczy o nienajlepszej kondycji turbiny i trzeba do niej zaglądnąć? Z drugiej strony po skali tego problemu można powiedzieć, że to normalny objaw.. No właśnie... Normalny czy nienormalny?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez siegu » 25 lut 2008, 17:35

Riki napisał(a):Ostatnio robiłem kilka prób elastyczności zawsze schodziłem poniżej 14s.


Mi wychodzi 14,4 – 14,6 s ;) więc wnioskuje, ze mam zdrowy silnik :D

A co będzie po czyszczeniu dolotu i regulacji zaworków ?? <killer>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy