Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika

Postprzez marek-t » 25 maja 2011, 19:52

z zewnątrz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2011, 17:08
Posty: 12 (0/1)
Skąd: ŚWIDWIN
Auto: MAZDA PREMACY DITD XII 2003

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 19:56

co do pompy to próba wyszlifowania dała marny efekt ale raczej to ja za mało wyszlifowałem i dlatego, wałem sobie z tym spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez thomeq » 16 sie 2011, 20:06

trzeba było przetoczyć sprzęgiełko a nie obudowę, ja tak zrobiłem (około 1,5mm je przetoczyłem i jest gitara) już nie ma prawa o nic ocierać
thomeq
 

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 20:18

thomeq napisał(a):trzeba było przetoczyć sprzęgiełko a nie obudowę, ja tak zrobiłem (około 1,5mm je przetoczyłem i jest gitara) już nie ma prawa o nic ocierać


i pewnie tak powinienem zrobić <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maleer » 28 wrz 2011, 20:52

Witam. Pozwolę sobie dołączyć się do tematu. Otóż w mojej Mazdzie też grzechocze pompa vacum ale co dziwne to słychać to dopiero jak silnik jest nagrzany do normalnej pracy. Natomiast jak silnik nie jest nagrzany to tego dźwięku niema i jakby nieco lepiej auto ciągnęło. Nie wiem czy to nie będzie może wina oleju. Obecnie mam wlany Castrola 10W40, niestety o tym że powinien być wlany Dexelia 5W30 dowiedziałem się już po wymianie. W serwisie mazdy twierdzą że olej niema na to wpływu więc nie wiem co z tym fantem robić. Spotkał się ktoś z Was z takimi objawami??
maleer
 

Postprzez Neonixos666 » 28 wrz 2011, 21:10

olej ma znaczenie bo to on doszczelnia pompę i smaruję ją. Nie musi być Dexelia, byle nie castrol.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Szifers » 29 wrz 2011, 15:00

Zgadza się doszczelnia pompę ale nie ma nic wspólnego z grzechotaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez kierownik » 4 paź 2011, 09:02

uu – też się szykuję do ściągania pompy w BJ – grzechotanie jest od 2100-3000 obrotów na luzie.
na razie zmienię łożysko – jak nie pomoże, to chyba przetoczę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2011, 18:45

najpierw sprawdź czy nie ma luzu łożysko a jak jest ok to koniecznie przetocz sprzęgiełko i będzie spokój. Ja niestety tak nie zrobiłem i dalej brzęczy ale jakoś się powoli przyzwyczajam <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 7 paź 2011, 12:09

Jeżeli chodzi o grzechotanie z okolicy pompy Vacum, zwłaszcza w okolicy 2500 – 3000 obr/min to pochodzi ze sprzęgiełka. Ciągle współpracuje z drugim elementem i się wyklepuje poprostu. Wymieniłem na nowe i po problemie :) Wymontowana część na foto poniżej. Jeśli ktoś wykręci Vacum, niech sprawdzi jak u niego wygląda ten łącznik.
Załączniki
img1097qt.jpg
img1099zv.jpg
schematj.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 11 paź 2011, 13:19

W GH jak pracowałem w ASO to wymienialiśmy to jeszcze na gwarancji – przebiegi 60 tyś – 80 tyś km :)
W tych modelach jest ta sama część co we wszystkich 2,0 dieslach ( DITD, CITD, MZR-CD )
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez risorius » 18 paź 2011, 20:09

To jeszcze mam pytanie czy tą śrubę co wchodzi w wałek rozrządu też się zmienia bo nie dokońca to zrozumiałem. Jeżeli tak to podpowiedźcie jak to zrobić i gdzie to kupić najtaniej i najlepiej.
risorius
 

Postprzez smile » 19 paź 2011, 13:54

risorius napisał(a):To jeszcze mam pytanie czy tą śrubę co wchodzi w wałek rozrządu też się zmienia bo nie dokońca to zrozumiałem. Jeżeli tak to podpowiedźcie jak to zrobić i gdzie to kupić najtaniej i najlepiej.


tam nic nie ruszasz, odkręcasz Vacum i nic więcej.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marek-t » 8 lis 2011, 19:15

Witam
też miałem problem z pompom vacuum mazda premacy – przetoczyłem sprzęgiełko i podłorzyłem podkładkę , wytoczonom z aluminium gr. 5 mm pompa pracuje jak nowa ,aż miło posłuchać jak pracuje DITD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2011, 17:08
Posty: 12 (0/1)
Skąd: ŚWIDWIN
Auto: MAZDA PREMACY DITD XII 2003

Postprzez Riki » 9 lis 2011, 17:08

marek-t napisał(a):aż miło posłuchać jak pracuje DITD


fanatyk z Ciebie.... ale rozumiem :D jak odpalam rano to sąsiedzi wk******i a mi tam się podoba <lol>

Fajnie, że działa jak należy – oby długo...... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barteq0014 » 14 sty 2012, 23:46

Od pewnego czasu tylko na ciepłym silniku słychać grzechotanie/rzęcholenie w tempie raz na sekundę.Oraz w zakresie obrotów 1700 do 2200(tylko podczas jazdy).Czy to może być vacu pompa ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez xANDy » 21 sty 2012, 17:39

terkotanie w tym zakresie to prawie zawsze egr :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barteq0014 » 21 sty 2012, 19:01

xANDy napisał(a):terkotanie w tym zakresie to prawie zawsze egr :)


to znaczy to nie jest terkotanie tylko bardziej takie buczenie,bo na postoju buczy mi pompa wspomagania..
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez borowa » 11 lut 2012, 00:03

Koledzy moze ktos podac numer sprzegielka w pompie vacum zeby dowiedziec sie w ASO (anglia) jaki jest koszt nowego dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez tonidriver » 26 mar 2012, 16:32

RF2A-18-V50 – 309PLN / 3 dni robocze, na zamówienie
9YA02-1242 – 159PLN / 3 dni robocze na zamówienie

Cennik z mazdaparts.pl
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy