Strona 1 z 11

Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika

PostNapisane: 21 wrz 2005, 21:49
przez cx19
Mazda Premacy 2.0 TD z 2001r. W zakresie od 2300-2700 obr/min. z silnika słychać chrakterystyczne jakby grzechotanie. Przy użyciu słuchawek najsilniejsze źródlo wydobywającego się dźwieku zostało zlokalizowane w okolicach pompy podciśnieniwej Vaccum. Dźwięki te zaczynają być słyszalne dopiero po dobrym nagrzaniu się silnika, co by wskazywało na udział w tym zjawisku stopnia rzadkości oleju silnikowego. Dźwięki te są słyszalne przy pracy silnika na biegu jałowym jak i roboczym, z tym że na 2 i 3 najbardziej na 4 nieco ciszej, a na 5 wogóle nie są słyszalne, co by wskazywalo, że im mniej silnik obciążony tym dźwięk silniejszy, choć może to być tylko takie wrażenie jednakże na 100% na 5 biegu nie udało mi się usłyszeć tych dźwięków. Z informacji które udalo się zdobyć to, że podobny lub taki silnik był montowany w którymś z modeli Toyoty, i obserwowano w nim podobne zjawisko. Mam w związku z tym pytanie czy ktoś fizycznie spotkał się z takim zjawiskiem w tym silniku i mógłby szerzej nawiązać do tego problemu i jego przyczyn. Pozdrawiam Darek

PostNapisane: 21 wrz 2005, 22:36
przez tomekrvf
Co poza osłuchaniem zostało zrobione do tej pory w aucie?

PostNapisane: 21 wrz 2005, 23:35
przez cx19
Jeszcze nic nie było robione, osłuchanie było wykonane w podrzędnym warsztacie,mając na celu zlokalizowanie problemu, zanim zostaną podjęte rozbiórcze czynności. Auto ma 95 tyś. przebiegu. Wydawać by się mogło, że jeszcze za wcześnie na poważne problemy.

PostNapisane: 30 maja 2006, 17:46
przez lucas74
cx19 napisał(a):Jeszcze nic nie było robione, osłuchanie było wykonane w podrzędnym warsztacie,mając na celu zlokalizowanie problemu, zanim zostaną podjęte rozbiórcze czynności. Auto ma 95 tyś. przebiegu. Wydawać by się mogło, że jeszcze za wcześnie na poważne problemy.


Darku !
Mam tan sam problem – dziwne stukoty na 2 i 3biegu 4, i 5 slabo slyszalne – wszystkie objawy sa identyczne!
Czy mozesz mi napisac jak rozwiazales ten problem ??? jaka byla przyczyna ?
Pozdrawiam
Lucas

PostNapisane: 31 maja 2006, 16:49
przez cx19
Nie podejmowałem jak dotąd żadnych działań w tym zakresie. Jeżdżę z tym i narazie nic się nie dzieje. Usterka nie wygląda na tyle poważnie aby miała zagrażać bezpieczeństwu silnika. Temat jest nadal otwarty i jak się pojawi jakieś rozwiązanie to zapewne zostanie tu opisane. Pozdrawiam

przez cx19 » 24 kwietnia 2007, o 12:21

Tak więc rozwiązanie się pojawiło, powodem opisanych powyżej dolegliwości jest wadliwa pompa Vacu na co wskazywały wcześniejsze przypuszczenia i usterka zostala potwierdzona przez:
TEAM Marek Pasierbski
Autoryzowany Salon i Serwis Jaguar & Land Rover
Ul. Wrocławska 33d
Długołęka k/Wrocławia

Cena pompy 2250zł.
wymiana 190zł.

Mazda jest piękna, ale pod warunkiem że jest zdrowa...

:(

PostNapisane: 24 kwi 2007, 21:35
przez lucas74
Witaj Darku – z jednej strony sie ciesze bo usterka została zlokalizowana , a z drugiej strony jestem przerażony – czy to Mazda ? czy Fiat ? – o co chodzi ? dlaczego auto które przejechało pare tyś. km dziwnym zbiegiem okoliczności ma dziwne uććsterki które powtarzają się nie w jednym przypadku lecz wielu .
Ach mam pytanie – czy zmieniłeś to vacum ? jeśli tak to czy auto jezdzi lepiej tzn . ciszej – czy warto wymienić tą pompę odrazu czy czekać aż wyzionie ducha .
pozdrawiam
lucas

PostNapisane: 25 kwi 2007, 20:24
przez cx19
Jak już wcześniej pisałem, jeżdżę z tym. Napewno jest możliwość regeneracji tej pompy tylko nikt się za to jeszcze oficjalnie nie zabrał. Konstrukcja tej pompy jest podobna jak każdej innej tego typu. I wada może dotyczyć najprawdopodobniej łopatek lub ich wadliwego mocowania.

PostNapisane: 7 maja 2007, 22:13
przez xANDy
Na forum mamy opisane ten problem wraz z metodą "regeneracji" u tokarza.

PostNapisane: 28 paź 2007, 16:29
przez Marek podlaskie
Witam .Ja rowniez nosilem sie z napisaniem odnosnie tego grzecgotania.U mnie jest podobnie jak opisujecie ale nie pytalem nikogo jezdze.Auto jest z 2004 r ma 65tkm.Pozdrawiam Marek :)

PostNapisane: 1 lis 2007, 18:43
przez xANDy
Vacuum pompa potrafi grzechotać (jeśli problem tego dotyczy). Tokarz może poszerzyć obudowę w pewnym miejscu o milimetr i to wystarcza aby grzechotanie ustało. Gdzieś to na forum było ale nie widze teraz (bo nie chce mi się szukać). Potem popatrzę.
PS. były do tego nawet chyba rysunki, ale się mogę mylić...

Pompa vacuum

PostNapisane: 30 sie 2008, 23:36
przez topsi
Czy orientujecie się czy pompa vacuum od Mazdy Premacy z 2002r 2,0 DITD będzie pasowała do Mazdy 626 z 2001r 2,0 DITD?
Dodam jeszcze że na pompie od Mazdy Premacy są następujące oznaczenia:
RF 4F 18 G00
X2T58171A
3821
MITSUBISHI ELECTRIC CORPORATION

Natomiast w mojej 626:
RF 4F 18 G00
X2T58171A
0X19
MITSUBISHI ELECTRIC CORPORATION

PostNapisane: 31 sie 2008, 21:40
przez xANDy
topsi napisał(a):RF 4F 18 G00

To jest numer pompy. Ważny jest silnik (DiTD) a nie kasta.

PostNapisane: 31 sie 2008, 23:08
przez topsi
Wielkie dzięki za odpowiedź :) Też mi się wydawało, że powinna pasować, ale wolałem się upewnić.

u mnie tez objaw brzęczenia przy ok 2,0 – 2,5 tys obotów (Pr

PostNapisane: 26 paź 2008, 20:21
przez Mc'Fly
też jak silnik jest rozgrzany... zimny nie wydaje tych dziwnych dźwięków.
Moje pytania do Was to:
jeżeli jest to pompa vacuum to jaki ma związek temperatura/gęstość oleju silnikowego z działaniem tej pompy??
i gdzie w komorze silnika jest ta pompa??

PostNapisane: 6 gru 2008, 22:21
przez stary_jac
mam pytanie , czy ta pompa ma cos wspolnego ze sprzeglem,
identyczne objawy jak opisane w tym temacie ale zdecydowanie najbardziej slyszalne jak sie wysprzegli (z 1/2) , to jest jeden z dzwiekow ktory doprowadza mnie do szalu w tym samochodzie

PostNapisane: 8 gru 2008, 09:29
przez say
Nie sprzeglem. Grzechotanie (tej pompy) moga powodowac nagle spadajace obroty ( np. z 3000).

PostNapisane: 16 gru 2008, 22:28
przez zmija 997
mam ten sam problem grzechotania vacuum pomiędzy 1500 a 2000 obrotów w Maździe 6 z 2003r.
Wymontowałem vacuum i okazało się, że przyczyną grzechotania jest ocieranie łącznika metalowego o obudowę vacuum. Opisany łącznik przenosi napęd z wałka rozrządu na vacuum. Opisane przez Was poszerzenie obudowy może rozwiązac problem.

PostNapisane: 7 mar 2009, 10:50
przez stary_jac
pytanie dlaczego łącznik ociera ? czy jest możliwość wymiany np. samego łącznika. Rozumiem że coś musiało się poluzować.
Zmija czy wymontowanie vacuum jest w miarę łatwe ? Napisz jak rozwiązałeś problem

PostNapisane: 11 mar 2009, 23:48
przez zmija 997
Wymontowanie vacuum to odkręcenie trzech śrub i wcześniejsze wyjęcie akumulatora w celu łatwego dostępu. Powodem grzechotania może byc zbyt mała tolerancja pomiędzy obudowa pompy a łącznikiem. Po pewnym przebiegu łącznik ma większy luz i obija się o obudowę. Nie wiem czy można kupic sam łącznik i czy jego wymiana rozwiąże problem.

PostNapisane: 17 mar 2009, 15:26
przez Noho
u mnie też zaczyna hałasowac 150 tys 2002 i nie wiem czy toczyc czy szukac łącznika??
ktoś to robił moze i poda dokładniejszy opis jak .!