P0216 – kąt wyprzedzenia wtrysku
Wywala mi błąd P0216-Czujnik położenia wału korbowego – usterka obwodu
, sprawdziłem kable od komputera do czujnika i są ok wymontowałem czujnik i żadnych uszkodzeń nie widać , objawy to brak mocy maksymalnie dochodzą do 2000 i strasznie lipcu na biało po dodaniu gazu , po odkręceniu nadmiaru przy pompie paliwo się nie pokazuje chyba ze podpompuje pompką ?
, sprawdziłem kable od komputera do czujnika i są ok wymontowałem czujnik i żadnych uszkodzeń nie widać , objawy to brak mocy maksymalnie dochodzą do 2000 i strasznie lipcu na biało po dodaniu gazu , po odkręceniu nadmiaru przy pompie paliwo się nie pokazuje chyba ze podpompuje pompką ?
- Od: 10 maja 2011, 19:06
- Posty: 19
- Skąd: gdańsk
- Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.
yez napisał(a):Wywala mi błąd P0216-Czujnik położenia wału korbowego – usterka obwodu
zła interpretacja. p0216 to problem z regulacją kąta wyprzedzenia wtrysku.
z Twojego opisu stawiam diagnozę:
filtr paliwa do wymiany,przewody paliwowe do sprawdzenia.ogólnie Twoja madzia ma problemy z dopływem paliwa do pompy.
ostatecznością może też być usterka mechaniczna pompy,ale proponuję zacząć od powyższego.
Miałem dokładnie to samo, silnik kręcił się maxymalnie do 2tys/obr a za autem pokazywała się biała chmura. Problemem okazał się filtr paliwa, po jego wymianie auto odżyło
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
yez napisał(a):Na pewno go nie bo sprawdzałem, bo gdy wyjąłem zawór tcv to był strasznie zabrudzony
po lewej stronie czujnika temperatury widać nakrętkę przewodu paliwowego.
po jej odkręceniu należy zdjąć przewód paliwowy (metalowy),a następnie wykręcić redukcję z pompy wtryskowej.(tę,na której tkwi przewód paliwa).dopiero po nią,jakieś 2-3 cm głębiej jest sitko.
jesteś pewny,że go tam nie ma ?
yez napisał(a):zawór tcv to był strasznie zabrudzony.
nie wszystkie zanieczyszczenia są wyłapywane przez filtry.część "brudu" generuje sama pompa.
Tadziol a jeśli coś jest nie tak z czujnikiem obrotów pompy? też wywali błąd odnośnie czujnika wału?
Neonixos666 napisał(a):Tadziol a jeśli coś jest nie tak z czujnikiem obrotów pompy? też wywali błąd odnośnie czujnika wału?
wtedy DITD nie pali w ogóle.
do dokładnego wyczyszczenia trzeba wyjmować,ale można spróbować na początek dolać np.Forte lub STP.
Ja bym postawil na pompe jak bedzie Ci potrzebna daj znać mam !
- Od: 14 sie 2011, 20:36
- Posty: 26
Mateusz12610 napisał(a):Ja bym postawil na pompe jak bedzie Ci potrzebna daj znać mam !
spokojnie, na razie trzeba dość co jest a potem kupować pompę
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości