P0216 – kąt wyprzedzenia wtrysku

Postprzez yez » 20 paź 2012, 20:44

Witam
chciałem sprawdzić czujnik wału w mojej madzi lecz nie wiem jaki powinien mieć opór?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez smile » 20 paź 2012, 22:16

Po co chcesz go sprawdzać? Jakiś błąd? Coś się dzieje?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez yez » 21 paź 2012, 12:59

Wywala mi błąd P0216-Czujnik położenia wału korbowego – usterka obwodu
, sprawdziłem kable od komputera do czujnika i są ok wymontowałem czujnik i żadnych uszkodzeń nie widać , objawy to brak mocy maksymalnie dochodzą do 2000 i strasznie lipcu na biało po dodaniu gazu , po odkręceniu nadmiaru przy pompie paliwo się nie pokazuje chyba ze podpompuje pompką ?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 16:05

yez napisał(a):Wywala mi błąd P0216-Czujnik położenia wału korbowego – usterka obwodu

zła interpretacja. p0216 to problem z regulacją kąta wyprzedzenia wtrysku.
z Twojego opisu stawiam diagnozę:
filtr paliwa do wymiany,przewody paliwowe do sprawdzenia.ogólnie Twoja madzia ma problemy z dopływem paliwa do pompy.
ostatecznością może też być usterka mechaniczna pompy,ale proponuję zacząć od powyższego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Krzysiek24 » 21 paź 2012, 16:24

Miałem dokładnie to samo, silnik kręcił się maxymalnie do 2tys/obr a za autem pokazywała się biała chmura. Problemem okazał się filtr paliwa, po jego wymianie auto odżyło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez yez » 21 paź 2012, 16:46

filtr wymieniałem i nadal to samo, podałem paliwo bezpośrednio z bańki i brak rezultatów autko nadal nie wchodzi na obroty <płacze>
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 17:07

pozostaje jeszcze filtr w pompie wtryskowej.jeśli on będzie czysty,to pozostaje pompa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 21 paź 2012, 17:35

Masz namyśli to sitko co jest w pompie na zasilaniu, jeśli tak to też sprawdzałem i się bardzo zdziwiłem bo go nie było <co?>
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 17:39

yez napisał(a):bo go nie było

jesteś pewny <co?>
to sito tkwi bardzo głęboko,praktycznie wyjęcie go na zabudowanej pompie w aucie graniczy z cudem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 21 paź 2012, 17:47

Na pewno go nie bo sprawdzałem, bo gdy wyjąłem zawór tcv to był strasznie zabrudzony. Czy mogła ulec uszkodzeniu pompa wtryskowa, dodam że autko odpala od strzału.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 18:20

yez napisał(a):Na pewno go nie bo sprawdzałem, bo gdy wyjąłem zawór tcv to był strasznie zabrudzony

Obrazek
po lewej stronie czujnika temperatury widać nakrętkę przewodu paliwowego.
po jej odkręceniu należy zdjąć przewód paliwowy (metalowy),a następnie wykręcić redukcję z pompy wtryskowej.(tę,na której tkwi przewód paliwa).dopiero po nią,jakieś 2-3 cm głębiej jest sitko.
jesteś pewny,że go tam nie ma ?
yez napisał(a):zawór tcv to był strasznie zabrudzony.

nie wszystkie zanieczyszczenia są wyłapywane przez filtry.część "brudu" generuje sama pompa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 21 paź 2012, 18:34

Dokładnie tam sprawdzałem, nie było to łatwe ale poluzowalem pompę i dałem rade, u mnie nie ma tam filterka ktoś musiał go wyjąć
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 20:54

no to kiepska sprawa.
myślę,że gruntowne czyszczenie pompy to ostatnia deska ratunku.
na sitku TCV opiłki metalu były ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yez » 21 paź 2012, 21:20

Były ale nie dużo, więcej było jakiegoś syfu czarnego, żeby wyczyścić pompę trzeba ją wyjąć czy można dolać jakiegoś preparaty do paliwa i on pomoże?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 21 paź 2012, 21:29

Tadziol a jeśli coś jest nie tak z czujnikiem obrotów pompy? też wywali błąd odnośnie czujnika wału?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 22:41

Neonixos666 napisał(a):Tadziol a jeśli coś jest nie tak z czujnikiem obrotów pompy? też wywali błąd odnośnie czujnika wału?

wtedy DITD nie pali w ogóle.
do dokładnego wyczyszczenia trzeba wyjmować,ale można spróbować na początek dolać np.Forte lub STP.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mateusz12610 » 23 paź 2012, 22:22

Ja bym postawil na pompe jak bedzie Ci potrzebna daj znać mam !!!
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 20:36
Posty: 26

Postprzez Neonixos666 » 23 paź 2012, 22:30

Mateusz12610 napisał(a):Ja bym postawil na pompe jak bedzie Ci potrzebna daj znać mam !!!


spokojnie, na razie trzeba dość co jest a potem kupować pompę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez yez » 24 paź 2012, 08:20

winna okazała się pompa wtryskowa, po zmianie pompy autko odżyło :D
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Postprzez yez » 26 paź 2012, 20:48

Panowie ratujcie po odpaleniu samochodu sam wchodzi na maksymalne obroty i nie da się go zgasić czego to może być wina?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy