Premacy – problemy z uruchomieniem

Postprzez BoSo » 21 maja 2013, 22:13

Czołem,
Prawie siedem lat bezproblemowej eksploatacji dobiegło końca <płacze> Przeczytałem chyba wszystkie (a przynajmniej znaczną większość) wątków dotyczących podobnej usterki. Dokładnych objawów nie mogłem dopasować, ale profilaktycznie zastosowałem u siebie rady jakie tam padały. Bez efektów.
Klaps, akcja.
pacjent: Premacy 2002, RF4F 101KM
zaczęło się tak: rano auto odpaliło jak Chuck N. 30km do pracy bez problemów. Po 8h problemy z uruchomieniem.
objawy: kilkukrotne kręcenie i operacje gazem żeby zaskoczył. Kilka pierwszych odpaleń telepie całym samochodem, biało-błękitna chmura z tyłu i gaśnie. Za którymś razem załapie, lekko wciśnięty pedał gazu trochę stabilizuje pracę silnika, ale występują jeszcze niewielkie "zająknięcia". Po ok 5 minutach wolne obroty są stabilne, z wydechu delikatny dymek. Ruszam delikatnie (chmura z tyłu rośnie), przy zmianach od trzeciego do piątego biegu delikatnie przekraczam 2,5 tys obrotów i rozpędzam się do 120km/h (mam wrażenie, że przy wyższych obrotach dym stawał się czarny). Po 2-3 minutach odcięcie. Prędkość spada do 80 km/h i miga kontrolka świec. Zwalniam do 60-70km/h na trzecim biegu, kontrolka świec przestaje migać, moc wraca. Rozpędzam się do 120, odcinka, zwalniam, moc wraca, rozpędzam się... i tak można w kółko. Na postoju, w zależności jak się operuje gazem, obroty wkręcają się max do 3- 3,5 tys. Nie ma problemów z uruchomieniem gorącego silnika.
Jedyny kod błędu – P0218. <---EDIT Sorry wielkie, babola wstawiłem <glupek2> P0216 oczywiście.
Werdykt mechanika po nieudanej próbie podłączenia komputera – pompa padła.
Zrobiłem:
– wymiana filtra paliwa
– kontrola filtra powietrza – stan OK
– słychać cykanie TCV
– B5B4 w puszce bezpieczników. Styki idealne, jeszcze zabezpieczone jakimś smarem, zostały wyczyszczone
– zlutowałem jeden przerwany kabelek w zgięciu pod akumulatorem, zaizolowałem jeden delikatnie przytarty, reszta kabli nie ruszona
– opukałem SPV (pierwszy z prawej na pompie, taki duży), wtyczka sucha. Po opukaniu pojawiło się dość wyraźne "pyknięcie" po przekręceniu kluczyka na on
– wykładzina pasażera sucha, wiązka wchodząca z komory silnika sucha
– odłączenie czujnika temperatury niczego nie zmienia
Namierzyłem dwa mokre gniazda/wtyczki:
– pierwsza wtyczka od lewej na pompie
– pod pompą od przodu, dość głęboko schowana (od czego one są?)
w miarę możliwości przedmuchałem, wytarłem.
Planuję jeszcze czyszczenie TCV i pompy – z braku kanału muszę oddać do mechanika, ale żaden nie chce się podjąć.
Jak myślicie, skończy się na kupieniu SPV czy wysyłce pompy do regeneracji?
Ostatnio edytowano 21 maja 2013, 23:19 przez BoSo, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 28 sie 2006, 08:25
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2013, 22:47

Ja tam się nie znam, ale na moją głowę to coś jest nie tak z wytworzeniem ciśnienia wewnątrz pompy, możliwe że to pompa wstępna, wyjaśniało by to problem z odpalaniem i błąd przy większych prędkościach obrotowych P0216 . Normalnie objawy wskazują na SPV lecz wtedy nie podawało by takiego błędu, oczywiście dobrze by było podmienić go na próbę. Trzeba było by jeszcze sprawdzić czy pompa jest szczelna i czy wszystko jest dokręcone
BoSo napisał(a):– pierwsza wtyczka od lewej na pompie
– pod pompą od przodu, dość głęboko schowana (od czego one są?)

daj zdjęcia jak to wygląda, pierwsza od lewej to czujnik temperatury paliwa, a pod spodem to TCV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez BoSo » 22 maja 2013, 18:09

Obrazek
Wtyczka pod pompą patrząc od przodu. TCV?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2006, 08:25
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2013, 18:27

wtyczka na zdjęciu jest od pamięci EPROM na pomie wtryskowej, a wtyczka od tcv jest zupełnie pod pompą (chyba pomarańczowa)

moim zdaniem tcv puszcza a pary ropy przedostają się na tę kostkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez BoSo » 22 maja 2013, 20:05

Tak myślałem, że TCV będzie z drugiej strony, nawet go sobie wymacałem ręką.
Wtyczka ze zdjęcia jest jakby hermetyczna, w środku jest gumowe uszczelnienie a mimo to w gnieździe było dość sporo ropy.
Chyba podejmę się samodzielnego wydłubania tej pompy i przedmucham wg. opisu Tadziola.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2006, 08:25
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2013, 21:36

Na pewno wyczyszczenie jej nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez BoSo » 4 cze 2013, 23:20

Wygrzebałem dziś sitko z powrotu – było zasyfiałe i porwane więc jej usunąłem, podłączyłem butle ropy bezpośrednio do pompy i... nic. Czy to potwierdza uszkodzenie pompy? Jeżeli tak, to czy jest już jakaś sprawdzona alternatywa dla Mabi?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2006, 08:25
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002

PostTen post został usunięty przez Yard 15 sie 2015, 19:33.
Powód: OT

Postprzez marek-t » 15 sie 2015, 17:46

Witam
Proponowałbym dokładnie zagłębić się w temat przekaźnika B5B4, wpiąć drugi przekaźnik jeśli to możliwe. B5B4 potrafi odpalić silnik , po pewnym czasie zgasić lub nie uruchomić gdy jest gorący po dłuższej jeździe, po ostygnięciu normalnie działa. Następnie przewody dokładnie prześwietlić dochodzące do przekaźnika włącznie z wtykami w gnieździe .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2011, 17:08
Posty: 12 (0/1)
Skąd: ŚWIDWIN
Auto: MAZDA PREMACY DITD XII 2003

Postprzez kabe » 17 sie 2015, 20:33

Witam, w moim przypadku problemem był zły styk wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej ,rozebralem i przylutowałem na dole wsuwki łączące dolny styk z przekaźnikiem,do dolnego styku, o od lutego mam spokój ,i jeszcze jedno : po zdjęciu obudowy przekaźnika , po zmroku na pracującym silniku widać było iskrzenie na stykach wewnątrz przekaźnika , wyczyśćiłem i podoginalem te blaszki tak by przestało iskrzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy