Elektryka wysiada w czasie jazdy

Postprzez chicho73 » 13 sie 2013, 20:58

Witam wszystkich,
Bardzo prosze o pomoc z nastepujacym problemem: po normalnym odpaleniu Mazda przejezdza okolo 50-70 km, pierwsza wlacza sie kontrolka ABS, wylacza sie radio, potem odcina sie cala elektryka i auto staje, po kilkunastu godzinach odpala normalnie i historia sie powtarza... Co moze byc przyczyna? I czy da sie to jakos w miare sprawnie naprawic? Jestem teraz za granica i nie ukrywam, ze koszty tez maja znaczenie...

Jesli zdublowalem temat – przepraszam, ale nie moglem znalezc podobnego problemu na forum, czytalem o przekazniku B5B4 ale w kontekscie trudnosci z odpalaniem.
chicho73
 

Postprzez VPM » 15 sie 2013, 08:28

w pierwszej kolejności to musisz zmierzyć napięcie przed odpaleniem i w czasie jazdy naj lepiej kiedy zaczyna sie coś dziać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Sadek883 » 15 sie 2013, 21:59

witaj miałem podobny problem pry braku ładowania więc sprawdz czy alternator ładuje i paski od alternatora
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sie 2008, 11:55
Posty: 19
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 6, 121 KM, 2004r

Postprzez monetka » 27 lis 2013, 10:13

Witam.
Parę dni temu miałem ten sam problem. Mam w miarę nowy akumulator zakupiony w czerwcu tego roku Varta Blue 85 Ah (tak poradził mi facet w sklepie i taki mi zamontowali ) gdyż oryginalny mi padł :(. Jestem po wizycie u elektryka wymienione szczotki na alternatorze pasek był wymieniany jakieś pół roku temu przy dużym przeglądzie. Elektryk twierdzi, że to wadliwy akumulator ponoć na moim ładownie jest na poziomie ok. 13,5 V a na zamontowanym przez nich akumulatorze jest 14,2 V. Jadę dzisiaj do tego sklepu gdyż aku jest na gwarancji (kosztował ponad 400 pln) i zobaczymy. Wczoraj rozmawiałem z gościem z tego sklepu i zwala na na auto. Napiszę co dalej :).

Pozdrawiam

Dopisano 28 lis 2013, 09:03:

Podjechałem z akumulatorem do sklepu i u nich na mierniku na obciążonym silniku (włączone światła mijania, radio, ogrzewanie) miałem ładowanie na poziomie 14,05 V a przy powyłączanych urządzeniach miałem 14,45 V. Gość stwierdził, że aku jest ok i nie ma powodów do przyjęcia reklamacji. Generalnie elektryk wymienił mi łożyska na alternatorze sprawdził diody prostownicze. Może tutaj był problem. Pojeżdzę i zobaczę, mam nadzieje, że już się to nie powtórzy.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 lut 2013, 16:03
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy, 2,0 DiDT, 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy