Gaśnie po odpaleniu Premacy Diesel

Postprzez bububu831 » 30 paź 2013, 20:17

Witam, mam taki problem. Samochód odpala bez problemu (na tak zwany dotyk) i niestety po kilku/kilkunastu sekundach gaśnie. Potem trzeba dość długo go pokręcić rozrusznikiem i jak zapali to już jeździ przez cały dzień.

Problem występuje po długim postoju (na przykład w nocy) – samochód jest w garażu, temperatura ok +7 stopni, zatem mróz nie ma z tym nic wspólnego, akumulator nowy, ale w sumie to też bez znaczenia skoro na początku odpala, a potem (jeszcze...) daje radę kręcić na tyle, że zapala drugi raz.

Czy ktoś miał podobny objaw i wie jak się go pozbyć?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez Yard » 30 paź 2013, 21:36

Spradź doprowadzenie paliwa. Czy nie ucieka z filtra i za pierwszym razem spali to co w przewodach i koniec. Potem musi długo pompować żeby napełnić przewody i filtr. Przed odpaleniem popompuj pompką na filtrze. Ciekawe czy coś się zmieni.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez pawel21 » 31 paź 2013, 09:14

Sprawdz przekaznik B5B4 (wyczysc styki)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2012, 17:59
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.4 2006

Postprzez bububu831 » 4 lis 2013, 16:24

Witam, wczoraj wyczyscilem styki wewnatrz przekaznika i narazie gites zero problemu ale pożyjemy zobaczymy..dam znac Dzieki
Ostatnio edytowano 4 lis 2013, 19:32 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: cytowanie niezgodne z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez piwek16 » 17 paź 2014, 23:24

Witam, mam bardzo podobny problem. Moja madzia odpala rano bez problemu. Ale raz na jakiś czas (powiedzmy raz na kilka dni) zaraz po ruszeniu nagle samochód gaśnie i nie można go odpalić. Mija dosłownie 5 minut i samochód pali na dotyk i jedzie bez problemu. mój mechanik już 3 razy podłączał ją na komputer i nie wykazuje żadnego błędu. Majster zdecydował, że jest to wina pompy wtryskowej więc ją zdemontowali i oddali do sprawdzenia stamtąd dowiedziałem się, że pompa jest niby dobra(wyczyszczono ją i uszczelniono), ale nie wiadomo czy będzie ok bo może jeszcze jakiś drogi czujnik w niej być do wymiany jeśli dalej samochód będzie szwankował. Więc kazano mi jeździć samochodem żeby to sprawdzić. Kiedy wydawało się, że już jest ok w piątym dniu po odebraniu samochód po uruchomieniu i przejechaniu dosłownie 50 metrów nagle padł. Od razu nie chciał odpalić, ale poczekałem dosłownie kilka minut i odpalił jak gdyby nigdy nic i do końca dnia jeździł bez problemów. Nie mam pojęcia o co chodzi błagam o pomoc, czy to może być ten czujnik w pompie? A co jeśli go wymienię (1400 zł – szok!!!) a problem nie zniknie. Proszę jeszcze raz o pomoc.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 23:05
Posty: 7
Auto: mazda premacy 2002r. 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 18 paź 2014, 08:58

kolega pawel21 podpowiedział CI co masz zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwek16 » 18 paź 2014, 15:01

Ok. Sprobuje.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 23:05
Posty: 7
Auto: mazda premacy 2002r. 2,0 DITD

Postprzez piwek16 » 22 paź 2014, 19:07

No i niestety nie pomogło wyczyszczenie styków przekaźnika B4B5,te styki wyglądały ja nowe. Teraz już madzia nie chce rano odpalać. Dzisiaj męczyłem się z nią od rana i odpaliła ok godz. 12, ale dosłownie na chwilę potem zgasła i już nie chciała zapalić. Odczekałem z 15 minut i jak gdyby nigdy nic od razu zapaliła gdzieś tak na 1 minutę znowu zgasła, potem odczekałem chwilę i odpaliła no i już jak się silnik nagrzał jeździła do końca dnia bez żadnego problemu. Byłem dzisiaj u mechanika i sprawdzał te przekaźniki B4B5 i NC coś tam(ten zielony), niby są ok. Moją pompę wtryskową jakiś tydzień temu oddali do sprawdzenia i mówili, że raczej jest ok, ale jeśli problem będzie się powtarzał to będzie prawdopodobnie zawór SPV. I co ciekawe jak oddali mi pompę po jej zamontowaniu przez 5 dni jeździłem bez problemu madzią, aż któregoś dnia wieczorem po dłuższym postoju padła. Odczekałem 5 minut i normalnie zapalił. No teraz już nie chce palić rano. Nie wiem, wydaje mi się, że to jednak ten zawór SPV. A wy co o tym myślicie? Kurczę żeby na kilka dni było skąd pożyczyć ten zawór i sprawdzić czy to on. Bo najgorsze jak wydam 1400 zł na zawór a okaże się, że nie w tym tkwi problem.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 23:05
Posty: 7
Auto: mazda premacy 2002r. 2,0 DITD

Postprzez DaroKrak » 29 paź 2014, 16:32

Mam to samo od paru dni. Pali od razu, po kilkunastu sekundach gaśnie. Kręcę i nic, wyciągam kluczyk, znów kręcę, odpala. Kiedyś zgasła po przejechaniu kilkunastu metrów. Chwilę potem odpaliła. Kiedyś też wyjeżdżałem z parkingu i zgasła po tym, jak koło stoczyło się z krawężnika. Dziś znów mi zgasła :(
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez DaroKrak » 1 gru 2014, 21:13

Panowie, czy ktoś z Was rozwiązał powyższy problem? Byłbym wdzięczny za rady, idzie zima a Magdalena rano się coraz częściej buntuje... :(
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez Manexus » 2 gru 2014, 09:15

Mam to samo, nie napisałeś czy czyściłeś przekaźnik... Przeczyszczenie styków wewnętrznych i zewnętrznych wspomnianego wcześniej przekaźnika B4B5 wyraźnie pomogło, ale sporadycznie problem u mnie się powtarza. Swoją drogą przekaźnik do najtańszych nie należy (+– 185pln poza ASO) więc warto zacząć od czyszczenia.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez DaroKrak » 2 gru 2014, 16:31

Nie czyściłem. Czy można gdzieś tutaj znaleźć informacje, gdzie jest umiejscowiony ten przekaźnik i jak go wyczyścić?
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez Yard » 2 gru 2014, 16:48

Użycie "szukaj" potrafi czynić cuda.
Załączniki
circuit+SPV_relay.JPG
circuit+SPV_relay_2.JPG
Kontakt60_2.JPG
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez DaroKrak » 2 gru 2014, 16:53

OK, dziękuję. Czyli ściągam tą czarną osłonę i czyszczę te maleństwa w rogu? Czym to najlepiej zrobić?

Mam nadzieję, że jeszcze komuś się to przyda i moje lamerskie pytania nie pójdą na marne. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez DaroKrak » 30 gru 2014, 18:34

Mam jeszcze jedno pytanie, czy na pinach tego B4B5 (widocznych na drugim zdjęciu) powinien być jakiś smar?
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez Yard » 30 gru 2014, 21:45

Wszystkie styki w samochodzie są upaprane mazią zapobiegającą rdzewieniu i ułatwiającą przewodzenie. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez DaroKrak » 30 gru 2014, 22:29

Acha, myślałem że te też trzeba wyczyścić. Czyli d..a
Moja Magda na mrozie potrzebuje 15 minutowego pettingu. Średnia przyjemność :(
Początkujący
 
Od: 25 lip 2013, 11:48
Posty: 9
Auto: Premacy TD, 2004

Postprzez piwek16 » 28 cze 2015, 09:11

Witam Panowie. I niestety znowu moja madzia się zbuntowała. Kilka dni temu w trakcie jazdy samochód gasł nagle ale za chwile zapalał (na biegu) miałem takie zdarzenie ze trzy razy. Później było wszystko ok. W ostatnim czasie wyjechałem na trzy dni z domu a madzia została w garażu. Wracam wsiadam do madzi chce odpalić a tu zonk!!! Kreci normalnie ale wogole nie łapie, dodatkowo zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka wskazówka temperatury silnika wędruje na max mimo ze silnik przecież jest zimny. Proszę o pomoc!!!
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 23:05
Posty: 7
Auto: mazda premacy 2002r. 2,0 DITD

Postprzez tadziol » 28 cze 2015, 20:44

zacznij o bezpieczników pod maską.
jak znajdziesz spalony 30 A,to napisz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez piwek16 » 28 cze 2015, 23:02

Mówisz o bezpiecznikach w tej skrzynce gdzie są przekaźniki m.in. B5B4? Jeśli tak to wszystkie bezpieczniki mniej więcej przejrzałem i wyglądają ok. Z tego co pamiętam to było tam kilka 30A. Jutro dokładniej się im przyjrzę! O wynikach poinformuję. Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 23:05
Posty: 7
Auto: mazda premacy 2002r. 2,0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy