W czasie jazdy zapala się kontrolka świec żarowych i samochód gaśnie P1298
Strona 1 z 1
Witam.Niedawno kupiłem mazde 2002 wymieniłem olej +filtry i rozrząd.Podczas jazdy może 200 m zapaliła mi się kontrolka świec żarowych i auto zgasło, może ktoś miał podobny przypadek,dodam że po ponownym odpaleniu auto jedzie normalnie.
Ostatnio edytowano 18 paź 2015, 17:31 przez Yard, łącznie edytowano 3 razy
Powód: temat
Powód: temat
P1298 IDM Failure
Parę dni po usunięciu błędu samochód fajnie jeździł ale ponownie mi się to stało przez 1km 3 razy zgasła i odpaliła bez problemu wiec pojechałem do mechanika i zero błędów niwie czego szukać ma stwierdził ze chyba pompa wtryskowa i że trzeba ją wyjąć.Co sądzicie o tym?? Dodam że była wymiana filtrów może jest to związane z filtrem paliwa choć założyłem KNEHT.
P1298 pojawia się przy niskim stanie naładowania akumulatora. Komputer dostaje fałszywy sygnał i odcina zawór SPV. Samochód gaśnie i ponownie odpala bez problemu. Czasami komputer nie zarejestruje błędu.
P1298 – IDM failure
Code P1298 is commonly set by low battery voltage. If the battery voltage during cranking drops below 10.5 volts the IDM relay will shut off. Connect a battery charger or jumper battery, verify battery voltage and rerun your tests. Perform all code retrieval tests with a scan tool. If any other codes are present, diagnose and repair these first. If the engine cranks good and only the P1298 code is present, perform troubleshooting for the glow plug system, check for voltage drop or PCM reset during cranking and other possible no start conditions. Finally clear the codes and then turn the key on and off three times, allowing 5 seconds in the on position. Recheck for codes, if P1298 reappears the likely cause is the IDM.
http://www.dtechproducts.com/DTech-IDM-Service-Tips
P1298 – IDM failure
Code P1298 is commonly set by low battery voltage. If the battery voltage during cranking drops below 10.5 volts the IDM relay will shut off. Connect a battery charger or jumper battery, verify battery voltage and rerun your tests. Perform all code retrieval tests with a scan tool. If any other codes are present, diagnose and repair these first. If the engine cranks good and only the P1298 code is present, perform troubleshooting for the glow plug system, check for voltage drop or PCM reset during cranking and other possible no start conditions. Finally clear the codes and then turn the key on and off three times, allowing 5 seconds in the on position. Recheck for codes, if P1298 reappears the likely cause is the IDM.
http://www.dtechproducts.com/DTech-IDM-Service-Tips
Witam.Po długiej diagnozie u paru mechaników problem został rozwiązany,okazało się że trzeba było zmienić oprogramowanie pompy paliwa ponieważ włączała się blokada antykradzieżowa i odcinało paliwo. Auto chodzi teraz tak jak powinno
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości