Stuki z okolic rozrządu.

Postprzez szesty » 24 paź 2016, 23:00

Witam serdecznie!
Przeszukałem już chyba wszystkie wątki ale nie znalazłem konkretów więc zdecydowałem założyć nowy wątek.
Mianowicie kłopot tkwi w stukach "czegoś" w okolicy rozrządu i/lub I cylindra.
Odpalam autko, chodzi dość ładnie dopóki się nie zagrzeje, następnie zaczyna jakby go zapowietrzać lub zalewać bo przy tym bardzo kopci ale ta nierówna praca ustaje gdy ruszam kierownicą jakby się coś naprężało. ten stuk to taki jakby jakaś blacha nie była dokręcona. W momencie kiedy obroty wzrastają do 1800- 2000 stuki jak i nierówna praca silnika i kopcenie ustaje, silnik pracuje dość równo bez szarpania czy innych ekscesów.
SPV wymieniony.
Oleje i filtry wymienione.
Dodam, że ten dźwięk kojarzy mi się z rozwalonym kołem pasowym wałka rozrządu albo czymś pod nim.
Reasumując:
1 Odpalam.
2 Do 1800 obrotów słychać stukanie, powyżej nie.
3 Zagrzany chwilowo faluje na wolnych obrotach (ale nie regularnie/cyklicznie) i kopci na szaroczarno ale tylko w momencie chwilowego spadku obrotów.
4 Po dodaniu gazu ponad 1800 obrotów chodzi dobrze i nie kopci i nie stuka.

Praca silnika przebiega tak:
pyr pyr pyr pyr wrrrrr pyr pyr pyr pyr pyr wrrrr pyr pyr wrrr pyr pyr pyr pyr pyr pyr wrrrrr itd.

Pamiętam, że kiedyś miałem kilka razy epizod z tym stukaniem i jednoczesnym falowaniem, ale po zgaszeniu i odczekaniu wszystko ustawało.
Kilka razy także po takim epizodzie nie mogłem zgasić auta – po wyłączeniu zapłonu jeszcze chwilę pochodził i zgasł.


Smoka nie czyściłem, mam zamiar to zrobić jak i wymienić wtryski, podkładki +regulacja zaworów.
Pod kompa nie podłączałem – jeszcze.

Pytanie brzmi:
Od czego zacząć sprawdzenie przyczyn. Co za diabeł siedzi w tym motorze?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

PS silnika nie mam zamiaru wymieniać – duma męska nie pozwala;)
__
__
__
__
__
__
Dzięki WIELKIE za pomoc! Ja już wiem dlaczego tak się działo i nawet się podzielę – nie będę taki...

Zepsuty napinacz paska rozrządu + luz na ramieniu rolki napinającej ( to stukanie ) a nierówna praca to już chyba każdy wie dlaczego.

Pozdrawiam.
PS Bardzo pomocne to forum...
Dzięki jeszcze raz!
Początkujący
 
Od: 17 lip 2016, 22:33
Posty: 4
Skąd: Złotoryja
Auto: Mazda Premacy, 2000r
2,0 ditd

Była Mazda 323 1,3 Pb BG 1991r

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 2 lis 2016, 21:45.
Powód: Niedoczytanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy