Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez Riki » 10 gru 2006, 22:53

xANDy napisał(a):To samo z intercoolerem – od niego sporo zależy. Zresztą korci mnie wywalenie go całkowicie


Nie straci mocy?? :)

xANDy to nie jest ogloszenie o jego GFce... nie róbmy juz ot :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 10 gru 2006, 22:59

xANDy napisał(a):Jarek już wcale – przecież napisał wyraźnie:
Jaksa napisał:
Sprzedam mazdę 626 DiTD po F/L – stan oczywiscie idealny.Wszelkie info u nas w firmie.
To jeszcze nie moja :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 11 gru 2006, 16:32

xANDy napisał(a):To samo z intercoolerem – od niego sporo zależy. Zresztą korci mnie wywalenie go całkowicie

Riki napisał(a):Nie straci mocy??

Nie wiem. Z tego co zdążyłem wyczytać w różnych forach na TDI, przy tamtejszych badaniach na hamowni (zmieniali paliwo, wykręcali intercooler itp.) wynika, że jednak nie ma wpływu na moc silnika/moment. Różnice były w zakresie błędu pomiarowego (ok 1%) i to w dodatku bez wskazania na którąkolwiek wersję (bez albo wraz z IC). Na pewno wzrasta temperatura spalania, i toksyczność spalin (tlenki azotu).
Jak za pól roku spadnie mi znów zrywność madzi – to wymontuję i pojeżdżę bez – dla testów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 11 gru 2006, 23:53

xANDy napisał(a): tego co zdążyłem wyczytać w różnych forach na TDI, przy tamtejszych badaniach na hamowni (zmieniali paliwo, wykręcali intercooler itp.) wynika, że jednak nie ma wpływu na moc silnika/moment. Różnice były w zakresie błędu pomiarowego (ok 1%)

Bo seryjny intercooler jest śmiesznej wielkości. Z ciekawostek powiem tylko że skoda fabia czy octavia TDI130KM szła lepiej jak się zrobiło dziury w nadkolu żeby lepiej powietrze omywało intercooler.
Intercooler jest potrzebny. Jeśli do cylindra tłoczone jest chłodne powietrze to tym samym do cylindra dostaje się większa masa powietrza czyli można spalic większą masę paliwa.
Wystarczy spojrzec na turbo benzyny czyli np moje ulubione Evo. wielki intercooler plus natrysk wody. Panowie z Mitsubishi nie zamontowali tego dla jaj.
Tak więc Księże Andrzeju, wywal intercooler a w jego miejsce wstaw I/C z VW T4, Iveco Turbo Daily itp itd i wtedy powiedz mi czy auto jedzie lepiej czy gprzej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 11 gru 2006, 23:58

tomekrvf napisał(a): Iveco Turbo Daily
Ciekawe gdzie go zmiesci <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 12 gru 2006, 00:04

Jaksa napisał(a):Ciekawe gdzie go zmiesci

Po wycięciu dziury w zderzaku nie będzie problemu. :P
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 12 gru 2006, 00:09

tomekrvf napisał(a):Po wycięciu dziury w zderzaku nie będzie problemu
Jak to mówią .....dla chcącego nic trudnego..... <lol> ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 12 gru 2006, 08:34

tomekrvf napisał(a):Z ciekawostek powiem tylko że skoda fabia czy octavia TDI130KM szła lepiej jak się zrobiło dziury w nadkolu żeby lepiej powietrze omywało intercooler


tomekrvf jak duza byla roznica w mocy?? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 12 gru 2006, 22:12

Po czyszczeniu IC przestał dymić. Nie rozwijam za sobą dywanu sadzy – przy żadnej prędkości!
Zgadzam się z Tomciem, w kwestii zimnego powietrza, którego jest po prostu więcej.

Pomyślę nad większym IC..........


PS. tylko po co?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 13 gru 2006, 16:03

xANDy napisał(a):Nie rozwijam za sobą dywanu sadzy


Moj zaczyna kopcic jak przekraczm 4000rpm ale to chyba normalne....


xANDy napisał(a):Pomyślę nad większym IC..........


PS. tylko po co?


Wieksza moc :) tylko ciekawe jaki jest wzrost mocy i gdzie/jak wieksze IC zamontowac zeby zderzaka nie przerabiac :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 13 gru 2006, 21:27

Riki napisał(a):Moj zaczyna kopcic jak przekraczm 4000rpm
Moja tez kopci ...... i niech sobie kopci, od tego jest wydech <lol> ostatnio obiechałem 323 BA 1,5 hahaha kierowca trochę był zdziwiony ......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 13 gru 2006, 21:57

Ja już kolejny raz uzupełniam braki źrebiąt spod maski. Na początku filtry, potem dziury w dolocie, regulacja zaworów w międzyczasie, potem kolektor dolotowy, teraz jeszcze intercooler...
Każda z tych operacji dodała sporo mocy – właściwie trzeba się zapytać jak w ogóle można było przedtem jeździć...
Ciekaw jestem jak jeszcze mogę odnaleźć zagubione gdzieś kolejne (może) rumaki??
No i jak poprosić skutecznie, żeby koniki ciszej pełniły swoją powinność.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 13 gru 2006, 23:10

Jaksa napisał(a):ostatnio obiechałem 323 BA 1,5


Jaksa przeciez to tylko 1.5 :P :) ale liczy sie fakt... <lol> ;) ...ciekawe jak nasze klekoty poradzily by sobie z 1.8.. 2.0...... :| Ty miales w GFce FS-a to mozesz na ten temat cos powiedziec :P


xANDy napisał(a):No i jak poprosić skutecznie, żeby koniki ciszej pełniły swoją powinność.


Na to niestety chyba nie ma skutecznego lekarstwa :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 13 gru 2006, 23:20

Riki napisał(a):Ty miales w GFce FS-a to mozesz cos powiedziec
Obecnym dieslem lepiej mi się jezdzi niz FS-em......moment ktory posiada na II,III,IV biegu – poezja
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 13 gru 2006, 23:25

Jaksa napisał(a):Obecnym dieslem lepiej mi się jezdzi niz FS-em...


<spoko> :) FS ma tylko ta zalete ze jednak jest chyba troche szybszy w sprincie do 100km/h... :P :)

Nie robmy juz OT :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 26 gru 2006, 18:33

Wnioski po wszelkiego rodzaju czyszczeniach. Pierwszy raz miałem możliwość normalnego przejechania kilkuset kilometrów "stylem kontrolnym" i spalanie na dystansie 310km wyniosło 16 litrów. 70% trasa, 30% miasto i korki. Uważam ten wynik za bardzo zadowalający. Styl jazdy spokojny bez nadmiernego butowania (ale parę razy sprawdzałem "ile może"). W tym dystansie było ok 50 krótkich tras po max 1km.

Uważam, że w moim przypadku wyczyszczenie całego dolotu jak najbardziej miało sens.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 12 mar 2007, 00:38

tomekrvf napisał(a):Tak więc Księże Andrzeju, wywal intercooler a w jego miejsce wstaw I/C z VW T4, Iveco Turbo Daily itp itd i wtedy powiedz mi czy auto jedzie lepiej czy gprzej

z tym wiekszym IC to bym uwazal
bo kumpel w renault scenic wywalil seryjny i wstawil od T4 tyle ze zwiekszajac srednice przewodow i co sei okazalo ze teraz z miejsca [tiiit]
tyle ze w pewnym omencie turbina juz nie daje odpowiedniego cisnienia i silnik sie wkreca do cos ok 3500obr/min
wiec z zmana IC chyba wiazala by sie zamna turbina na taka co da odpowiednie cisnienie etc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 12 mar 2007, 10:14

Po pierwsze nasze turbiny są bardzo mało obciążone (chyba 0,35 bar'a zaś w VW 0,9-1,1), więc mają spory naddatek mocy.
Po drugie – wykres z hamowni jednoznacznie stwierdził, że po wszelkich naprawach mam dokładnie taki moment i taką moc jaką miałem przy wyjściu z fabryki (wg katalogu).
Różnice w zakresie błędu pomiarowego – czyli wniosek jest prosty – te zabiegi powyżej opisane przywróciły autko do stanu nominalnego!! <jupi>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yapko » 29 mar 2007, 23:47

Po pierwsze, witam wszystkich forumowiczow. Widze tu wielu kompetentnych ludzi.

Zakupilem ostatnio 626 GF DiTD z roku 98, liftback. Samochod sprowadzony z Francji, pare zadrapan itd., bez alufelg, radia itd ale za sensowna cene wiec po namysle zaryzykowalem, zwlaszcza ze nie ma duzo ofert z Polski pd-wsch. Przebieg to niby 126 tys. <lol> ale silnik suchy, brak luzow w zawiasie, tarcze OK, malowany jeden blotnik wiec mysle ze ok 200 tys mozna zalozyc... Kierownica, pedaly, fotele i mieszek lewarka tez nie sa zniszczone.

Nigdy wczesniej nie jezdzilem dieslem wiec nie wylapalem tego od razu – silnik zupelnie nie przyspiesza do 1500 obrotow – ruszenie na skrzyzowaniu wymaga przygazowania i lekkiego przypalenia sprzegla i poki nie osiagnie 1500 obr to ledwo przyspiesza nawet na jedynce. Od 1500 przyspiesza slabo, tzn. reaguje troche na pedal gazu. Od 1700-1800 cos tam juz przyspiesza a kopa dostaje dopiero od 2200. Od 2200 zaczyna sie tez "swist" turbiny. Wczesniej jezdzilem Astra 60KM na gazie wiec myslalem ze wcisnie mnie w fotel a tymczasem dopiero od 2200 przyspiesza lepiej niz astra. Zakres 1500-1800 minimalnie poprawil sie po wymianie filtra paliwa. Rozpedzilem go do 170 km/h, w sumie zabraklo mi troche drogi i moze poszedlby wiecej ale ok 5 km czteropasmowki lekko pod gore i z gorki na tyle wystarczylo. Acha, spalanie wyszlo przyzwoite, ok 6.0 srednio, 5.5 gdy byla przewaga trasy (70% ale w remontach). wszystko z duzym bledem bo przejechalem na razie 400 km.

Czytajac na forum o zapchanych dolotach, padajacej pompie denso i padajacych sprezarkach, zastanawiam sie co w tym wypadku moze byc przyczyna. Liczylem na filtr powietrza ale po wyjeciu okazalo sie ze jest prawie nowy i tylko mi go przedmuchali.

Czy ten slaby dol obrotow cos wam mowi? Pewnie i tak przeczyszcze intercooler ale czy mam sie spdziewac szybkich problemow z pompa/sprezarka. Rano pali idealnie, jak jest cieply to czasem trzeba wcisnac gaz albo zakrecic drugi raz ale nie mialem generalnie problemow z rozruchem. Nie zauwazylem dymienia ale tez nikt za mna nie jezdzil i nie obserwowal wydechu.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 23:12
Posty: 11
Auto: 626 DiTD '98 liftback

Postprzez xANDy » 30 mar 2007, 22:31

yapko – dość kiepskie wybrałeś miejsce na swoje pytanie, bo porusza więcej tematów jak tytułowe czyszcenie dolotu. Ale odpowiem Ci jako "znawca" hahaha
W dolocie masz czujniki ciśnienia. One wspólgrają z pompą – jeśli nie ma powietrza – pompa nie poda za dużo paliwa, więc nie będzie Ci mocno dymił, nie będziesz miał dużego spalania (bo pompa wie, że nie ma w czym go spalić). Ten silnik powinien ruszyć praktycznie bez dodawania gazu! (to nie TDCI w mondeo, gdzie trzeba przypalić sprzęgło, żeby ruszyć). Świst turbiny pojawia się za późno, no i tym bardziej moment obrotowy.
Znajdź w dziale diesel odpowiedni wątek o podobnym problemie (np. brak mocy, nie wkręca się na obroty) i tam sobie pogadamy.
Co do sprężarki – nie wiem dlaczego uważasz, że pada – nie kojarzę, żeby padała sprężarka w DiTD (co innego w comprexie, ale to absolutnie inny system). Możesz mieć zapchane nie tylko w samym dolocie ale również "zatkany" zawór sprężarki i nie spręża powietrza poniżej jakiś obrotów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy