Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez yapko » 31 mar 2007, 00:46

Dzieki! jutro znajde watek to pogadamy. Ciesze sie ze trwalosc turbo nie stanowi problemu, gdzies mi sie "obilo o uszy" ale moze byla mowa o znacznie wiekszych przebiegach albo zakatowanym silniku.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 23:12
Posty: 11
Auto: 626 DiTD '98 liftback

Postprzez xANDy » 31 mar 2007, 13:41

yapko napisał(a):"obilo o uszy"
Obiło – ale chodziło na pewno o comprex'a którego żywotność zazwyczaj kończy się na ok. 150-200kkm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 14 kwi 2007, 10:48

Pare slow, ktore ja bym dorzucil od siebie po czyszczeniu kolektora. Wszystko po kolei jak opisuje xandy z tym ze ja zastapilem te nieszczesne dwie szpilki srubami M8x35, to tak na "zas" zeby sie potem nie meczyc i poszedlem dalej wybilem zaslepke z lewej strony kolektora (ta wieksza) bez problemu wypadla druga strona. Przy nabijaniu z powrotem zaslepki trzeba to robic dokladnie i ostroznie. To co jest w srodku kolektora to kanaly wylotowe z kolektora sa przy tym niczym. Nagaru uzbieraloby sie pol reklamowki. Po czyszczeniu kolektor zrobil sie lzejszy. Czyszczenie kanalow w glowicy.Ja zeskrobalem nagar i domowym sposobem zrobilem z odkurzacza przejscie na wezyk 8mm ladnie wyciagnal zeskrobany nagar z kanalow. No i zaslepienie egr. U mnie wystarczylo zaslepic przewod podcisnieniowy do egr zeby sie nie otwieral. To juz jest w ogole niezly patent. Najpierw studzic powietrze przez IC po to zeby je potem spalinami podgrzac. Efekt lepsze wkrecanie sie na obroty i cichsza praca na biegu jalowym.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 14 kwi 2007, 22:13

maxkls napisał(a):To co jest w srodku kolektora to kanaly wylotowe z kolektora sa przy tym niczym
Mógłbyś to jakoś po polskiemu sprecyzować....?
maxkls napisał(a):zaslepienie egr. U mnie wystarczylo zaslepic przewod podcisnieniowy do egr zeby sie nie otwieral
Może jakieś bliższe informacje. Tam powinien być czujnik, który sprawdza czy EGR się "rusza". Co z tym??

Te, a zdjęcia albo coś................?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 15 kwi 2007, 08:17

Rzeczywiscie jakos to tak ujalem nie po polsku. Moze to ujme w ten sposob ze gdy wybilem ta zaslepke, ktora widac u Ciebie na zdjeciach bylo na niej ok 7mmm nagaru i w srodku kolektora na sciankach rowniez. U mnie egr jest taki jak u Ciebie na zdjeciach i nie przychodza do niego zadne kable, tylko przewod podcisnieniowy ktory go podnosi Po zaslepieniu tego przewodu zwor sie nie otwiera.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 15 kwi 2007, 19:42

maxkls napisał(a):U mnie egr jest taki jak u Ciebie na zdjeciach i nie przychodza do niego zadne kable
To jest bardzo ciekawe. Tamto zdjęcie pochodzi z 323 DiTD 90KM a nie z mojej madzi. Wersje 626 miały po prostu czujnik tam zamontowany, którego odączenie powodowało różne "wykwity na desce", więc nie wiem jak to jest... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 16 kwi 2007, 14:44

Ja mam silnik RF4F 110kM i egr jest sterowny podcisnieniem. Nie ma na nim zamontowanego zadnego czujnika. Wiem ze byly tez egr z czujnikiem polozenia ale w jakich silnikach? Ja zaznaczam mowie tylko co zuwazylem u siebie. Nie ma zadnej dodatkowej wtyczki, gdyby byla jakas luzna mozna by sadzic ze bylo cos kombinowane
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 16 kwi 2007, 15:22

No to jest jeszcze jedna różnica między RF2A a RF4F...
maxkls – dopisz więc w swoim profilu że masz DiTD 110KM (albo 81KW) – to czasem pomaga w różnych dyskusjach, tak jak teraz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 18 kwi 2007, 15:26

Bylem w roznych serwisach nikt nie chcial sie tego podjac jedni mowia ze to nic nie da i trzeba sie podpiac pod kompa zeby cos zobaczyc a drodzy ze sie im nie oplaca robic takich rzeczy bo duzo nie moga za to wziasc.Najlepiej by bylo aby sie nie narobic podpiac pod kompa i skasowac mnie na 100 niz cokolwiek robic .
Wogóle wszyscy jakos dziwnie sie smieja
Jak sie wkurze to sam sie za to wezme ale wolal bm aby ktos mi pomogl
pozdrawiam
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez xANDy » 18 kwi 2007, 15:41

jasiq napisał(a):Bylem w roznych serwisach nikt nie chcial sie tego podjac jedni mowia ze to nic nie da i trzeba sie podpiac pod kompa zeby cos zobaczyc
Nie dziwię się, że nikt tego nie robi, bo niby dlaczego mieli to robić... A pod kompa to się mogą podłączyć – to i tak im NIC nie wykaże nawet gdyby tam były zapchane na 99,95% doloty.
Osobiście widziałem silnik zatarty w wyniku całkowitego zapchania wlotów w kolektorze. Sam miałem takie grudki nagaru rozmiaru ok 2cm (jak fasolka).
jasiq napisał(a):Wogóle wszyscy jakos dziwnie sie smieja
Hehe – za to w firmach tuningowych się nie śmieją, bo oni w dieslach czyszczą to potulnie (ale najpierw zaślepiają EGR'a) <lol>
jasiq napisał(a):Jak sie wkurze to sam sie za to wezme ale wolal bm aby ktos mi pomogl
Zacznij patrzeć kto już to zrobił...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 18 kwi 2007, 18:24

No wlasnie tez sobie tak pomyslalem i dlatego szukam dalej.Cos tam napisales ze chlopaki w zaniemyslu by cos takiego zrobili ale jak dla mnie strasznie daleko .......
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez xANDy » 18 kwi 2007, 21:36

Riki chyba podjedzie tutaj właśnie..... :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 18 kwi 2007, 22:23

Podjedzie :D ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jasiq » 19 kwi 2007, 07:19

Dzisiaj jade do jakiegos fachura ktory "moze" sie tego podejmie chyba tylko dlatego ze niedawno otworzyl warsztat <glupek2> zobaczymy moze nic nie popsuje jak bede mu na karku siedzial .A wlasnie Xandy masz u siebie zaslepionego tego EGR-A?
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez xANDy » 19 kwi 2007, 09:24

jasiq napisał(a):A wlasnie Xandy
błąd – "xANDy" :P
Nie zaślepiałem EGR, wyszedłem z założenia, że na razie ekologia zwycięża :) Następne czyszczenie mogę zrobić za następne 200kkm.
Fotorelacja jest bardzo czytelna, więc nie ma problemu – trudno skopać. Poza tym – ktoś tutaj niedawno zrobił to samo i dorzucił dodatkowe wnioski, więc po prostu wydrukuj mechanikowi i daj do rąk.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 19 kwi 2007, 12:29

Ale qrde normalnie po zdjeciu wezy nagar az sie posypal 0,5 cm nawet tego nie rozbieral.Dalem mu ta fotorelacje to zdebial.Stwierdzil ze pol dnia z tym to bedzie malo a on ma duzo samochodów.Po dlugich prosbach umówilismy sie na drugi tydzien za 200 zeta -nie wiem czy to duzo.....
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Riki » 19 kwi 2007, 12:41

xANDy a moze u mnie zaślepimy EGR'a? :D :)

jasiq mechanik bedzie Ci czyscil caly dolot czy "tylko" IC? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jasiq » 19 kwi 2007, 12:54

Wszystko IC i dolot az mi go szkoda jak zobaczylem zrobil nawet fotki i mi pokazal na komórce.Nie popuszcze juz mu.Musi zrobic i tyle ;)
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Riki » 19 kwi 2007, 18:05

jasiq w takim razie napisz jak auto jezdzi po czyszczeniu :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jasiq » 23 kwi 2007, 20:21

No panowie kolejna wojna z pseudo warsztatem.Wszystko ok wzieli do czyszczen moje auto wszystko wyjasnilem jak to powinno wygladac od A do Z wg.fotorelacji .Niestety Pan który to robil stwierdzil ze "przedmuchal" powietrzem intercooler i to niby mialo pomoc ,a kolektora nie chcial zdjac bo podobno sie ni da bez zdjecia pompy wtryskowej <killer> i ingerencji w rozrzad .Wyczyscil tylko same "rury" i skasowal owe 200 zl.Po krotkim namysle zawrocilem i zrobilem niezla awanture zrobili ze mnie <jelen> .
Qrde juz mam dosc nikt nie chce tego zrobic nic sie nie polepszylo
A uszczelke pod dekiel to pewnie trzeba kupic pewnie nowa ?
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy