Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez xANDy » 23 kwi 2007, 20:43

jasiq napisał(a):A uszczelke pod dekiel to pewnie trzeba kupic pewnie nowa
Oczywiście, że tak
PS ja już trzeci raz nie kupiłem nowej :), chociaż za ostatnim razem nieco ją podsilikonowałem <lol>
jasiq – zabierz się z Riki'm, i za jednym zamachem zrobicie oba kolektory... (mówię poważnie hahaha ).
Ostatnio edytowano 24 kwi 2007, 09:26 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 23 kwi 2007, 20:48

Bardzo bym chcial jak tylko pojawi sie na forum to do niego napisze czuje ze to bedzie najlepsze rozwiazanie
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Riki » 23 kwi 2007, 22:45

jasiq to jedziemy na dwa autka :) szczegóły dogadamy na PW.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Krzysiek_1123 » 29 kwi 2007, 03:56

wlasnie ukonczylem czysczenie i ponowny montarz IC i ssacego
mala rade dla tych co bedea probowalali oczyscic swoj ssacy
ja mielam cienka warstwe tej mazi cos ok 1-2 mmm w najgrubszym mijescu na ostatnim cylindrze liczac od EGR bylo z 3 mm
wszelkie plukania rozposzczalnikiem mialy mizerny efekt gdyrz czaly czas byl w srodku czarny
ja pojechalem do marketu kupilem szczotke do czyszce nia kibla i ja tam wpychalem na sile krecilem nia wycaigalem plukalem i tak ze 3 razy i moj ssay w srodku teraz wyglada jak nowy zero czarnego nalotu
polecam ta metode
a co do demontarzu i montarzu to ci co mysla ze tridno sie go demontuje to sie myla
trudno sie go montuje na swoje miejsce gdyz jest tam tak ciasno ze nie wiem sam jak to zrobilem

czy moze ktos probowal zmienic miejsce IC tak aby byl on idealnie w wlocie powietrza nie przysloniety czesciowo zderzakiem
bo nosze sie z takim zamiarem ale nie mam pomyslu
moze ktos juz ma na to jakis patent

a w 323 wejcie IC zajmuje 15 minut bez wiekszyego demiontarzu innych elemantow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Riki » 29 kwi 2007, 10:28

Krzysiek_1123 jest jakas poprawa osiagów po czyszczeniu? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Krzysiek_1123 » 29 kwi 2007, 13:27

jeszcze nie testowalem bo musze IC wlozyc a planuje go umiescic jakos tak zeby byl caly obmywany powietrzem z wlotu miedzy halogenami a nie tylko czesciowo jak jest teraz bo wieksza czesc zasalnia zderzak
ale jesli chodzi o moj przypadek to mysle ze samo czyszczenie ssacego nie zrobi wielkeij roznicy bo byla malo zapchany
wiekszy wplyw moze miec wyczyszczenie IC bo byl w srodku czarny pozatym nie narzekalem na swoje osiagi zrobilem to czysczenie z czystej ciekawoci jak to wyglada w moim aucie
bo kiedys w ojca vectrze po przejechaniu 200 tys km wymienialem uszczelke pod ssacym to jak go zdjiolem to sie dziwilem bo mial tylko 1cm przeswitu miedzy tym szlamem co sie poodkladal to po wyczyszczeniu byla roznica
tak wlasnie sie wczoraj zastanawialem od czego zallerzy to ze tak sie odklada ten szlam
ja mam przejechanei 220 tys km i byly to znikome ilosci a u ojca jak pisze wyzej bylo duzo gorzej
ja przejechalem 60tys km w polsce ojca vetrza wtedy miala 170tys km przejechane po polsce
ale co na to moze miec wplyw polskie powietrze czy co
na ojeju jezdzimy takim samym mobil1 10W 40
sam juz nie wiem
moze stosowane filty powietrza ja kupuje zawsze tylko japonskie a ojciec polski filtron
od ostatniego czyszczenia ssacego u ojca minelo prawie 300tys km moze jutro zajrze jak to u niego teraz wyglada IC mial nigdy nie czyszczony to przy okazji tez mu przeplucze
ja swoj IC plukalem czyms do mycia silnikow track clener
dosyc zrzace bo na rekach mi skure popalilo
ale IC po paru pluakniach byl czysty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 29 kwi 2007, 13:31

aha przy okazji wyjecia EGR dopatrzylem sie ze u mnie moj egr jest nie szczelmy grzybek sie nie domyka rowno i z jednej strony ma szczeline ok 2-3mm
teraz musze jeszcze zanelsc i kupic egr
bo z tego co pamietam to recylkulacja spalin nastepuje autoamtycznie tylko jak odejmujemy noge z gazu i obroty spadaja to wtedy sie on ma otworzyc a nie caly czas mi puszczc spaliny do ssacego
chyba ze sie myle ale jakos tak to wygladalo jak w oplu sprawdzalem
a i opel to oczywiscie 100KM dieselek z turbina i IC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 3 maja 2007, 21:57

Riki napisał(a):Krzysiek_1123 jest jakas poprawa osiagów po czyszczeniu?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 4 maja 2007, 00:56

oplem jeszcze nie lezdzilem po czyszczeniu
a mazda bym powiedzial ze nie zauwarzam zbyt duzego przyrostu mocy
moze daltego ze ssacy byl naprawde w dobrej kondycji
tylko IC byl troszke "zapchany"(tzn wyplukalem z niego troche ciemnego czegos)
ale martwi mnie to ze mi kopci tak jak kopcila moze deliktnie bardziej nawet
moze to byc powod ze teraz wypycha mi ta sadze z komina bo jak wycinalem katalizator to troszke jej tam bylo albo to przez ten niedomykajacy sie EGR
jutro go zaslepie i zobacze jak bedzie to dymienie wygladalo
bo oczywiscie nikt nie ma do sprzedania sprawnego EGR
jutro tez sie bujne do sklepu dowiem sie w jakiej cenie nowy jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 4 maja 2007, 09:45

Krzysiek_1123 – a zdradź mi taką rzecz – który masz silnik? RF2A czy RF4F – popatrz pod maską i pooglądaj różne napisy; który rocznik masz autka?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 4 maja 2007, 10:13

RF2A
1999 rok
w dowodzie pisze ze mam 100KM
ale w tym ruskim generatorze chyba mi wyszlo ze 90
rura od IC do ssacego bez zadnych czujników wiec podobno to 90
przebieg 215tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 4 maja 2007, 10:28

Z tego co piszesz – wynika, że rzeczywiście 90KM. Wersja 100 konna miałaby te czujniki, gdzieś nawet mam zdjęcie tego...
Obrazek
Przyspieszenie powinno być w granicach 13 sekund do setki, i około tego w zakresie 80-120 na V, ale nie mam "niezbitych danych".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zjacek1 » 4 maja 2007, 14:04

widzę,że w kilka osób nie zcyści kolektora dolotowego bo twierdzą,że trzeba zdejmować pompe wtryskową a to łączy się ze zdjęciem rozrządu,bez problemu mozna zdjąć pompe nie zdjemując rozrządu.wystarczy zdjąć górną obudowe rozrządu ustawić znak rozrządu na kole zębatym pompy i na wprost znaku jest otwór w który wkładamy śrubę (śr.8mm;dł.40mm)i wkręcamy w łapę trzymajaca pompę.drugą śrubę wkrecamy po przeciwnej stronie koła(jest taki sam otwór).potem już tylko wystarczy odkręcik nakretki trzymajace pompe,odkręcić śrubę trzymajacą koło pasowe na osi pompy,założyc ściągacz (w kole sa dwa gwintowane otwory do mocowania ściągacz)i koło zostaje na swoim miejscu a wychodzi pompa.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 4 maja 2007, 14:46

Dziękuję Ci Zjacku za dokładny opis – czekałem na niego, bo w końcu chwaliłeś się, że to robiłeś (zdjęcie pompy bez wyjmowania rozrządu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 5 maja 2007, 00:59

nie udalo mi sie zaslepic tego EGR bo oddale klucz 36 kumplowi a nie mialem dzis okazjjki podjechc po niego
ale bylem w sklepie zapytac o nowy zzawor EGR ciekaw jestem czy ktos zgadnie ilo on kosztuje
bo ja juz wiem
czekam az ktos zgadnie
dodam ze eja sie nie spodziewalem takiec kwoty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 5 maja 2007, 13:19

z półtora tysiąca zetoli Polskich?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 5 maja 2007, 16:58

prawie zgadles
1540zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 5 maja 2007, 17:02

a czy są jakieś nagrody przewidziane?? :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 5 maja 2007, 18:31

byly ale nie trafiles
byl do wygrania EGR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez MarekW » 5 maja 2007, 23:23

Cześć,

Ostatnio miałem okazję przypatrzyć się mojej MADZi od tyłu bo jechałem za żona i trochę się podłamałem .. kopci i to prawie zawsze, przy ruszaniu więcej później troche mniej, a jak się depnie na maksa to chmura czarnego dymu i ludzie zmieniają pas :–).

Jak czytam to forum to widzę, że większość mazd ma podobne objawy. Nie czyściłem IC (ponoć prosta sprawa jak się ma 323F BJ) ani dolotu. Nie wiem czy EGR się domyka czy nie, czy IC jest zapchany i powietrza brakuje.. może na zlocie w Koninie się parę rzeczy wyjaśni ...

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy