Zawór SPV

Postprzez xANDy » 19 kwi 2007, 23:02

Jest to elektrozawór – jego prosty rysunek znajduje się w opisie pompy Denso V5, i stamtąd można wydobyć więcej informacji. Poza tym – jest to elektrozawór czyli cewka. Zasilanie "wejściowe" to 150V. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek go rozbierał (w innych pompach też to jest). Przy tych napięciach i siłach wątpię aby dało się to rozebrać już nie mówiąc o złożeniu z powrotem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 19 kwi 2007, 23:41

to tu was zaskocze
koles co mi robil mazde tzn zdiagnozowal ustrke ze padl SPV
mial wlasnie swoj taki rozebrany wymyty wyczyszczony i zlozony ale mowi ze zabawa na dluzsza mete
jezdzilem na nim tydzien zrobielm ponad 1000km w ramach testu autko palilo jak beznynka na dotkniecie kluczyka
gosc mowi ze te zawory padaja od paliwa
i ze jest tam w srodku wcos rodzaju storzka ktory otwiera przeplyw paliwa i tam sie cos odklada co blokuje pelne unoszenie sie tego storzka a tym samym przeplyw paliwa.
a co do rozbierania to mowil ze najgorzej bylo go zlozyc
i jak chcialem zeby to samo zrobil z moi to juz nie chcial sie podjac
powiedzial ze moze go tylko sprobowac umuc na myjce moze pomoze. a tam ten rozebral wlasnie po to zeby zobaczyc dlaczego one tak padaja a przy okazji sie udalo go naprawic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez tycjan » 20 kwi 2007, 00:55

Ha! No to macie tu schemat i do dzieła :P

7d101ea65d704605m.jpg
b9a14680f4bf62f0m.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez magicadm » 20 kwi 2007, 08:46

No to czekamy na pierwszą fotorelację: naprawa/czyszczenie zaworu SPV :)

PS
Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa" :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 20 kwi 2007, 09:32

magicadm napisał(a):Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa"
Mariusz – napisałem to już kolejny raz – sam elektromagnes nie jest niczym specjalnym i wątpię osobiście aby sama cewka uległa "spaleniu", więc najwyżej następuje wyrobienie mechaniczne albo jakieś nietypowe zabrudzenie. A to co mówi Krzysiek_1123 jest bardzo ciekawe, obiecujące i wprowadza znów małe "zamieszanie" bo po raz kolejny poprawiamy (skutecznie) fabrykę. I wygląda na to, że "mam nosa" bo facet rzeczywiście miał przede wszystkim problem ze złożeniem.

Jaksa – a czy Tobie nie pozostał jakiś stary SPV?

PS – bezpośredni link do dokumentacji:
http://www.mazda-auto.ru/docs/mazda_diesel.doc
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2007, 14:59

xANDy napisał(a):Jaksa – a czy Tobie nie pozostał jakiś stary SPV?
Poszukam ale nie moge obiecac ......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zjacek1 » 2 maja 2007, 13:06

panowie czy ktoś mierzył te napięcia na SPV???czy nie wydaje wam się,że troszke słaba izolacja aby przesyłac ponad 100 V.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 2 maja 2007, 19:54

Zjacek – nie wiem czy za słaba. Jakoś samochodom to nie przeszkadzało, że takie są kable i jeżdżą w miarę bez problemów. Dodaj również osłonki wokół kabli.
PS. chyba te kable mają wytrzymałość z definicji 300V AC...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zjacek1 » 3 maja 2007, 12:36

teraz już wiem troszke wiecej.U mnie do zaworu dochodzi napięcie miedzy 3,5 do 5,7 i nic wiecej,wiec chyba mam przczynę dlaczego nie mogę uruchomić auta,otwierałem IDM w srodku jest przetwornica na 200V,jakiś transformator i dwa kondensatory 50 V oraz dużo drobnych części elektroniczych.czy to napięcie ponad 100V jest zmieniane płynnie,bo chyba w ten sposób mozna sterować zaworem SPV.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez tomekrvf » 3 maja 2007, 13:38

magicadm napisał(a):No to czekamy na pierwszą fotorelację: naprawa/czyszczenie zaworu SPV

PS
Z rysunków wynika, że to proste jest jak "budowa cepa"

Podobnie jak wtryskiwacz CR, pompa CR i wiele innych rzeczy które są proste z wyglądu jak budowa cepa ale dokładność wykonania i pasowania poszczególnych elementów są na poziomie kosmicznym.
Tak czy inaczej życzę powodzenia ale jak dla mnie to rzeźba w g.....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 3 maja 2007, 17:59

tomekrvf napisał(a):ale jak dla mnie to rzeźba w g.....
Oj.....Tomasz, jak ktos lubi eksperymentowac i ma duzo wolnego czasu..... ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 5 maja 2007, 19:21

moj SPV zaczyna wariowac im cieplej i cieplejszy silnik to tez gorzej pali
po niedzieli jade na sprawdzenie tego tzn podlozyc dzialajacy SPV i jak sie potwierdzi bede zmuszony zamowic nowy
bo juz mam dosc tej zabawy z odpalaniem
oj bedzie bolalo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez arrow00 » 8 maja 2007, 21:05

Krzysiek_1123 napisał(a):po niedzieli jade na sprawdzenie tego tzn podlozyc dzialajacy SPV i jak sie potwierdzi bede zmuszony zamowic nowy

Witam.
Jeśli jesteś zainteresowany to ja mam sprawny SPV.
Został po pompie z padniętą głowicą rozdzielaczową.
Sprawdzałem go u siebie i działa OK.
Jestem spod Wrocka więc jak coś to daj znać na PW.
Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2007, 17:01
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: było 626 DITD 2000 GW 74KW,
jest 626 2.0 FS 100 kW HP

Postprzez Krzysiek_1123 » 17 maja 2007, 17:15

nowy SPV zamontowany EGR zaslepiony mam nadzieje ze te najmniej przyjemne rzeczy zwiazane mazda sie skonczyly bo juz mam dosc inwetowania w to auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 17 maja 2007, 17:52

Krzysiek_1123 napisał(a):nowy SPV zamontowany

Kupiłeś nową sztukę? ile kosztuje taka przyjemność :| ?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 17 maja 2007, 18:11

1710zl zawor plus 1200 regulacja pompy na ktora mnie namawial szef mabi
ja kupilem sam zawor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 18 maja 2007, 00:24

mazda smiga jak ta lala
odpukac nawet raz sie dzis nie zbuntowala ze nie chce odpalic za pierwszym razem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 18 maja 2007, 12:02

To może dziwnie zabrzmi – ale jak widać nie sama pompa pada przy naszym paliwie, ale zawór.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez k.el » 18 maja 2007, 18:00

xANDy napisał(a):jak widać nie sama pompa pada przy naszym paliwie, ale zawór


tylko dlaczego tyle kosztuje??
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Krzysiek_1123 » 18 maja 2007, 18:51

podjedz do serwisu zobaczysz ile ci powiedza
15000zl bo u nich wystepuje taki zawor z pompa wtryskowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy