Zawór SPV

Postprzez tekla » 23 maja 2007, 11:03

Rozebrałem cały zawór ,sprawa jest banalnie prosta.Wewnątrz żadnych śladów zużycia jedyna część która może się uszkodzić to cewka.Napięcie sterujące to 3.5V-15V.W wolnym czasie wezmę się za rozebranie sterownika IDM.Szukam potwierdzenia o sterowaniu SPV napięciem 150V.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez xANDy » 23 maja 2007, 11:33

tekla napisał(a):Wewnątrz żadnych śladów zużycia jedyna część która może się uszkodzić to cewka
Słusznieś powiedział – uszkodzić. Zawór może się jednak nie uszkodzić a zamulić – od kiepskiego paliwa zostają jakieś dziwne nagary i to powoduje jego niedomykanie, albo nieotwieranie.
Napięcie 150V jest niezbędne do tego, żeby uderzeniowo zamknąć ciśnienie 280bar. Piętnastoma voltami tego byś nie zrobił.
Sterownik IDM posiada przetwornicę 12/200V i parę innych drobny elementów.

Regeneracja zaworu zapewne może dotyczyć wyłącznie jego wyczyszczeniem metodą bezzniszczeniową (bez papieru ściernego).

Aha – i znalazłem jeszcze dwie informacje stronę wcześniej:
Zjacek napisał(a):otwierałem IDM w srodku jest przetwornica na 200V,jakiś transformator i dwa kondensatory 50 V oraz dużo drobnych części elektroniczych

tomekrvf napisał(a):Podobnie jak wtryskiwacz CR, pompa CR i wiele innych rzeczy które są proste z wyglądu jak budowa cepa ale dokładność wykonania i pasowania poszczególnych elementów są na poziomie kosmicznym

Dlatego zawór SPV może wyglądać na niezużyty ale różnice 5 mikronów potrawią zakwalifikować go jako szmelc. A tych 5 μm nie widać "gołym" okiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tekla » 23 maja 2007, 13:48

Dokładnosć pasowań tego zaworu jest w dziesiątych częściach mm o nalotach i nagarze nie ma mowy jest czysty jak łza.Przed montażem metalowe części zostały umyte czteroetylkiem ołowiu.O module IDM jeszcze nic nie wiem rozbiore to napiszę na pewno." Kondziorki" 50V w przetwornicy 200V dziwna sprawa ale przekonania nabiore jak zobacze wnętrzności sterownika.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez xANDy » 23 maja 2007, 14:00

tekla napisał(a):." Kondziorki" 50V w przetwornicy 200V dziwna sprawa

Jaka dziwna – przetwornica impulsowa :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tekla » 23 maja 2007, 14:28

Mierzyłem napięcie w sprawnej 323 pomiary wskazują to samo przy 3500 obr/min 14,8V.Może ten strzał 150V jest w momencie rozruchu ,ale jak go zmierzyć?Czekam na pomysły.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez xANDy » 23 maja 2007, 15:02

ECD-V5 Denso
Przeczytaj i sprawdź, będziesz wiedział dlaczego nie możesz wyłapać tego impulsu 150V (dlaczego nie możesz zdążyć...;P)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Latino » 23 maja 2007, 16:12

Witam,

W serwisie Mazdy główny specjalista orzekł że przyczyna trudnosci z zapalaniem na goracym silniku ktore mam w coraz wiekszym stopniu (ostatnio problem z zapalaniem wystepuje takze na zimnym), jest uszkodzony zawor SPV.

Podobno nie mozna tego stwierdzic bez oddawania pompy do MABI, natomiast podmiana zaworka na sprawny dalaby obraz sytuacji... Ponawiam wczesniejsze pytanko, czy ktos w okolicach łodz lub warszawy ma taki sprawny zawór??? Byloby super wykonac takie sprawdzenie zamiast wydawac 1200+czesci w MABI na "sprawdzenie".

Prosze o info!

Aha, podobno to musialby byc zawor z madzi sprzed liftingu poniewaz potem zostala zmieniona uszczelka pod zaworem SPV – wiecie cos o tym?

Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 20:28
Posty: 4
Skąd: Lodz/Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ DITD '98

Postprzez tekla » 23 maja 2007, 17:15

No i nic mi do głowy nie przychodzi.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez tekla » 23 maja 2007, 17:29

Podobno po liftingu gumowy oring zastompiono uszczelnieniem porcelanowym.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez xANDy » 23 maja 2007, 20:52

Latino – napisz w profilu skąd jesteś – mniej będziesz utrudniał innym... Podjedź do Jaksy – on ma chyba jakiś na stanie albo coś więcej wie.

tekla napisał(a):oring zastompiono
proponuję zmianę – zastąpiono...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez $$$JACEK$$$ » 31 maja 2007, 20:38

I jak zakończyła się sprawa z podmianką SPV z mazdy z przed liftingu na zawór po lift. ??
Wiemy że jest inny oring ale czy można go zamienić by mieć poeność niesprawnego SPV !
A tak w ogóle to mówimy o jakiś mikronowych zabrudzeniach pozostałych po kiepskim ON – czy komuś pomogł dodatek do paliwa czyszczący ten uklad ? np. przejechanie 1-3 tyś km z tym dodatkiem !! W końcu auto z niesprawnym SPV jeżdi normalnie, ma tylko problemy z zapalaniem.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez arrow00 » 31 maja 2007, 22:23

Jak na mój gust to oringiem się różnic raczej nie mogą.
Z tej prostej przyczyny, że go nie ma ;)

To SPV z RF2A.
Załączniki
517676eb03d9db66gen.jpg
Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2007, 17:01
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: było 626 DITD 2000 GW 74KW,
jest 626 2.0 FS 100 kW HP

Postprzez MarekW » 31 maja 2007, 22:46

A czy może ktoś podać jakie są oznacznia na takim zaworze SPV?
Widziałem podobny/identyczny stosowany w pompie denso (isuzu) w Oplu.
SPV nie ma O-ringu, może koledze chodzi o inny zawór TCV ? Tam są dwa.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez arrow00 » 31 maja 2007, 22:54

12U 5
To jedyne co znalazłem.
Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 13 lut 2007, 17:01
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: było 626 DITD 2000 GW 74KW,
jest 626 2.0 FS 100 kW HP

Postprzez $$$JACEK$$$ » 1 cze 2007, 00:13

Ten to sam widziałem wolał bym zobaczyć ten nowszy !!( ten ma oring ) a jeszcze lepiej dowiedzieć czy można je zamienic !!
Jeśli OPEL stosował silniki IZUZU z pomppami DENZO to możę ktoś ma troche więcej informacji na ten temat !! ?? SZYBCIEJ ZNAJDE OPLA niz MAZDE – JAKSA ty tez widziałeś ten zawór z opla i jeżdził w MAZDIE Tylko jaki to opel ?? jaka pojemność ?? i jaki rocznik??
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez tekla » 1 cze 2007, 09:13

Oring uszczelniajacy SPV jest wkorpusie pompy.Mam zrobione zdjęcia rozebranego SPV i modułu IDM.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez MarekW » 1 cze 2007, 10:01

Podeslij zdjecia .. lub moze xANDy stworzy watek DENSO i tam bysmy umiesili fotki roznych elemetow pompy ... Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 1 cze 2007, 14:40

zróbcie temat i tyle, przecie ja tu tylko sprzątam...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fredox » 1 cze 2007, 19:21

Witam miałem problemy z paleniem i był zrobiony przycisk do czujnika temperatury tak zeby oszukiwało czujnik no i wtedy wiekszych problemów nie było Ale dzisiaj cos mi sie uwidziało zeby go oszyscic no i wykręciłem zawór spv i przedmuchałem no i zaczał juz palic na ciepłym silniku bez urzycia przycisku Ale chciałem zeby było jeszcze lepiej i przepłukałem zawór spv takim płynem co sie dolewa do paliwa i to niby czysci układ paliwowy No i jak z powrotem wkreciłem zawór to auto mi juz nie odpaliło :( Jest to mazda 626 z 99roku Wersja przed liftingiem Prosze o pomoc i z góry dziekuje!
Początkujący
 
Od: 28 lut 2007, 22:40
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podl.
Auto: GF '99 2.0 Ditd i GD '91 2.0D

Postprzez xANDy » 1 cze 2007, 20:19

fredox a skąd jesteś?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy