Strona 1 z 21

Zawór SPV

PostNapisane: 17 kwi 2007, 16:11
przez tekla
chciallem dowiedziec sie ktory to jest zawor spv w pompie jest ich kilka do serwisu mam 100 km odpala tylko na zaciag(gdy jest cieply),gdzie mozna kupic taki zawur lub zamiennik jaki jest koszt.Lepiej kupic orginal czy zamiennik.

PostNapisane: 17 kwi 2007, 16:13
przez Solo
Kłaniam się,

tekla popraw temat.

lokalizacja zaworu spv

PostNapisane: 17 kwi 2007, 16:32
przez tekla
ktory to jest zawor spv w pompie wtryskowei

PostNapisane: 17 kwi 2007, 16:38
przez Jaksa
Cena nowego zaworu = cenie całej uzywanej sprawnej pompy ( cos ok 1800 zł. )

PostNapisane: 17 kwi 2007, 16:43
przez Jaksa
....ten najgrubszy. :)

PostNapisane: 18 kwi 2007, 02:40
przez tycjan
Szkoda tylko, że można sobie sprawić drugą pompe z również uszkodzonym zaworkiem, bo sprawdzić nie ma jak. :/
Chyba że w ramach gwarancji rozruchowej, ale takie przymierzanie pompy jest drogą impreza :)

PostNapisane: 18 kwi 2007, 21:25
przez MarekW
Z tego co czytałem to jak SPV padnie to nie ma szansy odpalić DITD. Zawór dziala jako odcięcie paliwa.
A skoro piszesz, że na zaciąg odpala to nie jest to wina SPV.

wycinek z training manuala:

NOTE: The SPV serves also to switch off the engine. When the ignition is switched off,
the SPV is de-energized by the IDM. The spring force causes the spool valve to adopt in
a parked position, setting the fuel injection amount to zero.

NOTE: When the SPV fails the spool valve adopts in a parked position and sets the fuel
injection amount to zero, i.e. the engine doesn’t run anymore.

PostNapisane: 18 kwi 2007, 21:43
przez xANDy
Sprawdzić to jest prosto – wyciągnąć wtyczkę ze sterownika SPV albo z samego zaworu (w sprawnym aucie) i wtedy będzie wiadomo...

PostNapisane: 18 kwi 2007, 23:46
przez Krzysiek_1123
<u>MarekW</U><BR>Z tego co czytałem to jak SPV padnie to nie ma szansy odpalić DITD. Zawór dziala jako odcięcie paliwa.
A skoro piszesz, że na zaciąg odpala to nie jest to wina SPV.
<br>
tego bym nie byl pewien bo u mnie tez byly takie objawy jak u kolegi
i po wlozeniu dobrego spv ato odpalalo normalnie a na moim spv przy zimnym silniku i przy niskiej temp zewn tj ponizej 10-15 stopni nie odpalalo. ale na zaciag odpalalo jak by wszystko bylo sprawne. nie zdarzylem puscic sprzegla do konca a juz chodzil silnik.
musialem sie wstawac przez tydzieni wstawac o 2 wnocy zeby rozgrzac auto zeby tak o 8 mi odpalilo.
po wymyci mojego spv w myjce ultradzwiekowej jest lepiej ale bez rewelacji
bo czasem auto odpala za 2 razem
ostatnio wlalem srodek do czyszczenia ukladu paliwowego VALVOLINE – MaxLife DIESEL SYSTEM CLEANER cena ok 30zl
i mam takie wrazenie ak by sie polepszylo bo auto mi odpala ostanio za kazdy razem bez problemu
ale tem na zewnatrz tez wieksza wiec to tez ma zapewnie wplyw<br>
ale i tak chce kupic nowy SPV
ale nie w mabi za 1800zl

PostNapisane: 19 kwi 2007, 09:27
przez xANDy
Nie ma co ukrywać – jako forum powoli stajemy się lepsi niż konstruktorzy japońscy – tego nie wie nawet "manual" <lol>

zawor SPV

PostNapisane: 19 kwi 2007, 11:58
przez tekla
Jakie są sposoby na sprawdzenie zaworu SPV i czy wymątowanie go nie spowoduje jakieś dodatkowei usterki.Jak pisałem poprzednio na zimnym silnmiku odpala ok na gorącym są straszne problemy, lecz nie jest to reguła.Mam dostęp do myjki ultradzięk lecz są obawy czy nie uszkodzę SPV.Jaka jest zasada działania takiego zaworu(SPV)co nim steruje.

PostNapisane: 19 kwi 2007, 12:12
przez Jaksa
xANDy napisał(a):jako forum powoli stajemy się lepsi niż konstruktorzy japońscy
Dokładnie <lol>

PostNapisane: 19 kwi 2007, 14:01
przez tycjan
Ciekawa sprawa, że u niektórych problem pojawia się przy niskich temp ( np u Krzysiek_1123) a u innych przy wyższych.
Może winy trzeba szukać w czujniku temperatury?

PostNapisane: 19 kwi 2007, 15:53
przez tekla
Sprawa się skomplikowała zmieniłem SPV od sprawnej mazdy a problem z odpaleniem pozostał.

PostNapisane: 19 kwi 2007, 17:08
przez Krzysiek_1123
<u>tekla</u>

Sprawa się skomplikowała zmieniłem SPV od sprawnej mazdy a problem z odpaleniem pozostał.

czyli to raczej nie SPV
a co do mojej mazdy i SPV to przyponialem sobie ze koles ktory to diagnozowal mowil mi ze zanim krecil ten dobry zawor to odpalil moja podajac jej paliwo recznie lejac z banki w miejsce gdzie sie wkreca spv.
ale tego nie widzialem wiec nie wiem czy to prawda
ale sytauacje z wykrecaniem mojego i wkrecaniem innego sprawnego widzialem
i chyba nikt mi nie wmowi ze to nie wina spv przynajmniej w moim przypadku
a czujnik temp. ten pod ssacym wymienialem ale nie na nowy tylko uzywany zeby sprawdzic czy to nie on przypadkiem wariuje ale nic nie pomoglo
a nowego nei moglem dostac nigdzie od reki
ale podkreslam ze to w moim przypadku a z doswiadczenia wiem ze raczej kazde auto to inna historia z niby z pozoru podobna usterka

PostNapisane: 19 kwi 2007, 17:12
przez Krzysiek_1123
i te nasze gdybania na forum raczej nie pomoga jak nie spradzi tego dobry mechanik co sie zna na mazdach ja narazie znam tylko jednego takiego ktory doszedl ze u mnie to spv
(ale on sie zajmuje tylko elektronika w samochodach glownie mazdach naprawia komputery i takie tam, tak sie chwialil)
a 3 innych niby polecanych na naszym forum mehcanikowz wroclawia rozkladalo rece

PostNapisane: 19 kwi 2007, 17:47
przez tekla
Czy ten zawor SPV działa na zasadzie silnika krokowego. Może ktoś z właścicieli ditd rozbierał SPV żeby zaspokoić swoją ciekawość chcąc poznać budowe i zasadę działani lub wie kto ma zepsuty zawor i odstąpilby go bym mogł go rozebrać i poznać jego wnętrze. A nuż oświeciłoby mnie.

PostNapisane: 19 kwi 2007, 20:08
przez Jaksa
tekla napisał(a):kto ma zepsuty zawor
To jest chyba nie do rozebrania/naprawy......w Mabi zawsze wymieniają ale mogę sie mylic – wiem ze bez odpowiedniej aparatury pomiarowej i tak w domowych warunkach nic nie zrobisz przy pompie.

PostNapisane: 19 kwi 2007, 20:15
przez magicadm
tekla napisał(a):Czy ten zawor SPV działa na zasadzie silnika krokowego.

Tyle wiem, że jest sterowany napięciem ok 100V. Zasilany z IDM

A to, że MABI tego nie naprawia to się nie dziwię – zapewne jest to "fabrycznie" nierozbieralne. Ale "do odważnych świat należy" – czyli do tych co nie jadą od razu do Mabi :)

PostNapisane: 19 kwi 2007, 22:41
przez tycjan
Albo po co sie bawić w regeneracje skoro można łatwo i szybko wymienić na nowy zawór i zgarnąć większą kasę.

magicadm napisał(a):Tyle wiem, że jest sterowany napięciem ok 100V. Zasilany z IDM

Manual mówi nawet o wartości ok 150V.


magicadm napisał(a):Ale "do odważnych świat należy" – czyli do tych co nie jadą od razu do Mabi

Łatwo powiedzieć, gdyby części nie były liczone w setkach i tysiącach zł to pewnie szybciej znalazłby sie ktoś odważny ;)