Przywracanie mocy w DiTD

Postprzez MarekW » 15 sie 2008, 21:35

Z drugiej strony co masz na mysli .. po wyjaciu tego walca ?
z tego co rozumiem to paliwo wyplywa z pompy i jedynie siteczko moze sie zapchac od stroy wplywu?
albo juz sam nie wiem jak to działa.. pewnie jutro rozbiore go do ostatniej części.

M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 15 sie 2008, 21:58

Nie zapomnijmy, że w walcu (śrubce) jest mała dziureczka z boku, śruba jest "przelotowa" ale sprężynka z wałeczkiem też ograniczają przepływ. Więcej w tym fikuśnej dyskrecji niż jednoznaczności.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 15 sie 2008, 22:05

Ograniczaja, ale obydwa otwory byly czyste.
Spreżynka i walec lataly lużno , przedmuchalem, przemylem preparatem dla wtryskiwaczy .. wytrzasnełem resztę i skręciłem, pózniej próbna jazda .. i jak na moje odczucia to żadnej różnicy nie poczułem. ale jestem spokojniejszy ..chyba..

a Tu jest jak to działa:

http://www.denso.com.sg/tpl/pdtlineup_pump_diesel.html

Cytat:

The fuel injection system comprises a fuel injection pump, injection nozzles, a fuel filter, and a fuel tank. The fuel that is drawn from the fuel tank by the feed pump is filtered through the fuel filter, and is delivered to the injection pump.
The fuel that is delivered to the injection pump is pressurized into a highly compressed state, and is delivered via the injection steel pipe to the nozzle. The fuel is then injected in an atomized state into the combustion chamber, where combustion takes place.

A portion of the fuel that is delivered to the nozzle lubricates the sliding portion of the nozzle and returns to the fuel tank via the overflow pipe. To prevent the fuel delivered to the injection pump from becoming excessively pressurized, an overflow valve is provided in the fuel filter or in the injection pump itself. If the feed pressure from the feed pump exceeds a prescribed value, the overflow valve opens to allow excess fuel to return to the fuel tank via the overflow pipe.

Proste.
M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 16 sie 2008, 17:08

U mnie silnik RF2A zamiast tego walca jest śrut. A siteczko miałem zaszlamione i okazało się że jest dziurawe. Po co ono tam jest????
Pewnie pasowało by kupić ten zaworek.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez topik » 16 sie 2008, 17:41

Witam!U mnie też jest śrut i również miałem brudne siteczko na przelewie.Po rozmowie z lukaszp dowiedziałem się, że jest też siteczko na ssaniu pompy które znajduje się w pompie.To siteczko było czyste.Poniżej jest link do sześciu zdjęć

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72e ... ea839.html
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez MarekW » 16 sie 2008, 19:18

a jak wasze odczucia po przeczyszczeniu siteczek na przelewie?
czy czyszczac ten zaworek rozbiraliscie go i wtedy widoczny był szlam?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez topik » 16 sie 2008, 20:28

MarekW napisał(a):czy czyszczac ten zaworek rozbiraliscie go i wtedy widoczny był szlam?


Witam!Wystarczy, że wykręcisz cały zaworek przelewowy i od drugiej strony (tzn. od tej która jest wkręcona w pompe) zobaczysz siteczko.Jeżeli chcesz je umyć to musisz wykręcić górną śrubę.Pod tą śrubą znajduje się sprężynka i kuleczka, u Ciebie chyba będzie to walec.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez lukaszp » 17 sie 2008, 11:04

MarekW napisał(a):a jak wasze odczucia po przeczyszczeniu siteczek na przelewie?

U mnie po przeczyszczeniu nie zauważyłem żadnej różnicy, ale będę się rozglądał za całym dławikiem bo u mnie to siteczko jest przedziurawione (pewnie coś się komuś z tym już działo).
U mnie na początku wogóle nie było widać sitka bo było czarne,dopiero po przepłukaniu sie pojawiło.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez xANDy » 18 sie 2008, 10:06

No to wklejam te fotki...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

topik napisał(a):U mnie też jest śrut

A nie zrobiłeś może zdjęcia? co to znaczy "śrut"
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 18 sie 2008, 10:26

srut to kuleczka wiec chyab nie trzeba :–), ale widac ze mazda zastosowala rozne zwory overflow w silnikach RF2 i RF4 , ciekawe czy tez oferuja rozne elementy w ASO.
to dla wnikliwych jest podobno jeszcze jedno siteczko "filtr" ktory znajduje sie pod zaworem FSO.. tj. trzeba go wykrecic i wtedy da sie wyjac ten filterek, tez to jest czesc widniejaca w katalogu MAZDY...

M
Ostatnio edytowano 18 sie 2008, 11:38 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 18 sie 2008, 10:58

MarekW napisał(a):srut to koleczka

Jedna sztuka "śruta" – jedna kuleczka czy wiele...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez topik » 18 sie 2008, 14:12

xANDy napisał(a):Jedna sztuka "śruta" – jedna kuleczka czy wiele...?


Witam!Jedna kuleczka.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Andrzej1971 » 18 sie 2008, 22:47

ja nie kupowałem dławika
dławik kupili Bocheńscy
z warsztatu
głupio by było jakby mi padła jakaś wymieniana przez nich część
a oni mi na to sam pan kupił to sam pan naprawiaj ;–)
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez lukaszp » 19 sie 2008, 09:32

Doradźcie mi koledzy czy jest sens zmieniać dławik w moim przypadku? Był brudny – wyczyściłem go, ale jest również sitko dziurawe. Nie wiem czy zmieniać bo to troche kosztuje (ponad 200). Drożny jest ten zawór bo jak dmucham nawet ustami do powietrze przechodzi.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 19 sie 2008, 11:03

ale jak dmuchasz to tylko w 1 strone powinno powierze przechodzic :–) bo jak dmuchasz i mozesz to zrobic w 2 kierunkach to raczej zaworek nie dziala :–) a wtedy rada ..wymienic na nowy lub cos dobrac z Boscha.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 19 sie 2008, 12:14

Zamówiłem w Hoffmanie w Rzeszowie ten dławik (95zł – podobno oryginał-Denso)
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 19 sie 2008, 12:30

280pln w ASO a 95pln oryginal DENSO ... brak mi slow. ~70pln kosztuje w Rosji. Wiec Hoffman rules:–)

I co po numerze pompy dobral ?
Ciekawe czy bedzie wersja z kulka czy walcem;–)
Mozesz dopytac przy odbiorze o symbol tego ementu (denso) i czy wersja do RF4
do pompy 096500-5020 jest taka sama czy inna tego zaworu przelewowego.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 19 sie 2008, 12:44

Podałem mu numer mojej pompy 096500-5001 i na podstawie tego dobrał. Zobacze jutro jak odbiorę i zapytam o ten symbol (jak nie zapomnę) :P
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 20 sie 2008, 21:34

Mam już dławik – jest faktycznie oryginalny (identyczny jak był zamontowany wcześniej u mnie – kuleczka w środku a nie walec), cena: 95 zł.
Podaje jego numer: 096020-0221.
Pytałem czy ten sam pasuje do tej nowszej pompy ale facet nie miał czasu na szukanie bo zamykali już sklep.
Trzeba po prostu do nich zadzwonić (0-17) 8577743, podać numer pompy i bez problemu znajdą odpowiedni.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez martinez07 » 22 sie 2008, 20:33

xANDy napisał(a):Tak wygląda rozebrana ta "śrubka", w której jest jakby zaworek zwrotny i sitko...


Witam!

U mnie wygląda prawie identycznie, za wyjątkiem tego, że zamiast walca jest u mnie kulka.
No i ta dziurka w śrubce jest zdecydowanie mniejsza – wielkości główki szpilki.

Zdemontowałem dziś to ustrojstwo, a że nie miałem kompresora, pomoczyłem go trochę w benzynce, a potem przedmuchałem ustami. Szlamu nie było, za to było trochę drobnego syfu, przypominającego opiłki.
Do tego luzowałem po kolei dojście paliwa do wtrysków, żeby sprawdzić który to mi tak bębni, ale nic nie udało mi się ustalić. Po odkręceniu jednego silnik wpadał w niezłe wibracje, a do tego ropa sikała na lewo i prawo, także dałem sobie spokój.

W każdym razie mam wrażenie, że autko jakoś sprawniej wkręca się w obroty – nawet przy ruszaniu z włączoną klimą. Nie wiem czy to placebo, czy też zaczynam wariować, ale jestem zadowolony :)
Chcę jeszcze podjechać do Gryfina k/Szczecina do serwisu Boscha, bo tam sprawdzą mi wtryski. Mam tylko wziąć ze sobą podkładki – to chodzi o te przelewowe ze zdjęcia w poradniku?

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy