Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 21:27

Domin_Lbn napisał(a):Źle się wyraziłem, przepraszam. Kąt wtrysku, przynajmniej z tego, co się orientuję, zmienia się wraz z obciążeniem silnika. Niemniej jednak coś było nie w porządku z kątem wtrysku, był albo wyprzedzony albo opóźniony i w/w firma dokonała korekty, choć objawy wskazywały na to, że pompa nadaje się tylko do regeneracji.


Racja i tak na prawdę TCV nie jest urządzeniem wykonawczym a jedynie reguluje przepływ ropy w odpowiedni sposób która działa na przestawiacz kąta wtrysku. Gdy on się rozszczelni dochodzi do przestawienia kąta nawet przy sprawnym TCV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Manti_Gdz » 27 sty 2012, 20:03

Nawiązując do tematu. Mnie również nie ominęła przygoda z pompą wtryskową.
Objawy standardowe: na początku problemy z rozruchem na ciepłym silniku- im cieplej tym gorzej.
Po pewnym czasie wpadłem na pomysł, aby modyfikować dawkę paliwa za pomocą "magicznego" przycisku założonego na czujniku temperatury silnika (informację na ten temat znalazłem też m.in. na forum) . Pragnę zaznaczyć ,iż ta modyfikacja nie zdała egzaminu na dłuższą metę i po ok. roku zaczęły się problemy z odpalaniem na zimnym silniku- bardzo długie kręcenie rozrusznikiem.
Postanowiłem więc "za namową" :D forum zregenerować pompę. Znalazłem informację o warsztatach nie daleko mojej miejscowości polecanych przez kolegów z forum: Gdańska, Gdyni oraz Torunia – warsztaty te znajdują się w tzw. "zagłębiu pompiarzy" w Tucholi. Decyzja padła na Dzierzyk – Tuchola ( Bladowo 48A ) , polecanym zresztą wcześniej przez użytkowników forum. W moim przypadku regeneracja obejmowała : tłokorozdzielacz + głowiczka ( jak u większości). Naprawa w moim przypadku została dokonana na miejscu i trwała ok.4 godz. ( po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym :) )
Koszt naprawy : 750zl + dojazd :P
Autko pali jak trzeba i naprawa uważam dokonana za rozsądne pieniądze.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 21:57
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GF DiTD 101KM '98 ,
Mazda 6 GG CiTD 143KM '06

Postprzez smile » 27 sty 2012, 20:10

Też u nich robiłem i też jestem zadowolony :) Po regeneracji profilaktycznie FORTE :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez przemo12345 » 21 lut 2012, 11:56

witam wszystkich. dzwoniłem dziś do hoffmana i koszt regeneracji głowiczki tłokorozdzielacza 2500zł + 500zł za wyjęcie i włożenie pompy.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Paprotek » 21 lut 2012, 23:28

Czy to nie jest zbyt duża cena jak za samą regenerację głowiczki tłokorozdzielacza?
Miałem o tym warsztacie wyobrażenie, że jest raczej tani.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez przemo12345 » 21 lut 2012, 23:34

w porównaniu do "starego" Mabi to jest tani.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez malkolm » 21 lut 2012, 23:36

Paprotek napisał(a):Czy to nie jest zbyt duża cena jak za samą regenerację głowiczki tłokorozdzielacza?
Miałem o tym warsztacie wyobrażenie, że jest raczej tani.

droższej firmy zajmującej się pompami na podkarpaciu nie znam,
z drugiej strony budowa tej pompy jest dość prosta, myślę że nawet pan Tadzio w swoim garażu zajmujący się pompami od ursusów itp by sobie z nią poradził :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 21 lut 2012, 23:39

malkolm napisał(a):z drugiej strony budowa tej pompy jest dość prosta, myślę że nawet pan Tadzio w swoim garażu zajmujący się pompami od ursusów itp by sobie z nią poradził :)


najlepiej zrobić tak jak kolega na forum, wyjąć pompę lub to zlecić wysłać do zakładu zajmującego się regeneracją pomp i za o wiele mniejsze pieniądze można naprawić mazdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 21 lut 2012, 23:45

więc po zregenerowaniu takiej pompy nie trzeba nic później ustawiać, dostrajać itp.?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 21 lut 2012, 23:52

przemo12345 napisał(a):więc po zregenerowaniu takiej pompy nie trzeba nic później ustawiać, dostrajać itp.?


montujesz i śmigasz aż miło a bajki z jakimś dostrajaniem czy ustawianiem to po to aby klient nie doszedł do tego że prawdziwy koszt to nie 2500 tylko 500zł :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jasiu19 » 22 lut 2012, 00:00

Dokładnie tak jak mówi kolega :) Kasują porządną kasę a zazwyczaj to jest drobnostka :). Za 1.500 zł to kupisz pompę w ostrowcu z gwarancją sprawności.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez przemo12345 » 22 lut 2012, 00:04

macie racje. więc jutro zabieram się za wyciąganie jej.
no jasne już auto z ostrowca kupiłem ale nie było na gwarancji :(
Ostatnio edytowano 22 lut 2012, 00:07 przez przemo12345, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez malkolm » 22 lut 2012, 00:06

koszt naprawy takiej pompy to około 200 zł dla warsztatu za robociznę + części,
pompę trzeba wyregulować, warto też wziąć wtryski do ustawienia i sprawdzenia
nie różni się ona niczym szczególnym od innych pomp rozdzielaczowych
rozrząd w ditd jest bardzo prosty jeśli nie trzeba jeszcze go wymieniać to wystarczy przed wyjęciem pompy pozaznaczać sobie np, korektorem punkty na pasku i kołach i po problemie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2012, 00:08

malkolm napisał(a):pompę trzeba wyregulować, warto też wziąć wtryski do ustawienia


a możesz opisać jak się reguluje i czym pompę i wtryski bo mi nic o tym nie wiadomo

oraz w żadnych materiałach nie ma takiej informacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 22 lut 2012, 18:28

faktycznie w tej pompie nie ma żadnych regulacji, przynajmniej ręcznie nic się nie ustawia.
pomyliło mi się z pompą rzędową gdzie na każdej sekcji ustala się indywidualnie dawkę paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 23 lut 2012, 00:17

malkolm napisał(a):faktycznie w tej pompie nie ma żadnych regulacji, przynajmniej ręcznie nic się nie ustawia.
pomyliło mi się z pompą rzędową gdzie na każdej sekcji ustala się indywidualnie dawkę paliwa


<spoko> dokładnie, a już myślałem ze coś przegapiłem :) . Ta pompa jest prostsza nawet od starszych pomp bo tak na prawdę sama pompa odpowiada jedynie za wytworzenie ciśnienia a o resztę dbają dwa zawory ;) sterowane przez komputer.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 23 lut 2012, 00:46

Neonixos666 napisał(a):Ta pompa jest prostsza nawet od starszych pomp


dopracowali temat.......... a później uciekli do CR, ehhh te inżżżżżżżynieerryy :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 23 lut 2012, 19:06

Riki napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Ta pompa jest prostsza nawet od starszych pomp


dopracowali temat.......... a później uciekli do CR, ehhh te inżżżżżżżynieerryy :D

niestety z tak niskim ciśnieniem wtrysku jaki dają takie pompy ciężko by było spełniać normy EURO 3 i wyższe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 23 lut 2012, 20:06

malkolm napisał(a):niestety z tak niskim ciśnieniem wtrysku jaki dają takie pompy ciężko by było spełniać normy EURO 3 i wyższe


Oczywiste, że tak ;) ekologia tylko i wyłącznie.......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 23 lut 2012, 20:39

Riki napisał(a):Oczywiste, że tak ;) ekologia tylko i wyłącznie.......


nie tylko ekologia ale i zwiększenie mocy i momentu przy dość małym spalaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy