TCV jest elementem, który umożliwia prawidłowe sterowanie wnętrznościami pompy – więc silnik powinien szybciej wkręcać się na obroty, może być głośniejszy (charakterystyka pracy zamiennika).
Prędkości obrotowa i jazdy nie ma to nic do rzeczy – to sprawa skrzyni biegów i przełożeń mechanicznych. Z tego co pamiętam, to obroty masz prawidłowe przy tym silniku względem prędkości jazdy. Zazwyczaj na Vb jest ok 90-100 przy 2000rpm (w przypadku 323, 626 i premacy). Różnica wynika ze skrzyń biegów montowanych w zależności od auta (w GW czyli 626 kombi były inne przełożenia niż w sedan/hb). Niech mnie ktoś poprawi i skontroluje dla pewności.
Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dziękuję za odpowiedź. faktycznie być może TCV od opla jednak trochę inaczej pracuje stąd moje zaniepokojenie głośniejszą pracą silnika. jednak wcześniej nikt na forum nie miał podobnego przypadku więc założyłem że być może przy wymianie nastąpiła jakaś regulacja pompy. wcześniej gdy byłem u innego mechanika (doświadczonego w DITD) i była ona wyciągnięta z auta to mówił mi że można ją trochę podregulować i zdaje się że to zrobił. podejrzewam że w serwisie pracownik mógł ją ustawić tak jak ma być fabrycznie ale to tylko moje domniemania i nawet nie wiem czy to jest możliwe.
w każdym razie najważniejsze że jest sucho i spalanie mniejsze
w każdym razie najważniejsze że jest sucho i spalanie mniejsze
-
papawoj19
Nie możliwa jest zmiana prędkości obrotowej silnika względem prędkości kół na danym biegu, wyjątki to uślizg sprzęgła. Możliwe że cieknący TCV opóźniał lekko wtrysk i praca była bardziej miękka, teraz gdy wtrysk jest prawidłowo, twardsza – w mojej teorii. Była kiedykolwiek wyjmowana pompa? aktualnie jakieś błędy?
żadnych błędów nie ma,tylko głośniejsza praca i wyczuwalny ale lekki spadek mocy. pompa była wyciągana wcześniej tak jak opisałem w poprzednim poście.
-
papawoj19
Niesprawny tcv nie pozwoli silnikowi weisc powyzej 2000 obrotow .
- Od: 3 maja 2016, 21:03
- Posty: 4
Witam.
Ja też mam problem z moją madzią.
W grudniu zeszłego roku wymieniałem TCV – ciekł, obrobione śruby- musiałem wyciągać pompę żeby go odkręcić.
Pół roku po wymianie zaczęły się problemy z pompą, zimna paliła na dotyk a po zagrzaniu za nic nie chciała palić, po polaniu pompy zimną wodą zapalała od razu ale po zagrzaniu to samo, diagnoza mechanika głowiczka w pompie do regeneracji.
Pompę wymontowałem i zawiozłem do pompiarza, miała być pokrywana chromem technicznym ale ostatecznie niby wymienili wnętrzności tłokorozdzielacza i ma być ok.– ale nie jest.
Auto teraz nie zapala zimne a ciepłe pali na dotyk.
Po odkręceniu rurki paliwa, podczas kręcenia paliwo leci.
Paliwo nie cofa się bo po nocy w ciepłym garaży również ładnie pali.
Dodam, że zawory regulowałem 45 tys km temu, mogą mieć winę?
Ciekawe jest to, że na przekręconym zapłonie słychać co sekundowe pstrykanie i dochodzi ono z TCV, namierzyłem skąd pstryka poprzez dotyk palca, gdy dotykam TCV to pod palcem czuć to stuknięcie.
Z partaczyli robotę?
Pozdrawiam.
Ja też mam problem z moją madzią.
W grudniu zeszłego roku wymieniałem TCV – ciekł, obrobione śruby- musiałem wyciągać pompę żeby go odkręcić.
Pół roku po wymianie zaczęły się problemy z pompą, zimna paliła na dotyk a po zagrzaniu za nic nie chciała palić, po polaniu pompy zimną wodą zapalała od razu ale po zagrzaniu to samo, diagnoza mechanika głowiczka w pompie do regeneracji.
Pompę wymontowałem i zawiozłem do pompiarza, miała być pokrywana chromem technicznym ale ostatecznie niby wymienili wnętrzności tłokorozdzielacza i ma być ok.– ale nie jest.
Auto teraz nie zapala zimne a ciepłe pali na dotyk.
Po odkręceniu rurki paliwa, podczas kręcenia paliwo leci.
Paliwo nie cofa się bo po nocy w ciepłym garaży również ładnie pali.
Dodam, że zawory regulowałem 45 tys km temu, mogą mieć winę?
Ciekawe jest to, że na przekręconym zapłonie słychać co sekundowe pstrykanie i dochodzi ono z TCV, namierzyłem skąd pstryka poprzez dotyk palca, gdy dotykam TCV to pod palcem czuć to stuknięcie.
Z partaczyli robotę?
Pozdrawiam.
czy przed demontażem pompy były zaznaczone dokładne miejsca przykręcenia? Jest tam możliwość przestawienia i warto zobaczyć czy ktoś nie zmienił delikatnie kąta wtrysku przez zły montaż.
Moja Premacka powinna mieć pompę RF4F ale ma RF2A, było tak jak ją kupiłem .
Pompę demontowałem sam i sam ją zakładałem, nic nie zaznaczałem bo wiem jak ona zawsze była,
na fasolce w uchu pompy pozostawał 2mm szczelina do kołnierza nakrętki i tym się sugerowałem.
Pompę miałem okazję wyciągać czwarty raz z auta (TCV- 2 razy uszczelnianie i raz wymiana na nowy oplowski) i te ustawienia zapłonu zawsze grały, nie kopcił ani na siwo ani na czarno, zapalał też dobrze.
Teraz w garażu jak odpalę też jest normalnie, ale rano po nocy pod chmurką mogę zapomnieć, po południu, bardzo ciężko ale zapali, w garażu brak problemu.
Czy pompa ma jakiś czujnik temperatury np paliwa? bo myślę że to może być z tym coś powiązane.
Teraz mechanik będzie mi pewnie wciskał, że to pewnie To albo Tamto, byle nie wyremontowana przez niego pompa a ja wymienię pół samochodu i oczywiście niepotrzebnie.
Pompę demontowałem sam i sam ją zakładałem, nic nie zaznaczałem bo wiem jak ona zawsze była,
na fasolce w uchu pompy pozostawał 2mm szczelina do kołnierza nakrętki i tym się sugerowałem.
Pompę miałem okazję wyciągać czwarty raz z auta (TCV- 2 razy uszczelnianie i raz wymiana na nowy oplowski) i te ustawienia zapłonu zawsze grały, nie kopcił ani na siwo ani na czarno, zapalał też dobrze.
Teraz w garażu jak odpalę też jest normalnie, ale rano po nocy pod chmurką mogę zapomnieć, po południu, bardzo ciężko ale zapali, w garażu brak problemu.
Czy pompa ma jakiś czujnik temperatury np paliwa? bo myślę że to może być z tym coś powiązane.
Teraz mechanik będzie mi pewnie wciskał, że to pewnie To albo Tamto, byle nie wyremontowana przez niego pompa a ja wymienię pół samochodu i oczywiście niepotrzebnie.
Ostatnio edytowano 9 paź 2017, 08:02 przez maly_slawek, łącznie edytowano 1 raz
maly_slawek napisał(a):Czy pompa ma jakiś czujnik temperatury np paliwa
tak jest wkręcony od góry pompy chyba jako pierwszy.
Dziś też nie odpalił z samego rana, ale zrobiłem knyf.
Jak nie zapalała ciepła, pompę chłodziłem więc jak nie pali zimna to?
Polałem samą pompę gorącą wodą i odpaliła od strzała czyli spaprali coś
muszę do nich pojechać...
Dzięki za pomoc Neonixos666
Jak nie zapalała ciepła, pompę chłodziłem więc jak nie pali zimna to?
Polałem samą pompę gorącą wodą i odpaliła od strzała czyli spaprali coś
muszę do nich pojechać...
Dzięki za pomoc Neonixos666
TCV mam oplowski a SPV od opla pasuje?
Mechanicznie tak, elektrycznie właściwie również, ale ma nieco inną charakterystykę pracy.
Może wpływać na działanie silnika, ale chyba nie aż tak bardzo.
Może wpływać na działanie silnika, ale chyba nie aż tak bardzo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W sumie ja nie zauważyłem różnicy ale czy TCV od opla też ma wpływ na inną charakterystykę pracy silnika?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości