Czemu ścina opony i co zrobić?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukano » 5 lis 2009, 20:17

fazzi napisał(a):Dla świętego spokoju warto to zrobić.

Warto. Co jakiś czas sprawdzam geometrię. gdy coś jest nie tak naprawiam, gdy jest nie tak wracam do mechanika na reklamację. W zawieszeniu w którym się nie ustawia geometrii można tylko coś złożyć źle.
fazzi mnie nadal ciekawi jak u Ciebie w mx-3 ustawiali geometrię zawieszenia, no i w wielu innych o których piszesz.
Jak byś był u tego gościa który ustawiał, zapytaj jak on to robi.
Bo ja za cholercię nie mogę sie doszukac czegokolwiek takiego.
fazzi napisał(a):Po wyminie jakiegoś elementu zawieszenia często ustawiają źle i potem są problemy.

To wracamy do nich i mają poprawić. dla mnie po zmianie tulejek czy czegoś jak jest przestawione pochylenie koła to zwyczajnie robota jest spartaczona i tyle.
U mnie po zmianie zestawu tulejek na tyle, robiłem tam tylko zbieżność.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pabl0 » 5 lis 2009, 21:35

W mojej M3 ustawiałem zbieżność raz. Było to w serwisie autoryzowanym Boscha. Mają tam takie oprogramowanie w którym wprowadza się model auta i na monitorze pojawiają się "łopatologicznie" wskazówki gdzie odkręcić i za co pociągnąć. Nie jestem pewien na 100% ale było zaznaczone górne mocowanie amortyzatora (po podniesieniu maski). Nie jestem pewien co się tym ustawiało ale coś na rzeczy jest.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Lukano » 5 lis 2009, 22:21

Zbieznośc na pewno się reguluje, na obu osiach przy wielowahaczowym zawieszeniu.
W pac personie raczej nic się nie ustawia. Mooże da się go założyć w innej pozycji, choć watpię.
Sprawdziłem u siebie w BG, nie wejdzie inaczej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gorylla » 6 lis 2009, 11:17

pabl0 napisał(a):Sorry że się czepiam ale takie stwierdzenie mnie dobija. Od razu wyobrażam sobie gościa który za wszelką cenę nie daje się wyprzedzić, daje ostro gazu kiedy ktoś zaczyna go wyprzedzać. Może być dobrym kierowcą z umiejętnościami ale nie nigdy nie mającym wpływu na zdarzenia losowe (typu guma czy poślizg innego auta) i w tym momencie umiejętności nie wystarczą. Obym się mylił w tym przypadku ...


Zdarzenia losowe mają to do siebie, że się zdarzają i jak to się mówi "co jest nam pisane". Przecież nawet jak jedziesz bardzo uważnie, zawsze może w ciebie ktoś wjechać. Ja na takie teksty zawsze powtarzam sobie taką anegdotę- "Matka zawsze powtarzała synowi-pilotowi, aby nie latał za wysoko, bo to niebezpieczne. Więc zahaczył o komin i się zabił".

Musisz rozgraniczyć jeżdżenie szybkie, od jeżdżenia szybkiego i nierozważnego (czyli na tzw. wariata). A wariatem nie jestem, jeżdzę szybko, kiedy jest na to czas i miejsce, pozwala na to ruch, pogoda czy inne czynniki. Jak nie ma możliwości, jadę jak wszyscy. Nie wspomnę, że prawko mam od prawie 20 lat i przejechałem kilka "setek tysięcy" bez najmniejszej kolizji.

To wszystko naprawdę nie miało zabrzmieć jak jakieś przechwałki i szkoda, że to tak odebrałeś. Nienawidzę "podciągania", bo wiele osób mnie podciąga przy wyprzedzaniach. Dlatego ja tego nie robię (swoją drogą naprawdę nie mam okazji do podciągania kogokolwiek). Ruch na trasach, gdzie się w większości poruszam, nie jest jakiś wielki, więc trafić auto, które akurat jechałoby szybciej od ciebie, nie jest proste.

Napisałem to tylko dlatego, że odniosłem wrażenie naigrywania się, że M5 nie moża jeźdźić agresywnie.

pabl0 napisał(a):Nie jestem pewien na 100% ale było zaznaczone górne mocowanie amortyzatora (po podniesieniu maski). Nie jestem pewien co się tym ustawiało ale coś na rzeczy jest.


Możesz mieć rację, bo mi mechanik właśnie tłumaczył podobnie- tzn. że trzeba by było coś pogrzebać z ustawieniem górnego mocowania amortyzatora.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez pabl0 » 6 lis 2009, 15:46

No, trochę mnie uspokoiłeś <piwo> Lepszy dobry i pewny kierowca jeżdżący szybko niż wolny i nieprzewidywalny "emeryt" :)
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Devo_Y » 6 lis 2009, 17:07

Marcin ( Pycia ) napisał(a): zapytam kolegów czy ktos wie gdzie w stolicy mozna zrobic geometrie dobrze

Marcin ( Pycia ), stacja kontroli pojazdów na Augustówce (między siedzibą TVN a elektrociepłownią Siekierki), mają porządny sprzęt i robią geometrię fachowo. robiłem tam ze 3 razy i mam zamiar w przyszłym tygodniu podjechać.
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez fazzi » 6 lis 2009, 17:46

Lukano napisał(a):To wracamy do nich i mają poprawić

Akurat w przypadku tego Opla chodzi o zbieżność – zawsze jest zbyt duża i naprawdę nie wiem ile razy było to zgłaszane... Auto zjadało przednie gumy w masakrycznym tempie. Łatwiej podjechać do specjalisty i zrobić porządnie.
Lukano napisał(a):no i w wielu innych o których piszesz

1. VW Garbus rocznik 1964 – pochylenie ustawiane pierścieniami dystansowymi na zwrotnicy :P
2. 323F BG:
gorylla napisał(a): że trzeba by było coś pogrzebać z ustawieniem górnego mocowania amortyzatora

Ja napiszę tak: nie wnikałem w temat dokładnie i dawno to było więc mogę 'coś' pochrzanić. ALE z tego co pamiętam to mocowanie amortyzatora ma możliwość ruchu. Dociąga je się śrubami po ustawieniu we właściwym miejscu. I właśnie o to ustawienie chodzi.
3. MX-3: Tutaj zbieżność była OK więc nie wiem, ale przecież większość elementów zawieszenia pochodzi z 323F czyli powinno być tak samo.

Pogrzebałem w instrukcji i mam coś takiego:
<a href="http://www.petryk.neostrada.pl/kat.pdf">link</a>
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez gorylla » 7 lis 2009, 13:27

Obejrzałem górne mocowanie amortyzatora i rzeczywiście wychodzi na to, że ma jakiś tam margines ruchu. A jest po prostu skręcony kilkoma śrubami.

Ostatnio ojciec miał w Astrze taki problem, że coś mu klekotało w zawieszeniu i zbieżność co chwila się zmieniała. Jednakże nie miał żadnych luzów. Okazało się, że śruby mocowania amorków się troszkę poluzowały i stąd były jego problemy.

Muszę to wszystko posprawdzać u siebie.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez michał2 » 18 lis 2011, 03:16

Witam!
Wydaje się, że w mazdzie 323f bj jest możliwość regulacji nachylenia kół przednich przez obrót obsady amortyzatora i wygląda na to, że można je źle założyć. Rozstaw śrub mocujących obsadę do karoserii jest równy a ich odległość od "osi amortyzatora" już nie. między obsadą sprężyny a mocowaniem amortyzatora jest łożysko i tylko ono łączy te dwie części.
ścina mi bieżnik od wewnętrznej a koła są pochylone – mierzyłem poziomicą. Ścina na letnich na alufelgach jak i zimowych ze stalowymi felgami. Zbieżność nie zmieni ustawienia kół z pochylonych na pion.
Jak sprawdzę to – napiszę.
michał2
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy