Buczenie przy skręcie w prawo
1, 2
Witam
Od kilku dni pojawił się następujący problem.
Przy skręcie kierownicy w prawo słychać buczenie z przodu auta. Nawet minimalny ruch kierownicy w prawo powoduje te objawy. Prostuję kierownicę i cisza, leciutko w prawo i znowu buczenie. Odgłosy nasilają się wraz z prędkością.Na postoju przy włączonym silniku skręcam kierownicą i cisza, więc pompa wspomagania chyba OK. Sprawdzałem łożyska-nie grzeją się, brak jakichkolwiek luzów.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem? W czym problem?
Pozdrawiam
Od kilku dni pojawił się następujący problem.
Przy skręcie kierownicy w prawo słychać buczenie z przodu auta. Nawet minimalny ruch kierownicy w prawo powoduje te objawy. Prostuję kierownicę i cisza, leciutko w prawo i znowu buczenie. Odgłosy nasilają się wraz z prędkością.Na postoju przy włączonym silniku skręcam kierownicą i cisza, więc pompa wspomagania chyba OK. Sprawdzałem łożyska-nie grzeją się, brak jakichkolwiek luzów.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem? W czym problem?
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2008, 00:24
- Posty: 38
- Skąd: Mazury
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003
Łożyska raczej nie, bo podczas jazdy czy to na prostej czy też na zakrętach uszkodzone łożysko huczy ciągle jak się koło obraca. Natomiast sprawdz gumową osłone przeguba, może być uszkodzona. Na postoju skręć koła maksymalnie jak jest to możliwe i rusz, zrób kółko w jedną, w drugą strone, jeżeli nie będzie nic stukało czy huczało to przeguby masz całe.
- Od: 3 wrz 2009, 15:11
- Posty: 29
- Skąd: Sandomierz
jeśli nie słychać tego poniżej 60, 50 km/h, nasila się przy 70 i słychać wyraźnie przy skręcaniu auta w jedną ze stron.jeni napisał(a):Łożyska
Test: powiedzmy 90 km/h i ostre, szybkie ruchy kierownicą (ale w małym zakresie), tak by auto wpadało w "przechył". Jeśli przy skręcie w prawo będzie się nasilało buczenie to powodem są łożyska jednej ze stron.
Pozdrawiam
Z praktyki wiem, że jak lecą łożyska z jednej strony, niedługo polecą z drugiej, może to mało ekonomiczne ale warto wymienić łożyska obu kół. Jeśli miałbym obstawiać jedną ze stron....prawa
Pozdrawiam
Witam
Łożyska z przodu sprawdzisz w następujący sposób::zaciągnij ręczny hamulec, podnieś lewą stronę samochodu ( zabezpiecz go jakimś pieńkiem) lub użyj dobrego podnośnika. Następnie włącz silnik ,włącz dwójkę i rozpędz do 60km/h( PAMIĘTAJ!!!! koło w tym czasie obraca się 2 razy szybciej rozpędzenie powyżej 100km może spowodować rozsypanie skrzyni biegów),włącz luz, wyłącz silnik , wyjdz z samochodu i słuchaj.Jak nie huczy i jest tylko świst koła to jest OK.No to bierz się za następną stronę w podobny sposób jak będzie huczeć a będziesz to słyszał bardzo wyraznie niestety ale czeka cię wymiana łożysk i to w obu kołach. Pwodzenia w tej diagnostyce życzę
Łożyska z przodu sprawdzisz w następujący sposób::zaciągnij ręczny hamulec, podnieś lewą stronę samochodu ( zabezpiecz go jakimś pieńkiem) lub użyj dobrego podnośnika. Następnie włącz silnik ,włącz dwójkę i rozpędz do 60km/h( PAMIĘTAJ!!!! koło w tym czasie obraca się 2 razy szybciej rozpędzenie powyżej 100km może spowodować rozsypanie skrzyni biegów),włącz luz, wyłącz silnik , wyjdz z samochodu i słuchaj.Jak nie huczy i jest tylko świst koła to jest OK.No to bierz się za następną stronę w podobny sposób jak będzie huczeć a będziesz to słyszał bardzo wyraznie niestety ale czeka cię wymiana łożysk i to w obu kołach. Pwodzenia w tej diagnostyce życzę
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 18:03 przez jeni, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
Kolego łożysko i to lewe na 100%. Zasada jest taka przy jeździe na wprost nie jest ono obciążone i jest cisza (do czasu) skręcasz w lewo siła odśrodkowa przesuwa ciężar na prawo lewe koło odciążone (taka sytuacja jak na podnośniku lewe w powietrzu cisza) skręcasz w prawo lewa strona obciążona i łożysko które buczy. Sprawdź tak: podnieś auto cały przód biegi na luzie pokręć kołem i posłuchaj, jeśli jest dobrze będzie cisza jeśli nie usłyszysz chrobotanie albo szum zależy w jakim stanie jest łożysko. Tył możesz pojedynczo, przód ze względu na mechanizm różnicowy oba koła jednocześnie w powietrzu jak zakręcisz jednym drugie będzie obracać się w odwrotnym kierunku. Powodzenia
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Witam ja mam podobny problem tylko to na pewno łożysko ale czy to mogła spowodować szersza opona??
-
adonis86
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości