Problem z chłodnicą
1, 2
Witam,
Proszę o pomoc i rady mam, MPV-kę 2,0 rocznik 2002.
Szukam przyczyny znikającego płynu chłodzącego, układ był sprawdzany dwoma przyrządami.
1) "test na szczelność" – do zbiorniczka podpina się adapter z pompką i pompuje ciśnienie. Przy 3-3,5 atmosferach nie zauważyliśmy żadnych wycieków i ciśnienie nie spadało
2) do zbiorniczka podpina się tester ze specjalnym odczynem, który reaguje, na Co2 i tu też nic (tu się cieszę), bo to oznacza, że uszczelka pod głowicą jest ok (w oleju też nie ma osadu)
3) nagrzewnica też raczej ok – przy uszkodzonej w samochodzie powinno być czuć specyficzny zapach i wilgoć a tu nic.
Dodam, że komora silnika jest sucha żadnych nacieków ani śladów wycieków.
Doradźcie gdzie jeszcze szukać przyczyny ubytków płynu i to sporych ubytków. Lejąc płyn do poziomu min znika w ciągu 1-2 dni przy małej intensywności korzystania z samochodu.
Liczę na Was
Proszę o pomoc i rady mam, MPV-kę 2,0 rocznik 2002.
Szukam przyczyny znikającego płynu chłodzącego, układ był sprawdzany dwoma przyrządami.
1) "test na szczelność" – do zbiorniczka podpina się adapter z pompką i pompuje ciśnienie. Przy 3-3,5 atmosferach nie zauważyliśmy żadnych wycieków i ciśnienie nie spadało
2) do zbiorniczka podpina się tester ze specjalnym odczynem, który reaguje, na Co2 i tu też nic (tu się cieszę), bo to oznacza, że uszczelka pod głowicą jest ok (w oleju też nie ma osadu)
3) nagrzewnica też raczej ok – przy uszkodzonej w samochodzie powinno być czuć specyficzny zapach i wilgoć a tu nic.
Dodam, że komora silnika jest sucha żadnych nacieków ani śladów wycieków.
Doradźcie gdzie jeszcze szukać przyczyny ubytków płynu i to sporych ubytków. Lejąc płyn do poziomu min znika w ciągu 1-2 dni przy małej intensywności korzystania z samochodu.
Liczę na Was
Ostatnio edytowano 16 kwi 2013, 17:18 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
- Od: 25 lut 2010, 01:37
- Posty: 6
- Auto: Mazda MPV (LW)
2.0 PB + LPG
2002r.
witam,u brata ostatnio wymienialiśmy przewody które idą do drugiej nagrzewnicy znajdującej sie na tyle auta,bo były przerdzewiałe ,i też płyn uciekał,wymieniliśmy na gumowe,i nie ubywa,pozdro
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
dobre by były przewody z pcv , te do podłogowego ogrzewania w domu, ktoś na forum pisał że to się sprawdza
Witam,
Z małym poślizgiem chciałbym podziękować za podpowiedź, tym bardziej, że była trafna
Też się zastanawiam, co będzie lepsze czy gumowy wąż czy jakieś plastikowe rurki do wody czy CO.
Węże łatwiej uformować, lecz większa trudność na łukach by nie zagiąć, przy rurkach więcej pracy i dopasowywania. Najgorzej jak jest wybór
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tej kwestii to podpowiedzcie
Z małym poślizgiem chciałbym podziękować za podpowiedź, tym bardziej, że była trafna
Też się zastanawiam, co będzie lepsze czy gumowy wąż czy jakieś plastikowe rurki do wody czy CO.
Węże łatwiej uformować, lecz większa trudność na łukach by nie zagiąć, przy rurkach więcej pracy i dopasowywania. Najgorzej jak jest wybór
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tej kwestii to podpowiedzcie
- Od: 25 lut 2010, 01:37
- Posty: 6
- Auto: Mazda MPV (LW)
2.0 PB + LPG
2002r.
Ja z lenistwa odpuściłem i mam zapętlone w połowie auta wężem a z tyłu działa tylko klima (ewentualnie)
bo i tak jak ktoś ustawi z tyłu zimne to z przodu nie da się tym regulować, poza tym jak się nie często usadawia osoby na ostatnim rzędzie to nie ma sensu się męczyć bo auto naprawdę dobrze grzeje z przednich nawiewów, a w mojej drugiej srebrnej nie ma opcji drugiej strefy
bo i tak jak ktoś ustawi z tyłu zimne to z przodu nie da się tym regulować, poza tym jak się nie często usadawia osoby na ostatnim rzędzie to nie ma sensu się męczyć bo auto naprawdę dobrze grzeje z przednich nawiewów, a w mojej drugiej srebrnej nie ma opcji drugiej strefy
A ja właśnie jestem po wymianie rurek do tylnej nagrzewnicy, przerdzewiały. Zastąpiłem je na niewielkim odcinku (180cm) rurkami PEKS do ogrzewania podłogowego. Na łączeniach starych rurek i ,,nowych" musiałem użyć gumowych wężyków gdyż średnica starych to 17mm a peks to 16mm przy czym średnica wewnętrzna też się zmniejsza . Latem będę chciał wymienić całość więc zrobię foto bo przy tych mrozach ciężko było rurki uformować a o zdjęciach nawet nie chciałem myśleć
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Mam Mazdę MPV 2.0 16V 122km i cieknie mi chłodnica wody. Niby drobiazg ale zacząłem szukać zamiennika aby w rozsądniej cenie kupić nową (do benzyny wydawało mi się że nie będzie drogo). Niestety nigdzie nie ma zamienników, wszyscy oferują chłodnice do silnika 2.5 do 3.0, w popularnym serwisie aukcyjnym też nic nie znalazłem. Moje pytanie: Gdzie można kupić chłodnicę wody do mojego autka?
p.s. serwis Mazdy poprosił o 1513 zł
p.s. serwis Mazdy poprosił o 1513 zł
- Od: 2 paź 2012, 12:55
- Posty: 13
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MPV 2.0 benzyna rocznik 1999
mam podobny problem z chłodnicą, napisz proszę w jakim miejscu masz pęknięcie??\
szukałem równiez i jest problem, była na allegro uzywka ale to chyba nie rozwiazanie??
ja mam małe pękniecie pod króćcem podłączeniowym (ta gruba rura na górze) za akumulatorem,
pekniecie mam niewielkie (dosłownie ryska) i cieknie tylko jak jest cisnienie w układzie, wiec od jakiegos czasu odkreciłem korek od wlewu płynu do zbiorniczka i nic nie cieknie ale sam nie wiem czy tak mozna i czy nic sie nie stanie?? słyszałem ze mozna kleić ale gdzie i jakimi klejami to nie wiem, i czy bedzie trzymac ? wkoncu to i temp i cisnienie,,,
szukałem równiez i jest problem, była na allegro uzywka ale to chyba nie rozwiazanie??
ja mam małe pękniecie pod króćcem podłączeniowym (ta gruba rura na górze) za akumulatorem,
pekniecie mam niewielkie (dosłownie ryska) i cieknie tylko jak jest cisnienie w układzie, wiec od jakiegos czasu odkreciłem korek od wlewu płynu do zbiorniczka i nic nie cieknie ale sam nie wiem czy tak mozna i czy nic sie nie stanie?? słyszałem ze mozna kleić ale gdzie i jakimi klejami to nie wiem, i czy bedzie trzymac ? wkoncu to i temp i cisnienie,,,
- Od: 9 lis 2010, 00:36
- Posty: 40
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r
Zamiennik jest ale do diesel-a (dizla), trudne do znalezienia ale są. ja mam o wiele mnie popularną benzynę
Na razie znalazłem firmę co naprawia i dorabia chłodnice. Umówiony jestem na dorobienie boczku plastikowego z aluminium. Dam znać co z tego wyjdzie.
Na razie znalazłem firmę co naprawia i dorabia chłodnice. Umówiony jestem na dorobienie boczku plastikowego z aluminium. Dam znać co z tego wyjdzie.
- Od: 2 paź 2012, 12:55
- Posty: 13
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MPV 2.0 benzyna rocznik 1999
Chłodnica zrobiona. Czeka w kolejce u mechanika do założenia. Ciekł mi jeden zbiornik ale postanowiłem wymienić dwa. Jeden ciekł z boku mniej więcej w 1/3 wysokości. Naprawa chłodnicy wykonana pod Poznaniem w Suchym Lesie (615 pln. brutto).
Zdjęcia po:
ps
pierwszy raz dodaję zdjęcia do forum więc może mi nie wyjść to za dobrze
Zdjęcia po:
ps
pierwszy raz dodaję zdjęcia do forum więc może mi nie wyjść to za dobrze
- Od: 2 paź 2012, 12:55
- Posty: 13
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MPV 2.0 benzyna rocznik 1999
Witam, Mam mazde MPV 2.0 (benzyna) z 2001 roku i pękniętą w niej chłodnicę. Oryginalna kosztuje z tego co udało mi się wyczytać na forum ponad 1500. Są zamienniki ale do starszej wersji i do diesela. Czy komuś udało się kupić zamiennik do benzyny takiej jak moja? Będę wdzięczny za odpowiedź, nawet brutalną;)
- Od: 26 lut 2015, 22:55
- Posty: 4
- Skąd: Czarna Góra, Małopolska
- Auto: Mazda MPV 2.0, 2001
Dzięki za odpowiedź. Profil uzupełniony. Zamówiłem z chłodnice.net Z tego co wiem to problem dotyczy układu otworów na węże w chłodnicy. Znalazłem taką, która na zdjęciu wydawała się odpowiednia (350 pln). Kolesie ze sklepu znaleźli oryginalną za ponad 2000pln. Dziś będę wiedział czy jest ok.
- Od: 26 lut 2015, 22:55
- Posty: 4
- Skąd: Czarna Góra, Małopolska
- Auto: Mazda MPV 2.0, 2001
Dostarczona, założona. http://chlodnice.net/. nowa chłodnica za 350 pln . Panowie ze sklepu, w którym wcześniej zamówili chłodnicę dla mnie, chyba spore narzuty sobie robili za robotę, której nawet nie potrafili rzetelnie wykonać bo zamówili mi chłodnicę z diesela za 560 pln, a potem gdy nie potrafili znaleźć benzynowego zamiennika wytrzasnęli oryginał za 2000 Pewnie z ASO plus 300 pln za złożenie zamówienia. Mam nadzieję, że nowy zamiennik posłuży mi kilka lat.
- Od: 26 lut 2015, 22:55
- Posty: 4
- Skąd: Czarna Góra, Małopolska
- Auto: Mazda MPV 2.0, 2001
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość