Problem z czujnikiem spalania stukowego.

Postprzez vardogr » 12 cze 2013, 17:04

Witam, posiadam Mazdę MPV z 2002r. silnik benzyna 2.0 16V FS 120 KM.
Wyskoczył mi błąd P0328- za wysoki sygnał z czujnika spalania stukowego. Kupiłem nowy i dalej ten sam błąd. Po wykasowaniu błędu ponownie się pojawia, głównie po nagrzaniu silnika. Auto wtedy muli, szarpie a obroty na luzie falują 600-1500RPM.
Między czasie wymieniłem świece, przewody WN, filtr powietrza, rozrząd, wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę.
Wszystkie te zabiegi na nic się zdały. Po podłączeniu do komputera zapłon opóźnia się nawet o -27 stopni. Natomiast spalanie chwilowe wariuje bo pokazuje nawet 50l/100, a na luzie nawet 10l/100, ogólnie spalanie wzrosło o jakieś 3l/100 km. Czy ktoś miał taki problem? Co może być przyczyną?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez kolo_00 » 15 cze 2013, 22:12

A sprawdzales w jakim jest stanie zawór egr??

Wymieniales tylko kable a przewódy cewek?? Mam na myśłi te fajki, a tak profesjonalnie to w niemczech usłyszalem ze powino się na nie mówić krótki kabel od cewki :) Sprawdź w jakim jest stanie ta sprężyna w fajce i jak wygląda gniazdo w ktore ta sprężyna wchodzi?? może wystarczy przeczyścić :)

Jeżeli chodzi o egr to na wyłączonym silniku odepnij wtyczke od niego i to Ci pozwoli sprawdzić czy on jest winowajcą. Chyba ze tłączek sie zaciął to juz nie sprawdzisz. tylko wtedy pozostaci Ci odkrecenie i czyszczenie egr-a

Kiedyś na falujące obroty pomogła mi sama regulacja obrotów okazało sie ze byla zabardzo wykrecona sruba bypasu na przepustce.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez vardogr » 16 cze 2013, 11:27

Egr nie czyściłem. A jaki on mógłby mieć wpływ na spalanie stukowe? Wymieniłem tylko przewody, tych fajek od cewek nie wymieniałem, bo to chyba razem z cewką są. Gazownicy te sprężynki trochę śrubokrętem potraktowali, ale efektu żadnego. Myślę nad tym problemem nieustannie i tak czysto teoretyzując czy powodem takiego stanu może być nagar w cylindrach, który po nagrzaniu za wcześnie zapala mieszankę, bądź mieszanka nie równo się spala. Po skasowaniu checka zapala sie on ponownie po rozgrzaniu silnika. Ostatnio po zdjęciu klemy na zimnym silniku, check z błędem P0328 pokazał się po 6 km jazdy.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez Guinness » 16 cze 2013, 12:18

EGR ma bardzo duże znaczenie a objawy są właśnie takie jak opisałeś . Czyszczenie lub zaślepienie powinno od razu przynieś widoczne efekty .
Co do kasowanie błędów Mazda tak ma że wystarczy odłączyc akumulator na parę minut i błędy się kasują , a jeśli jest jakaś usterka to z powrotem się CHECK zaświeci .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez vardogr » 16 cze 2013, 19:59

Tak, o czyszczeniu zaworu EGR też myślałem. Tylko czy zawór EGR może być bezpośrednią przyczyną, że wyskakuje błąd P0328-za wysoki sygnał z czujnika spalania stukowego?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez kolo_00 » 16 cze 2013, 20:56

Jezeli masz instalacje gazową to na pewno egr jest przyczyną!!! Najlepiej go zaślep i po bólu. Po zalożeniu instalacji egr po pewnym czasie przynosi takie objawy jak u Ciebie!!!

Dopisano 16 cze 2013, 22:41:

vardogr napisał(a):Wymieniłem tylko przewody, tych fajek od cewek nie wymieniałem, bo to chyba razem z cewką są.



Nie są razem z cewką bo można je odpiąć od cewki i zalozyć nowe fajki. Oto link do strony w której jest pokazane ze to odzielny element!!!

http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=1800

Mimo ze mozna go kupic w aso tylko jak sie pyta kazdy normany czlowiek w aso o przewody to Ci panicze za nic Ci nie zdradzą ze komplet przewodów to tez fajki cewek tylko na sile sprzedaja dwa przewody, a jak klient ma nadal problem z szarpaniem to wtedy z wielka laską i ironicznym usmieszkiem proponuja kupno nowej cewki za 700 zł :) za sztuke twierdząc ze fajki nie da sie wypiąc od cewki i to caly element :).

Na dole zdjęcie z ksiązki w jezyku naszych sąsiadów z wschodu :)
Załączniki
cew.JPG
a jednak !!!!!
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez bliźniak » 17 cze 2013, 13:04

kolo_00 napisał(a):Jezeli masz instalacje gazową to na pewno egr jest przyczyną!!! Najlepiej go zaślep i po bólu. Po zalożeniu instalacji egr po pewnym czasie przynosi takie objawy jak u Ciebie!!!


Wytłumacz dlaczego egr będzie przyczyną spania stukowego przy LPG? U mnie wyskoczył błąd P0328 jak miałem samochód tylko na benzynie. Również jak przedmówca wymieniłem kable, cewki, i po przeczyszczeniu min. egr nic się nie zmieniło. Mam teraz LPG i błąd powraca zwrówno na gazie jak i benzynie.
Pytanie na boku czy wentylator często wam się włącza? U mnie gdy temp na desce jest temperaturą roboczą (90stopni), załącza się wentylator. Poziom płynu jest ok
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez vardogr » 17 cze 2013, 13:44

Hm, u mnie też na postoju załącza się wentylator. Na Wikipedii znalazłem taki cytat "Niedostateczne chłodzenie powoduje:
-zwiększenie zużycia elementów konstrukcyjnych poprzez wzrost siły tarcia zależnego od temperatury (czasem aż do zatarcia silnika)
– pogorszenie smarowania (olej silnikowy ma zbyt małą lepkość, dochodzi do zerwania tzw. filmu olejowego pomiędzy cylindrem a tłokiem)
– spadek napełnienia silnika (zmniejszenie mocy i momentu obrotowego)
– pogorszenie pracy innych podzespołów (zbyt wysoka temperatura gniazd zaworowych, świecy zapłonowej
-może wystąpic tendencja do spalania stukowego.
Może to wina chłodzenia?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez kolo_00 » 18 cze 2013, 10:30

No to sprawdz płyn w układzie chłodzenia!!!

Tez slyszalem ze wysokie obroty sa spowodowane tym ze w ukladzie jest zamalo koncentratu i lapie temperatury w te upaly ktore teraz są
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez bliźniak » 18 cze 2013, 11:11

Na razie nie sprawdzę układu chłodzenia bo samochód jest u "speca elektryka od dzwonków gazowych" w sprawie kochanej kontrolki silnika. Zobaczymy co wykryje specialista.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez vardogr » 18 cze 2013, 11:15

ja swoją gangrenę wstawiam jutro do elektryka. Jak coś ustalicie to dajcie znać. Już z chęcią bym się jej pozbył, ale za dużo w nią zainwestowałem. Kupując myślałem, że Mazdy to dobre auta. Zawód po całej linii.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez bliźniak » 19 cze 2013, 09:56

Po wizycie u mechanika i wstępnej diagnozie wykonano nowe połączenie (kabel ekranowany) między czujnikiem spalania stukowego a PCM, wyczyszczono jeszcze raz miejsce styku knock sensora ze ścianą silnika i <nie> :( . Błąd pojawia się zarówno na samej benzynie jak i na gazie w podobnychh warunkach – jazda h=100km/h i 4000obr/min, chwilę po puszczeniu nogi z pedału przyśpieszenia? (nie wiem czy to jest istotna informacja). Zostaje jeszcze do sprawdzenia PCM pod kątem uszkodzenia, zwarcia, lub zimnego lutu, lub jakieś inne hokus pokus co irytuje właściciela. Głośno się zastanawiam czy zimny lut występuje? wydaje mi się, że nie, bo samochodem w momencie awarii nie kołysze, nie trzęsie. Kolejna wizyta u mechanika za klika dni bo samochód zachowuje się normalnie, a spec mechanik ma roboty moc.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez vardogr » 21 cze 2013, 07:45

Witam, wczoraj zostały posprawdzane wszystkie czujniki jakie tylko są i wszystko dobrze, nie ma awarii kod P0328 wywala. Normalnie szok.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez carsik » 21 cze 2013, 22:43

jeśli wszystko zostało rzetelnie sprawdzone, podmieniłbym ECU na sprawdzenie. Generalnie spalanie stukowe na gazie jest zdecydowanie trudniej wywołać.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez vardogr » 25 cze 2013, 20:29

Hm, wywalanie checka powiązane jest z załączaniem wentylatora chłodnicy, tzn. załącza się wentylator pojawia się check. Następnie po wykasowaniu błędu na ciepłym silniku pojawia się on niemal natychmiast. Czy ktoś ma jakieś rozwiązanie?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez bliźniak » 26 cze 2013, 09:53

U mnie również występuje podobny problem. Silnik rozgrzany i wyskakuje błąd w momencie zapalania się wentylatora nieważne jakie są obroty silnika i prędkość. Wcześniej pisałem o dużej prędkości i wysokich obrotach, kiedy wyskakiwał błąd. Jednak mogło to być spowodowane zapalaniem się wentylatora, którego nie słyszałem podczas jazdy. Po rozmowie z mechanikiem (Tadziol) oraz przesłaniu logów z drogi zostają na placu boju dwie przyczyny usterki. Jedna to prozaiczna, ale bardzo ważna rzecz w elektyce/elektronice to sprawdzenie wszystkich połączeń masowych silnika, przekaźników i ECU/PCM a druga to coś w samym ECU/PCM. Mam nadzieję, że to połączenia masowe, bo wiadomo ruda lubi nasze mazdy i może coś tam zaśniedziało i wtedy brak styku może powodować iskry lub przeskoki napięcia przy zadziałaniu przekaźnika np: od wentylatorów lub inne hece w samym komputerze pokładowym. Spróbuję powalczyć z tymi punktami masowymi i powiadomie szanowne forum o skutkach walki z MPV. Z tego co dowiedziałem się u mechanika punktów masowych należy szukać jadąc od minusowej klemy akumlatora (brązowy gruby kabel) do nadwozia, potem na skrzyni biegów, oraz na głowicy. Jak ktoś zna inne punkty masowe, które lubią przerywać niech da znać. Pytanie na boku wskaźnik temperatury płynu chłodzącego ma dwie literki C (cold-zimny) i H (hot-gorący). Jaka musi być temperatura płynu by osiągnął wartość H. U mnie przy temp 100 stopni wskaźnik stał w połowie skali. Czy to jest normalne?
Więc zabrałem się za punkty masowe i od razu powiem że u mnie nic to nie pomogło. Kontrolka zapala się radosnym światłem oznajmia, że coś nie tak z silnikiem :–(.
Opisze punkty masowy by przydało się to innym do ewentualnej kontroli z elektryką. Stojąc przodem do silnika i samochodu MPV po odpięciu obu klem akumulatora.
Pierwszy punkt znalazłem po prawej stronie na nadwoziu między akumulatorem i obudową filtra powietrza „–” podłączony jest karoserii na klucz 10. Dostałem się do niego ściągając akumulator wraz z obudową filtra powietrza i rurą gumową prowadzącą do przepustnicy (bo przyda się na drugi punkt masowy).
Drugi punkt masowy znalazłem w okolicy łączenia skrzyni biegów z silnikiem po prawej stronie w głębi komory silnika „–” podłączony jest do silnika za pomocą blachy, a nad nim jest spinka od mocowania kabla. Ten punkt troszkę jest ukryty, ale śledząc główną wiązkę od akumulatora widać wychodzący gruby przewód, który właśnie jest „–” przykręcony na klucz 10.
Trzeci punkt masowy jest mocowany do głowicy silnika po prawej stronie nad czujnikiem temperatury. Z głównej wiązki wychodzi kilka czarnych cienkich kabli przymocowanych do blaszki, którą przykręca się kluczem 10 do większej blachy łączącej się z głowicą.
Dodatkowo wyczyściłem połączenie karoserii z z mocowaniem silnika po lewej stronie. Z jednej strony klucz 10 a z drugiej chyba 17. I nic nie pomogło, kontrolka wesoło oznajmia swoją obecność na desce rozdzielczej.
Ogólnie punkty masowe były w miarę czyste najgorszy był trzeci punkt, ale najłatwiejszy dostęp. Nie mam już pomysłów na usterkę. Pozostaje jeszcze sprawa PCM/ECU, ale to nie na moje zdolności i moją wiedzę.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez vardogr » 4 lip 2013, 21:32

jaki powinien być przepływ powietrza przez przepływomierz, tzn. jaki powinien wskazywać komputer przy sprawnym przepływomierzu? Czy na przepustnicy można regulować dopływ powietrza? Czy uszkodzony przepływomierz może powodować spalanie stukowe?

Dopisano 4 lip 2013, 21:34:

I jeszcze jedno pytanie. Z obudowy filtra powietrza słychać syczenie. Czy to normalne zjawisko?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez bliźniak » 12 sie 2013, 13:58

Również u mnie słychać syczenie z obudowy filtra, ale wydaje mi się że jest to normą. W obudowie filtra oprócz samego fitra jest przepływomierz w formie pionowych elementów przez który jest zasysane powietrze w odpowiedniej ilości i to może powodować różne dźwięki.
Zastanawia mnie cały czas usterka jak w temacie, która u mnie też się objawiła. Dowiedziałem się, że ostatecznie może to być usterka w samym sterowniku mazdy (ECU). Podmiana sterownika z przyuczeniem imobilajzera i kluczyków może rozwiązać problem. Jednak nie mam takiego kompa na podmianę to raz a dwa trochę obawiam podmiany kompa, lub wgranie nowego softu. Dlatego proszę szanowne formum o odzew jeśli ktoś ma taki komputer na zbyciu lub miał już podobny problem o odzew nie musi to być MPV. Czy taka zamiana lub podmiana nie jest problemem?
Mechanik, który czyta to forum obiecał kolejne podejście do tematu i może uda zdiagnozować świecący problem.
Pozwolę poinformować forum, że autor tego wątku naprawil usterkę. Był uszkodzony sterownik i coś z drugą sondą lambda. Elekrycy z Piaseczna trzy dni walczyli z problem, ale w udało się naprawić to cudo. Naprawa dużo kosztowała. Teraz czekam na swego mechanika lub długa podróż do jakiegos magika elektryka co naprawia sterowniki.
No i NARESZCIE :) po trzech miesiącach udało się usunąć usterkę również w mojej Mazdzie MPV. Więc krótkie podsumowanie.
1. Usterka pojawia się po samoczynnym rozładowaniu aklumlatora w samochodzie, np: otwarte drzwi w aucie. Potem już zapala się znana kontrolka silnika i wyskakuje błąd P0328.
2. Wykasowanie błędu nic nie zmienia. Błąd pojawia się po rozgrzaniu silnika czy to przy dużej prędkości, czy to włączenie wentylatora. Wymiania czujnika nic nie pomaga. Również czyszczenie przepustnicy, EGR, kabli WN, cewek, przepływomierza nie daje zamierzonego efektu. Wtórnym efektem błędu jest dziwne zachowanie drugiej sondy lambda i jej napięcie jakie daje do komputera bo przekracza wartości umowne 0,1-1,0V ( u mnie 1,27V)
3. Przy świecącej kontrolce silnik pracował bez zmian, spalanie, przyśpieszanie, wchodzenie na obroty oki. Chociaż po dłuższej jeździe z usterką zauważyłem że coraz częstsze szarpanie silnikiem w okolicach 2000 obrotów.
4. Naprawę wykonał "Tadziol" z Katowic :D (mechanik-użytkownik tego forum). Wielki szacunek za wytrwałość w dążeniu do znalezienia przyczyny i naprawy usterki. Trzy razy podchodziliśmy do tematu i w końcu mazda dała się ujarzmić. Nie dowiedziałem się co było przyczyną ciągłego świecenia się kontrolki. Podobno jest to wada fabryczna w mazdzie i tylko kilka speców w Polsce zna przyczynę i sposób usunięcia usterki. W ten sposób chronią swoją wiedzę zdobytą ciężką pracą.
Samochód po naprawie jeździ jakby płynniej, ale nie wiem czy to efekt placebo, czy rzeczywistej poprawy kultury pracy. Zminimalizował się efekt szarpnięć przy 2000 obr/min. może to być efekt ustwień LPG. Znowu zaczynam cieszyć się jazdą tym samochodem. :)
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez alk80 » 12 wrz 2013, 16:58

Bliźniak a wiesz przynajmniej czy Tadziol wymienił ci PCM czy został stary ?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez bliźniak » 17 paź 2013, 15:38

Zostawił stary. Podobno jest to usterka fabryczna. Nic więcej nie wiem
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy