Szybko ubywający płyn chłodniczy

Postprzez Enduro » 23 sty 2009, 16:00

Szuwcio napisał(a):W głowicy pod klawiaturą kanale ściekowym oleju, znajduje się jakiś plastikowy element (coś jakby pływak, lejek), który odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stanu oleju w głowicy
Czy ktoś orientuje się, gdzie można dostać taką malutką rzecz i co to takiego jest?

chyba mam to, co poszukujesz..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lukasz1982 » 23 sty 2009, 21:19

Jezeli tak szybko ubywa ci plynu ktory dostawalby sie do oleju to kolor tego oleju mialbys szary i napewno stan oleju przekraczalby ponad max.A jezeli bylaby peknieta gladzi cylindra tak jak pisal ENDURO oczywiscie ciecz chlodzaca bylaby spalana ale i cisnienie wytwazane w cylindrze dostawaloby sie do ukladu chlodzenia wiec przewody gumowe mialbys twarde sprobuj moze tak niech ktos ci pomoze i dodaje i ujmuje gazu a ty zlap reka jezeli przewody beda sie robily twarde a po ujeciu gazu beda miekly wtedy bedziesz mial podstawy do przedmuchu uszczelki lub pekniecia gladzi cylindra,zaobserwuj jeszcze czy nie dymi ci na bialo z tlumika tylko na cieplym silniku bo na zimnym zawsze bedzie bialy dym a swoja droga powiem ci ze sam przerabialem juz ten temat ile razy naleje plynu na maxa to po jezdzie i tak spada do min i tak juz zostaje wiec mam na min i tak jezdze .
Lukasz1982
 

Postprzez Enduro » 23 sty 2009, 21:37

Lukasz1982 napisał(a): ile razy naleje plynu na maxa to po jezdzie i tak spada do min i tak juz zostaje wiec mam na min i tak jezdze .

bo jak cisnienie w systemie wyrosnie
po nagrzaniu motoru, to nadmiar plynu wyleci
a po ochlodzeniu jest go mniej..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darrecki » 2 lut 2009, 00:53

zoltrix napisał(a):Mam kolejny mały problem z moja szóstką. Dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?


Mialem identyczne objawy. Plyn uciekal praktycznie z dnia na dzien po kilka mm na zbiorniczku. Im krotsze trasy tym szybciej. Sprawdzali szczelnosc w serwisie (a wlasciwie 2) i nic, wszysko OK. Straszyli uszczelka i innymi sporo kosztujacymi sprawami. Dodam ze nic nie kapalo, zadnych sladow. W 3 serwisie (wszystkie autoryzowane) sprawdzali tez rurki i nie znalezli zadnych niedopatrzen. Jakiez bylo moje zdziwienie jak po ostatniej wizycie plynu nagle przestalo ubywac. Bylo ok, do czasu zmiany oleju, musialem troche zruszyc ktoras z rurek cieczy chlodzacej pod autem bo znow zaczelo uciekac i to dosc znacznie. To dalo mi do myslenia, wszedlem pod spod i jak sie okazalo winna byla krotka gumowa rurka idaca od chlodnicy oleju pod spod auta. Na tejze chlodnicy (srebrnej okraglej) mozna bylo zauwazyc zielony osad. Jedyne co zrobilem, to klips mocujacy owa rurke przesunalem 1/2cm na zewnatrz. Od tej pory (jakies pol roku) plyn praktycznie nie ucieka, profilaktycznie dolalem moze ze 2x. a zrobilem przez ten czas conajmniej 15kkm
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez m6boy » 28 sie 2009, 19:11

Hej!Mam pytanie!Jesli po okolo 6500 km w zbiorniczku wyrownawczym ubylo mi troche plynu(bylo maks a teraz jest pomiedzy max a min)to cos zlego moze sie dziac z autem?Zaznaczam ze przejechalem w tym czasie trase z UK do Polski!I jeszcze jedno jak rano lub po dosc dlugim postoju(jak tem wody spadnie do min)odpale auto to na poczatku troche mi zadymi na bialo i silnik dziwnie pracuje tak jakby sie dusil!Co to moze byc?Dzieki Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 18:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez Enduro » 28 sie 2009, 20:55

m6boy napisał(a):Hej!Mam pytanie!Jesli po okolo 6500 km w zbiorniczku wyrownawczym ubylo mi troche plynu(bylo maks a teraz jest pomiedzy max a min)to cos zlego moze sie dziac z autem?Zaznaczam ze przejechalem w tym czasie trase z UK do Polski!I jeszcze jedno jak rano lub po dosc dlugim postoju(jak tem wody spadnie do min)odpale auto to na poczatku troche mi zadymi na bialo i silnik dziwnie pracuje tak jakby sie dusil!Co to moze byc?Dzieki Pozdro

ta ilosc ubytku plynu chlodniczego jest w prawie normie
ale to ranne dymienie no i nierowna praca silnika na pewno nie!
typuje na uszczeke pod glowica

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez m6boy » 28 sie 2009, 21:10

tylko te dymienie jest przez chwile jak dodam gazu a pozniej jest ok!Czytalem ze prawie kazdy disel jak jest zimny to dymi na bialo po odpaleniu!Jakby byla uszczelka to chyba by mi plynu bardziej ubywalo i auto nie mailo by mocy!A tak jak auto sie rozgrzeje to poziom plynu minimalnie wzrasta ale nie duzo!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 18:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez Enduro » 29 sie 2009, 01:57

m6boy napisał(a):a tak jak auto sie rozgrzeje to poziom plynu minimalnie wzrasta ale nie duzo!

a to jest absolutnie normale..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MichałK. » 9 paź 2009, 14:57

Miałem podobny problem w mojej 5-tce. Płyn ze zbiorniczka ubywał a nie było widać w kótrym miejscu. W końcu udało się odnależć na rurze gumowej dwie bardzo małe dziurki z których leciał płyn pod sporym ciśnieniem (oczywiście gdy auto było rozgrzane). Płyn uciekał w takie miejsce, że w ogóle nie było go widać a dziurki były od spodu (patrząc na silnik normalnie z góry) Najprawdopodobniej bezpośrednio w dolną osłonę slinika i wsiąkał w "matę". Próba zaklejenia tych dziurek nie wiele pomogła. Po wymianie całej rury (węża) gumowej problem zniknął.
Michał
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 12:16
Posty: 56
Skąd: Podpoznański WieśMc
Auto: No more Mazda's !!!!

Postprzez chemik82 » 27 cze 2012, 19:36

Odgrzeje trochę temat.
Zauważyłem u mnie że poziom płynu w zb.wyrówawczym jest poniżej poziomu "low", po dłuższej trasie wzrasta do "low". Olej w normie poziom i konsystencja, w chłodnicy rano poziom płynu pod korek tak więc nie dolewałem, ubytków mocy nie ma i nie kopci.
???
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 28 cze 2012, 10:42

dolewasz na maxa do chłodnicy i do zbiorniczka.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 28 cze 2012, 12:03

dobrzyn22 napisał(a):dolewasz na maxa do chłodnicy i do zbiorniczka.


bezpieczniej jest napisać, że do zbiorniczka dolewasz do kreski oznaczonej max
(bo jeszcze ktoś rzeczywiście doleje na maxa <glupek2>, a ludzie są zdolni)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 28 cze 2012, 15:17

w sumie racja :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukasrap » 30 cze 2012, 16:19

Witam, mialem podobne problemy... A mianowicie zaczął mi ubywac plyn chlodniczy.. Raz w tygodniu musialem wlac 250 ml do zbiorniczka wyrownawczego... Przy dluzszej jezdzie (1000 km) nic nie ubywalo, natomiast w kolo komina, praca dom, praca dom, to praktycznie co 2,3 dzien musialem sprawdzac... No i nigdzie nie bylo widac zeby gdzies ta woda uciekala.. Bylem w kilku warsztatach, wymieniona byla uszczelka itp. i dalej to samo. Jak sie pozniej okazalo po wielu miesiacach, walnieta była glowica. Delikatna rysa wewnatrz otworu na cylinder, tak jakby ktos zrobil szpilką... Woda tamtedy uciekala i prawdopodobnie byla spalana, czy parowała. Po wymianie glowicy, reką odjął.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Nimrod-PW » 30 cze 2012, 20:11

Mój przypadek z ubywającym płynem chłodniczym wyglądał następująco. Co 5-6 dni musiałem dolewać ok 100-200 ml płynu, nigdzie nie było śladów jego wycieku. Zacząłem się zastanawiać i szukać w końcu znalazłem miejsce jego wycieku. Okazało się, że płyn ucieka tylko jak się nagrzeje przez górną rurę odchodzącą z chłodnicy tzn przez miejsce w którym jej koniec nachodzi na chłodnicę. Obejma która ściąga rurę na wlocie była minimalnie poluzowana i w wyniku tego gorący płyn obrastały na nim i zrobiła się tam tzw broda prze którą uciekał. Po jej zdjęciu i dokładnym wyczyszczeniu papierem ściernym i ponownym założeniu od ok 2 miesięcy mam spokój z ubywającym płynem.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez dake » 11 sie 2012, 16:38

Witam,
mazda 6 z 2002r. do 120-130 km/h jest wszystko ok, jadac jakies 5-10 minut powyzej tej predkosci pod maska robi sie mokro od plynu chlodniczego a temperatura silnika wzrasta z racji ubytku plynu w chlodnicy. Przy wiekszej predkosci cisnienie tak wzrasta ze wywala gumowa rurke ze zbiorniczka wyrownawczego, ktora laczy ten zbiorniczek z korkiem wlweu plynu do chlodnicy. Nie kopci na bialo, chodzi rowno, brak wyraznego spadku mocy. Czy to uszczelka pod glowica ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Postprzez smile » 11 sie 2012, 17:35

Możliwe, że to uszczelka pod głowicą....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dake » 11 sie 2012, 19:22

eh..mialem nadzieje ze to bedzie cos tanszego :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Postprzez maromarcin » 12 sie 2012, 08:03

u mnie to bylo spowodowane niedrożna chlodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez dake » 12 sie 2012, 10:14

wymieniłeś na nową czy regenerowałeś starą ? warto kupić zamiennik czy raczej oryginał ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy