Czyszczenie EGR

Postprzez otiks » 9 lip 2007, 20:29

Pomiędzy EGR a kolektorem dolotowym jest podkładka miedziana, dorobiłem z cienkiego aluminium identyczną tylko bez środkowego otworu. Oryginał ma trzy otwory, po bokach dwa na szpilki i środkowy przelotowy dla spalin. Zamontowałem obie na raz, ta oryginalna jest wielowarstwowa i dobrze się układa i uszczelnia więc dołożyłem tylko moją samoróbkę i tak z dwiema podkładkami przykręciłem EGR do kolektora. Jak na razie nie widzę nigdzie sadzy. W środę wybieram się na regulację luzów zaworów, mam nadzieję że silniczek będzie pracował trochę ciszej, bo ostatnio porównałem jego pracę z identycznym w M6 u kumpla, to u niego jakby silnika nie było a mój klekotał jak bocian w czasie godów hahaha
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez gucio » 10 lip 2007, 09:29

Ja tez mam zamiar wyregulowac zawory poniewaz mam podobne odczucia odnosnie zbyt glosnej pracy silnika.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez otiks » 10 lip 2007, 10:00

Ja jutro będę znał efekty, czy głośna praca to od zaworów czy może trzeba dalej szukać, mam nadzieję że to tylko regulacja.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez maciekmietek » 13 lip 2007, 22:22

Witam. Otiks,co daje zaślepienie tej środkowej dziurki w uszczelce w EGR? Kiedy sie to robi i jakie są plusy i minusy tego rozwiązania?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 23:34
Posty: 25
Skąd: Opolskie ONY....
Auto: 5 CW 2.0 DiSi-150KM Sport
6 GY 2.0 CitD-143KM Active+

Postprzez gucio » 14 lip 2007, 22:37

U mnie wyglada jakby wzroslo zuzycie paliwa, mechanik mowil ze tak sie moze stac w przypadku Comman Raila ale moze jeszcze ktos inny sie wypowie. Zobacze jeszcze po nastepnym baku. Najwazniesza sprawa jest to ze zawor nie halasuje.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez darrecki » 27 lip 2007, 01:39

otiks napisał(a):Ja jutro będę znał efekty, czy głośna praca to od zaworów czy może trzeba dalej szukać, mam nadzieję że to tylko regulacja.


I jaki jest wynik regulacji? Stukanie ustalo?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3018 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez otiks » 29 lip 2007, 11:59

Regulacja troszkę wyciszyła pracę silnika ale rewelacji nie ma, będę szukał dalej. Na razie odpoczywam po powrocie z wakacji i czeka mnie sprzątanie auta z nadmorskiego piasku, a jest co sprzątać :D
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez darrecki » 29 lip 2007, 12:31

otiks napisał(a):Regulacja troszkę wyciszyła pracę silnika ale rewelacji nie ma, będę szukał dalej. Na razie odpoczywam po powrocie z wakacji i czeka mnie sprzątanie auta z nadmorskiego piasku, a jest co sprzątać :D


Ja za niecaly tydzien wybieram sie na urlop do PL i przy okazji odwiedze oslawiony na forum warszt. Glownym powodem wizyty jest wlasnie klekotanie silnika.
U mnie stuka jak silnik zimny, czasami wali ze strach gaz wciskac a czasami wogole nie stuka. Wszystko to przy niskich obrotach silnika (bieg jalowy badz ruszanie), lekko powyzej 1000 rpm. Moze twoje objawy byly podobne?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3018 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez otiks » 29 lip 2007, 14:54

co do obrotów to się zgadza szczególnie na zimnym silniku, ale nie jest tak źle żebym bał się wciskać gaz, raczej jest to denerwujące że inne CD pracują ciszej a ten tak klekocze, uciążliwe może się to zrobić w zimie
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Arnie » 30 lip 2007, 20:03

moj nie klekocze, ale na zimnym jakos glosniej pracuje, jak troche polatam jest ok. Czy to ze na zimnym tak pacuje to norma?
Arnie
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 19:22
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez Pawnik » 30 lip 2007, 21:43

Arnie napisał(a):moj nie klekocze, ale na zimnym jakos glosniej pracuje, jak troche polatam jest ok. Czy to ze na zimnym tak pacuje to norma?

norma, to przecież diesel... Po prostu ciśnienie przy którym następuje samoczynny zapłon mieszanki musi być przy zimnym silniku większe, stąd jej wybuch jest gwałtowniejszy i efekty dźwiekowe silniejsze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Tomasz Sulkowski » 1 sie 2007, 23:31

Proszę o pomoc mam bardzo dziwne usterki i raz się to dziej a raz nie ślinki jak jest zimny to nie wchodzi na obroty i gaśnie a jak się już rozgrzej to traci na mocy ja k dodaje gazu to nie przyspiesza byłem u mechanika ale stwierdził że może to być zawór scv lub uszczelki zaworu utrzymującego ciśnienie na listwie lub zawór cisnieniowy przypominam że samochód gaśnie jak jest również już rozgrzany przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu jak wysprzęglam ale mogę go od razu zapalić
Proszę o informację co to morzę się dziać ale o polecenie dobrego fachowca od Mazdy MPV rok 2003
Tomasz Sulkowski
 

Postprzez Pawnik » 2 sie 2007, 09:43

Tomasz Sulkowski napisał(a):Proszę o pomoc mam bardzo dziwne usterki i raz się to dziej a raz nie ślinki jak jest zimny to nie wchodzi na obroty i gaśnie a jak się już rozgrzej to traci na mocy ja k dodaje gazu to nie przyspiesza byłem u mechanika ale stwierdził że może to być zawór scv lub uszczelki zaworu utrzymującego ciśnienie na listwie lub zawór cisnieniowy przypominam że samochód gaśnie jak jest również już rozgrzany przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu jak wysprzęglam ale mogę go od razu zapalić
Proszę o informację co to morzę się dziać ale o polecenie dobrego fachowca od Mazdy MPV rok 2003

SCV – zobacz mój ostatni post tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 6&start=15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Marek podlaskie » 12 wrz 2007, 20:56

Witam.Od nie dawna jezdze mazda premacy i tez kopci mi z rury .Fachowiec powiedzial ze trzeba wlasnie wyczyscic zawor egr.Nie wiem dokladnie jak stwierdzic kiedy i dlaczego trzeba to robic.Ale jak trzeba to trzeba.Fachowiec powiedzial ze bedzie to kosztowac 150 zl i troche zejdzie.Jutro wybieram sie do ASO W Ksiezynie i popytam.Ale jak ktos moze podpowiedziec to dziekuje Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez otiks » 13 wrz 2007, 08:50

Premacy ma silnik DITD, tam EGR jest dobrze dostępny i wystarczy odkręcić dwie nakrętki i sam zawór i po wszystkim. Kopcenie nie koniecznie musi być powodowane przez EGR, ale warto go sprawdzić albo wręcz zaślepić tak jak ja to zrobiłem u siebie.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Marek podlaskie » 13 wrz 2007, 13:19

Aco jeszcze moze byc przyczyna kopcenia W Mazdzie Premacy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez otiks » 13 wrz 2007, 14:14

Przeczytaj dokładnie poradnik napisany przez xANDy'ego, to naprawdę "biblia" dla każdego kto jeździ madzią z traktorkiem pod maską :–)
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Riki » 13 wrz 2007, 14:25

poradnik napisany przez xANDy'ego, to naprawdę "biblia" dla każdego kto jeździ madzią z traktorkiem pod maską :–)


Dokładnie.... o CiTD i glownie DiTD dowiesz sie praktycznie wszystkiego... więc..
otiks napisał(a):Przeczytaj dokładnie poradnik
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 13 wrz 2007, 16:13

otiks napisał(a):poradnik napisany przez xANDy'ego, to naprawdę "biblia" dla każdego kto jeździ madzią z traktorkiem pod maską :–)

Oti – nie przesadzaj bo zarumieniłem się...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez otiks » 13 wrz 2007, 17:04

Ty mentorze, zarumieniłeś? <lol>
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy