Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zoomol » 9 mar 2009, 02:09

kiciu82 napisał(a):Niech ci 6 służy jak najdłużej.

Dziękować kiciu82. Wrzuciłem 1 fotkę... Zrobiłem ich chyba z 8, ale były tak zamazane, że po wrzuceniu na komputer ta jedna wydała się najostrzejsza :P Spróbuję zrobić więcej w bardziej pogodny dzień – może będą bardziej ostre....
Pozdrawiam
Zoomol

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 17:07
Posty: 214
Skąd: Poznań
Auto: M6 GG z 2003r., 2.0 CiTD 136KM

Postprzez Łagodny » 13 mar 2009, 13:34

montaż emulatora jest dziecinnie łatwy! wystarczy połączyć 3 przewody. gość u którego kupowałem emulator (na allegro) nie dość że załącza bardzo dokładną instrukcję z foto to jeszcze dołącza specjalne złączki do połączenia przewodów... przewodów nie sposób pomylić są w 3 róznych kolorach i łączy się kolor z kolorem. wszystko opisane i pokazane w instrukcji. ja jeżdzę z emulatorem od 3 tygodni i wszystko ok.
GY MZR-CD
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 21:59
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM

Postprzez varick » 13 mar 2009, 21:16

Łagodny a jestes w stanie zobaczyc co siedzi w tym emulatorze?jakis uklad scalony, oporniki itd?
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Łagodny » 13 mar 2009, 21:47

nie ma za bardzo jak tam zajrzeć, gdyż mój emulator był na stałe oklejony taśmą ale z tego co wyczułem było tam kilka oporników. wszystko jest wielkości połowy pudełka od zapałek. nie wygląda na jakieś super skomplikowane ustrojstwo...
GY MZR-CD
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 21:59
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM

Postprzez vienek » 14 mar 2009, 20:45

Ciekawe tylko czy ten emulator poza tym, że nie wyrzuca błędu, spowoduje przy stłuczce zadziałenie poduszki pasażera. Czy to da się jakoś sprawdzić? Może emuluje matę, ale w ten sposób jakby pasażera nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez danielmaz6 » 16 mar 2009, 21:18

Witam wszystkich , mam ten sam problem prawdopodobnie z matą . Nie zawsze mi się pojawia kontrolka na wyświetlaczu ,ale czytając na forum to sądzę że u mnie dzieje się podobnie . Może wiecie kto w okolicy Pruszkowa naprawia taką usterkę , ewentualnie wstawia emulator . Sam wolę tym się nie zajmować .
danielmaz6
 

Postprzez rmkb1 » 22 mar 2009, 21:03

Witam. Czy ktoś mi może pomóc? W mojej M6 z 2006 r po lifcie 143KM MZR-CD na kontrolce SRS wyskakuje kod 21 co to może być :| . Przeszukałem forum ale i tak w większości znjdowałem opisy o kodzie 48,49 itp. Nie wiem gdzie jeszcze tego szukać więc proszę o pomoc oraz poradę jak z tym się uporać. Z góry wielkie dzięki.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2008, 16:15
Posty: 7
Skąd: Strzegom
Auto: Mazda CX-5 2.0 l 2018 r.

Postprzez varick » 30 mar 2009, 01:56

Mam prosbe, jakby ktos znalazl troche czasu i miernik pod reka to bylbym wdzieczny. Mianowicie dalby ktos rade sprawdzic jakie ma napiecia na przewodach ktore wychodza z fotela pasazera?Chodzi mi o te 3 ktore sa pod fotelem w bialej kosce,obok przewodow ktore ida do poduszki powietrznej?Mam problem(a raczej poprostu nie wiem czy mi dziala) z podlaczeniem maty obecnosci pasazera- w polifcie jak sie siada na fotel to poprostu zamyka sie obwod pradu, a w moim(przedlift) jak sie siada na fotel to nic sie nie zmiania i nie jestem pewien czy moze cos z ta mata jest nie tak, a wolalbym to wiedziec;)
U mnie na jednym jest 12V stale,w srodkownym przewodzie nie ma nic caly czas a na ostatnim napiecie skacze jakby co chwile dostawala mata inny impuls..
pozdro
varick
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez magicadm » 30 mar 2009, 19:39

varick napisał(a):U mnie na jednym jest 12V stale,w srodkownym przewodzie nie ma nic caly czas a na ostatnim napiecie skacze jakby co chwile dostawala mata inny impuls..

a może pierwszy to zasilanie, a kolejny to jakaś komunikacja?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez varick » 31 mar 2009, 11:33

Nie wiem dokladnie, dlatego prosze o sprawdzenie tego jakby ktos mial mozliwosc bo teraz do konca nie wiem czy moja mata dziala poprawnie czy nie..
Fotel w poliftowej szosce ma bardzo prosto zbudowana mate- 6 punktow stykowych i jak jeden sie zalaczy to poprostu zamyka sie obwod i poduchy sa aktywowane.
Przed liftem mata jest na calym siedzeniu, jest tam min 20 pkt stykowych i transmiter i teraz nie wiem czy cala komunikacja odbywa sie przez ten transmiter, czy jak tutaj wyczytalem, to on sluzy tylko do komunikacji z fotelikiem dzieciecym-a jezeli tylko to drugie to oznaczalo by ze z moja mata moze byc cos nie tak. Niby nie wystakuje mi zaden blad ale samemu nie jest sie w stanie sprawdzic czy puduszki sa aktywowane czy nie..
Wiec jakby ktos byl wstanie sprawdzic jak ma u siebie to bym wiedzial co mam robic dalej..
ps.A wie ktos jak maty podgrzewajace siedzenie sa montowane w siedzenie?Na maty wykrywajace pasazera?NIe przeszkadza to w prawidlowym wykryciu osoby?
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Yapa » 31 mar 2009, 16:39

w polifcie też jest mata wykrywająca pasażera? myślałem ,że jest tylko wyłącznik... <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez varick » 2 kwi 2009, 23:18

Tak, jest tam mata, a w sumie to szesc punktow stykowej na mniejszej czesci siedziska ktora jest blizej oparcia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez pipi1105 » 12 maja 2009, 08:44

Witam

Ja niestety z tym samym problemem kod 4-8 :( , mam zamiar zamontować emulator .

Dzięki wszystkim za ten post – baaaardzo mi pomógł :D
Początkujący
 
Od: 20 sie 2007, 21:43
Posty: 4
Skąd: poznań
Auto: mazda 6 2,0 16V

Postprzez Ginterro » 28 lip 2009, 08:08

Zauważyłem tu pewną prawidłowość. Gdy przed odpaleniem silnika, zarówno kierowca jak i pasażer zapną pasy i po tym nastąpi odpalenie, to kontrolka nie mruga. Jednak miałem też taki przypadek, że żona założyła sobie nogi na fotel po dłuższej jeździe co spowodowało ponowne odpalenie kontrolki i wyłączenie poduszki w czasie jazdy. Sądzę, że problem tkwi w uszkodzeniu maty. Oczywiście nie będę jej wymieniał, tylko zaemuluję ją przy pomocy rezystora. Nie chcę kupować gotowego na Allegro za 240 PLN, tylko udam się do znajomego elektronika, który robił już podobną rzecz u brata w Octavii (poduszka i napinacz pasa kierowcy) i załatwię sprawę prościej i taniej. Aha, zapomniałem dodać, że jadąc samemu problem z kontrolką występował wcześniej obojątnie czy zapiąłem pasy przed odpaleniem czy nie. Dopiero po wspólnym zapięciu pasów przed odpaleniem wraz z pasażerem, problem zniknął także podczas samotnej jazdy. Ciekawe..
Ginterro
 

Postprzez varick » 28 lip 2009, 22:19

Ginterro maty rezystorem raczej nie zastapisz, raczej jest to nie mozliwe bo to bardziej rozbudowany uklad niz sam opornik, jest tam takze transmiter i bez niego tez raczej nie bedzie nic dzialalo poprawnie.
Sadze, ze problem tkwi w tym, ze masz peknieta, wygieta mate i robi sie przerwa obiegu a gdy ktos siada na fotelu to dociska mate tak, ze spowrotem zamyka sie obwod.
Wczesniej bylo opisane jak ktos robil taka "doklatke" aby dociskala mate na stale.
Ale jeszcze przyszedl mi do dlowy jeden pomysl, tylko ze wtedy poducha byla by caly czas aktywna:
Otoz do transmitera w fotelu z jednej strony jest podlaczona cala mata a ona to nic innego niz przewody w postaci tasmy i kupa stykow polaczonych za soba i jezeli ktos usiadzie to automatyczni obieg sie zamyka.Jezeli jest gdzies pekniecie to wtedy obieg nigdy sie nie zamknie i wyskakuje blad.
Wystarczyloby polaczyc obydwa przewody zaraz za transmiterem, wtedy uszkodzenie maty nie mialoby wplywu na dzialanie reszty bo obieg bylby caly czas zamkniety.
Wtedy uzyskasz emulator w wersji DIY, a jak wyciagniesz calosc z fotela, odetniesz uszkodzona mate, polaczysz ze soba konce przewodow od niej i wsadzisz do czarnego pudeleczka to uzyskasz taki sam emulator jak z allegro, mozesz sobie nawet wylacznik zrobic...
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez magicadm » 28 lip 2009, 23:51

varick napisał(a):mozesz sobie nawet wylacznik zrobic...

...dla teściowej ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez burritos » 30 lip 2009, 06:10

varick napisał(a):Ginterro maty rezystorem raczej nie zastapisz, raczej jest to nie mozliwe bo to bardziej rozbudowany uklad niz sam opornik, jest tam takze transmiter i bez niego tez raczej nie bedzie nic dzialalo poprawnie.
Sadze, ze problem tkwi w tym, ze masz peknieta, wygieta mate i robi sie przerwa obiegu a gdy ktos siada na fotelu to dociska mate tak, ze spowrotem zamyka sie obwod.
Wczesniej bylo opisane jak ktos robil taka "doklatke" aby dociskala mate na stale.
Ale jeszcze przyszedl mi do dlowy jeden pomysl, tylko ze wtedy poducha byla by caly czas aktywna:
Otoz do transmitera w fotelu z jednej strony jest podlaczona cala mata a ona to nic innego niz przewody w postaci tasmy i kupa stykow polaczonych za soba i jezeli ktos usiadzie to automatyczni obieg sie zamyka.Jezeli jest gdzies pekniecie to wtedy obieg nigdy sie nie zamknie i wyskakuje blad.
Wystarczyloby polaczyc obydwa przewody zaraz za transmiterem, wtedy uszkodzenie maty nie mialoby wplywu na dzialanie reszty bo obieg bylby caly czas zamkniety.
Wtedy uzyskasz emulator w wersji DIY, a jak wyciagniesz calosc z fotela, odetniesz uszkodzona mate, polaczysz ze soba konce przewodow od niej i wsadzisz do czarnego pudeleczka to uzyskasz taki sam emulator jak z allegro, mozesz sobie nawet wylacznik zrobic...
pozdro


rozumiem ze kolega tylko gdyba ? czy moze to juz wyprobowana metoda ? mysle ze gdyby byloby to takie proste nikt nie robilby emulatorow. ale to tylko moja subiektywna opinia ;)
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez varick » 30 lip 2009, 18:11

burritos napisał(a):rozumiem ze kolega tylko gdyba ? czy moze to juz wyprobowana metoda ?


Sam tego nie robilem, bo nie mialem takiej potrzeby.Aczkolwiek to tylko elektronika a nie jakies niestworzone sprawy.Da sie zaemulowac poduszke powietrzna rezystorem to mate tez mozna obejsc.Mysle tylko o macie,bo jak transmiter sie uszkodzi to nie wiem, bo nie mam pojecia jak jest zbudowany.


burritos napisał(a):mysle ze gdyby byloby to takie proste nikt nie robilby emulatorow..

Wiele jest rzeczy za ktore sie duzo placi a wcale to nie jest tyle warte,a emulator jest wygodniejszy do zalozenia niz rozebeszenie fotela i zabawa z mata, nie sadzisz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez krzych » 30 lip 2009, 20:17

Jak na moje oko, spokojnie rezystancja powinna wystarczyc, byle transmitter o ktorym mowa byl sprawny (nie wiem na ile info sprawdzone, bo sam nie zagladalem, ale jesli jest jakis transmitter to nalezy go zostawic w spokoju i zasymulowac sama mate). Musi dzialac :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez djadik » 30 lip 2009, 22:30

Mam taki sam problem z kontrollką Airbag, tylko że u mnie świeci się 4 mignięcia – przerwa – 2 mignięcia następnie pali się cały czas. Wiecie może czego dotyczy problem??
djadik
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6