Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Myjk » 13 gru 2010, 13:03

krabdul napisał(a):Czy to jest normalne? Nie powinna przy trybie bez Eco cały czas chodzić?

Skoro jest na dworze 2 stopnie, a klima chłodzi z nawiewów do minimum 7, to po co sprężarka ma pracować na pełnej parze? Więc, takie zachowanie jest normalne. Że skuteczność odparowywania lepsza, to dlatego że powietrze jest kierowane przez system klimatyzacji, tj. parownik, gdzie jest osuszane.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 13 gru 2010, 13:13

bojrob napisał(a):No to lipa.... <płacze>
W takim razie co mogło się wyeksploatować, że koło pasowe dostało luzu??? Czyżby łożysko?
..
to noramlne zuzycie eksplatacyjne lozysk, ktore sa wymienne.... pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 13 gru 2010, 13:21

Myjk napisał(a):
krabdul napisał(a):Czy to jest normalne? Nie powinna przy trybie bez Eco cały czas chodzić?

Skoro jest na dworze 2 stopnie, a klima chłodzi z nawiewów do minimum 7, to po co sprężarka ma pracować na pełnej parze? Więc, takie zachowanie jest normalne. Że skuteczność odparowywania lepsza, to dlatego że powietrze jest kierowane przez system klimatyzacji, tj. parownik, gdzie jest osuszane.


Ok, myślałem, że praca całego systemu (sprężarka-parownik) jest jakoś bardziej powiązana. To w sumie skoro są 2 stopnie na zewnątrz a w kabinie ustawione na 21 to wg powyższego w ogóle nie powinna się załączać sprężarka <co?> No i problem w tym, że jakoś słabo to powietrze się osuszało – czasem po włączeniu nadmuchu z klimą na szybę para schodziła dosłownie po 10 sekundach a teraz trwało to parę minut – być może bardziej skroplona była para.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Myjk » 13 gru 2010, 13:27

krabdul napisał(a):wg powyższego w ogóle nie powinna się załączać sprężarka

Mogłaby się nie załączać, ale w sumie dobrze że się załącza, bo się przy okazji smaruje. Ogólnie śmiech mnie ogarnia jak ludzie mają klimę w aucie a jeżdżą bez, z wszystkimi szybami zaparowanymi, bo niby większe zużycie paliwa ;)

krabdul napisał(a): czasem po włączeniu nadmuchu z klimą na szybę para schodziła dosłownie po 10 sekundach a teraz trwało to parę minut

Widocznie masz bardzo wilgotno w kabinie, albo (co w sumie jest powiązane) filtr kabinowy wilgotny i może brudny.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krabdul » 13 gru 2010, 13:48

No ja w zimie często używam klimę, ale po odparowaniu wyłączam bo zbyt suche powietrze za zdrowe też nie jest a potem już nie mam problemu z parowaniem. Co do oszczędności na paliwie to na to nie patrzę bo nawet jakby przepalał te 0.5 więcej to samej sprężarce wyjdzie to na zdrowie i koniec końców może wyjść taniej a w sumie jak sprężarka te parę sekund na minutę to różnicy w spalaniu pewnie się nie zauważy.

Filtr mam dość nowy także musiało się raczej zebrać więcej wilgoci niż zazwyczaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Seler » 13 gru 2010, 14:55

Hej:) mnie na jesień tez czekała wymiana spreżarki klimy w mojej mazdzie 6 (2,0 tdi) . Udało sie kupić za 500 zł na "kurnikach" . Ale oczywiście symbol i ilość rowków muszą pasować. Mi facet sprzedał niby pasującą z m5 ,a jednak nie pasowała. Została oddana i wymieniona na "ciepłą" z innej mazdy. Zostało wszystko naprawione, ale koszt duży ( 800 zł) . Bo do tego robocizna i nabicie nowego gazu....A w kabinie dalej potrafi zajechać smrodem spalenizny. Chyba trzeba znów filtr pyłowy zmienić ..
A co do odparowania szyb, ja tez korzystam z klimy i wczoraj szło to gorzej niż ostatnio...ale faktycznie w aucie mokro , bo woda nawet na wycieraczkach stała.Więc chyba jest jakaś zależność.
Pozdr Seler
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 11:28
Posty: 5
Skąd: Wrocław/Cieszyn
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 kM Sport Exlusive GG/GY

Postprzez peter 6 » 13 gru 2010, 15:06

Witam! Podłączę się pod ten temat... Muszę wymienić łożysko klimatyzacji, czy ktoś zna jego wymiary?
Nigdzie nie mogę tego znaleźć... (Mazda6 2.0 136)
<oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2008, 10:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 TS MZR-CD 136KM

Postprzez Hubix » 13 gru 2010, 15:38

peter 6 napisał(a):Witam! Podłączę się pod ten temat... Muszę wymienić łożysko klimatyzacji, czy ktoś zna jego wymiary?
Nigdzie nie mogę tego znaleźć... (Mazda6 2.0 136)
<oczy>


Rozbierz i sczytaj oznaczenie. Kupisz spokojnie takie samo.

Polecam: Koyo, SKF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez peter 6 » 13 gru 2010, 15:41

Wiem,że trzeba rozebrać...chciałbym kupić zanim rozbiorę... Może ktoś ma na wierzchu takie łożysko...?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2008, 10:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 TS MZR-CD 136KM

Postprzez bojrob » 14 gru 2010, 13:29

Ja tez próbowałem sie dowiedzieć, jakie łożysko jest w kole pasowym sprężarki, bo chciałem je wymienić, ale niestety chyba nikt tego nie wie.... <nie> <nie> <nie>

Poza tym jak rozbiera się to koło? Tam nie ma żadnej śruby, pierścienia itp.... Są tylko jakieś trzy gumy, które też nie wiem jak są zamontowane, bo nie mogę ich wyjąć....

Nikt nie wymieniał łożyska w kole pasowym sprężarki????
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 14 gru 2010, 16:07

bojrob napisał(a):Poza tym jak rozbiera się to koło? Tam nie ma żadnej śruby, pierścienia itp.... Są tylko jakieś trzy gumy, które też nie wiem jak są zamontowane, bo nie mogę ich wyjąć....

wstaw fotke. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 15 gru 2010, 00:27

Jutro zrobię i wrzucę jakoś
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez kalatos » 15 gru 2010, 00:37

Mi w Pruszkowie wymieniali to łożysko. Wyjęcie, wymiana i części niecałe 200 PLN. Od wymiany słychać tylko cichutki klekot silnika :) Jeżeli ktoś będzie zainteresowany podam namiar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez bojrob » 15 gru 2010, 21:56

Wygląda to mniej / więcej tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Macie jakieś pomysły, jak toto się rozbiera?
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 23:40

centralnie na srodku jest taki rudy punkt i tam poszukaj sruby, prawdopodobnie na imbus. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nynuch76 » 16 gru 2010, 00:11

Ten rudy punkt to pozostałość po śrubie której odpadł łeb taki sześciokąt na 10 klucz trzy gumy połączone są na stałe z wewnętrzną tarcza wysuń ją na zewnątrz pod nią jest pierścień po zdjęciu którego dopiero zdejmiesz koło ale widząc te zdjęcia proponuje rozglądać się za innym kompresorem <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez bojrob » 16 gru 2010, 10:49

nynuch76 napisał(a):Ten rudy punkt to pozostałość po śrubie której odpadł łeb taki sześciokąt na 10 klucz trzy gumy połączone są na stałe z wewnętrzną tarcza wysuń ją na zewnątrz pod nią jest pierścień po zdjęciu którego dopiero zdejmiesz koło ale widząc te zdjęcia proponuje rozglądać się za innym kompresorem <ok>


Ten rudy punkt w środku, to nie jest żadna pozostałość po śrubie – tu gdzie widzicie ten rudy punkt, to wewnątrz jest gwint M6 na śrubę, której nie ma. Wkręcałem w to miejsce śrubę, bo myślałem, że może po wkręceniu jej wypchnie jakąś część koła i będę wiedział co dale, niestety po wkręceniu śruby w to miejsce nic się nie zmieniło.

Jeśli chodzi o trzy gumy i wewnętrzną tarczę, to niestety w żaden sposób nie mogę jej nawet przesunąć nie mówiąc już o wysunięciu... Gumy wraz z trójkątną blachą sztywno trzymają się razem i są wewnątrz koła pasowego, tak że nie ma możliwości ich przesunięcia w żadną stronę.

Czemu piszesz, że widząc te zdjęcia proponujesz rozglądanie się za innym kompresorem? Na razie on jeszcze jest sprawny, niepokoi mnie tylko luz na łożysku koła pasowego, które chciałbym wymienić, ale nie wiem jak rozebrać to koło.

Może do tego jest jakiś specjalny ściągacz?
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez nynuch76 » 16 gru 2010, 16:39

Pewnie gdybyś napisał że to ty wykręciłeś tą śrubę moja odpowiedz była by inna w myślach trudno czytać :P tarcza musi zejść a ściągacza nigdy nie widziałem i obawiam się że taki nie istnieje a jeszcze jedno dla potomnych na przyszłość łożysko NSK 32BD45DU <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez bojrob » 16 gru 2010, 19:08

Nie wykręcałem tej śruby. Po prostu wkręciłem w to miejsce nową śrubę, bo wcześniej był tylko otwór z gwintem.Myślałem, że może w ten sposób tarczę będzie można zdjąć :P

Jak mi napiszesz, w jaki sposób wyjąć" tarczę", to będę wdzięczny. Poza tym piszesz "tarczę" – a jaki konkretnie element masz na myśli?

I jeszcze jedno:
Numer łożyska, które podałeś (NSK 32BD45DU) jest do tego typu sprężarki, czy pasuje też do innych modeli. Rozumiem, że po zdjęciu poznałeś, jaki to jest model sprężarki...?
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez nynuch76 » 16 gru 2010, 20:33

Tarcza to ten element z trzema gumkami <diabełek> to drugie to koło i w nim siedzi łożysko <spoko> .Tak numer łożyska który podałem jest do twojej sprężarki. :P
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6