Akumulator-dobór/parametry/problemy
Czy aku Centra Plus o wymiarach 353/175/190 przy 95Ah i 800A może wejść mi do M6, czy będzie za długi i za słaby?
Wyczytałem w innym temacie, że zalecane wymiary długości to 305 mm, do tego 830 A (jakie maja Varta Blue Dynamic i Bosch S4), a nie jak w Centrze 353 mm i 800 A – 5 cm i 30A to trochę różnica.
U mnie na wsi mają tylko Centrę, na Vartę, trzeba czekać, a z moim aku jest już total padaczka (przy rozruchu daje nieco ponad 9). Na jałowym i na postoju wszystko w normie. Alternator, ładowanie jest ok. Popróbuje jeszcze z masami, ale one chyba nic do tego nie mają, w przypadku gdy z przenośnego rozruchu, w pełni naładowanego odpala za pierwszym cyknięciem (gdyby masy były zawalone, to i z niego by miał problemy, a tak nie ma). Najprawdopodobniej za mało dostaje z aku przy zapalaniu, co też widać na mierniku (9)
Wyczytałem w innym temacie, że zalecane wymiary długości to 305 mm, do tego 830 A (jakie maja Varta Blue Dynamic i Bosch S4), a nie jak w Centrze 353 mm i 800 A – 5 cm i 30A to trochę różnica.
U mnie na wsi mają tylko Centrę, na Vartę, trzeba czekać, a z moim aku jest już total padaczka (przy rozruchu daje nieco ponad 9). Na jałowym i na postoju wszystko w normie. Alternator, ładowanie jest ok. Popróbuje jeszcze z masami, ale one chyba nic do tego nie mają, w przypadku gdy z przenośnego rozruchu, w pełni naładowanego odpala za pierwszym cyknięciem (gdyby masy były zawalone, to i z niego by miał problemy, a tak nie ma). Najprawdopodobniej za mało dostaje z aku przy zapalaniu, co też widać na mierniku (9)
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, 21:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
kawus7 napisał(a):Potrzebuje kupić akumulator przed zimą do mojej mazdy 6 combii turbo diesel 2004r. Czy może mi ktoś podać jakie parametry powinien mieć ten akumulator.
sotrebor napisał(a):12V – 64AH/5HR lub 12V – 70AH/5HR
Tylko niech Cię te 5HR nie zmyli. Temat o aku jest na forum (5HR 70AH ≈ 20HR 95AH)
Witam
Coś ostatnio ciągle coś. Dziś madzia nie odpaliła,padło aku wiem że gdzieś czytałem kiedyś o tym jakie jest zalecane lub waszym zdaniem dobre ale teraz nie mogę tego znaleśc . Mam Varte blue 12v,70AH ,640A . Co mówicie kupić takie same czy inne i jak z parametrami
PS. Pisano że varta i bosch są dobre hmmm??
Dzięki i pozdro
Coś ostatnio ciągle coś. Dziś madzia nie odpaliła,padło aku wiem że gdzieś czytałem kiedyś o tym jakie jest zalecane lub waszym zdaniem dobre ale teraz nie mogę tego znaleśc . Mam Varte blue 12v,70AH ,640A . Co mówicie kupić takie same czy inne i jak z parametrami
PS. Pisano że varta i bosch są dobre hmmm??
Dzięki i pozdro
-
Pawciu
Wszystkie akumulatory ogólnodostępne w naszej sieci handlowej mają pojemność podawaną dla 20h.
Może go naładuj. Spróbuj, a nóż widelec
Nie chce mi się wierzyć, żeby w sześcioletnim aucie poleciał już drugi akumulator.
lukaszbom napisał(a):Ostatnio padł.
Może go naładuj. Spróbuj, a nóż widelec
Nie chce mi się wierzyć, żeby w sześcioletnim aucie poleciał już drugi akumulator.
lukaszbom napisał(a):A jak sprawdzić czy podowane na aku parametry są 5HR czy 20HR?
Ogólnie do samochodów jest 20HR.
akumulator pl napisał(a):5HR –>Parametry te są podawane na akumulatorach zasilających przeznaczonych np. do łodzi,kampingów,wózków inwalidzkich itd.
Sam byłem zaskoczony że mazda parametry do akumulatora rozruchowego podaje w 5HR
Padł w sensie, że Mazda nie odpaliła. Odpaliłem z kabli i pojechałem. Myślałem, że się naładuje. Po 50km zgasiłem, 5 minut postoju i znów były kable potrzebne. Ładowanie sprawdziłem, i jest ok.
Po odkręceniu korków od cel okazało się, że w dwóch były na wierzchu płytki, ale nie mialem wody, żeby dolać. Podłączyłem prostownik i po godzinie woda już była. Nie zwróciłem uwagi od razu, ale to elektrolit zamarzł. Tak wnioskuję.
A więc pewnie to nie znaczy że już drugi akumulator padł, tylko przed sprzedażą poprzedni właściciel wsadził jakąś padakę. Tak czy siak chyba będę zmuszony kupić, dlatego pytałem jak to rozpoznać.
Czyli trzeba kupić jak ta Varta wcześniej... W Vectrze miałem 74Ah i to był duży a tu będzie prawie 100
Po odkręceniu korków od cel okazało się, że w dwóch były na wierzchu płytki, ale nie mialem wody, żeby dolać. Podłączyłem prostownik i po godzinie woda już była. Nie zwróciłem uwagi od razu, ale to elektrolit zamarzł. Tak wnioskuję.
A więc pewnie to nie znaczy że już drugi akumulator padł, tylko przed sprzedażą poprzedni właściciel wsadził jakąś padakę. Tak czy siak chyba będę zmuszony kupić, dlatego pytałem jak to rozpoznać.
Czyli trzeba kupić jak ta Varta wcześniej... W Vectrze miałem 74Ah i to był duży a tu będzie prawie 100
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6