Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qzym » 4 wrz 2011, 21:57

Robiłem to chyba 2 lata temu i po prostu nie skumałem że warto by przygotować fotorelację. <glupek2> , ale nic straconego – moze ktoś kto teraz to bedzie robił przygotuje i ulokuje się w " alei chwały".

Podczas całego zabiegu- warto wyjąć webasto z auta i je wyczyścić, zwłaszcza palnik, sitko sie strasznie zasyfia i często potem są wołana na forum , ze strzela mi spod maski albo że wali białym dymem.....

Co do cięcia przewodów .... hm.... ja też się cykałem , dlatego dla spokojności przeciąłem w takim miejscu żeby łatwo ew. naprawic w razie czego.

Ważna uwaga- kolorki przewodów z manuala zgadzaja sie z autem !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez dobrzyn22 » 4 wrz 2011, 22:57

Ważna uwaga- kolorki przewodów z manuala zgadzaja sie z autem !!!!


No jakby się nie zgadzały,to już było by dużo trudniej :P

A swoją drogą-manual dobra rzecz,tylko szkoda,że nie jest po polsku(o ile się nie mylę do polifta jest tylko w wersji niemieckojęzycznej <co?> ).Tłumaczyć można próbować(np.google i takie tam),ale jak dobrze pewnie każdy wie-te tłumaczenia są nieraz o kant <dupa>.
Poza tym w manualu wg.mnie są za małe zdjęcia :P,nie widać wystarczająco potrzebnych szczegółów...

Robiłem to chyba 2 lata temu i po prostu nie skumałem że warto by przygotować fotorelację. <glupek2>


A nie chciałbyś wstawić kilku fotek ze stanu obecnego?? :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Elmerwawa » 5 wrz 2011, 23:43

rozumiem że tak powinno wygląda podłączenie zegara ?? jeżeli są jakieś zastrzeżenia proszę osoby które już ten temat mają za sobą o poprawienie mnie a ja postaram się poprawić schemat, pomoże to wielu osobom w rozbudowie dogrzewacza, fajnie było by jak ktoś wrzucił fotki albo szczegółowy opis pod które dokładnie kable podpiąć nóżki przekaźnika 30 i 87a tak aby nie było wątpliwości

Obrazek
Ostatnio edytowano 6 wrz 2011, 11:53 przez Elmerwawa, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez dobrzyn22 » 6 wrz 2011, 01:49

Tutaj mamy widok na skrzynkę bezpieczników w kabinie i zaznaczony interesujący nas bezpiecznik(na schemacie oznaczony jako F6) wersja poliftowa!!

Obrazek

Poniżej natomiast mamy widok na skrzynkę bezpieczników od tyłu:
Obrazek

Oznaczenia na rysunku:
1.Przewód do przekaźnika K3.1(tylko przy występującym szyberdachu)
2.Przewód od bezpiecznika F6 (czerw/biały)
3.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 30(czarny)
4.Przewód do przekaźnika dmuchawy GRs oraz CCU(climate control unit) (czerw/biały)
5.Przewód do +12V po stacyjce
6.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 87a(czerwony)


Pierwotnie przewód czerwono-biały(2 i 4 na rys)podłączony był bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników,więc należało go rozciąć i podłączyć przewody jak na zdjęciu.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2011, 01:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 6 wrz 2011, 13:42

Koledzy interesuje mnie sprawa związana z bezpiecznikiem F4 zaznaczonym na zdjęciu(wersja polift):
Obrazek

Czy orientuje się ktoś po co jest pociągnięty do niego przewód od przekaźnika K3/30,skoro bezpiecznik ten nie ma nigdzie podłączenia dalej <co?>
Ostatnio edytowano 7 wrz 2011, 01:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qzym » 6 wrz 2011, 13:58

Zabezpiecza Ci obwód klimatronika zamiast bezpiecznika pojazdu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez dobrzyn22 » 6 wrz 2011, 20:41

Zabezpiecza Ci obwód klimatronika zamiast bezpiecznika pojazdu



Czyli teoretycznie nie jest potrzebny,skoro obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem pojazdu <co?>


odpowiem sobie sam <lol> Webasto stosuje uniwersalne wiązki kabli,stąd ta różnica(przedlift-polift)W przedlifcie bezpiecznik ten jest jak najbardziej potrzebny,jednak w polifcie już NIE ;P

I jeszcze jedno pytanie-na schemacie do przedlifta jest błąd(dot. bezp.F2-zamiast 5 A ma być 1A)-czy identyczny błąd jest w schemacie do poliftów,czy należy zastosować bezpiecznik 5A,jak pokazuje schemat <co?>


I tutaj też sam sobie odpowiem(oczywiście z myślą o przyszłych czytelnikach ;) ) W obydwu schematach jest ten sam błąd-czyli należy zamienić bezpiecznik F2 z 5A na 1A.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Elmerwawa » 9 wrz 2011, 21:09

może ktoś mi wytłumaczyć jak włożyć pin w kostkę x1 postąpiłem według instrukcji poniżej ale za cholerę nie mogę dostać się do środka.. z której strony winem się do niej dostać ?ma ktoś pomysł ?

Aby wyjąć lub włożyć piny w kostce należy je najpierw odblokować.
W tym celu należy:

1. Odgiąć dźwignię 1 w kierunku jak na rysunku o około 1mm
2. Trzymając wcześniej odgięta dźwignię przesunąć blokadę 2 w kierunku jak na rysunku

Aby zablokować piny przesunąć blokadę z powrotem.
Próba wyjęcia lub włożenia pinów bez odsunięcia blokady uszkadza pin.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez dobrzyn22 » 9 wrz 2011, 21:24

od przodu odblokowujesz(Twoja fotka),a od tyłu wsuwasz pin(moja :P )
Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 11 wrz 2011, 11:23

Ostatnio doszedłem do wniosku że czas zając się rozbudową webasto, tym bardziej że do zimy nie daleko. Myślałem o zamontowaniu tego jajowatego telestartu ale przez przypadek wpadłem na coś takiego http://moto.allegro.pl/sterowanie-z-pil ... 48566.html
mogli byście wyrazić swoją opinię na ten temat. Bardzo przystępna propozycja cenowa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mariomix » 12 wrz 2011, 23:07

Cena może przystępna ale w M6 nie uruchomisz tym pieca (potrzebny sygnał W-BUS) i parę metrów kabli, dawno się nie odzywałem pozdro dla wszystkich <peace>
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez Archie » 15 wrz 2011, 01:27

Moje pytanie do szanownych webaściarzy jest takie: prześledziłem cały ten wątek i podobno centralka T91 centralce nie równa, jedną można w Madzi załączyć piec a inną nie.
Co ta niby uniwersalna centralka takiego posiada w odróżnieniu od tych ze znaczkami vw,audi,skoda – wyjście analogowe a cyfrowe (impuls)?

pzdro
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 00:29
Posty: 15
Skąd: Poznań, Piła
Auto: Mazda 6'09 GH

Postprzez Lorento » 15 wrz 2011, 10:18

mądry napisał(a):Myślałem o zamontowaniu tego jajowatego telestartu

"Tele " – oznacza przekaz na odległość, więc jajo nie jest żadnym telestartem – to pierwsze primo;
Drugie primo – zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów... <lol>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2011, 11:56

zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów... <lol>


Piszesz o jakiś układach "zrób to sam"dla domowych elektroników <co?> ,czy może o oryginalnym "Thermo call comfort",który kosztuje ok.2,5k PLN w serwisie Webasto??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Lorento » 15 wrz 2011, 13:49

dobrzyn22 napisał(a):
zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów... <lol>


Piszesz o jakiś układach "zrób to sam"dla domowych elektroników <co?> ,czy może o oryginalnym "Thermo call comfort",który kosztuje ok.2,5k PLN w serwisie Webasto??

Piszę o koszcie dialera GSM, który działa tak samo jak ów THERMO-SUPER _ HETERO_NEODYMA BING-BANG!!!
Jest to nie tyle wersja dla domowych elektroników co dla chłopów z jajami, śrubokretem i lutownicą, co to muszą jedną zworkę w jajku zrobić... i podłączyć do dialera ..<lol>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2011, 20:13

To dawaj jakiś schemacik lub zdjęcie jak masz to zrobione-na pewno przyda się innym(no,chyba że to tajne informacje :> )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Elmerwawa » 16 wrz 2011, 01:06

Coś czytałem na elektrodzie o dialerach GSM ktoś na forum rovera podłączał webasto w ten sposób tylko chyba top C ale analog, jak byś mógł kolego Lorento naświetlić bardziej temat i zarzucić jakiś schemacik gdzie zrobić zworkę,to mogło by powstać ciekawe rozwiązanie a i jeszcze jedno z tego co się orientuje to ty podłączałeś webasto po wolny kanał w alarmie ?

rozumiem że chodzi o coś w ten deseń : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic549340.html


Znalazłem link do strony rovera może komuś się przyda i coś wymyśli do M6
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/558-z ... amemu.html
Ostatnio edytowano 2 paź 2011, 18:15 przez Elmerwawa, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

PostTen post został usunięty przez Gość 5 paź 2011, 08:51.
Powód: post pod swoim postem

Postprzez mariomix » 5 paź 2011, 01:30

Archie napisał(a):Moje pytanie do szanownych webaściarzy jest takie: prześledziłem cały ten wątek i podobno centralka T91 centralce nie równa, jedną można w Madzi załączyć piec a inną nie.
Co ta niby uniwersalna centralka takiego posiada w odróżnieniu od tych ze znaczkami vw,audi,skoda – wyjście analogowe a cyfrowe (impuls)?

pzdro

Te ze znaczkami mają czasem dodatkową literkę R np. T91R i właśnie ta centralka nie ma sterowania analogowego i nie podaje "+" na przekaźnik.
Piec w Mazda M6 najbardziej lubi gadać z tymi gratami na foto poniżej:

Obrazek
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 22:14 przez mariomix, łącznie edytowano 1 raz
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez ela323f » 5 paź 2011, 13:09

Witam mam pytanie o akumulator jak duzo pobiera pradu webasto i czy sie opłaca zakladac jak jezdze tylko po miescie, czy nie bedzie problemu z rozładowanym akumulatorem. Dzieki.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6