Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania
Robiłem to chyba 2 lata temu i po prostu nie skumałem że warto by przygotować fotorelację. , ale nic straconego – moze ktoś kto teraz to bedzie robił przygotuje i ulokuje się w " alei chwały".
Podczas całego zabiegu- warto wyjąć webasto z auta i je wyczyścić, zwłaszcza palnik, sitko sie strasznie zasyfia i często potem są wołana na forum , ze strzela mi spod maski albo że wali białym dymem.....
Co do cięcia przewodów .... hm.... ja też się cykałem , dlatego dla spokojności przeciąłem w takim miejscu żeby łatwo ew. naprawic w razie czego.
Ważna uwaga- kolorki przewodów z manuala zgadzaja sie z autem !!
Podczas całego zabiegu- warto wyjąć webasto z auta i je wyczyścić, zwłaszcza palnik, sitko sie strasznie zasyfia i często potem są wołana na forum , ze strzela mi spod maski albo że wali białym dymem.....
Co do cięcia przewodów .... hm.... ja też się cykałem , dlatego dla spokojności przeciąłem w takim miejscu żeby łatwo ew. naprawic w razie czego.
Ważna uwaga- kolorki przewodów z manuala zgadzaja sie z autem !!
Ważna uwaga- kolorki przewodów z manuala zgadzaja sie z autem !!
No jakby się nie zgadzały,to już było by dużo trudniej
A swoją drogą-manual dobra rzecz,tylko szkoda,że nie jest po polsku(o ile się nie mylę do polifta jest tylko w wersji niemieckojęzycznej ).Tłumaczyć można próbować(np.google i takie tam),ale jak dobrze pewnie każdy wie-te tłumaczenia są nieraz o kant .
Poza tym w manualu wg.mnie są za małe zdjęcia ,nie widać wystarczająco potrzebnych szczegółów...
Robiłem to chyba 2 lata temu i po prostu nie skumałem że warto by przygotować fotorelację.
A nie chciałbyś wstawić kilku fotek ze stanu obecnego??
rozumiem że tak powinno wygląda podłączenie zegara jeżeli są jakieś zastrzeżenia proszę osoby które już ten temat mają za sobą o poprawienie mnie a ja postaram się poprawić schemat, pomoże to wielu osobom w rozbudowie dogrzewacza, fajnie było by jak ktoś wrzucił fotki albo szczegółowy opis pod które dokładnie kable podpiąć nóżki przekaźnika 30 i 87a tak aby nie było wątpliwości
Ostatnio edytowano 6 wrz 2011, 11:53 przez Elmerwawa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Tutaj mamy widok na skrzynkę bezpieczników w kabinie i zaznaczony interesujący nas bezpiecznik(na schemacie oznaczony jako F6) wersja poliftowa!!
Poniżej natomiast mamy widok na skrzynkę bezpieczników od tyłu:
Oznaczenia na rysunku:
1.Przewód do przekaźnika K3.1(tylko przy występującym szyberdachu)
2.Przewód od bezpiecznika F6 (czerw/biały)
3.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 30(czarny)
4.Przewód do przekaźnika dmuchawy GRs oraz CCU(climate control unit) (czerw/biały)
5.Przewód do +12V po stacyjce
6.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 87a(czerwony)
Pierwotnie przewód czerwono-biały(2 i 4 na rys)podłączony był bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników,więc należało go rozciąć i podłączyć przewody jak na zdjęciu.
Poniżej natomiast mamy widok na skrzynkę bezpieczników od tyłu:
Oznaczenia na rysunku:
1.Przewód do przekaźnika K3.1(tylko przy występującym szyberdachu)
2.Przewód od bezpiecznika F6 (czerw/biały)
3.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 30(czarny)
4.Przewód do przekaźnika dmuchawy GRs oraz CCU(climate control unit) (czerw/biały)
5.Przewód do +12V po stacyjce
6.Przewód od przekaźnika K3,nóżka 87a(czerwony)
Pierwotnie przewód czerwono-biały(2 i 4 na rys)podłączony był bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników,więc należało go rozciąć i podłączyć przewody jak na zdjęciu.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2011, 01:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Koledzy interesuje mnie sprawa związana z bezpiecznikiem F4 zaznaczonym na zdjęciu(wersja polift):
Czy orientuje się ktoś po co jest pociągnięty do niego przewód od przekaźnika K3/30,skoro bezpiecznik ten nie ma nigdzie podłączenia dalej
Czy orientuje się ktoś po co jest pociągnięty do niego przewód od przekaźnika K3/30,skoro bezpiecznik ten nie ma nigdzie podłączenia dalej
Ostatnio edytowano 7 wrz 2011, 01:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Zabezpiecza Ci obwód klimatronika zamiast bezpiecznika pojazdu
Czyli teoretycznie nie jest potrzebny,skoro obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem pojazdu
odpowiem sobie sam Webasto stosuje uniwersalne wiązki kabli,stąd ta różnica(przedlift-polift)W przedlifcie bezpiecznik ten jest jak najbardziej potrzebny,jednak w polifcie już NIE
I jeszcze jedno pytanie-na schemacie do przedlifta jest błąd(dot. bezp.F2-zamiast 5 A ma być 1A)-czy identyczny błąd jest w schemacie do poliftów,czy należy zastosować bezpiecznik 5A,jak pokazuje schemat
I tutaj też sam sobie odpowiem(oczywiście z myślą o przyszłych czytelnikach ) W obydwu schematach jest ten sam błąd-czyli należy zamienić bezpiecznik F2 z 5A na 1A.
może ktoś mi wytłumaczyć jak włożyć pin w kostkę x1 postąpiłem według instrukcji poniżej ale za cholerę nie mogę dostać się do środka.. z której strony winem się do niej dostać ?ma ktoś pomysł ?
Aby wyjąć lub włożyć piny w kostce należy je najpierw odblokować.
W tym celu należy:
1. Odgiąć dźwignię 1 w kierunku jak na rysunku o około 1mm
2. Trzymając wcześniej odgięta dźwignię przesunąć blokadę 2 w kierunku jak na rysunku
Aby zablokować piny przesunąć blokadę z powrotem.
Próba wyjęcia lub włożenia pinów bez odsunięcia blokady uszkadza pin.
Uploaded with ImageShack.us
Aby wyjąć lub włożyć piny w kostce należy je najpierw odblokować.
W tym celu należy:
1. Odgiąć dźwignię 1 w kierunku jak na rysunku o około 1mm
2. Trzymając wcześniej odgięta dźwignię przesunąć blokadę 2 w kierunku jak na rysunku
Aby zablokować piny przesunąć blokadę z powrotem.
Próba wyjęcia lub włożenia pinów bez odsunięcia blokady uszkadza pin.
Uploaded with ImageShack.us
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Ostatnio doszedłem do wniosku że czas zając się rozbudową webasto, tym bardziej że do zimy nie daleko. Myślałem o zamontowaniu tego jajowatego telestartu ale przez przypadek wpadłem na coś takiego http://moto.allegro.pl/sterowanie-z-pil ... 48566.html
mogli byście wyrazić swoją opinię na ten temat. Bardzo przystępna propozycja cenowa
mogli byście wyrazić swoją opinię na ten temat. Bardzo przystępna propozycja cenowa
Cena może przystępna ale w M6 nie uruchomisz tym pieca (potrzebny sygnał W-BUS) i parę metrów kabli, dawno się nie odzywałem pozdro dla wszystkich
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
- Od: 26 wrz 2008, 20:23
- Posty: 81
- Skąd: Chełm
- Auto: M6 i nie tylko
Moje pytanie do szanownych webaściarzy jest takie: prześledziłem cały ten wątek i podobno centralka T91 centralce nie równa, jedną można w Madzi załączyć piec a inną nie.
Co ta niby uniwersalna centralka takiego posiada w odróżnieniu od tych ze znaczkami vw,audi,skoda – wyjście analogowe a cyfrowe (impuls)?
pzdro
Co ta niby uniwersalna centralka takiego posiada w odróżnieniu od tych ze znaczkami vw,audi,skoda – wyjście analogowe a cyfrowe (impuls)?
pzdro
- Od: 10 kwi 2010, 00:29
- Posty: 15
- Skąd: Poznań, Piła
- Auto: Mazda 6'09 GH
mądry napisał(a):Myślałem o zamontowaniu tego jajowatego telestartu
"Tele " – oznacza przekaz na odległość, więc jajo nie jest żadnym telestartem – to pierwsze primo;
Drugie primo – zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów...
Piszesz o jakiś układach "zrób to sam"dla domowych elektroników ,czy może o oryginalnym "Thermo call comfort",który kosztuje ok.2,5k PLN w serwisie Webasto??
dobrzyn22 napisał(a):zdalne odpalanie webasta za pomocą komórki kosztuje kole 100 PLN-ów...
Piszesz o jakiś układach "zrób to sam"dla domowych elektroników ,czy może o oryginalnym "Thermo call comfort",który kosztuje ok.2,5k PLN w serwisie Webasto??
Piszę o koszcie dialera GSM, który działa tak samo jak ów THERMO-SUPER _ HETERO_NEODYMA BING-BANG!!!
Jest to nie tyle wersja dla domowych elektroników co dla chłopów z jajami, śrubokretem i lutownicą, co to muszą jedną zworkę w jajku zrobić... i podłączyć do dialera ..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Coś czytałem na elektrodzie o dialerach GSM ktoś na forum rovera podłączał webasto w ten sposób tylko chyba top C ale analog, jak byś mógł kolego Lorento naświetlić bardziej temat i zarzucić jakiś schemacik gdzie zrobić zworkę,to mogło by powstać ciekawe rozwiązanie a i jeszcze jedno z tego co się orientuje to ty podłączałeś webasto po wolny kanał w alarmie ?
rozumiem że chodzi o coś w ten deseń : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic549340.html
Znalazłem link do strony rovera może komuś się przyda i coś wymyśli do M6
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/558-z ... amemu.html
rozumiem że chodzi o coś w ten deseń : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic549340.html
Znalazłem link do strony rovera może komuś się przyda i coś wymyśli do M6
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/558-z ... amemu.html
Ostatnio edytowano 2 paź 2011, 18:15 przez Elmerwawa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Archie napisał(a):Moje pytanie do szanownych webaściarzy jest takie: prześledziłem cały ten wątek i podobno centralka T91 centralce nie równa, jedną można w Madzi załączyć piec a inną nie.
Co ta niby uniwersalna centralka takiego posiada w odróżnieniu od tych ze znaczkami vw,audi,skoda – wyjście analogowe a cyfrowe (impuls)?
pzdro
Te ze znaczkami mają czasem dodatkową literkę R np. T91R i właśnie ta centralka nie ma sterowania analogowego i nie podaje "+" na przekaźnik.
Piec w Mazda M6 najbardziej lubi gadać z tymi gratami na foto poniżej:
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 22:14 przez mariomix, łącznie edytowano 1 raz
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
- Od: 26 wrz 2008, 20:23
- Posty: 81
- Skąd: Chełm
- Auto: M6 i nie tylko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6