zamarzająca przednia szyba

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 3 wrz 2011, 15:04

widze, ze zapowiada sie kolejna fotorelacja... ;)
ba i to nie jedna, a trzy:
– demontaz deski rozdzielczej
– wygluszenie przegrody
– no i najwazniejsza... montaz mat grzejnych wycieraczek

trzymam kciuki... <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2011, 16:55

Nie wiem jak ogarnąć co gdzie ma być potem


U mnie też będzie z tym problem hehe,ale jakby zostały jakieś części po montażu,to jest filmik i można dojść "co i gdzie" ;)
te maty wygłuszające brzmią zachęcająco. ;)

Uwierz,że jak rozbierzesz całą konsolę,to takie wygłuszanie matami to będzie prosta i przyjemna sprawa <lol>
Hm... było od początku? Musiałem przegapić albo dopisałeś

nie zauważyłeś-było od początku :P
W sklepie do którego linka zapodałem są także inne rozmiary i inne wartości mocy

zgadza się(sprawdziłem od razu ;P ),jednak mimo wszystko ta mata którą wybrałeś wydaje się być najlepsza-daje odpowiednią temperaturę,no i najbardziej pasuje wymiarowo(choć wolałbym o połowę węższą ;P )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 3 wrz 2011, 19:18

dobrzyn22 napisał(a): najbardziej pasuje wymiarowo(choć wolałbym o połowę węższą

Jak to mawiają, jak się nie ma co się lubi... ;) Też szukałem węższe, i są takowe, ale niestety posiadają zbyt małą moc.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Myjk » 1 paź 2011, 19:16

67igor1 napisał(a):trzymam kciuki... <faja>

Możesz już puścić te kciuki. Nie da się tego zrobić tak jak planowaliśmy z Grzybem. Z zewnątrz wydaje się, że jest tam dużo miejsca, jednak po zdjęciu deski okazuje się, że szyba przylega na styk do elementu nadwozia. Maty musiałyby mieć max 2-3 cm aby się tam upchnąć -- ale wtedy ciepło byłoby znikome. Pozostaje ewentualnie zamontowanie drutu oporowego -- ale to już strach przy elementach plastikowych i szybie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez maselek » 1 paź 2011, 20:22

Koreańczycy w nowym hyundaiu i40 rozwiązali problem przymarzających wycieraczek przez częściowe podgrzewanie przedniej szyby (właśnie na wysokości wycieraczek)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mcbeth » 2 paź 2011, 18:59

maselek napisał(a):Koreańczycy w nowym hyundaiu i40

... skopiowali pomysł m.in. z Subaru:
Obrazek
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 2 paź 2011, 19:48

Eh, fajna sprawa. :( Kurcze, a może jakiś drut oporowy tam upchnąć? Tylko jaki, żeby nie przypalił plastiku i nie pękł szyby? Kupiłem nawet niedawno coś takiego jak sauna belt (za 8 zł) ;) i rozbebeszyłem -- jest tam cieniutki drucik oporowy -- powinien się nadać. Niestety działa to na 220V.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojek » 3 paź 2011, 15:05

Przed M6 miałem Avensisa Sol z 2000 roku i też miałem podgrzewanie na przedniej szybie pod wycieraczkami (takie 2 nitki jak na tylnej szybie). Niestety nigdy mi to nie działało i nie pokusiłem się o sprawdzenie czy się coś urwało, przetarło, przepaliło itp <glupek2> . Inna sprawa, że w Avansisie nie było aż takiego problemy z przymarzającymi wycieraczkami, ale z zaparowanie czasem walczyłem.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 19:09
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005

Postprzez Piotrus » 6 paź 2011, 02:26

Ja kiedys zastanawialem sie nad zmiana przedniej szyby bo mam troche porysowana,ale nad taka jak jest np. w fordzie grzana.Nawet kiedys dzwonilem do auto szyby ale niestety zbyli mnie.Moze jeszcze podrazyc temat jutro dryndne do Nord glass.


Edit;
Magoor masz racje nie maja takiej szyby w ofercie i nic z tego <płacze>
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 12:36 przez Piotrus, łącznie edytowano 1 raz
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Magoor » 6 paź 2011, 03:01

Piotrus napisał(a):Ja kiedys zastanawialem sie nad zmiana przedniej szyby bo mam troche porysowana,ale nad taka jak jest np. w fordzie grzana.Nawet kiedys dzwonilem do auto szyby ale niestety zbyli mnie.Moze jeszcze podrazyc temat jutro dryndne do Nord glass.


Nie mają takiej. Nikt takich nie robi, bo produkują z takimi samymi parametrami jak wychodziły w oryginale. Już o to pytałem w NordGlass i nic nie da rady zrobić.

Co do naklejenia czegoś to też kojarzy mi się, że chyba w miejscu gdzie są wycieraczki jest już fragment nadwozia do którego doklejana jest szyba. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia jak mi wymieniali szybę, ale pamiętam, że nawet nie za bardzo mogłem zajrzeć od przodu pod element deski bo nie było dużo wolnego miejsca. Zmieścić by się mogły tylko naniesione na szybę przewody takie jak podgrzewające tylną szybę. Może w tym kierunku warto jeszcze drążyć. kiedyś gdzieś widziałem folię do uzupełniania przerw w paskach podgrzewających szyby ale nie wiem, czy one tylko przewodziły prąd, czy również grzały.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 08:15

2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 7 paź 2011, 08:25

Za malutka, trzeba by jej z 10-12 szt. zamontować w ciągu, a i tak by wystawała nad deskę. :/
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 09:57

Myjk napisał(a):Za malutka

Nie twierdzę, że dokładnie ta – ale jak widać taki produkt istnieje – może są i inne formaty ? Może istnieją też docinane ? Z rolki ? Nie znam na tyle rynku folii grzejnych ;) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 7 paź 2011, 10:14

Przeszukałem sporo stron i nigdzie nie ma takich wąskich pasków. Zawsze kwadratowe placki. Ja kupiłem do siebie dokładnie te: http://www.conrad.pl/?websale7=conrad&pi=532886 -- w sumie 4 sztuki by weszły po długości. Dwie odesłałem jak zobaczyłem, że to jednak se ne da... i ostały się tylko dwie, które już się zwrócić nie dały. Teraz dochodzę do wniosku, że jedyna możliwość, to drut oporowy. Niestety o informacje w tym temacie ciężko -- trzeba to bardzo dokładnie dobrać, żeby nie spalić sobie auta, albo nie pęknąć szyby.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rymko » 7 paź 2011, 13:21

Myjk, może zamiast kombinować z matami podnieś ramiona wycieraczek o 1-2 ząbki, aby szybciej "zahaczyć" o nawiew na przednią szybę. Przyznam , że do tej pory nie miałem z tym kłopotów , ale może mieszkam w innym niż Ty klimacie. Jechałem raz zimą seatem Leonem do Łodzi – wycieraczki zatrzymują się pionowo przy słupkach – i musieliśmy się zatrzymywać co jakieś 100 km, aby skuć lód z zamarzniętych wycieraczek. Fakt, to może być uciążliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Myjk » 7 paź 2011, 13:48

Same wycieraczki nie są AŻ takim utrapieniem. Większy problem powoduje zamarzający śnieg poniżej poziomu spoczynku wycieraczek tj. w kratce -- to głównie chciałem topić, bo z koeli od tego zamarzają błyskawicznie wycieraczki (nawet jeśli "zawieszę" je wyżej jak sugerujesz). Diesel, niestety. Nic nie grzeje od silnika w zimie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Myjk » 22 paź 2011, 10:12

OK, kolejna próba rozwiązania problemu to wymiana dysz spryskiwaczy (na szczelinowe, tzn. mgłowe) i zamontowanie podgrzewacza płynu spryskiwacza, czyli tzw. hotshot'a. W ciągu dwóch tygodni dojdą graty ze stanów -- jak zamontuję to dam znać i... poczekamy na zimę. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dobrzyn22 » 22 paź 2011, 11:00

Ale popsikasz ciepłym płynem,to tak czy tak on się zbierze na wycieraczkach i będzie zamarzał,tyle że chwilę później... Czy zamysł całości jest może jakiś inny??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 22 paź 2011, 11:07

Podgrzewacz ogrzewa porcję płynu do ~50 oC. Liczę, że sporo zdąży ogrzać, zarówno lodu na wycieraczkach, jak i spływając po szybie w dół na kratkę gdzie jest największy problem. W każdym razie zawsze lepsze (skuteczniejsze) takie psikanie, niżeli psikanie płynem na minusie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dobrzyn22 » 22 paź 2011, 11:15

W każdym razie zawsze lepsze (skuteczniejsze) takie psikanie, niżeli psikanie płynem na minusie.


Z pewnością ;)

Możesz dać jakieś info/namiary/foty o dyszach i podgrzewaczu jakie zamówiłeś?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6