Światła do jazdy dziennej.
Arek_78 napisał(a):I będzie kolejna zeszpecona M6
Jak juz montować to porządnie.
wiesz...o gustach się nie dyskutuje...
PS a kolega niech pamięta o przepisach,czyli min. 60mm rozstawu pomiędzy światłami...
dobrzyn22 napisał(a):PS a kolega niech pamięta o przepisach,czyli min. 60mm rozstawu pomiędzy światłami...
minimum 60cm pomiedzy swiatlami
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Koledzy, myślę zamontować w 6 z ksenonami taki wariant:
w miejsce przeciwmgielnych żarówki 21W, chciałbym, żeby uruchamiały się po włączeniu silnika. Chciałbym jednocześnie, żeby same się przełączały kiedy się ściemni na normalne oświetlenie – tak jak to jest w nowocześniejszych autach. Jakieś propozycje jak to zrobić? Jakich czujników trzeba użyć?
w miejsce przeciwmgielnych żarówki 21W, chciałbym, żeby uruchamiały się po włączeniu silnika. Chciałbym jednocześnie, żeby same się przełączały kiedy się ściemni na normalne oświetlenie – tak jak to jest w nowocześniejszych autach. Jakieś propozycje jak to zrobić? Jakich czujników trzeba użyć?
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
Wszystko fajnie dopóki jakiś znawca M6 z policji Cie nie zatrzyma za jazde na przeciwmgielnych
A zrobisz to bardzo prosto zwykłym przekaźnikiem – o takim:
30 – podłączasz zasilanie po zapłonie (+)
87a – podłączasz zasilanie żarówki (lub żarówej bo możesz zastosować 1 przekaźnik do 2 reflektorów)
85 – masa
86 – zasilanie postojowych
Będzie działało w taki sposób – przekręcasz kluczyk na zapłon to zapalają Ci się "dzienne", w momencie jak zapalisz tylko światła postojowe to "dzienne" się wyłączą. Do zapalenia wszystkich świateł wymagany jest postój, więc będzie to działało w 100% tak jak w nowych autach.
A zrobisz to bardzo prosto zwykłym przekaźnikiem – o takim:
30 – podłączasz zasilanie po zapłonie (+)
87a – podłączasz zasilanie żarówki (lub żarówej bo możesz zastosować 1 przekaźnik do 2 reflektorów)
85 – masa
86 – zasilanie postojowych
Będzie działało w taki sposób – przekręcasz kluczyk na zapłon to zapalają Ci się "dzienne", w momencie jak zapalisz tylko światła postojowe to "dzienne" się wyłączą. Do zapalenia wszystkich świateł wymagany jest postój, więc będzie to działało w 100% tak jak w nowych autach.
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 10:56 przez Arek_78, łącznie edytowano 1 raz
Osobiście jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Jest homologacja i nikt się nie czepi:
http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... uto-on/off)---klin
Automatycznie włączane z włączeniem silnika.
Ew. zastanawiam się nad opcją przyciemnianą:
http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... /indicator)
Przy okazji mam pytanie: czy podłączął ktoś kierunkowskazy tak jak w opcji powyżej?? Bo się zastanawiam czy sobie prezentu na najbliższą okazję nie zażyczyć
http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... uto-on/off)---klin
Automatycznie włączane z włączeniem silnika.
Ew. zastanawiam się nad opcją przyciemnianą:
http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... /indicator)
Przy okazji mam pytanie: czy podłączął ktoś kierunkowskazy tak jak w opcji powyżej?? Bo się zastanawiam czy sobie prezentu na najbliższą okazję nie zażyczyć
- Od: 9 lut 2012, 11:32
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 1.8; 2004
Trochę szkoda, bo wizualnie autko mogłoby sporo zyskać jakby to fajnie działało z kierunkowskazami
wydaje mi się po takim jasnym komunikacie, byłby mniejszy problem z wymuszaniem pierwszeństwa itp.
@dobrzyn22 – super relacja! jak się zrobi cieplej to spróbuję pokazać jak to u mnie wyszło
wydaje mi się po takim jasnym komunikacie, byłby mniejszy problem z wymuszaniem pierwszeństwa itp.
@dobrzyn22 – super relacja! jak się zrobi cieplej to spróbuję pokazać jak to u mnie wyszło
- Od: 9 lut 2012, 11:32
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 1.8; 2004
valyga32 napisał(a):A nie prosciej jezdzic na mijania niz bawic sie w takie bzdury? ehhh
hm... mysle, ze ten watek jest po to, aby sie zastanowic jak i co wykonac, a nie po co...
wiec to stwierdzinie nie pasuje tutaj... od dyskusji na temat:
po co zakladac swiatla dzienne? ...zapraszam do dzialow ogolnych...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Zrobiłem dzienne w światłach zespolonych.
Na allegro znalazłem wkłady ze Skody, chyba octavia okazuje się iż pasują dokładnie do mocowań po wyjęciu zaślepek.
ZAŚLEPKA
WKŁAD
Do wkładu włożyłem żarówkę LED H3 6W POWERLED
Wkłady pasują idealnie a kosztują 20zł/szt, na allegro takie same z nazwą mazda kosztują 90 zł/szt. Niestety za nieświadomość się płaci
A teraz mam PYTANIE. Próbowałem wpiąć się w przewód fioletowy – ten od czujnika ciśnienia oleju, PLUS pojawia się po uruchomieniu silnika, ale żarzy się na desce kontrolka oleju. Zastosowany przekaźnik ma ok. 300 omów. Czy lepiej wpiąć się w zielony przewód od ładowania? Dać opornik? jeżeli tak to gdzie?
Na allegro znalazłem wkłady ze Skody, chyba octavia okazuje się iż pasują dokładnie do mocowań po wyjęciu zaślepek.
ZAŚLEPKA
WKŁAD
Do wkładu włożyłem żarówkę LED H3 6W POWERLED
Wkłady pasują idealnie a kosztują 20zł/szt, na allegro takie same z nazwą mazda kosztują 90 zł/szt. Niestety za nieświadomość się płaci
A teraz mam PYTANIE. Próbowałem wpiąć się w przewód fioletowy – ten od czujnika ciśnienia oleju, PLUS pojawia się po uruchomieniu silnika, ale żarzy się na desce kontrolka oleju. Zastosowany przekaźnik ma ok. 300 omów. Czy lepiej wpiąć się w zielony przewód od ładowania? Dać opornik? jeżeli tak to gdzie?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2012, 11:59 przez thorgal, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 26 wrz 2005, 20:33
- Posty: 23
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG
Chyba nie śledzisz forum uważnie? Taka konstrukcja nie sprawdziła się, efekt mizerny, soczewka rozprasza światło. Będzie świecić punktowo, ale walcz, przynajmniej wyrzuć przesłonę.
Co do podłączenia, to taki układ z czujnikiem ciśnienia odpada, zawsze będzie świecić dioda. Z kolei z "ładowaniem" chyba tak, ale bym nie ryzykował. Domyślam się, że minus podłączyłeś do plusa żarówki mijania, więc daj zasilanie po kluczyku, nawet bez przekaźnika(trzeba sprawdzić, czy nie jarzą się żarówki).
Włączone diody przy uruchamianiu nie zaszkodzą(to 6W nie V?)
Co do podłączenia, to taki układ z czujnikiem ciśnienia odpada, zawsze będzie świecić dioda. Z kolei z "ładowaniem" chyba tak, ale bym nie ryzykował. Domyślam się, że minus podłączyłeś do plusa żarówki mijania, więc daj zasilanie po kluczyku, nawet bez przekaźnika(trzeba sprawdzić, czy nie jarzą się żarówki).
Włączone diody przy uruchamianiu nie zaszkodzą(to 6W nie V?)
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
1. Śledzę, ale nie widziałem zdjęć z mocowaniem w soczewce, jak masz link to zapodaj. A jak świeci to wrzucę fotkę jak już podłącze układ do końca.
2. Przesłona wyrzucona od razu z tym że już po zrobieniu zdjęcia.
Wiem zasilanie po kluczyku, ale w który kabel należy się wpiąć?
Tak 6W, wyżej to literówka.
2. Przesłona wyrzucona od razu z tym że już po zrobieniu zdjęcia.
Wiem zasilanie po kluczyku, ale w który kabel należy się wpiąć?
Tak 6W, wyżej to literówka.
- Od: 26 wrz 2005, 20:33
- Posty: 23
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG
thorgal napisał(a):Do wkładu włożyłem żarówkę LED H3 6W
niestety, dla mnie to ta dioda wyglada na wytwor, ktory nie nadaje sie do takiego zastosowania...
kazda zolta plaszczyzna to 1W... a zeby to mialo sens, to cala wiazka swiatla powinna byc skierowana na soczewke...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Źle czy dobrze zrobiłem to pokaże efekt końcowy i to będzie mój problem, nie stawiajcie mnie z góry na przegranej pozycji. Tylko pomóżcie znaleźć plus po zapłonie pod maską przednią. Z tego co wiem mogę podpiąć pod niebieski przewód idący do skrzynki bezpieczników w kabinie kierowcy. Ale to się wiąże z kombinowaniem i robieniem otworów w plastikach w ściance grodziowej. A tego chciałbym uniknąć i traktuję to jako ostateczność.
- Od: 26 wrz 2005, 20:33
- Posty: 23
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG
Jak dobrze pamiętam kolega dobrzyn22 brał plus po stacyjce ze skrzynki bezpieczników pod maską z bezpiecznika 20A od wtrysków.
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6