Światła do jazdy dziennej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Arek_78 » 16 sty 2012, 17:03

I będzie kolejna zeszpecona M6 :(

Jak juz montować to porządnie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez dobrzyn22 » 16 sty 2012, 23:11

Arek_78 napisał(a):I będzie kolejna zeszpecona M6 :(

Jak juz montować to porządnie.



wiesz...o gustach się nie dyskutuje... ;)

PS a kolega niech pamięta o przepisach,czyli min. 60mm rozstawu pomiędzy światłami...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 16 sty 2012, 23:40

dobrzyn22 napisał(a):PS a kolega niech pamięta o przepisach,czyli min. 60mm rozstawu pomiędzy światłami...

minimum 60cm pomiedzy swiatlami ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 16 sty 2012, 23:58

minimum 60cm


oczywiście...(miało być u mnie 600mm :P )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Ralf58 » 8 lut 2012, 17:46

Koledzy, myślę zamontować w 6 z ksenonami taki wariant:
w miejsce przeciwmgielnych żarówki 21W, chciałbym, żeby uruchamiały się po włączeniu silnika. Chciałbym jednocześnie, żeby same się przełączały kiedy się ściemni na normalne oświetlenie – tak jak to jest w nowocześniejszych autach. Jakieś propozycje jak to zrobić? Jakich czujników trzeba użyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2007, 20:53
Posty: 65
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.

Postprzez Arek_78 » 9 lut 2012, 09:08

Wszystko fajnie dopóki jakiś znawca M6 z policji Cie nie zatrzyma za jazde na przeciwmgielnych :)

A zrobisz to bardzo prosto zwykłym przekaźnikiem – o takim:

Obrazek

30 – podłączasz zasilanie po zapłonie (+)
87a – podłączasz zasilanie żarówki (lub żarówej bo możesz zastosować 1 przekaźnik do 2 reflektorów)
85 – masa
86 – zasilanie postojowych

Będzie działało w taki sposób – przekręcasz kluczyk na zapłon to zapalają Ci się "dzienne", w momencie jak zapalisz tylko światła postojowe to "dzienne" się wyłączą. Do zapalenia wszystkich świateł wymagany jest postój, więc będzie to działało w 100% tak jak w nowych autach.
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 10:56 przez Arek_78, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Ralf58 » 9 lut 2012, 10:44

Ok, ale czy przy zmierzchu światła same się przełączą na xenony czy będę musiał to zrobić ręcznie? Co zrobić, żeby się same przełączały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2007, 20:53
Posty: 65
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.

Postprzez Arek_78 » 9 lut 2012, 10:58

Dzienne zgasną dopiero wtedy jak zapali się postój. Nie wiem jak działa czujnik zmierzchu ale myślę, że uruchamia na pewno postój i światła mijania. Jeżeli tak, to będzie działało.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez white-vader » 9 lut 2012, 13:08

Osobiście jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Jest homologacja i nikt się nie czepi:

http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... uto-on/off)---klin

Automatycznie włączane z włączeniem silnika.

Ew. zastanawiam się nad opcją przyciemnianą:

http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-d ... /indicator)

Przy okazji mam pytanie: czy podłączął ktoś kierunkowskazy tak jak w opcji powyżej?? Bo się zastanawiam czy sobie prezentu na najbliższą okazję nie zażyczyć :D
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda 6 1.8; 2004

Postprzez dobrzyn22 » 9 lut 2012, 15:15

masz w dziale fotorelacje jak wyglądają wstawione takie światła w M6 :D

Te kierunkowskazy nawet fajne,ale świecą albo one(on)albo światło białe,więc trochę kiszka :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez white-vader » 10 lut 2012, 10:38

Trochę szkoda, bo wizualnie autko mogłoby sporo zyskać jakby to fajnie działało z kierunkowskazami :D
wydaje mi się po takim jasnym komunikacie, byłby mniejszy problem z wymuszaniem pierwszeństwa itp. :|

@dobrzyn22 – super relacja! <spoko> jak się zrobi cieplej to spróbuję pokazać jak to u mnie wyszło <faja>
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda 6 1.8; 2004

Postprzez Wojtek » 18 lut 2012, 15:09

valyga32 napisał(a):A nie prosciej jezdzic na mijania niz bawic sie w takie bzdury? ehhh

hm... mysle, ze ten watek jest po to, aby sie zastanowic jak i co wykonac, a nie po co...
wiec to stwierdzinie nie pasuje tutaj... od dyskusji na temat:
po co zakladac swiatla dzienne? ...zapraszam do dzialow ogolnych...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez thorgal » 20 mar 2012, 20:20

Zrobiłem dzienne w światłach zespolonych.
Na allegro znalazłem wkłady ze Skody, chyba octavia okazuje się iż pasują dokładnie do mocowań po wyjęciu zaślepek.

ZAŚLEPKA
Obrazek
WKŁAD
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do wkładu włożyłem żarówkę LED H3 6W POWERLED

Wkłady pasują idealnie a kosztują 20zł/szt, na allegro takie same z nazwą mazda kosztują 90 zł/szt. Niestety za nieświadomość się płaci :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz mam PYTANIE. Próbowałem wpiąć się w przewód fioletowy – ten od czujnika ciśnienia oleju, PLUS pojawia się po uruchomieniu silnika, ale żarzy się na desce kontrolka oleju. Zastosowany przekaźnik ma ok. 300 omów. Czy lepiej wpiąć się w zielony przewód od ładowania? Dać opornik? jeżeli tak to gdzie?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2012, 11:59 przez thorgal, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Postprzez Pawko_6 » 20 mar 2012, 22:12

Chyba nie śledzisz forum uważnie? Taka konstrukcja nie sprawdziła się, efekt mizerny, soczewka rozprasza światło. Będzie świecić punktowo, ale walcz, przynajmniej wyrzuć przesłonę.
Co do podłączenia, to taki układ z czujnikiem ciśnienia odpada, zawsze będzie świecić dioda. Z kolei z "ładowaniem" chyba tak, ale bym nie ryzykował. Domyślam się, że minus podłączyłeś do plusa żarówki mijania, więc daj zasilanie po kluczyku, nawet bez przekaźnika(trzeba sprawdzić, czy nie jarzą się żarówki).
Włączone diody przy uruchamianiu nie zaszkodzą(to 6W nie V?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez thorgal » 20 mar 2012, 22:32

1. Śledzę, ale nie widziałem zdjęć z mocowaniem w soczewce, jak masz link to zapodaj. A jak świeci to wrzucę fotkę jak już podłącze układ do końca.
2. Przesłona wyrzucona od razu z tym że już po zrobieniu zdjęcia.
Wiem zasilanie po kluczyku, ale w który kabel należy się wpiąć?
Tak 6W, wyżej to literówka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Postprzez Wojtek » 20 mar 2012, 22:44

thorgal napisał(a):Do wkładu włożyłem żarówkę LED H3 6W

niestety, dla mnie to ta dioda wyglada na wytwor, ktory nie nadaje sie do takiego zastosowania...
kazda zolta plaszczyzna to 1W... a zeby to mialo sens, to cala wiazka swiatla powinna byc skierowana na soczewke...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez thorgal » 21 mar 2012, 10:12

Źle czy dobrze zrobiłem to pokaże efekt końcowy i to będzie mój problem, nie stawiajcie mnie z góry na przegranej pozycji. Tylko pomóżcie znaleźć plus po zapłonie pod maską przednią. Z tego co wiem mogę podpiąć pod niebieski przewód idący do skrzynki bezpieczników w kabinie kierowcy. Ale to się wiąże z kombinowaniem i robieniem otworów w plastikach w ściance grodziowej. A tego chciałbym uniknąć i traktuję to jako ostateczność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Postprzez mnieteczek » 21 mar 2012, 10:24

Jak dobrze pamiętam kolega dobrzyn22 brał plus po stacyjce ze skrzynki bezpieczników pod maską z bezpiecznika 20A od wtrysków.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2012, 11:47

tak jest <spoko> do dzisiaj sprawuje się bezawaryjnie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thorgal » 21 mar 2012, 12:34

A fotkę albo link podłączenia w skrzynce można poprosić :)??
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6